شما اینجا هستید: وی جی مگ > نقد و بررسی > نقد و بررسی Sniper Ghost Warrior Contracts
نقد و بررسی

نقد و بررسی Sniper Ghost Warrior Contracts

نقد و بررسی Sniper Ghost Warrior Contracts

گاهی اوقات می‌توان سازنده را برای اصرار و تداوم در کاری که چندین سال پیش آغاز کرده و نتیجه نگرفته، تقدیر کرد! شرکت CI Games از این دسته سازنده‌ها است. اولین عنوان از سری بازی‌های Sniper Ghost Warrior را هیچ‌گاه فراموش نخواهیم کرد، عنوانی که با ادعای بهره‌برداری از موتور CryEngine منتشر شد و ما را با فاجعه‌ای بس اعصاب‌خوردکن آشنا کرد. دومین شماره نیز به همین منوال ادامه داشت و بالاخره در نسل هشتم سومین شماره نیز منتظر شد و باعث شد پافشاری این سازنده بر ساخت یک عنوان مخفی تک‌تیر‌اندازی فاجعه را مورد تقدیر قرار دهیم. با نقد و بررسی Sniper Ghost Warrior Contracts همراه وی جی مگ باشید.

اما داستان ما به اینجا ختم نمی‌شود؛ این شرکت بار دیگر تلاش کرده تا عنوان جدیدی از این سری را روانه بازار کند اما با تغییراتی اندک. البته بهتر است به جای استفاده از کلمه «تغییرات»، اصطلاح Rip-off را بکار ببریم. شاید بتوان این عنوان را یک کپی بسیار احمقانه از عنوان Hitman Sniper بر روی گوشی‌های موبایل دانست!

با ورود به بازی، داستانی برایتان بازگو خواهد که دقیقا بعد از اتمام روایت، آن را فراموش خواهید کرد! جنگ روسیه و قدرت‌های محلی آلاسکا برسر استقلال و منابع طبیعی و … همین و بس! شما نیز یک مزودر پول بگیر هستید که اهدافی را که توسط یک شخص مخفی برایتان مشخص می‌شود، باید سر به نیست کنید. کل بازی از 25 ماموریت و قرارداد که هریک از آن‌ها در یک محیط بزرگ و نیمه اپن‌ورلد -که بشت به‌یکدیگر شبیه هستند – در جریان هستند تشکیل شده است!

در کنار ماموریت‌های اصلی، یک سری ماموریت فرعی نیز به شما محول می‌شود که انجام دادن یا ندادن آن‌ها چیزی را تغییر نخواهد داد، در ازای آن‌ها کمی پول بیشتر دریافت خواهید کرد. این پول‌ها نیز برای شخصی‌سازی اسلحه‌های مختلف و رنگ‌آمیزی مورد استفاده قرار خواهد کرد.

نقد و بررسی Sniper Ghost Warrior Contracts

با ورود به بازی اولین چیزی که مستقیما چشم شما را از حدقه درخواهد آورد، گرافیک بشدت پایین و نسل قبلی بازی است! در ماه‌های پایانی نسل هشتم کنسول‌ها، ارائه چنین گرافیکی کار هرکسی نبود! ::)) بعد می‌رسیم به گیم‌پلی بازی که همان راه قبلی را در پیش گرفته است. در وحله اول تشخیص مسافت هدف و سپس تنظیم نشانه با در نظر گرفتن میزان جاذبه و شدت باد و بعد شلیک، که باید بگویم در اکثر مواقع احتمال اینکه تیرتان به خطا برود هست.

در این مرحله تمامی دشمنان نزدیک منطقه از حضورتان با خبر شده و عنوانی که قرار بود یک مخفی‌کاری باشد، تبدیل به میدان جنگ خواهد شد. اینجاست که اعصابتان خورد شده و تصمیم خواهید گرفت با در دست گرفتن یک کلاشینکف، به جان دشمنان افتاده و نقشه را از حضور آن‌ها پاک کنید. هرچند خواه‌ ناخواه این اتفاق خواهد افتاد و با به اتمام رساندن ماموریت متوجه خواهید شد که هیچ فردی به منطقه زنده نمانده است!

البته گیم‌پلی در این مورد نیز لنگ می‌زند و به جرئت می‌توانیم بگوییم با یکی از بدترین اول شخص‌ها و شوتینگ‌هایی که در این نسل تجربه کرده‌ایم مواجه خواهید شد. مورد دیگری که واقعا آزاردهنده است، هوش‌مصنوعی بشدت قدیمی و وضعیت نابسامان آن است. بر روی درجه‌های سختی معمولی و بالاتر دشمنان شما را از فواصل بسیاربسیار دور تشخیص داده و به سمت شما تیراندازی کرده و شما را مورد هدشات قرار می‌دهند، کاری که شما با استفاده از تجهیزات و سلاح‌های فوق‌پیشرفته به سختی انجام خواهید داد.

حتی ممکن به لطف صداگذاری افتضاح بازی، صدای شلیک آن‌ها نشنوید اما آتش اسلحه و برخورد گلوله‌ها به خودتان را ببینید و حس کنید. از سوی دیگر بر روی درجه سختی پایین ممکن است دشمنی را با فاصله چندمتر از دوست خودش بکشید و دوستش همچنان به کار خود ادامه دهد؛ و یا در فاصله 5 متری از صورت یک دشمن بایستید و او چشمش را بر واقعیت وجودی شما ببندد! جای تعجب است که تمامی موارد گفته شده مستقیما از شماره‌های اول و دوم بازی در نسل قبلی به اینجا نیز منتقل شده است!

