مجله بازی بازی ایرانی

کاور – قسمت اول

کاور - قسمت اول

مجله تصویری کاور در مورد اخبار بازی های رایانه ای و حواشی آن است. همچنین سعی می کند تا تمامی اتفاقات و حوادثی که در حوزه بازی های رایانه ای کشور اتفاق می افتد را مورد پوشش قرار دهد. کاور سعی دارد تا به حواشی شکل گرفته حول برخی از اخبار را پاسخ منطقی دهد و در این راه از کارشناسان و فعالان این حوزه در کشور استفاده می کند. کاور معمولا دو بخشی خواهد بود. بخش اول شامل اخبار بازی های ایرانی و صنعت بازی سازی و بخش دوم گفتگوی ویژه با یکی از فعالان صنعت بازی خواهد بود.

اگر از فعالان صنعت بازی سازی کشور هستید یا نقطه نظری راجع به وضعیت فعلی بازی سازی در کشور دارید با ما در تماس باشید تا بتوانید در کاور حضور پیدا کنید و نظرات خودتان را مطرح کنید. همچنین مارا از کامنت گذاری های خودتان در خصوص وضعیت گیم ایران و بازی سازی ایران محروم نکنید. کاور، کاور شماست.


در اولین قسمت از مجله تصویری کاور علاوه بر اخبار مهم چند وقت اخیر به سراغ بررسی بازی های فارسی شده یا به اصطلاح لوکالایز شده رفته ایم. اگر به مارکت های مطرح موبایل در کشور مراجعه کنید، باحجم گسترده بازی هایی روبرو می شوید که توسط برخی شرکت های ایرانی عرضه شده اند و باعث ایجاد مشکلاتی برای بدنه صنعت بازیسازی کشور شده اند. در این خصوص با بابک کرباسی از فعالان بازیسازی کشور بحث و گفتگو کرده ایم و از باید ها و نباید های عرضه این دست محصولات جویا شده ایم. با کاور همراه ما باشید.



علی ذاکری

علی ذاکری

منتقد - گیمر- بازیساز

17 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

15 + شش =

  • علی جان شاهرخ خان باید بیاد کفش های شما رو جفت کنه 😉
    میثم جان با تشکر از پاسخ های زیبا و به جا 🙂
    فقط اگر برای قسمت اخبار ( در صورت امکان البته ) از یه نفر دیگه استفاده بشه بنظرم بهتره. و ویدیو یکنواخت هم نمیشه. ممنون

  • بسیار عالی و حرفه ای.
    در کل « چالش » و « کاور » فعالیت های مثبت و ارزنده ای در زمینه ارتقا صنعت گیم ایران هستند و امیدوارم که بیشتر در کشور به این حرکت خودجوش و دلسوزانه ای که توسط آقای ذاکری شروع شده توجه بشه. به خصوص از سمت مسئولان اجرایی و مدیران تصمیم گیرنده در جایگاه های رسمی.
    حتما کارهاتون رو دنبال می کنم.
    دو نکته داشتم. یکی این که توی متن اشاره کردین که قراره « کاور » به اخبار و حواشی بازی های رایانه ای بپردازه. امیدوارم این طور نباشه و بیشتر از این که به دنبال « حواشی » باشین به اصل موضوع توجه کنین و به اون بپردازین.
    دوم این که آقای کرباسی در رزومه حرفه ایشون به جز ساخت یکی دو عنوان بازی آبکی و بی کیفیت، چه تخصص و حرفه ای در صنعت گیم دارند که به عنوان فعال صنعت بازیسازی از ایشون دعوت شده؟ قصدم بی احترامی به شخص ایشون نیست و صرفا برام سواله. امیدوارم جواب این سوال هم ارتباط مستقیمی به نکته اولم نداشته باشه که حواشی مهم تر از اصل و بالاتر از اون قرار بگیره…!
    از زحمات آقای ذاکری و مسئولین سایت وی جی مگ متشکرم.

    • سلام خدمت شما جناب محبی
      سعی ما در برنامه کاور این است که به مسایل اصلی صنعت گیم کشور بپردازیم .خود ما هم علاقه ای به دامن زدن به حواشی نداشته و نداریم .در خصوص جناب کرباسی هم باید عرض کنم ایشان از نگاه بازیساز بودن شاید تعداد محصولات زیادی نداشته باشند ولی از دیدگاه صنفی ، سال ها است که فعالیت می کنند و دلیل اصلی دعوت ایشان انتقاد جدی ایشان به بی قانونی در عرضه بازی های لوکال شده بود.
      باز هم از دیدگاه شما ممنونیم

    • به نظرم خیلی عصبانی هستی (یا حرصت گرفته) که به کرباسی میگی آبکی و بی کیفیت ساز !
      چند سالته ؟! چی یادته ؟!
      یک بار دیگه فیلم رو ببینم، احتمالا یه جای فیلم یه حرفی بهت زده که اینطوری عصبانی شدی وگرنه دلیلی نداره این طریقه حرف زدنت

      البته مقصر اصلی هم مسئولین سایت هستند که هر اراجیف و توهینی رو تایید می کنن. فکر کنم الان اینجا میشه فحش هم داد !!! و ذاکری تایید میکنه

      • دوست خوب
        اگر به طرز حرف زدن باشه الان برای شما رو هم نباید تایید کنم.
        هر کسی مسئول حرف زدن خودشه. فکر نمیکنم کامنت اون کاربر از شما بی ادبانه تر باشه.
        یه نگاهی به کلمات خودتون بیاندازید و با کلمات ایشون مقایسه کنید.
        موفق باشید.

