داستان

سقوط خدای جنگ – داستان God Of War 2

داستان God Of War 2

“بعد از شکست دادن آرس، کریتوس جنگجوی فانی، تبدیل به خدای جنگ شد. گرچه، کریتوس بسیار سریع در المپوس تنها شد. جایی که باز هم خدایان او را طرد کردند” – گایا

God of War 2 یک بازی Hack and Slash با المان‌های ماجراجویی است که توسط استودیوی Santa Monica برای کنسول PS2 طراحی و ساخته شد. این بازی یکی از آخرین بازی‌های انحصاری بود که برای این کنسول عرضه شد و بدون شک یکی از بهترین بازی‌های تاریخ به شمار می‌آید. این اثر ادامه‌ای برای نسخه اول به شمار می‌رود.

این بازی با ادامه دادن راه نسخه اول توانست در بسیاری از محافل به عنوان بهترین بازی سال انتخاب شود و جای بسیار خاصی در دل میلیون‌ها گیمر دارد. این بازی در هفته ابتدایی توانست صدرنشین جدول فروش هفتگی بریتانیا باشد و در انتها نیز به فروشی 4.24 میلیونی دست پیدا کرد. این اثر در ادامه به صورت بازسازی شده در قالب God of War Collection برای Playstation 3 نیز منتشر شد.

داستان God Of War 2

از روح اسپارتا تا خدای جنگ

داستان God of War 2 تقریبا بلافاصله بعد از اتفاقات God of War Ghost of Sparta پیگیری می شود. کریتوس توانست بعد از مشقت‌های فراوان، آرس (خدای جنگ سابق) را شکست دهد و حالا به عنوان خدای جنگ جدید شناخته می‌شود. گرچه این اتفاق ناخواسته چندان توسط دیگر خدایان المپوس، مورد پذیرش قرار نگرفت.

بیشتر این نگرانی‌ها از این لحاظ بود که کریتوس هیچ رحمی نسبت به مردم یونان نشان نمی‌داد و آنها را به بدترین شکل ممکن قتل‌عام می‌کرد. کریتوس همچنان با کابوس‌های کار‌هایی که برای خدایان مخصوصا آرس انجام داده بود، عذاب می‌کشید. او تنها لذت را در رهبری ارتش اسپارتان و فتح شهر‌های مختلف یونان می‌دید. آتنا (Athena) از کریتوس درخواست کرد که این کار را متوقف کند و نسبت به مردم یونان بی‌رحم نباشد.

آتنا در ادامه به کریتوس گفت که نمی‌تواند برای همیشه او را از خشم خدایان مصون نگه دارد و حالا موقع خوبی برای پشت کردن به او (آتنا) نیست. هر چه باشد آتنا باعث شد که کریتوس به عنوان خدای جنگ انتخاب شود. کریتوس در پاسخ به آتنا گفت که هیچ دینی نسبت به او ندارد و سپس به ادامه جنگ‌ علیه Rhodes همراه ارتش اسپارتان پرداخت.

کریتوس به عنوان یک خدا وارد میدان جنگ شد و با تمام قدرت قصد تخریب Rhodes را داشت. گرچه بعد از مدت کوتاهی، کریتوس حضور یک عقاب را حس کرد که از نظر او بسیار شبیه به آتنا بود. این پرنده، تمام قدرت‌های کریتوس را از او گرفت و با استفاده از آنها Colossus of Rhodes را زنده کرد تا کریتوس را نابود کند.

داستان God Of War 2

 

داستان God Of War 2

سقوطی دیگر برای کریتوس

بعد از مبارزه بسیارسهمگین با Colossus of Rhodes، کریتوس با زئوس (Zeus) خدای خدایان، مواجه شد. زئوس Blade of Olympus را به کریتوس پیشنهاد کرد. زئوس با استفاده از همین شمشیر در مبارزه بین خدایان و تایتان‌ها پیروز شده بود. کریتوس با دریافت این شمشیر بار دیگر به یک موجود فانی تبدیل شد اما حالا می‌توانست Colossus of Rhodes را شکست دهد. کریتوس در انتها توانست این موجود را شکست دهد اما در ادامه به صورت بسیار بدی زخمی شد.

