پیش نمایش

به دنبال سرنوشت – پیش نمایش Destiny 2

پیش نمایش Destiny 2

تجربه بازی‌های سبک MMO (Massive Multiplayer Online) تا چند سال گذشته و آغاز نسل حاضر کنسول‌های خانگی تقریبا برای گیمر‌هایی که با این دستگاه‌ها بازی می‌کنند امری غیر قابل دسترس بود، جایی که حتی Final Fantasy 14 اولین قدم‌های خود را با شک و تردید برداشت و تقریبا شکست خورد. در این بین استودیوی بانجی (Bungie) که به تازگی با همکاری طولانی مدت خود با مایکروسافت برای ساخت بازی Halo پایان داده بود به دنبال چالش جدیدی می‌گشت. چه چالشی بهتر ازطراحی یک بازی MMO با المان‌های اکشن و دوربین اول شخص آن هم فقط روی کنسول؟ این استودیو همکاری جدیدی با شرکت نه چندان محبوب Activision آغاز کرد و در انتها موفق شد اثری قابل توجه با نام Destiny را خلق کند. بازی که توانست برای اولین بار نشان دهد ساخت یک MMO برای کنسول‌ها نیز شدنی است، اثری که PC Gamerها نیز تا مدت‌ها حسرت آن را خوردند چرا که هر چه باشد سبک اول شخص شوتر و MMO به نوعی میراث این پلتفرم به حساب می‌آیند. Destiny در بیش از سه سال گذشته توانست به موفقیت‌های بسیار زیادی برسد و هنوز هم یکی از آثار مورد علاقه بسیاری از گیمرها به شمار می‌رود. حالا بانجی تصمیم گرفته با فاصله‌ای تقریبا غیر معقول برای بازی‌های MMO دست به انقلابی دیگر زده و نسخه دوم این بازی که صرفا با نام Destiny 2 شناخته می‌شود را به بازار عرضه کند. با پیش نمایش این اثر همراه وی جی مگ باشید.

به دنبال سرنوشت – پیش نمایش Destiny 2 1

آخرین سنگر

داستان در Destiny همانند دیگر MMOها زیر پوستی روایت می‌شود و اگر به دنبال آن نباشید خیلی راحت ممکن است که قسمت اعظمی از داستان را متوجه نشوید. بانجی با خلق دنیای Destiny و داستان‌های مختلف زیر شاخه آن توانست دنیایی خلق کند که می‌تواند از لحاظ داستانی ساعت‌ها هر گیمری را به خود مشغول کند. در این مطلب قرار نیست که داستان نسخه اول شرح داده شود اما اتفاقات Destiny 2 دقیقا یک سال بعد از خط داستانی بسته الحاقی Rise of Iron نسخه اول پیگیری می‌شود. جایی که جناح Red Legion از Cabal به آخرین شهر (The Last City) حمله می‌کنند. رهبری این نیرو‌ها به عهده امپراطور Dominus Ghaul خواهد بود. به نوعی Ghaul نقش منفی اصلی نسخه دوم به شمار خواهد رفت. Ghaul اعتقاد دارد که The Traveler اشتباه بزرگی با دادن نور (The Light) به انسان‌ها انجام داده است. او در ابتدا موفق می‌شود که تمام قدرت‌های مربوط به نور Guardianها را استخراج کرده و آنها را مجبور به فرار کند. حالا Guardianها قدرتی برای مقابله با Ghaul ندارند و باید برای مبارزه با او و Red Legion قدرت‌های جدیدی کسب کنند. این پایه داستانی اصلی Destiny 2 است که با توجه به قدرت بانجی در روایت باید انتظار کاری بسیار قوی و گیرا از آنها را داشته باشیم.

