بازی ایرانی بررسی ویدئویی

بررسی بازی ایرانی بازی مرگ کفر خونین


بازی ایرانی “بازی مرگ: کفر خونین” حدود دو هفته پیش روانه بازار شده است. این بازی که در دو DVD به صورت فیزیکی و با قیمت 8000 تومن در فروشگاه‌ها موجود است، ساخته تیم RSK یعنی “رسانا شکوه کویر” است که در کارنامه خود بازیهایی خوب در ژانر ادونچر دارد. از جمله شیطنتهای علیمردان خان و گربه قجری. در ویدئو زیر می توانید بررسی بازی ایرانی بازی مرگ کفر خونین را مشاهده کنید.

به واقع اگر کارهای نسبتا قابل قبول قبلی این شرکت نبودند از همین بازی می توانستیم آینده این شرکت را پیشبینی کنیم. با این حال امیدواری به جبران این شکست برای این شرکت بازی سازی وجود دارد. شما گیمرها نیز اگر این بازی را انجام داده اید می توانید به این بازی رای بدهید.

  • امتیاز نهایی
1

خلاصه

نکات مثبت:
ندارد

نکات منفی:
همه چیز

میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

52 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

4 × چهار =

  • لطفا بازم اینطور ویدیو بسازید.خیلی کمک میکنه که سازنده ها به خودشون بیان و بازیه درست حسابی بسازن.از طرف دیگه ما هم پولمون رو دور نمیریزیم.خیلی وقته آیتمی در مورد بازی های ایرانی نداشتید.

  • بازی واقعاً حرفی واسه گفتن نداشت
    اما منتقد بازی خیلی چیپ و ضعیف بازی رو نقد کرده، خود سازنده رو کار نداریم، ولی منه ببینده یه نقد میخوام نه یه تعریف یا تخریب صرف
    این کلیپ نقد و بررسی ضعیف و چیپ چی بود آخه ساختی میثم !!!!

    • شاید چاشنی کار زیاد بود. شاید هم نبود. بازی جایی برای مسامحه نداشت و به شخصه حقایقی رو که گیمر با اونها برخورد میکنه رو خیلی واضح گفتم.
      البته شخصا قبول دارم که چاشنی کار زیاد بود ولی نه غرض ورزی در کار بود و نه نقشه ای برای تخریب.
      شاید گفتن حقایق بازی به نظر شما تخریب بیاد که نظر شما محترمه.
      ولی باز هم اگر این بازی رو نقد کنم با همین حس و حال نقد خواهم کرد و دقیقا حسی که به من به عنوان گیمر دست میده رو خواهم گفت. ولی چاشنیش رو قطعا کم خواهم کرد.

      نکته دیگه اینکه گر تو بهتر میزنی بستان بزن. ما هیچ وقت هیچ ادعایی نداشتیم.

      ممنون از توجه شما.

  • پسر ، حتی scale مدل هاشون هم درست نیست و خنده داره 🙂 کاراکتر اصلی بازی به صورت نشسته راه میره ، خونه های اطرافش بازم از کاراکتر کوتاه تر و کوچیکتر هستن :laugh: مگه شهر کوتوله هاست اونجا ؟! من این بازی رو قبلا دیدم تو ویترین یه مغازه خواستم بخرم بیخیال شدم گفتم بعدا میخرم که بعدا هم کلا یادم رفت . و الان اینجا اتفاقی این نقد رو دیدم .

  • سلام .خسته نباشید آقای قربانی.راستش من نقد شمارو گوش کردم و دلم طاقت نیاورد و اومدم اینجا واسه اولین بار توی سایت نظر بدم 🙂 آقا دمت گرم خیلی باحال بود،هم از دموهای بازی لذت بردم هم از نقد شما.کلی خندیدم.ممنون که موجبات شادی مارو فراهم کرد… 😀 انشالله خیر ببینی . ( ولی انصافا وجود منتقدهایی مثل شما واسه صنعت بازی سازی توی ایران خیلی لازمه،باعث میشین شرکت های سازنده ی بازی یکم به خودشون بیان و واسه بهتر شدن کاراشون تلاش کنن)

    • حرفاتون راسته بازیش بازی نیست داغونه و یه تیکه باگه
      ولی سعی کنید به سازنده ها توهین نشه منتقد باید خیلی شیک و باکلاس حرف بزنه

      ویدیوی نقد های IGN و GameSpot رو ببینید و سعی کنید از سبک نقد اونا الهام بگیرید

  • بازی های سفارشی هم مثل خودروسازیمون حالش خرابه. اگه شرکتای خصوصی بازیسازی نمیکردن میگفتم ایران تو بازی سازی به هیچ جایی نمیرسه اما با وجود بازی هایی مثل شبگردو ارتش های فرازمینی و … به آینده این صنعت امیدوارم.