او حس می‌کرد که تنها راه نجاتش دسترسی دوباره به شمشیر Blade of Olympus خواهد. در حالی که کشان کشان به سمت شمشیر‌ها می‌رفت بار دیگر عقاب بر فراز او ظاهر شد اما بر خلاف انتظار این عقاب همان زئوس بود! زئوس توضیح داد که تمام قدرت‌های کریتوس را از او گرفته تا او با سرنوشتی مثل آرس مواجه نشود. زئوس بعد از سخن‌رانی خود Blade of Olympus را در سینه کریتوس فرو می‌کند!

کریتوس خدمت‌گذاری برای خدایان را قبول نکرده بود پس زئوس راهی جز کشتن او نداشت. در حالی که کریتوس به سمت دنیای زیرین (UnderWorld) برای ابدیتی از عذاب هدایت می‌شد، توسط گایا (Gaia) نجات پیدا کرد. گایا در واقع مادر همه تایتان‌ها (Titans) و روایت‌گر داستان سری بازی‌های God of War است. در واقع صدای گایا است که داستان کریتوس را در بازی‌های مختلف این سری روایت می‌کند.

گایا پیشنهاد متحد شدن به کریتوس می‌دهد. گایا در ادامه داستان زندگی زئوس و پدرش را به کریتوس می‌گوید. کرونوس (Cronos)، پدر زئوس از ترس یک پیشگویی تمام فرزندانش را می‌خورد! در این پیشگویی آمده بود که یکی از فرزندان کرونوس بر ضد او شورش خواهد کرد. مادر زئوس، او را دور از چشم پدرش کرونوس به جزیره‌ای فرستاد که در واقع همان گایا بود. گایا در واقع مادر زمین و مادربزرگ زئوس نیز محسوب می‌شود.

در حالی که نبرد بین خدایان و تایتان‌ها شروع شده بود، زئوس شمشیری به اسم Blade of Olympus را با دستان خود ساخت. زئوس توانست در نهایت با استفاده از قدرت همین شمشیر نبرد بین تایتان‌ها و خدایان را به پایان برساند. او در نهایت تایتان‌ها را برای همیشه به اعماق Tartarus تبعید کرد.

داستان God Of War 2

کریتوس متحد با تایتان‌ها

وقتی تایتان‌ها توسط خدایان و به خصوص زئوس شکست خوردند، به سختی تنبیه و تحقیر شدند. حالا آنها از کریتوس می‌خواهد که برای گرفتن انتقام از خدایان به آنها کمک کند. کریتوس با کمک گایا و با هدف پیدا کردن خواهران سرنوشت (Sisters of Fate) از دنیای زیرین و چنگال مرگ فرار کرد. او با قدرت خواهران سرنوشت می‌توانست گذشته خود را تغییر داده و در نهایت زئوس را بکشد.

در این راه گایا اسبی به نام Pegasus را به کریتوس اهدا می‌کند. کریتوس همراه با Pegasus قبل از سفر طولانی خود به ملاقات تایتانی به اسم Prometheus رفتند. در ادامه او به سمت Isle of Creation حرکت کرد اما در میانه راه با مقابله سنگین دشمن‌ها روبرو شد. در این بین Dark Rider توانست Pegasus را نابود کند اما کریتوس باز هم جان سالم به در برد. حالا کریتوس به Isle of Creation رسیده است.

کریتوس با گشت و گذار در این جزیره با افرادی مثل Theseus برخورد می‌کند و با شکست دادن آنها می‌تواند به آیتم‌هایی مثل Keeper’s Key و Seeds of Time دسترسی پیدا کند. Seeds of Time در واقع هدیه‌ای است که کرونوس به عنوان رشوه به خواهران سرنوشت اهدا کرد تا سرنوشت خود که کشته شدن توسط یکی از فرزندانش بود را تغییر دهد. کریتوس در ادامه نیز با کشتن Perseus توانست سپر مورد نظر خود را نیز به دست آورد.

او همچنین توانست Barbarian Hammer را نیز به دست آورد. کریتوس در ادامه راه خود با Icarus دیوانه نیز برخورد کرد که توانست با نابود کردن او به Icarus Wings نیز دسترسی پیدا کند. در انتها کریتوس با Euryale نیز مبارزه کرده و سر او را از بدن جدا کرد. کریتوس در ادامه سفر خود به مناطقی در زیر زمین سفر کرد تا بتواند با تایتانی به اسم Atlas ارتباط برقرار کند. در ابتدا Atlas از دیدن کریتوس منزجر شد و قصد نداشت که به او کمک کند.

