مقاله

بهترین بازی هایی که باید در طول قرنطینه بازی کنید!

قرنطینه

این روزها که ویروس کرونا همه دنیا را مورد عنایت قرار داده! عذرخواهی میکنم، منظورم این بود که این روزها که ویروس کرونا حسابی همه را درگیر خود کرده است و از درس و مدرسه و دانشگاه و کار و…. هم چندان خبری نیست، بهترین راه حل ماندن در خانه و یا قرنطینه است. واقعا؟! نخیر.

بهترین راه حل، ماندن در خانه + بازی کردن است. خوشبختانه گیمرها همیشه در این زمینه استعداد خاصی دارند و درصد زیادی از ما، تقریبا نیمی از عمر خود را اینگونه سپری کرده‌ایم! این چند مدت که مثل آب خوردن خواهد گذشت. البته احتمال اینکه تا آخر فروردین در قرنطینه باشیم زیاد است.

در ادامه نیز، نگاهی خواهیم داشت به 10 بازی‌ که ارزش دارند حداقل یکبار آنها را در طول این روزهای قرنطینه، بازی کنید. البته، شاید قبلا خیلی از اینها را بازی کرده باشید و این لیست، باعث شود برای زنده کردن خاطرات، دوباره به سراغ آنها بروید.

قرنطینه

Bright Memory

این عنوان که به تازگی منتشر شد، فقط توسط یک نفر ساخته شده است! با این حال، گرافیک و گیم پلی جذاب بازی، هرگیمری را جذب خود خواهد کرد. Bright Memory یک عنوان شوتر اول شخص بوده و قرار است بصورت اپیزودیک منتشر گردد.

مکانیک های کلی گیم پلی بازی ترکیبی از Crysis، Shadow Warrior و حتی بازی های استدیوی From Software همچون Dark Souls است! اکشن سرعتی درکنار باس ها و دشمنان سرسخت. فعلا تنها یک اپیزود از این عنوان منتشر شده است اما توصیه میکنم حتما این عنوان را تجربه کنید.

حس اکشن این بازی، درنوع خود بسیار سرگرم کننده است. تنها نکته بد در مورد Bright Memory اختصاصی بودن بازی برای PCست و متاسفانه، کنسول بازها فعلا به بازی دسترسی نخواهد داشت.

قرنطینه

Call of Duty: Warzone

میخواهید با دوستان خود بازی کنید اما فعلا بخاطر قرنطینه، این امکان را ندارید؟ مشکل شما حل شد. به آنها بگویید تا Call of Duty: Warzone را دانلود کنند و با هر پلتفرمی که در اختیار دارند، به بازی کردن با شما بپردازند.

این عنوان که این روزها سروصدای زیادی به پا کرده، یک بازی در سبک اول شخص بتل رویال است و اگر بخواهیم حق را در نظر بگیریم (!)، انصافا یکی از بهترین های بتل رویال در چندین سال اخیر است.

Call of Duty: Warzone برای Xbox One، PS4 و PC بصورت مجانی در دسترس است و نکته‌ی مهمتر این ماجرا این است که تمامی پلتفرم ها به لطف کراس پلی، قابلیت بازی کردن با یکدیگر را خواهند داشت.

البته بازی حجمی معادل 100 گیگابایت دارد و شاید با وضعیت اینترنت حال حاضر، دانلود بازی کمی زمان ببرد اما مطمئن باشید که ارزشش را خواهد داشت. دوست خود را همین حالا وارد نبرد کنید!

قرنطینه

Resident Evil 4

در دنیا دو دسته انسان وجود دارند. انسان هایی که هرگز این بازی را تجربه نکرده اند و انسان هایی که این بازی را بیشتر از 10 بار به پایان رسانده‌اند. مطمئنا من جزو دومی هستم، اما اگر شما تاکنون موفق به بازی کردن این شاهکار کلاسیک که باعث انقلابی در سبک شوتر های سوم شخص گردید، نشده‌اید…. واقعا این همه مدت کجا بودید؟!

