پیش نمایش

پیش نمایش بازی Fortnite

پیش نمایش بازی Fortnite

بالاخره پس از حدود 6 سال و کش‌وقوس‌های فراوان، Fortnite آخرین محصول Epic Games در حالت Early Access در اختیار علاقه‌مندان قرارگرفته است. اکنون این بازی فقط با خرید نگارش خاصی باقیمت 40 دلار تا 150 دلار در دسترس قرار دارد که البته قرار است در هنگام عرضه نهایی کاملاً رایگان باشد. اینجا نگاهی به بازی اصلی و مد Battle Royal آن خواهیم داشت. لازم به ذکر است این پیش‌نمایش بر اساس تجربه‌ای 10 ساعته از بازی آماده شده پس با پیش نمایش بازی Fortnite همراه وی جی مگ باشید.

پیش نمایش بازی Fortnite

Save the world

قسمت اصلی Fortnite داستانی نیم‌بندی در پی خود دارد. دنیا توسط طوفانی که زامبی‌های مختلفی تولید می‌کند مورد تهاجم قرارگرفته و وظیفه شما است با این تهدید مبارزه کنید. گیم پلی Fortnite ترکیبی از Survival، Tower Defense و مبارزات سوم شخص است. در هر مأموریت فرصت دارید تا با گشت و گزار در محیط موارد اولیه جمع‌آوری کرده و در این میان برخی افراد محاصره‌شده توسط زامبی‌ها را نجات دهید. نکته جالب بازی امکان تخریب تقریباً تمامی اشیاء موجود در محیط است که ین تخریبان علاوه بر تغییر شکل محیط، منبع موارد اولیه برای ساخت‌وساز نیز محسوب می‌شود.

پس از آماده شدن برای مبارزه اصلی، هدف که در اکثر موارد یک ژنراتور است را پیدا کرده و به دور آن استحکامات مختلف شامل دیوارها و تله‌های مختلف برای دفاع بهتر از ژنراتور می‌سازید. قدم بعدی اعلام آمادگی برای مبارزه است و باید از هدف موردنظر برای دقایقی در مورد امواج مختلف زامبی‌ها دفاع کنید. در کنار این‌گونه مأموریت‌ها، پایگاه اصلی نیز برای شما وجود دارد که هرچند وقت یک‌بار باری گسترش و حفظ آن در برابر حمله دشمنان تلاش خواهید کرد.

پیش نمایش بازی Fortnite

 به دلیل ساده بودن گیم پلی اصلی، تمرکز Fortnite بیشتر روی Grind کردن و آزاد کردن امکانات جدید است. با توجه به رایگان بودن بازی نهایی در هنگام عرضه، همان‌طور که انتظار می‌رود قسمت اعظمی از آن به باز کردن و ارتقا انواع و اقسام امکانات مختلف (اسلحه، تله، توانایی‌های شخصیت‌های مختلف و …) اختصاص داده‌شده است. این امکانات در قابل کارت‌هایی با درجه‌بندی آشنای Common، Rare، Epic و Legendary دریافت می‌شوند که همگی به‌طور تصادفی پس از باز کردن جعبه‌های لاما شکل به دست می‌آیند.

در کنار این جعبه‌هایی شامل XP boost و مواد موردنیاز برای ارتقا امکانات نیز بر طبق نحوه عملکرد پس از هر مأموریت به‌صورت تصادفی در اختیار قرار داده می‌شوند. همچنین Skill tree عظیمی برای ارتقا توانایی شخصیت‌ها وجود دارد که خود نیازمند مواد اولیه مخصوصی است. صحبت در مورد این قسمت بازی که در غالب منوی شلوغ و گیج‌کننده‌ای در مقابل مخاطب قرار داده‌شده است زمان‌بر است ولی به همین مورد اکتفا می‌کنیم که هر آنچه از بازی‌های رایگان انتظار می‌رود کاملاً در Fortnite حضور دارد و شاید تا حدودی بیش‌ازحد باشد.

پیش نمایش بازی Fortnite

این وفور شاخ و برگ اضافی در مقابل گیم پلی پایه خوب و لذت‌بخش بیشتر کلافه کننده می‌شود. برای مثال سیستم ساخت‌وساز در Fortnite بسیار ساده و درعین‌حال کارآمد است. به‌راحتی و بدون دردسر خاصی می‌توان ساختمان‌های مختلف در اشکال مختلف ساخت و در زمان اندکی تغییرات لازم در این ساخته‌ها را ایجاد کرد. با توجه به طراحی بازی بر اساس تجربه چندنفره، همکاری با 3 نفر دیگر برای ساخت‌وساز و چینش تله و مبارزه با زامبی‌ها بسیار لذت‌بخش است. دسترسی به سلاح‌های مختلف باقدرت های مختلف، تله‌ها و ارتقاء آن‌ها روال معتاد کننده بازی‌هایی مانند Borderlands 2، Warframe و Destiny را به یاد می‌آورد.

