نقد و بررسی

نقد وبررسی Sonic Origins

Sonic Origins

اگر نزدیک یا بیشتر از سی سال سن دارید، بدون شک با سری عناوین سونیک آشنا هستید و خاطرات زیادی را از دوران ناب مگادرایو به همراه دارید. تا کنون نسخه‌های زیادی از سری کلاسیک سونیک، برروی پلتفرم‌های مختلف منتشر شده و اگر هم منتشر نشده به واسطه شبیه سازها میشد آن‌ها را تجربه کرد. همراه وی‌جی‌مگ باشید با نقد و بررسی Sonic Origins.

شاید در نگاه اول بسته Sonic Origins که از ۴ عنوان کلاسیک سونیک یعنی Sonic, Sonic 2, Sonic 3 Knucles و Sonic CD تشکیل شده تفاوت خاصی با نسخه‌های اصلی نداشته باشد، اما بیایید کمی عمیقتر به آن نگاه کنیم! در همین ابتدا و بدون رودربایستی می توان گفت که این پکیج کاملترین و بهترین پکیج از سری کلاسیک سونیک است که تا بدین روز منتشر شده است، اما با این حال بدون ایراد هم نیست و مشکلاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد گریبان‌گیر این بسته شده است!

بعد از گذشت این همه سال هنوز هم تجربه مراحل این بازی‌ها لبخند رضایت را بر لبانمان گماشت و به جرأت سری کلاسیک سونیک از بهترین آثار پلتفرمینگ تاریخ صنعت بازی هستند که هیچ گاه قدیمی نشده و هنوز هم استاندارهای خود را حفظ کرده است، البته در بعضی موارد قدیمی بودن مکانیک گیم‌پلی می‌تواند به مزاج خیلی‌ها خوش نیاید!

دسترسی به هر چهار بازی به واسطه منوی جذاب و بامزه سه بعدی بسیار آسان و سریع است. برای اطلاعات بیشتر باید بگویم که این عنوان از پایه، و با موتور جدیدی بازسازی شده و صرفا به واسطه یک شبیه ساز اجرا نمی‌شود! به همین واسطه ما تصویر عریض و مد Anniversary را در کنار مد کلاسیک داریم. همچنین کات‌سین‌های انیمه‌ای و جذابی برای روایت بهتر داستان به این پکیج اضافه شده‌اند که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست.

در مد کلاسیک عرض تصویر و گرافیک بازی به حالت 4:3 در آمده و بازیکن تعداد بسیار محدودی قلب دارد. اما در مد Anniversary شما دارای جان نامحدود هستید و اندازه تصویر برای نمایشگرهای مدرن تنظیم شده است. از سوی دیگر سکه‌هایی که جمع می‌کنید را به جای جان، می‌توانید خرج خرید صدها موزیک و آرت‌ورک و حتی سمفونی‌هایی که در بخش موزه قرار داده شده بکنید.

یک مد دیگر با نام Missions نیز برای هر عنوان اضافه شده، که ماموریت‌هایی نظیر کشتن تعداد مشخصی دشمن و یا تمام کردن بخش‌هایی از مراحل در زمان های محدود و … را برعده بازیکن می‌گذارد، که این مراحل رفته رفته سختتر شده و طرفداران قدیمی و حرفه‌ای این سری را به چالش خواهد کشید. بعد از تمام کردن هر یک از عناوین نیز دو مد جدید آینه که در آن تمامی دنیای بازی برعکس می‌شود و مد باس راش که باید با باس‌های بازی‌ها یکی پس از دیگری مبارزه کنید، در دسترس قرار میگرد که به ارزش تکرار این پکیج می‌افزاید.

نقد وبررسی Sonic Origins 3

در کنار تمامی محتویات عالی‌ای که Sonic Origins در اختیار دارید ناگفته نماند که چند باگ اعصاب خورد کن نیز در این پکیج به شما تحویل داده می‌شود که بدترین آن‌ها گیر کردن Tails در مکانی نامعلوم و شنیده شدن صدای پرش اوست!

این صدا تا زمانی که مرحله را تمام نکنید و یا با روش‌های خاصی چون پرواز Tails او را به سمت خود صدا نزنید، در گوشتان طنین خواهد انداخت! در کنار این باگ‌، موارد دیگری چون مردن بی دلیل به علت گیر کردن در خارج از نقشه و یا خارج شدن کاراکتر از دوربین که منجر به مرگتان خواهد شد، می‌توانند گاهی با اعصابتان بازی کنند. بهتر است اشاره ای نیز به جایگزین شدن برخی از موزیک ها و ساندترک‌های بازی‌ها و مراحل بکنیم که برخی از آنها به خاطر مشکلات لیسانس جایگزین شده‌اند.

در نهایت باید گفت با اینکه Sonic Origins برروی پلتفرم‌های مختلف و بارها منتشر‌ شده‌اند اما اینبار با پکیجی کاملا از نو ساخته شده و کامل طرف هستیم که بدون شک ارزش تجربه و خرید دارد. اگر از طرفداران سری هستید و دوست دارید تا با صفحه عریض و مدهای جدیدی به تجربه دوباره این عناوین بپردازید این پکیج بهترین انتخاب شما خواهد بود.

English Section

Finally, it should be said that although these titles have been published on different platforms many times, this time we are on the side of a completely new and complete package that is undoubtedly worth experiencing and buying. If you are a fan of the series and would like to experience these titles again with a wide screen and new modes, this package will be your best choice.


نقد و بررسی بازی Sonic Origins روی PS5 و بر اساس نسخه ارسالی ناشر انجام گرفته.

Sonic Origins Review

برخی نکات برجسته و قابل ذکر در بازی

استفاده از موتور جدید
عریض شدن تصویر
اضافه شدن برخی از المان‌های گیم پلی به نسخه‌های قبلی
ارزش تکرار بالا
باگ!

فردین باقریان

فردین باقریان

فردین باقریان - نویسنده و منتقد در حوزه ویدئو گیم

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

16 − 13 =