کریتوس و Atlas مشکلات خصوصی زیادی در بازی God of War Chains of Olympus داشتند که در مطلب مربوطه به آنها اشاره خواهد شد. کریتوس در نهایت می‌تواند Atlas را برای کمک کردن راضی کند، شاید با کمک کردن حتی سرنوشت Atlas نیز تغییر کند. بعد از جذب نظر مثبت Atlas، او قدرتی جدید به اسم Atlas Quake را به کریتوس اهدا کرد. کریتوس توانست با این قدرت به سطح زمین بازگردد.

او بعد از رسیدن به سطح زمین موجودی به اسم Kraken را نابود کرد و با بیدار کردن Phoenix توانست به سمت  Temple of Fates حرکت کند، جایی که او می‌توانست در نهایت به آرزوی خود یعنی نابود کردن زئوس برسد. کریتوس در نهایت به اتاق Throne Room رسید. او خواسته قلبی خود برای تغییر سرنوشت زندگی‌اش و در نهایت زئوس را مطرح کرد اما خواهران سرنوشت این خواسته را رد کردند. حالا کریتوس باید با یکی از خواهران به اسم Lahkesis مبارزه کند!

داستان God Of War 2

در دستان سرنوشت

بعد از نبری خونین با Lahkesis، نوبت به خواهر دوم به نام Atropos رسید. او کریتوس را به گذشته برد، جایی که او در حال نبرد با Ares بود. Atropos قصد داشت تا با نابود کردن شمشیر خدایان، کریتوس را در گذشته نابود کند اما کریتوس توانست در نهایت شمشیر را حفظ کرده و به همین صورت گذشته خود را دست نخوره باقی بگذارد. قبل از سفر به زمان حال کریتوس Atropos را نیز شکست داد اما در آخرین لحظه او کریتوس را در آینه‌ای محبوس کرد. حالا او باید با Lahkesis و Atropos به صورت همزمان مبارزه کند.

در انتها بازهم کریتوس می‌تواند این دو خواهر را شکست داده و طلسم آینه را بشکند. با حضور هر دو خواهر در زمان شکستن آینه، هر دو آنها در این فرآیند نابود شدند. در حالی که حالا دو خواهر کشته شده‌اند، کریتوس به سراغ آخرین خواهر سرنوشت یعنی Clotho می‌رود. Clotho مسئول Loom of Fate است که با آن سرنوشت همه موجودات از جمله موجودات فانی و یا خدایان نوشته می‌شود.

کریتوس Clotho را نیز در راه رسیدن به هدف خود می‌کشد و حالا دسترسی کاملی به Loom of Fate دارد. او در زمان عقب رفته به جایی می‌رسد که زئوس، کریتوس را نابود کرد. کریتوس از دست زئوس نجات پیدا کرده و Blade of Olympus را نیز به دست می‌گیرد. زئوس که از اعمال انجام شده متعجب بود وارد یک نبرد طولانی با کریتوس می‌شود.

در انتهای این نبرد سهمگین، زئوس می‌تواند کریتوس را به زانو درآورده اما کریتوس به دروغ ادعای تسلیم می‌کند. در لحظه‌ای که زئوس قصد دارد تا با ضربه نهایی کریتوس را نابود کند، کریتوس به حرکتی زیرکانه زئوس را به سمت دیوار پرت کرده و با در دست گرفتن Blade of Olympus ضربه‌های مرگباری به سینه زئوس وارد می‌کند.

داستان God Of War 2

چرخه انتقام پسر از پدر

قبل از اینکه کریتوس بتواند زئوس را نابود کند، آتنا سر رسیده و از زئوس دفاع می‌کند. کریتوس که از مداخله آتنا بسیار عصبانی شده بود اما آتنا دلایل خودش را برای دفاع از زئوس و المپوس داشت. زئوس که به خاطر ضربات مرگبار کریتوس به شدت زخمی شده بود قصد فرار داشت اما در حال فرار خطاب به کریتوس گفت که او جنگی را آغاز کرده که هرگز پیروز آن نخواهد بود.