به دنبال سرنوشت – پیش نمایش Destiny 2 2

فرمولی قدیمی، طعمی جدید

در سه سال گذشته بانجی سعی کرد با عرضه بسته‌های الحاقی و به‌روزرسانی‌های متعدد گیمر‌ها را برای ادامه تجربه Destiny ترغیب کند و شاید در بسیاری از مواقع نیز موفق بوده اما انتقادات نسبت به محتوای ارائه شده برای این بازی نیز کم نبودند. به عنوان مثال آخرین بسته الحاقی با نام Rise of Iron به خاطر کمبود محتوای داستانی از طرف بسیاری از رسانه‌ها و گیمرها مورد نکوهش قرار گرفت. بانجی با ساخت نسخه دوم قصد دارد تا از فرمول قدیمی خود استفاده کند اما در این بین پیشرفت‌ها و تغییراتی جدید در راه است که می‌تواند تجربه Destiny 2 را بیش از پیش برای هر گیمری الزامی کند. در ابتدای عرضه Destiny بانجی با انتقادات زیادی به خاطر کمبود محتوای داستانی روبرو شد و حالا آنها قصد دارند با درس گرفتن از اشتباهات خود نسخه دوم را با محتوای داستانی بیشتری در زمان عرضه، منتشر کنند. بخش داستانی اصلی بازی با نام The Red War شناخته می‌شود که در بخش قبلی توضیحاتی در مورد آن ارائه شد. بانجی در مورد داستان بازی توضیح داده که تمرکز اصلی روی The Light یا همان «نور» خواهد بود که باعث شده بود شخصیت‌های بازی قدرت‌های زیادی را در نسخه اول کسب کنند. در سفری که Guardianها برای شکست شخصیت منفی Ghaul پشت سر می‌گذارند به سیارات و یا ماه‌های مختلف سفر می‌کنند. بدون شک زمین یکی از سیارات خواهد بود اما در کنار آن گیمر‌ها از Titan، Nessus و Io نیز گذر خواهد کرد. بر اساس گفته‌های بانجی هر کدام از این سیارات یا ماه‌ها دارای محتوای بسیار زیادی هستند که می‌تواند گیمر را برای مدت زیادی سرگرم کند. The Red War تنها داستان داخل بازی نیست و گیمر می‌تواند انتظار ماجراجویی‌های دیگری را نیز در بازی به صورت ماموریت‌های جانبی داشته باشد. نکاتی در مورد سیستم گیم پلی و ادامه آن توسط بانجی در چند ماه گذشته ارائه شده که به صورت مورد به مورد آنها را شرح خواهیم داد:

  • امکان انتقال شخصیت‌ها از Destiny به Destiny 2 وجود دارد اما هر شخصیت باید کار خود را از ابتدا آغاز کند و خبری از انتقال زره، اسلحه‌ها و دیگر قابلیت‌ها در بازی نیست. حتی Level شخصیت نیز منتقل نخواهد شد.
  • اسلحه‌های اصلی، ثانویه و سنگین از بازی حذف شدند و جای خود را به Kinetic، Energy و Power Weapon دادند.
  • هیچ‌کدام از قدرت‌ها (Stats) مربوط به اسحله موقع دریافت به صورت تصادفی مشخص نخواهد شد و قدرت اسلحه همانی است که در زمان دریافت مشاهده می‌کنید.
  • برای هر اسلحه قسمت ماد در نظر گرفته شده است. البته به نظر می‌رسد که ماد‌ها صرفا برای اضافه کردن پوسته (Skin) به سلاح در نظر گرفته شدند و خبری از اضافاتی دیگر نیست.
  • سیستم قدرت‌های روی زره نیز تغییر کرده. دیگر خبری از Intellect، Discipline و Strength نیست. این Stat‌ها جای خود را به Amour، Agility و Recovery دادند.
  • برای انجام ماموریت‌های جدید نیاز نیست که گیمر هر بار به Orbit بازگشته و ماموریت خود را انتخاب کند و سیستم جدیدی برای انجام سریع اینکار در نظر گرفته شده است.
  • حالا گیمر می‌تواند در هر نقطه‌ای دلخواه نقشه بازی را فراخوانی کند. نقشه رویداد‌های اطراف گیمر را به صورت کاملا واضح نمایش خواهد داد.
  • حضور شخصیت‌های غیرقابل بازی در مکان‌های اجتماعی (Social Hub) بسیار پررنگ‌تر از قبل شده. گیمر می‌تواند با آنها صحبت کرده و حتی مراحل جانبی جدیدی دریافت کند.
  • مکان اجتماعی اصلی در Destiny 2 با نام The Farm شناخته می‌شود. این محل در واقع زمینی برای بازی کردن فوتبال بوده و رمز و راز‌های زیادی برای اکتشاف در دل خود خواهد داشت.
  • کلن‌ها (Clan) حالا قسمتی مخصوص در بازی دارند. حالا گیمر می‌تواند از Emblem مخصوص کلن خود استفاده کند.
  • سیستم Matchmaking برای انجام Raid و دیگر قابلیت‌های بازی طراحی شده و بانجی از آن با نام Guided games یاد کرده و به نظر می‌رسد که گیمر تقریبا برای انجام تمام فعالیت‌ها در بازی می‌تواند از آن استفاده کند.
  • سیستم Matchmaking فقط برای انجام فعالیت‌هایی با سطح سختی نرمال در نظر گرفته شده و امکان استفاده از آن برای سطح سختی Heroic وجود ندارد.
  • سه نوع فعالیت (ماموریت) جدید نیز به بازی اضافه شده و در کنار آنها حضور Crucible نیز توسط بانجی مورد تایید قرار گرفته است. همچنین بازی شامل World Quest خواهد بود. رویداد‌های هفتگی برای انجام در بازی در نظر گرفته شده که می‌تواند به تنوع بازی کمک زیادی کند.
  • بانجی تایید کرده که خبری از کارت‌های Grimoire نیست و تمام داستان در خود بازی روایت خواهد شد.
  • تمام فعالیت‌های Destiny 2 روی سرور‌های اختصاصی (Dedicated) اجرا خواهد شد و دیگر خبری از Host Migration مانند نسخه قبلی نیست. گرچه سرور‌های بازی هنوز از برخی از ویژگی‌های P2P استفاده می‌کنند.
  • قرار است که بانجی برای افرادی که Destiny را تجربه کردند و حالا قصد خرید و بازی کردن Destiny 2 را دارند پاداش‌های مختلفی در نظر بگیرد. فعلا مشخص نیست که این پاداش چه چیزی خواهد بود اما حضور Emblemهای مختلف تقریبا مورد تایید قرار گرفته‌اند.