  • آدم جای این بازی بره سه تا پفک نمکی بخره با سه تا رفیقاش بخوره ارزشش بیشتره .. حدودا نیم ساعتم سرگرم میشه !! :laugh:
    ارزونترم در میاد .. والا بخدا !

  • با سلام عرض خسته نباشید آقا نقدتون کلی لذت برم و خندیدم (روزی دوبار میزارم تا بخندم 🙂 ) دوست دارم نقد بازی های شبگرد و پروانه رو هم ببینم…ممنون از زحماتتون…

    • شبگرد بازی خوبیه داداشم افتضاح نیست
      من بازی کردم
      شبگرد مجوز استیم داره استاندارده

      در واقع میشه اسمشو گذاشت بازی
      نه مثل این باگ

      از بهترین بازیای ایرانیه خلاصه

  • سلام
    آقا بازم بازی نقد میکنی؟
    نقدت قشنگ بود، کاش یکم از داستان هم میگفتی
    اگه میشه بازی هایه دیگه رو هم نقد کن(بازی های ایرانی جدید رو میگم)

  • تعداد نظرات زیاد شده به خاطر همین حال نداشتم بخونمشون
    از نظر خودم این بازی زیاد هم بد نبود،درسته در حد خوبی نبود و از حد استاندارد پایین تر بود ولی من از این بدترش هم دیدم
    من بازی شیطنت های علی مردان خان رو هم انجام دادم و خوشم نیومد،با اینحال کفر خونین از نظر گرافیک بد نبود ولی فیزیک و گیم پلی خیلی ایراد داشت.
    از همه بدتر اینکه قیمتش خیلی بالاست،اگه قراربود رایگان به ما بدن میتونستم ارفاق کنم :-))

  • بازی های دیگه شون (که متاسفانه من هنوز تهیه نکردم) ولی به گمونم شش یا هفت تا عنوان بشه که همگی طبق مطالعات در مجلات متعدد و معتبر و سایت های همکارتون، استاندار یه بازی حرفه ای رو داره…
    قابل توجه گیمران و مدیر سایت که هرچند ایشون با توجه به همین عرض بنده، هدف پیشرفت و احترام به دنیای بازی و درک مخاطب ایرانی رو داشته و دارند ولی ای کاش کمی از سابقه بلند سازندگان “بازی مرگ” روی تریلر بازی صحبت میکردند و فقط محدود به چند مورد نمیکردن تا مخاطبان آشنایی بیشتری داشته باشند. به هر حال من به شخصه زمانی که ادونچرای این شرکت رو بازی کردم، این امکان بوده تا اونا رو کنار بازیهای روز دنیا قرار بدم و المان هایی رو از بازی دیدم که واقعا قابل رقابته، به امید تعالی صنعت گیم در ایران عزیزمان 🙂

  • نقد خوب و جامعی بود و سعی شده بود تمامی زوایای بازی از قبیل گیم پلی، لوکیشن و…مورد بررسی واقع بشه، اما در کنار همه موارد، سابقه بی مانند رسانا شکوه کویر هم قابل ذکره که عناوین ژانر ادونچر دفاع مقدسشون مثل “مسیر عشق،زیرصفر” ، اون هم بین این همه عنوان دفاع مقدس بدون کیفیت و گرانقیمت موجود در بازار، و یا ادونچر کلاسیک مثل “قتل در کوچه های طهران” ، که من اولین تجربه ی گیم سطح بالای ایرانی رو با این بازی تجربه کردم، رو تو کارنامه خودش داره …

  • سلام
    آقای قربانی نقدی که کردید خیلی خوب بود هم جالب و هم دقیق که دیدن ویدءو خسته کننده نمیشه
    قسمت زیرشکم Shot جالب بود :disdain: هوش مصنوعی که در حد جلبک دریایی :beatup: میانپرده ها هم که افتضاح حالا همه به کنار درست مشکلات زیادی داشته شرکت سازنده اما “تنضیمات” به فشار مربوطه ؟ این بازی Debug شده ؟ تست شده ؟ دادن به چند نفر بازی کنن ببینن مشکل داره نداره :-X
    من که بعد از خرید بازی روزهای خاکستری دیگه طرف بازی ایرانی نمیرم

  • من نمیخوام از بازی تعریف یا دفاع کنم ولی واقعیت اینه که تا حدی در جریان مسائل شرکت سازنده هستم,برای مثال بازی سال های سیاه چند برابر این کیفیت داشته و دارای گیم پلی جذاب و طولانی تر,داستان بهتر,گرافیک خیلی بالاتر,باگ های بسیار کمتر بوده و قرار بوده دوبله ی بسیار بهتری هم داشته باشه ولی همون زمان با وجود اینکه بین بازی های ایرانی بهترین گرافیک رو داشت الکی تمومش نکردن و گفتن هنوز دلخواهِ ما و بابِ میل بازیکنان نیست و این دلسوزی سازندگان بازی رو نشون میده, سر این بازی هم حتماً تحت فشارهای مختلف مجبور شدن اینجوری بدن,اتفاقاً بعضی مواقع بد نیست و به بالادستی ها نشون میده فشار الکی تاثیر منفی داره.

