داستان

میان سالی گرگ سفید – مروری بر داستان The Witcher – قسمت دوم

میان سالی گرگ سفید – مروری بر داستان The Witcher – قسمت دوم 1

شخصیت اصلی بازی Geralt of Rivia، یکی از معدود witchers( جادوگر- انسان هایی که از لحاظ ژنتیکی رشد کرده اند و قدرت های خاصی دارند و برای گذران زندگی به شکار هیولاها می پردازند) باقی مانده است. بازی The Witcher 2  متشکل از طیف گسترده ای از کاراکترهاست که هر کدام شخصیت منحصر بفردی دارند که این ویژگی یکی از نقاط قوت بازی از نگاه منتقدین است. ورژن The Witcher 2: Assassins of Kings  خطوط داستان بسیار زیاد و متفاوتی دارد، همچنین شما می توانید آن را به طریق های مختلفی به پایان برسانید.

مقدمه

بازی اینگونه شروع می شود که شما یعنی Geralt به دلیل اتهام به کشتن Foltest، شاه منطقه Temeria، در زندان هستید. Vernon Roche، فرمانده نیروهای ویژه Temeria، از Geralt بازجویی می کند، Geraltای که زمانی به دلیل نجات جان شاه از دست آدمکشی (در پایان Witcher 1) به این مقام رسیده بود. کمی بعد از این ماجرا، شاه Foltest با بانویی به نام Maria Louisa La Valette وارد رابطه می شود که حاصل این رابطه دو بچه به نام های Anais و Boussy است. Maria که دوست ندارد بچه ها را به شاه بدهد باعث می شود که شاه علیه او جنگی به راه بیندازد. Geralt در این جنگ به شاه کمک می کند تا به بچه هایش برسد که در همین حین، آدمکشی شاه را ترور می کند. Geralt که تنها فرد باقی مانده در صحنه است، به قتل متهم می شود. Vernon Roche بعد از بازجویی به بی گناهی Geralt پی می برد و به او کمک می کند تا از زندان خارج شود. این دو به همراه جادوگری به نام Triss Merigold به دنبال قاتل شاه می گردند.

میان سالی گرگ سفید – مروری بر داستان The Witcher – قسمت دوم 2

قسمت اول

این سه وقتی به شهر تجاری Flotsam می رسند، توسط الفی شورشی به نام Iorveth مورد حمله غافلگیرانه قرار می گیرند. کاشف به عمل می آید که ادمکشی که شاه کشور Aedirn را به قتل رسانده، با شورشی ها متحد است. Geralt دوستان قدیمی خود، Dandelion و Zoltan Chivay را از اعدام شدن نجات می دهد. او همچنین به کمک جادوگری به نام Síle de Tansarville یک kayran (هیولای عظیم الجثه ای که مسیرهای تجاری شهر را به مخاطره انداخته بود) را می کشد. Geralt متوجه می شود که Loredo که ظاهرا فرمانده Temeriaای شهر است، قصد دارد شهر را به Henselt، شاه Kaedwen، بفروشد. همچنین متوجه می شود که قاتل شاه، جادوگری به نام Letho است که قصد دارد به Iorveth خیانت کند و او را نسبت به حقیقت متقاعد کند. هنگام رویارویی Geralt و Iorveth با Letho، Roche با سپاهی سر می رسد. اینجا شما به عنوان Geralt باید تصمیم بگیرید که به Iorveth کمک کنید یا Roche. این تصمیم شما قسمت دوم بازی را تحت تاثیر قرار می دهد. البته شما هر تصمیمی که بگیرید و هر مسیری که انتخاب کنید، Letho، Triss را می دزدد و او را مجبور می کند که او را به همراه خود Triss، به Aedirn منتقل کند.

میان سالی گرگ سفید – مروری بر داستان The Witcher – قسمت دوم 3

قسمت دوم ( اگر شما به Iorveth کمک کنید)

اگر Geralt به Iorveth کمک کند، آن دو به قسمت بالای Aedirn حرکت می کنند. آنها در آنجا درگیر شورشی علیه شاه Henselt  توسط Kaedwen می شوند که در این شورش، به نیرو‌های شورشی کمک  می کنند. Geralt باید سه ماموریت انجام دهد: 1- برای رهبر شورشی ها Saskia، پادزهر درست کند 2- مکان Triss را پیدا کند ( که توسط جاسوسان امپراطوری Nilfgaard دستگیر شده و به Loc Muinne انتقال داده شده است) 3- طلسمی را که مانع از دفاع شورشی ها از پایگاهشان، Vergen، می شود، بشکند. شورشی ها نیروهای شاه Henselt را شکست می دهند و او را مجبور می کنند که سر تعظیم به خواسته های Saskia فرود آورد. Geralt متوجه می‌شود که Saskia در واقع اژدهایی است که در قالب انسان در آمده است و تحت کنترل جادوگری به نام Philippa Eilhart است. وقتی Philippa Eilhart خودش و Saskia به Loc Muinne منتقل می کند، Geralt و Iorveth نیز به دنبال آنها می روند.