    • سلام
      ابن شاید از بد سلیقگی میثم و علی باشه که من رو دعوت کردن، حق با شماست
      گزینه های بهتری هم برای بحث درباره این موضوعات بوده و قطعا قحط الرجال نیست در کشورمان

      خیلی وقت است سعی میکنم سرم به تولبد باشه و کارهای جدید بسازم ولی متاسفانه نمبگذارن و در حال حاضر هم ممنوع الفعالیت فرهنگی هستم. ان شاالله سعی می کنم با تولبدهای بهتری برگردم ?

      • سلام
        اتفاقا قحط الرجال هست.
        خیلی از دوستانی که دعوتشون میکنیم برای صحبت کردن یا سرشون زیر بقل جاهای خاصیه میترسن نونشون قطع بشه یا اینکه انقدر ترسو هستن و یا اینکه انقدر خودشون رو بالا فرض می کنن که انگار فقط اینا تو ایران بازی سازن. یا اینکه واقعا چیزی ندارن و الکی گنده شدن و میترسن ضعفهاشون نمایان بشه و همه بفهمن که با زور توپ و تانک بقیه رفتن بالا.
        بازی ساز یا فعال گیمی که که فکر میکنه خداست و تو ایران از اون بهتر نیست بهتره خودشو اصلا نشون نده. نه اینجا نه جای دیگه.
        اینکه آقای کرباسی یا هر کس دیگه ای رو دعوت می کنیم و لطف می کنن و میان برای مصاحبه یا صحبت نشون میده که هم حرفایی برای گفتن دارن و هم اومدن که یه تغییراتی توی وضعیت بازی سازی بدن برای بهتر شدن و هم اینکه میخوان ضعف های خودشون رو هم بفهمن.
        خیلیا رو دعوت کردیم. خیلی رو باهاشون مستقیم یا غیر مستقیم در ارتباطیم. ولی فکر میکنن ازشون کم میشه یا کلاسشون میاد پایین.
        وقتی هم که بازیشون رو میخوان پروموت کنن ایمیلهای پاچه خوارانشون احوالات آدم رو دگرگون میکنه که واقعا کجا داریم قعالیت می کنیم.

        اتفاقا قحط الرجاله.
        شدیدا هم قحط الرجاله.

    • سلام
      من نمی‌دونم چرا بعضی از دوستان با آقای کرباسی مشکل دارن، مگه ایشون چیکار کردن؟
      اگه بازی‌های آقای کرباسی رو دوست نداری نخر آقا کسی زورت نکرده
      موقعی که ایشون بازی میساختن تقریبا هیچ امکاناتی نبود.
      آقای کرباسی یکی از اولین ها هستن. حالا ما بجای احترام…
      واقعا من متاسفم

  • با تشکر از زحمتی که بابت ویدیو کشیدید من یکسری موارد به ذهنم رسید گفتم شاید بهتره بگم
    با حرف شما که گفتید بازیهای ایرانی محتواشون به نسبت قیمتی که در بازار دارن مناسبه کاملا موافقم(البته بجز اون بازیهایی که بقدری ایراد فنی دارن که اصلا اجرا نمیشن یا بعضی بازی هایی که متاسفانه فقط یک ماد ضعیف از روی بازی counter strike یا oblivion هستن)
    و متاسفانه بقول شما عرضه ی بازیهای خارجی با محتوای 60 دلاری با قیمت های غیر واقعی ضربه ی سنگینی به صنعت ما زد و دلیل اصلیشم بنظر من اهمیت ندادن دولت به یکی از مهمترین مسایل زندگی هر کودک و نوجوان و بزرگسالی بود که بازیهای کامپیوتری عمده ی وقت فراغتشو به خودش اختصاص میداد.حق copy right موضوع مهمی بود که نه در حوضه ی سینما نه در حوضه ی بازیهای کامپیوتری بهش توجه نشد و هر دوی این صنعت هارو تو ایران با خاک یکسان کرد 😐
    اما اگر فیلتر کردن بازیهای موبایلی دوباره تکرار بشه من بعنوان یک کسیکه دارم روزانه دارم بازی میکنم و میدونم محتوای بازیم ضد ارزش و برای سلامتی روان من و دیگران مشکل ساز نیست احساس میکنم بهم توهین شده(مثه ماجرای Pokemon go با اینکه اصن نمیخواستم بازیش کنم)
    یه بار دیگه هم تشکر میکنم بخاطر اینکه موضوع تبلیغاتم گفتید چون واقعا حتی بنظرم تبلیغات از خود بازی هم مهمتره بطوریکه انقدر واضحه اهمیتش که نحوه ی زندگی و لباس و غذا و و و و…. رو تحت تاثیر قرار میده.
    دوتا نقدم داشتم یکی اینکه شما ک انقدر زحمت کشیدید ویدیو رو ساختید چرا به یکی از مهمترین مسایل یعنی نقش ما گیمرها بعنوان اصلیترین بخش نپرداختید و نگفتید که ما باید با این وضع نابسامان چکار کنیم لااقل تاثیر منفی نزاریم و دو اینکه لطفا دفعه بعد وسط ویدیو آهنگ میزارید صداشو با صدای گفتگوتون هماهنگ کنید کر نشیم ما با تشکر 😀

  • راستش چون هیچ علاقه ای به بازی های ایرانی ندارم.چون فقط اسم بازی دارن و هیچیشون درست نیست دانلود نمیکنم ولی خب ایشالا ک موفق باشین همیشه