در این لحظه کریتوس از بند آتنا فرار کرده و برای تمام کردن کار زئوس به سمت او می‌دود اما در لحظه آخر آتنا خود را جلوی زئوس قرار داده و با این حرکت، آتنا به جای زئوس کشته می‌شود. در حالی که کریتوس از این حرکت متعجب شده است از آتنا می‌پرسد که چرا خودش را برای زئوس قربانی کرده است؟ آتنا می‌گوید که زئوس قصد دارد که چرخه انتقام پسر از پدر را بشکند.

قبل از او، کرونوس پدرش یعنی اورانوس را شکست داد، سپس زئوس پدرش کرونوس را شکست داد و حالا مبارزه کریتوس با زئوس! زئوس قصد دارد تا با کشتن کریتوس به این چرخه پایان دهد. در اینجا مشخص می‌شود که کریتوس در حقیقت پسر زئوس است. آتنا به کریتوس التماس می‌کند که دست از تلاش برای انتقام‌گیری بردارد. بعد از چند ثانیه که کریتوس در حالت شرمندگی به سر می‌برد بار دیگر عصبی شده و با فریاد اعلام کرد که او هیچ پدری ندارد.

آتنا در حالی در دستان کریتوس جان داد که به او گفت که هیچ‌کدام از خدایان المپوس با او کنار نخواهند آمد، آنها از زئوس دفاع می‌کنند تا المپوس به راه خود ادامه دهد. آتنا در ادامه می‌گوید که از خواسته قلبی کریتوس برای نابود کردن زئوس آگاه است اما باید بداند که زئوس در واقع همان المپوس است. در ادامه کریتوس سوگند یاد می‌کند که زئوس و هر کدام از خدایان که راه انتقام جویی او قرار بگیرند را نابود خواهد کرد.

آتنا در دستان کریتوس جان می‌سپارد و بلافاصله گایا به کریتوس می‌گوید که او حالا قدرت کنترل زمان را دارد. کریتوس با استفاده از قدرت Loom of Fate به گذشته و زمانی باز می‌گردد که نبرد خدایان المپوس و تایتان‌ها در حال شکل‌گیری بود. کریتوس به سراغ گایا می‌رود و به تایتان‌ها می‌گوید که حالا با کمک او می‌توانند پیروز این نبرد باشند.

در این بین زئوس سعی می‌کند تا دیگر خدایان را به پشتیبانی از خودش ترغیب کند اما تایتان‌ها همراه با کریتوس به زمان حال باز‌می‌گردند. بازی در حالی به پایان می‌رسد که تایتان‌ها در حال بالا رفتن از کوه المپ هستند، کریتوس در این بین می‌گوید:« زئوس، پسرت بازگشته است، من المپوس را سرنگون خواهم کرد!» ادامه داستان بازی و بدون هیچ فاصله زمانی در God of War 3 پیگیری می‌شود.

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

5 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

هشت + 7 =

  • دستتان درد نکند کارتون درسته
    از یک بازی هک اسلش بعیدبود چنین داستان زیبا و استخوان داری داشته باشد به نظر یکی از دلایل موفقیت خدای جنگ داستان فوق آلعاده اش باشد لطفا قسمت های دیگرشم هم بذارید البته خدای جنگ خیلی این سبک را به جلو برد یعنی انتظارات از این سبک را خیلی بالا برده به طوری که هر بازی در این سبک عرضه میشه هیچ شانسی در برابر این بازی نداره

  • اقا جواد ممنون بابت مقاله عالي بود
    من خودم چون ps3 و ps2 نداشت نتونستم اين شاهكار رو بازي كنم و فقط نسخه سومش رو ps4 بازي كردم
    ماه پيش يه ps2 گيرم اومد اومدم باهاش گاد اف وار يك رو برم ولي مموري حافظه نداشت و بايد تو يه روز كامل تمومش ميكردم
    اقا ما تو بازي رفتيم جلو و رفتيم جلو تا به يه جاش رسيدم كه يه جاي خاكي هستش كه چن تا كلاغن بالا سر مرده ها و بايد انگار كات سين نمايش داده ميشد
    واسه من نشون نميداد كات سين رو???????
    ٦ ساعت هم پاش نشسته بودم…مجبور شدم بازي رو ول كنم
    خلاصه كه خورد تو حالمون…واسه همينم هميشه دنبال مقاله هاي داستان گاد اف وار يك و دو هستم?????
    مرسي واقعا??????