به دنبال سرنوشت – پیش نمایش Destiny 2 3

مبارزه برای افتخار

سیستم مبارزه PvP (Player VS Player) یکی از بخش‌های جدایی ناپذیر Destiny بود که در نسخه دوم نیز حضور دارد. بانجی سعی کرده تا با ایجاد تغییرات برای  بهینه سازی این بخش قدم‌هایی را بردارد. در این راستا دو مود جدید به قسمت PvP اضافه شدند. مود جدیدی به اسم Countdown به بازی اضافه خواهد شد. گیمرها به دو دسته حمله و دفاع تقسیم شده و تیم حمله کننده باید یک بمب را به پایگاه تیم مدافع برساند. این بازی به صورت راند به راند انجام خواهد شد. مود دوم نیز Survival نام دارد. در این مود امکان زنده شدن بعد از نابود شدن توسط دشمن بین تمام اعضای تیم تقسیم می‌شود و همانطور که حدس زدید، این مقدار محدود است. اگر گیمری در بازی نابود شود باید به احتمال زیاد باید تا شروع راند بعدی صبر کند. همچنین بانجی برای بهتر شدن تجربه قسمت PvP تغییراتی را روی مود‌هایی که قبلا در بازی وجود داشتند اعمال کرده. در حال حاضر 4 نقشه مختلف توسط بانجی برای این قسمت به نمایش گذاشته شده‌اند که به نظر از طراحی بسیار خوبی برخوردارند. در حال حاضر بانجی تایید کرده که بازی‌های خصوصی (Private Match) در ابتدای عرضه Destiny 2 در دسترس نخواهد بود اما به بعد از عرضه تیم سازنده برای اضافه کردن سیستم بازی‌های Ranked تلاش خواهد کرد.

به دنبال سرنوشت – پیش نمایش Destiny 2 4

کلاسی همراه با زیر کلاس

کلاس‌های موجود در Destiny 2 در واقع همان‌هایی هستند که نسخه اول را نیز بازی با آنها تجربه کردید. کلاس‌های Warlock، Titan و Hunter در بازی حضور خواهند داشت. شاید با خود بگویید که حس نوآوری بانجی کجا رفته اما زود قضاوت نکنید. بانجی برای جلوگیری از تکراری شدن بازی زیر کلاس‌های (Sub Classes) مختلفی برای هر شخصیت معرفی کرده است. زیرکلاس Hunter با اسم Arkstriker شناخته می‌شود که قدرت احضار یک Staff مخصوص را دارد. زیر کلاس Warlock با نام Dawnblade شناخته خواهد شد که قدرت احضار Sword of Solar را به گیمر می‌دهد. در انتها زیرکلاس Titan نیز Sentinel نام دارد که قدرت احضار یک سپر با نام Void Shield را امکان پذیر می‌کند، گیمر امکان پرت کردن این زره را در اختیار دارد. قبلا در نسخه اول نیز زیرکلاس‌ها وجود داشتند اما بانجی برخی از آنها را خسته کننده و دیگری را بلا استفاده می‌داند به همین خاطر ترجیح داده شده که برای نسخه دوم هر کلاس، یک زیر کلاس جدید را تجربه کند. بدین صورت هم تنوع در بازی حفظ شده و بانجی به خاطر عدم معرفی کلاس جدید سرزنش نخواهد شد. گرچه بسیار پسندیده بود که بانجی در نسخه دوم حداقل یه شخصیت و کلاس کاملا جدید در نظر می‌گرفت.

به دنبال سرنوشت – پیش نمایش Destiny 2 5

Destiny 2 بدون شک یکی از بزرگترین بازی‌های سال 2017 است. این بازی می‌تواند به خاطر هواداران و حالا عرضه روی PC بازار انتهای سال میلادی و تعطیلات را تحت تاثیر خود قرار دهد. گیمر‌های زیادی تست بتا این اثر را تجربه کرده و بسیاری از هسته اصلی بازی راضی هستند گرچه بانجی بسیاری از ویژگی‌های اصلی بازی را در این بتا به نمایش نگذاشت. Destiny 2 در تاریخ 6 سپتامبر (15 شهریور) برای PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد. نسخه PC کمی با تاخیر در تاریخ 24 اکتبر (2 آبان) از طریق Battle.net عرضه می‌شود.

به دنبال سرنوشت – پیش نمایش Destiny 2 6

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

8 + 11 =