  • آقای قربانی، نقد بسیار خوب و خنده داری بود. کلی بذت بردیم.
    البته باید بگم یه سری جاها خیلی سخت گرفته بودین بهش. بازی رو دیگه فکر نکنم زیر 20 دقیقه بشه تمومش کرد! 😛 در مورد گرافیک هم واقعاً عناوین بدتر از این توی بازار هست. فکر نکنم صحیح باشه که گرافیک بازی “عملیات انهدام” یا چند تا بازی مشابه دیگه که این مدت عرضه شد رو بالاتر از این بازی بدونیم! اونا واقعاً افتضاح بودن، ندیدین!
    در مورد این بازی هم من توی نمایشگاه با تیم سازنده که حرف می زدم، مثل این که مشکلات خاصی سر این بازی داشتن که باعث وجود این مشکلات در بازی شده و این طور که می گفتن، بازی خیلی بدتر از این بوده و تازه کلی از ایراداتش برطرف شده.
    با شناختی هم که از تیمشون دارم، می دونم تیمی نیستن که شعور مخاطب رو نادیده بگیرن و فقط برای پول بازی بسازن! هر چند واقعاً پولی هم سر این بازی بهشون نرسیده!
    به هر حال این طور که می گفتن بازی های آینده شون دوباره، خیلی خوب شده و حتی از بازی های قبلیشون که این همه خاطره باهاشون داریم، بهتره.
    امیدوارم این بار ناامیدمون نکنن و اعتماد مخاطبها رو دوباره جلب کنن.

    • ممنون
      البته نظر شما درسته.
      شاید چون چند تا از بازی ها رو ندیدم این ضعیفترین درست نباشه ولی توی تمام اونهایی که دیدم واقعا ضعیف ترین بود. گرافیک فقط به نمایش خلاصه نمیشه. باید خوب هم پردازش بشه. شاید مثلا یه ابجکت یا یه مدل ضعیف و کم کیفیت با یه پردازش مناسب و اصولی نتیجه بهتری بده.
      من در مورد تیم سازنده تقریبا شناخت دارم. واقعا جای نگرانی داره. رزومه کاری و کارهای قبلی شاید خیلی قوی نبودن ولی در نوع خودشون و بضاعت تیمشون خوب بوده. اینو نمیشه هیچ جای دلم جا بدم.
      چند تا از نویسنده ها و قدیمی های کار تو دفتر بنده این بازی رو دیدن و نظرات اونها بسی جالب تر و شنیدنی تر بود که متاسفانه غیر قابل بازگویی هست.

      در مورد سخت گیری شما کاملا راست میگین. من سخت گیرانه نقد کردم . ولی از این به بعد همین شیوه رو جلو میرم.
      خسته شدم از بس حمایت کورکورانه کردیم از بازی های ایرانی. براشون خبر زدیم. تبلیغ مجانی رفتیم. هی گفتیم اول راهن. هی گفتیم پول ندارن. هی گفتیم درامد ندارن. هی گفتیم بی تجربه ان. هی گفتیم حمایت کنیم.
      الان دیگه نمیکنیم. به شخصه خود من دیگه مسامحه نمیکنم
      چیزی که بد باشه رو میگم بده و چیزی که خوب باشه رو میگم خوبه.

      نکته دیگه اینکه همه اشتباه میکنن. خود من و شما و همه اشتباه دارن. همونطور هم جای جبران. پس مطمئنا این بازی جبران خواهد شد. مطمئن هستم.

  • سلام
    میثم جان نقدت کامل و خوب بود البته شاید اگه وقت بیشتری داشتی بهتر هم می شد
    یه پیشنهاد هم داشتم ، تو رو همه به بیطرف و مستقل بودن میشناسن! برای اینکه ابهامی تو این قضیه بوجود نیاد توصیه می کنم برای بازی هایی مثل عملیات انهدام2 ، حادثه در تهران ، ذوالفقار و روزهای خاکستری هم یه نقد خوشگل بزاری تا مخاطب بتونه توی یه مسابقه جذاب برای انتخاب بدترین بازی سال شرکت کنه!