سری RE که کلا نیازی به معرفی ندارد و این بازی هم ادامه دهنده داستان نسخه های 1 تا 3 می‌باشد. ترس، هیجان، فان و حتی عشق! همه و همه در این بازی موج می‌زنند. RE4 برای تمام پلتفرم های تاریخ بشر، منتشر شده است! خود من این عنوان را حداقل روی 7 پلتفرم مختلف به اتمام رساندم.

هرکدام 10 بار! اگر پلتفرمی برای بازی کردن دارید، این بازی برای آن در دسترس است! شک نکنید. Resident Evil 4 بدون شک عنوانی است که باید توسط هرگیمری تجربه شود. مخصوصا حالا که وضعیتی مشابه با داستان بازی نیز داریم!

قرنطینه

Catherine

قبل از هرچیز بگذارید به وضوح اعلام کنم که این عنوان مناسب تمامی سنین نیست. گیمرهای خسته دل +18، از این بازی لذت خواهند برد اما سنین پایینتر، بهتر است به دنبال عناوین دیگر این لیست باشند.

Catherine یک بازی داستان محور شدیدا خاص و منحصر به فرد است که همراه با بکارگیری المان های پازل در گیم پلی خود، موفق شد طرفداران زیادی بدست آورد. این عنوان ابتدا در نسل هفتم برای پلتفرم های Xbox 360 و PlayStation 3 منتشر شد اما حالا بعد از چندین سال، این عنوان برای PC و کنسولهای نسل هشتمی نیز در دسترس است.

بازی به شدت از اتمسفر جذاب و عجیبی برخوردار است و اگر پیش از این از ساخته های استدیوی Atlus و مخصوصا سری Persona لذت برده باشید، این عنوان نیز بدون شک، تجربه‌ی کاملا تکرار نشدنی‌ای در خود خواهد داشت. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که بازی به شدت داستان محور بوده و نیازمند دانش نسبتا متوسطی از زبان انگلیسی است.

چندین پایان مختلف که مستقیما به انتخاب های شما در بازی مرتبط هستند نیز، در این عنوان وجود خواهند داشت. همچنین احتمال زیادی وجود دارد که بعد از تجربه‌ی این عنوان، به دیگر بازی های استدیوی Atlus نیز جذب شوید! ریلکس باشید و از داستان لذت ببرید…

قرنطینه

Winning Eleven 11

در یک جمله: شاخ ترین فوتبال تاریخ بشریت

اگر از گیم نت ها و کلوپ های قدیمی گیم را شروع کرده باشید و سنتان بالای 18، 19 باشد، صد در صد اشک در چشمانتان جمع شده است! یکی از کلاسیک ترین و فان ترین بازی های فوتبال تاریخ Winning Eleven 11 می باشد.

این عنوان که روزگاری در میان کلوپ ها و یا حتی مهمانی های فامیلی، یک مجلس گرم کن حرفه ای به حساب می‌آمد، حالا یک نوستالژی باشکوه است. گیم پلی شدیدا فان و سرعتی به همراه تیم های قدرتمند سالهای 2005-2006.

البته بهترین روش برای تجربه این عنوان، بازی کردن آن با یکی از دوستان بصورت دو نفره است اما اگر خواهر یا برادری دارید که او هم مثل شما در این روزهای قرنطینه، از بیکاری درحال گاز گرفتن دیوار است، این عنوان صد در صد راه چاره خوبی برایتان خواهد بود. این عنوان البته با نام PES 6 نیز شناخته می‌شود و برای پلتفرم های نسل ششم و همچنین PC در دسترس است. (PS2 هارا دوباره زنده کنید!)

قرنطینه

Bayonetta

یکی از بهترین های هک اند اسلش تاریخ. Bayonetta که حالا در انحصار نینتندو قرار دارد، روزگاری مولتی پلتفرم بود. اولین نسخه این سری که هنوز هم حرف های زیادی برای گفتن دارد، این روزها می‌تواند حسابی سر شما را گرم کند.