در محیط بازی هستند اجزایی که می‌توانید با شلیک به آن‌ها و یا هک و دستکاری تنوعی به گیم‌پلی خود ببخشید اما این‌ها نیز هیچ کمکی به هسته بازی نمی‌کنند. البته از حق نگذریم که این عنوان موارد مثبتی نیز به همراه دارد. از جمله اینکه به لطف محیط‌های بزرگ و طراحی مراحل نسبتا خوب، انتخاب‌هایی که برای حمله به مقر دشمن خواهید داشت بسیار زیاد و پر از سوراخ و سمبه هستند.

دوربین Kill Cam نیز، هنگامی که از فاصله دور هدشاتی را روانه دشمن می‌کنید همچنان لذتبخش است، اما کافی است تا گلوله به دشمن برخورد کن تا گرافیک پایین و انیمیشن بسیار ساده مرگ او شما را از این لذت نیز محروم کند. در مقام مقایسه، مطمئنا این عنوان هیچ برتری‌ای نسبت به دیگر عنوانی که بر اساس همین ژانر اسنایپری ساخته شده ندارد! نه از نظر داستانی، نه از نظر گیم‌پلی و نه از هیچ نظر دیگری که بتوان دل به آن خوش کرد.

از یاد نبریم میزان بسیار بالای باگ‌ها و ایراداتی که در طول Sniper Ghost Warrior Contracts گریبان‌گیرتان خواهند شد و به کلکسیون مشکلات بازی خواهد افزود. البته این باگ‌ها گاها به کمک شما خواهند آمد. برای مثال قصد عبور از یک درّه به وسیله زیپ‌لاین را داشتیم که پایمان سرخورده و به پایین درّه سقوط کرده و در کمال تعجب نه تنها نمردیم، بلکه در سمت دیگر درّه و در کنار هدفمان ظاهر شدیم که کار را برایمان راحت کرد.

کم نیستند از این قبیل باگ‌هایی که در طول بازی با آن‌ها دست‌و‌پنجه نرم خواهید کرد. فرو رفتن در زمین، غیب شدن هدف، لو رفتن توسط دشمنی که جسدش در مقابل چشمانتان قرار دارد و خیلی مثال‌های دیگر که می‌توان یک صفحه کامل از آن‌ها نوشت.

بیش از این نیازی نیست این نقد را کش دهیم و تا همینجا نیز احتمالا حدس زده‌اید با چه چیزی طرف هستیم. اگر برای پول جیبتان و اعصابتان ارزش قائلید، بهتر است از این عنوان دوری کنید. عناوین بسیار بهتر و باارزش‌تری در بازار انتظارتان را می‌کشند. هر بازی ای ارزش وقت هدر دادن را ندارد.

 

PS4 Review

نقد و بررسی نقد و بررسی Sniper Ghost Warrior Contracts روی PS4 و بر اساس نسخه ارسالی سازندگان انجام گرفته.

میتوانید نیم ساعت از گیم پلی این بازی توسط وی جی مگ را در اینجا مشاهده کنید

Sniper Ghost Warrior Contracts Review
  • 3/10
    امتیاز نهایی - 3/10
3/10

خلاصه بررسی

نکات مثبت:
تقریبا هیچ چیز

نکات منفی:
تقریبا همه چیز

به اشتراک بگذارید

۱۷ نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

  • ممنون از نقد بازی.
    واقعا این بازی هیچ نکته مثبتی نداشت؟واجب شد بازیش کنم.فکر کنم کرک شده و حجمی هم نداره.سیستمم خوبه و میکشه. واجب شد بازیشکنم ببینم انقد که نوشتین بد هست یا نه.که البته فکر میکنم هست.ممنون از بررسی

  • ولی به قول اون دوستمون من شخصا قبطه میخورم که تازه رفتم سمت mgs
    فقط میثم نظرت راجب فنتوم پین چیه؟
    الان که فکر می کنم میبینم انگار اصلا متال گیر نبود یه جورایی!!!!!

      • البته فانتوم پین بازی بدی هم نبود متای بازی ۹۴شد اگر کونامی فشار نمی آورد و فرصت می داد که چپتر ۳بازی هم ساخته میشد با یک بازی فوق شاهکار روبرو بودیم موتور صد میلیون دلاری فاکس انجین گرافیک بالا فانتوم پین همان اول بازی محیط پهناور بازی و بیابان های افغانستان را آدم می بینه تعجب میکنه در کنار تنوع زیاد شخصی سازی اسلحه ها و وسایل نقلیه… ، تقریبا میشه گفت هیچ بازی در این سبک به پای فانتوم پین نمی رسه انیمیشن های حرکت بیگ باس و راه رفتن و بالا رفتن از صخره های بازی فوق العاده است

        • هرگز بد نبود
          بلکه شاهکار هم بود
          کلی ماموریت
          فریم عالی
          روون بودن
          گرافیک توپ توپ
          ولی کات سین ها کجا بودن؟ شخصا از چپوندن بیشتر داستان توی نوارها زیاد حال نکردم، اونم وقتی که میبینم چقدر کارگردانی کوجیما حتی از کارگردانی فیلم های سینمایی هم بهتر بوده گاهی اوقات!
          در خوب بودنش شکی نیست ولی mgs1-2-3-4 چیزهای دیگه ای بودن
          مخصوصا نسخه mgs1 , 2 که دیوانه م کردن…

  • میثم گرامی شما مثلا خوره متال گیرینا
    درخواست ۳۰ میلیارد دلاری
    رو توی قسمت آخر اون مقاله متال گیر
    درخواست ۳۰ بیلیون دلاری
    بکن
    باید تغییرش بدی
    اسماعیل فنتوم پین هم آسلات نبود، بیگ باس بود (حالا اینو دقیق مطمئن نیستم)