بازی ایرانی

اتوپیا عجیب مثل تهران

اتوپیا عجیب مثل تهران

اوایل اسفند ماه بود که اولین پروژه‌ی استودیو سرگرمیدن با نام «والیباحال» به انتشار رسید. عنوانی کژوال در ژانر ورزشی که با صدای استاد محتشمیان همراه شده بود. حال پس از گذشت کمتر از چند هفته از انتشار بازی اول،‌ سرگرمیدن با « اتوپیا عجیب مثل تهران » بازگشته است. «اتوپیا»، اولین قسمت از یک مجموعه‌ی اپیزودیک است که در ژانر پازل روانه‌ی بازار شده. تیم توسعه‌دهنده بازی با شبیه‌سازی مینیمال نقشه‌ی تهران و بازسازی ساختمان‌های مطرح آن، داستان‌های کوتاه و چند فریمی را با ورود گیمر به هر ساختمان روایت می‌کند.

این داستان‌های کوتاه و مینیمال، تنها برای برانگیختن حس هم‌ذات‌پنداری کاربران طراحی شده‌اند و اصل ماجرا، دست و پنجه نرم کردن با معماهای پرتعداد بازی است. معماهایی که در ساختمان‌های شاخص تهران که در این نسخه شامل «هتل استقلال»، «برج‌های شمیران»، «مجتمع اسکان»، «برج جام»، «برج تهران»، «مجتمع آ اس پ»، «مجتمع ونک پارک»، «برج میلینیوم»، «مجتمع مسکونی سامان»، «مجتمع پارک پرنس»، «مجتمع خیام» و «مجتمع آتی‌ساز» می‌شوند، جریان دارند. علاوه بر حالت داستانی، بخش رکوردی نیز برای هر ساختمان در نظر گرفته شده است که با یک لیدربورد و سیستم مقایسه امتیازات با دیگر کاربران همراه شده. علاوه بر این، کاربران می‌توانند تا حساب کاربری دوستان خود را در بازی جستجو و رکوردهای خود را با آن‌ها مقایسه کنند. دسترسی به حالت رکوردی – بجز زمانی که کاربر بخش داستانی یک ساختمان را به پایان می‌رساند – با پرداخت واحد پولی درون بازی میسر خواهد بود. البته اگر در محل استقرار ساختمان باشید و جی‌پی‌اس دستگاه هوشمند شما روشن باشد، می‌توانید حالت رکوردی را نیز به رایگان تجربه کنید.

«اتوپیا: عجیب مثل تهران» با همکاری مرکز نوآوری‌های شهری تهران توسعه یافته و هم‌اکنون در کافه بازار در دسترس است.

لینک کافه بازار: https://cafebazaar.ir/app/ir.Sargarmidan.utopia/?l=fa


تصاویری از بازی:
میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

پنج × سه =

  • مکان هایی که اسم برده شده تقریبا توی یه منطقه ی مشخص و یکسان هست. آیا نسخه های بعدی برای مناطق دیگه ای هم قراره ساخته بشه؟