البته در این میان عدم توانایی تعمیر سلاح‌ها تصمیم بسیار عجیبی در بازی است! با توجه نادر بودن دسترسی به برخی مواد اولیه برای ساخت سلاح‌های بهتر بازی، از بین رفتن آن‌ها بدون امکان تعمیرشان می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد. متأسفانه به نظر می‌آید پیروی بیش‌ازاندازه از روال بازی‌های رایگان در رویه Fortnite اختلال ایجاد کرده است. با پیشروی در بازی کم‌کم از تعداد جعبه‌ها و موارد اولیه موردنیاز داده‌شده توسط بازی کاسته می‌شود و به‌وضوح بازیکن به سمت خرید جعبه‌ها با پول واقعی سوق داده می‌شود. به‌طور خلاصه می‌توان گفت که سیستم شلوغ ارتقای و آزاد کردن امکانات جدید تا حدی با سیستم گیم پلی در تضاد است.

پیش نمایش بازی Fortnite

لازم به ذکر دوباره است که Fortnite در حال حاضر کامل نیست و تا زمان عرضه رسمی آن مدتی باقی‌مانده و شاید در هنگام عرضه با توجه به بازخورد مخاطبین تغییراتی در آن داده شود. ولی در حال حاضر با توجه به اینکه برای امتحان آن باید در حد و اندازه یک بازی AAA مبلغی را پرداخت کنید و در مقابل با بازی‌ای مملو از مکانیک‌های بازی‌های رایگان مواجه هستید، توصیه این بازی تا حدی سخت می‌شود. پس از عرضه نسخه کامل بازی، با نقدی از آن در خدمت شما خواهیم بود ولی تا آن زمان، اگر تصمیم به خرید Fortniteگرفتید بدانید که با اثری کاملاً مبتنی بر سیستم رایگان مواجه خواهید شد.

پیش نمایش بازی Fortnite

Battle Royale

قبل از شروع صحبت در مورد این قسمت بازی، این مسئله را از میان برداریم: بله Battle Royale در بازی Fortnite کاملاً تقلیدی واضح از PUBG است. برای کسانی که با سبک این بازی‌ها آشنایی ندارند به‌طور خلاصه باید گفت که Battle Royale مانند Last Man Standing است که بارها در بازی‌های دیگر دیده‌شده است. در هنگام آغاز بازی، 100 نفر سوار بر اتوبوس پرنده‌ای ! بر فراز جزیره‌ای عظیم پرواز می‌کنند و بنا به انتخاب خود در هر مکان به بیرون می‌پرند.

پس از رسیدن به زمین توسط چتر نجات و درحالی‌که فقط به یک کلنگ مجهز هستید، به‌سرعت باید به دنبال پیدا کردن اسلحه، تیر و موارد دیگری مانند نارنجک، تله و بسته‌های سلامتی بگردید. در صورت کشته شدن از Respawn خبری نیست و کاملاً از دور مسابقه خارج خواهید شد. در این میان دایره‌ای بزرگ در نقشه مشخص است که هرچند دقیقه یک‌بار کوچک‌تر می‌شود و کسانی که در بیرون آن باشند کم‌کم کشته می‌شوند. این روال آن‌قدر ادامه دارد تا در پایان یک نفر زنده بماند و برنده بازی شود. معمولاً لحظات آخر در این میان می‌گذرد که 2-3 نفر در محیطی کوچک قرار دارند و مبارزات سختی بین آن‌ها درمی‌گیرد!

پیش نمایش بازی Fortnite

Fortnite باوجود استفاده کلی از فرمول Battle Royale، مکانیک‌های خود را به آن اضافه می‌کند. توانایی ساخت‌وساز در صورت داشتن مواد اولیه موردنیاز از قسمت داستانی وارد این مد می‌شود. این مواد اولیه همانند مد داستانی از تخریب انواع و اقسام درخت‌ها، ماشین‌ها، ساختمان‌ها و … به دست می‌آیند. کار آیی خاص سازه‌های دست‌ساز برای برتری بر حریفان به حدی است که بسیار پیش می‌آید که افراد حاضر در مسابقه شروع به ساخت مکانی برای دفاع بهتر در مقابل دیگران می‌کنند.

در مقابل توانایی تخریب همه‌چیز به‌جز زمین در این مد نیز وجود دارد پس نمی‌توان خیلی به دیوار بین خود و دشمن اعتماد کرد! این مسائل به‌اضافه حالت آرکید مانند شلیک سلاح‌ها حس و حالی متفاوت نسبت به PUBG به بازی می‌دهد که می‌تواند برای عده‌ای جذاب‌تر باشد. در مقابل عدم وجود امکان شخصی‌سازی شخصیت اصلی و به‌طورکلی هیچ‌گونه جایزه برای اول شدن در هر مسابقه شاید برای برخی چندان مناسب نباشد.

حتی بازی امکان انتخاب شکل ظاهری شخصیت را نمی‌دهد و هر بار به‌صورت تصادفی در نقش یکی از مدل‌های مختلف موجود در بازی ظاهر می‌شوید. البته در این میان باید ذکر کرد که مانند بازی اصلی، این مد نیز در مراحل ساخت اولیه به سر می‌برد و باید دید با پیشرفت کار چه تغییراتی در آن ایجاد خواهد شد. خوشبختانه Battle Royale این بازی از سپتامبر امسال در اختیار عموم قرارگرفته است و خود می‌توانید آن را تجربه کنید.


پیش نمایش بازی Fortnite

آیت سلطانی

آیت سلطانی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

5 − دو =