داستان جالب، شخصیت های جذاب، گیم پلی تمیر و اتمسفر به یاد ماندنی، المان هایی هستند که این بازی را تا به امروز، به یکی از محبوب ترین عناوین سبک هک اند اسلش تبدیل می‌کنند. این عنوان برای پلتفرم های نسل هفتم، هشتم و PC در دسترس است و با این حساب، هیچ بهانه‌ای برای بازی نکردن آن نخواهید داشت.

البته، بنا به تجربه شخصی، سعی کنید تا جایی که می‌توانید از نسخه PS3 دوری کنید! دلیل این مسئله، نرخ فریم و کیفیت رزلوشن پایینتر این ورژن، نسبت به تمامی ورژن های دیگر می باشد. اما درکل چندان هم بد نیست!

قرنطینه

Nier: Automata

Automata داستانی غریب از سرنوشت خیالی (یا شاید هم واقعی؟) بشر را تعریف می‌کند. گیم پلی روانی دارد و موسیقی‌اش روح را آرام می‌کند. این عنوان که سالهای پیش سروصدای زیادی بپا کرد، صد در صد یک انتخاب عالی برای بازی کردن در این روزهاست. گیم پلی و مبارزات آن چالش خوبی به گیمر منتقل می‌کند و داستان آخرالزمانی جذاب بازی نیز، شمارا ساعت ها میخکوب خواهد کرد.

بازی با وجود نداشتن شخصیت های اصلی بسیار زیاد، بهترین تلاش خود را کرده است تا شخصیت پردازی را هرچه کاملتر پیاده کند و کاراکترهایی که در ابتدا شاید فقط چند نام عجیب و غریب برای پلیر باشند، تا انتهای بازی به شدت شما را درگیر خود خواهند کرد. این عنوان برای PS4، Xbox One و PC در دسترس بوده و شدیدا توصیه می‌گردد!

قرنطینه

Journey

با این عنوان به معنای واقعی کلمه خواهید فهمید که بازی سازی تا چه حد می‌تواند یک “هنر کامل” باشد. Journey همانطور که از نامش پیداست، سفری خواهد بود تا شما را با معنی جدیدی آشنا کند. چیزی که شاید هرگز به این صورت حس نکرده بودید. چیزی خاص. تمام نکات مثبت یک بازی سطح بالا را درخود دارد.

موسیقی بی نظیر، جلوه های بصری چشم نوار، گیم پلی ناب. اما چیزی درمورد آن وجود دارد که قابل توصیف نیست. شاید بهتر باشد خودتان آن را تجربه کنید تا به این حس پی ببرید. Journey برروی PS3، PS4 و PC قابل دسترسی است. امتحانش کنید. بدون شک لذت خواهید برد.

قرنطینه

Halo: The Master Chief Collection

Halo را همه می‌شناسند اما شاید خیلی ها نسخه‌های اولیه این سری را هرگز تجربه نکرده باشند. اولین نسخه از سری Halo برای همیشه سبک اول شخص را تغییر داد و راه را برای تولد IP های بزرگ دیگر، باز کرد.

Master Chief Collection شامل تمامی عناوین کلاسیک این سری یعنی Halo: Combat Evolved Anniversary, Halo 2: Anniversary, Halo 3, Halo 3: ODST, Halo: Reach, و Halo 4 بوده و جلوه های بصری آنها را نیز ارتقاع داده است.

شما می‌توانید این کلکسیون با ارزش را بر روی دو پلتفرم Xbox One و PC تجربه کنید. روزهای تعطیل زیادی طولانی شده‌اند و این کالکشن با این همه بازی، حسابی سرگرمتان خواهد کرد.

قرنطینه

The Wolf Among Us

همانطور که احتمالا پیداست، این لیست کمی با بازی های داستان محور پر شده است و The Wolf Among Us هم در میان این عناوین داستان محور است. داستان و جو بازی شدیدا خاص و درگیر کننده است و همانند دیگر عناوین استدیوی Telltale Games، انتخاب ها در بازی، حرف اول را می‌زنند.