میان سالی گرگ سفید – مروری بر داستان The Witcher – قسمت دوم 4

قسمت دوم (اگر شما به Roche کمک کنید)

اگر Geralt به Roche  کمک کند، مامور می شود تا Loredo را به دلیل خیانت بکشد. آنها به قسمت بالای Aedirn می روند ولی در اینجا به جای کمک به نیروهای شورشی به شاه کمک می کنند. Geralt متوجه شورشی در سپاه Kaedweni می شود: کسانی هستند که هنوز به شاه وفادارند و معتقدند که شاه با امپراطوری Nilfgaard در حال توطئه چینی است. Geralt باید سه ماموریت انجام دهد: 1- مکان Triss را (که توسط هیئت دیپلماتیکی از Nilfgaard دستگیر و به Loc Muinne منتقل شده است) پیدا کند. 2- از بین بردن طلسم شاه 3- از بین بردن طلسمی که مانع از پیشروی شاه به شهر Vergen می شود. Geralt، شاه را دو بار از دست آدمکش ها نجات می دهد و همچنین با غیب بینی متوجه می شود که این آدمکش ها با Síle de Tansarville ارتباط دارند. Síle de Tansarville به همراه دوستش، Philippa Eilhart، که در آن لحظه به Loc Muinne فرار کرده اند. Henselt به این دلیل که Roche نقشه هایی علیه Kaedwen دارد، اکثر نیروهای Roche را می کشد. وقتی Henselt به Vergen حمله می کند، Geralt محافظان شخصی او را می کشد و او را تحویل Roche می دهد تا انتقام افرادش را از او بگیرد. Roche می تواند شاه را بکشد ( که به جنگ داخلی منجر می شود) یا اینکه جانش را ببخشد. Geralt و Roche بعد از این ماجرا به دنبال Triss و Philippa می روند.

میان سالی گرگ سفید – مروری بر داستان The Witcher – قسمت دوم 5

قسمت سوم

Geralt با Iorveth یا Roche (بسته به اینکه در قسمت دوم به کدام کمک کرده) به Loc Muinne می رود. جادوگران جلسه ای ترتیب داده اند تا حاکم جدید جادوگران را تحت عنوان Conclave، مشخص کنند. تمام رهبران سلطنتی در Loc Muinne جمع شده اند. Philippa Eilhart و Síle de Tansarville برای اینکه قدرت بگیرند دراین جلسه حضور پیدا می کنند و برای این کار از Saskia استفاده می کنند. اگر Geralt همراه با Iorveth در جلسه حضور پیدا کند باید بین نجات Triss یا Philippa یکی را انتخاب کند، چراکه تنها کسانی هستند که می توانند طلسم Saskia را باطل کنند. Saskia توسط شاه Redania کور شده است. اگر Geralt با Roche برود او باید بین نجات Triss یا پرنسس Anais یکی را انتخاب کند. با نجات Anais، نیروهای Nilfgaard که توسط Letho هدایت می شوند با ورودشان، جلسه را بهم می زنند. Letho نقشه جادوگران را لو می دهد. اما  اگر Triss نجات داده شود، بدون در نظر گرفتن اینکه Geralt با چه کسی به جلسه می آید، نقشه جادوگران را لو می دهد. جلسه دوباره توسط Saskia که اکنون به شکل اژدها در آمده است (تحت کنترل Philippa)  بهم می ریزد. Geralt، Síle را تعقیب می کند که در تلاش است تا از قدرت megascope (قدرتی برای انتقال) استفاده کند. اما Letho، قدرت megascope را از بین می برد که این کار باعث می شود Síle گیر کند. Geralt می تواند Síle نجات دهد یا اینکه او را به حال خود رها کند که این کار موجب می شو او تکه تکه شود. در نهایت Geralt با Saskia می جنگد و می تواند او را بکشد یا بگذارد زنده بماند (اگر Phillipa را نجات داده باشد می تواند طلسم ذهنی Saskia را بشکند).

میان سالی گرگ سفید – مروری بر داستان The Witcher – قسمت دوم 6

پایان داستان

اگر Triss  نجات پیدا کند، مقام Conclave دوباره سر جایش بر می گردد و جادوگران به Loc Muinne می رسند. اگر او نجات پیدا نکند، قتل عامی از جادوگران در Loc Muinne و Northern Kingdoms به راه می افتد. Geralt در نهایت با قاتل شاه یعنی Letho روبرو می شود که برای بی ثبات کردن Northern Kingdoms نقشه ای از Nilfgaard را رو می کند. Geralt بعد از اینکه از این نقشه اطلاع پیدا کرد و به حرف های Letho گوش کرد می تواند او را رها کند یا اینکه او را بکشد. بعد از این ماجرا، Geralt به Triss   می رسد و از بین Iorveth یا Roche باید یکی را انتخاب کند و به سمت جنوب حرکت کند. موضوع ادامه بازی این است که Geralt می خواهد حافظه از دست رفته اش را بازیابی کند و در مورد معشوقه اش، Yennefer، همچنین Wild Hunt افسانه ای، اطلاعاتی به دست آورد.

میان سالی گرگ سفید – مروری بر داستان The Witcher – قسمت دوم 7

میلاد شفیعی

میلاد شفیعی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

پنج − 2 =