در نقش گرگ بد شهر قصه ها بازی خواهید کرد و با جمع آوری اطلاعات و سرنخ های مختلف، داستان رازآلود بازی را پیش خواهید برد. مطمئن باشید با یک داستان پیش و پا افتاده طرف نیستید! کاراکتر های بازی به شدت جذاب هستند و هرکدام اخلاقیات و شخصیت منحصربه‌فرد خود را دارند.

این نکات ریز، همه بر روی داستان و نحوه عملکرد شما در بازی تاثیر خواهند گذاشت چرا که باید مدت زیادی از گیم پلی بازی را صرف سروکله زدن با آنها کنید. گفتنی است که بعد از عملکرد فوق العاده قسمت اول بازی، سال قبل اعلام شد که نسخه جدید این عنوان نیز به زودی منتشر خواهد شد و این فرصت مناسبی است تا قبل از انتشار The Wolf Among Us 2، نسخه اول بازی را نیز تجربه کنید. این بازی حس کارآگاه بازی شما را شدیدا بکار خواهد انداخت!

و این بود لیست بازی هایی که در این روزهای قرنطینه ای می‌توانند برای شما سرگرم کننده باشند. امیدواریم تا همه درکنار هم، هرچه سریع تر از شر این باس جدید دنیای واقعی هم خلاص شویم و بعد از آن به سراغ باس های دیگر برویم! مراقب خود و اطرافیان‌تان باشید و از گیم لذت ببرید.
نیما هاشمی

نیما هاشمی

8 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

سه × سه =

    • میگم نیما من کار ها تو در گیمراستیشن دیده بودم برا خودم برات کار دارم اگه بازم کار می کنی با من تماس بگیر

  • میثم یه پیشنهاد
    بیا بشین یه خلاصه داستان ساده از تمام رزیدنت اویلا بنویس و بذار رو سایت مثل همون متال گیر
    الان خوب جواب میده
    چون اویل 3 هم خبراش این ور و اونور هست کلا

  • لیست عالی بود
    ولی منم اینارو ادد می کنم
    MGS2 ابر شاهکار تاریخ بشریت
    MGS1 خارق العاده حتی در 2019
    MGS4 بی مانند
    MGS3 خوب اما نه اندازه سه تای قبلی!
    MGS PW اشک تو چشاتون اگه جم نشه یعنی هیولا هستید موقع پایان بازی…
    در کل MGS Legacy Collection همه چیش عالیه…
    Heavy Rain چی میشه گفت… عالی…
    Uncharted nathan drake collection همچنان عالی
    کل god of war ها (!) ایرانی باشی و اینو بازی نکرده باشی عجیبه
    البته باید اینم گفت که اگه دنبال عنوان شاد می گردین نزدیک این لیست و لیست آقای هاشمی نیاید دوستان… نصیحت بود دیگه، حالا از ما گفتن!

      • برادر من فن نیستم به جون خودم
        همین الانم دارم فورزا هورایزن 4 میزنم و لذت میبرم
        در ضمن طرفدار سرسخت هیلو هم هستم و وقتی دیدم تو لیست هست به شدت خوشحال شدم
        گفتم سو تفاهم نشه چون فن ها اصلا منطق سرشون نمی شه
        بعدشم عزیزجان متال گیر صرفا به خاطر اینکه بعضی نسخه هاش (بیشترشون) انحصاری زمانی کنسولای سونی بودن با پلی استیشن شناخته میشن وگرنه انحصاری سونی نیستن که شما چنین چیزی نوشتی! از کل اینایی که گفتم فقط آنچارتد و گادها انحصاری سونی اند، چون بازیای دیوید کیج هم که رو پی سی هست عملا و متال گیر ها هم که گفتم انحصاری فرست پارتی نیستند که. جدای از این حرفا اتفاقا خوب شد اسم شما رو دیدم، چون باید اینارم ادد کنم
        گرز 1 خارق العاه
        گرز 2 بهترین نسخه از دید من
        گرز 3 خوب اما نه به اندازه نسخه 2
        گرز 4 بازی نکردید هم نکردید
        گرز 5 خودم نزدم ولی به نظرم بازی ردیفی میاد و زدنش به نظر واجبه
        امیدوارم از این به بعد زود قضاوت نکنی دوست من