    • ممنون
      من مشکلی ندارم. شما بازی هاش رو به من برسون براشون نقد تصویری میریزم.
      انهدام 2 رو که اسمشو الان شنیدم تازه. ذوافقار رو تازه تهیه کرد. البته ماده و نمیشه زیاد روش مانور داد. اسمش روش هست. ماد.
      روزهای خاکستری هم چیزی تو حد همین بازیه فقط کمی گرافیکن بهتره.
      حادثه در تهران رو کامل بازی کردم و تمام کپچرهای بازی رو هم دارم. فقط به دلیل به وجود اومدن مشکلات برای سایت تو اون زمان و ddos شدن تو اون روزا نشد که نقدش رو بزارم. شاید انجامش بدم.

  • این ناملایمات کی تموم میشه ؟ تا کی میخواهید از دولت تغذیه کنید برای ساخت بازی .این همه بازی ساختید سرمایه کارهاتون درست نشد؟
    فکر نمی کنم بیشتر از 10 میلیون تومن روی این کار هزینه شده باشه! 😕

    • آقای نجفی خود شما همچین صحبت می کنید انگار بازی های خودتون داره تو psn و live روزی 100 تا فروش میکنه!!!!!!!!!!
      ما اینجا بازی نقد میکنیم. نه آدما رو.
      لطفا در مورد بازی و ضعفهای اون صحبت کنید. نه در مورد آدما.
      یادم نمیاد بازی شما چیزی بهتر از این بوده باشه

    • سلام آقای قربانی هرچی بوده با سرمایه 0 و دونفره با یک کامپیوتر به عنوان کار اول ساخته شده و در تیراژ 1 تا 2 هزارتا پخش شده و ناشر کارهم خودمون بودیم.در ضمن من درباره اشخاص نظر نمیدم و هرچی گفتم درباره این بازی بوده .بالای 2000 تا از نسخه جدید دینگو رو رایگان پخش کردیم و ضررش رو هم به جون خریدیم چون کارمون ضعیف بوده و این رو قبول داریم .

      • ولی نوع کامنت دادن شما علی جان و نوع جمله شما چیزی دیگه رو میرسوند.
        شاید هم من اشتباه متوجه شدم.
        به هر حال وقتی شما بازی سازا هوای همدیگه رو ندارید از من گیمر منتقد توقع زیادی نداشته باشید.
        موفق باشید.

  • شرکت رسانا شکوه کویر بازی هایی چون قتل در کوچه های تهران.شیطنت های علیمردان خان .گربه قجری .صدای فراموش شده .و مسیر عشق را در کارنامه خود دارد که قضاوت در مورد این کار ها را به گیمر های عزیز میسپارم .اشتباهات در این کار را میپذیرد و بنده از همینجا اعلام میکنم که به هیچ عنوان هدف ما بی احترامی و نا دیده گرفتن شعور مخاطب نبوده و نیست. مشکلات و فشار ها کیفیت کار را تا به این اندازه پایین آورده است.شرکت قطعا از کار تجربه کسب کرده که به حق برای ما گران تمام شده‌.من از شما درخواست دارم که اعتماد و لطف خود را نسبت به ما قطع نکنید ‌.قطعا عناوین در دست تولید دیگر شرکت شما دوستان را راضی خواهد کرد.
    با تشکر

  • با سلام خسته نباشید خدمت مدیر سایت .
    باید چند نکته رو خدمتتون بگم نه برای توجیه بلکه برای توضیح.
    بنده به عنوان یکی از عوامل مشغول به کار در شرکت رسانا شکوه کویر باید بگم که این نقد کاملا درست است .و خود ما تمام انتقادات را به جان میخریم همانگونه که تمام سختی ها و نا ملایمتی ها در زمان تولید این کار نا موفق را به جان خریدیم.خود ما هم کم دل خون نیستیم نسبت به خیانت های به ظاهر دوستان که صدمات جبران ناپذیری به این کار وارد کردند و اعتبار شرکت را زیر سوال بردند.

    • متاسفانه مثل خیلی از موارد دیگه ، توی صنعت گیم هم ما ایرانیها اخلاق کاری نداریم و فقط خود ساخت گیم و تکنولوژی اونه که تازه اونم نصف نیمه وارد کشورمون شده. آقای عزیز چرا ما بازیکن ها باید چوب اشتباهات و مشکلات شرکت رسانه شکوه کویر رو بپردازیم. اگر بازی با مشکلات عدیده مواجه شده بود خب بیرون نمیدادید و پخشش نمی کردید! مگه شرکت بزرگتر و خوش کارنامه تر از بلیزارد داریم ؟ بازی به اون قشنگی داشتن می ساختن منظورم بازی Starcraft Ghost که فکر کنم فقط مونده بود پخش بشه و همه چیش آماده شده بود اما به خاطر مشکلات پیش اومده تازه اونم نه مشکلات فنی که بازی از نظر فنی و تکنیکی و محتوایی کاملا آماده شده بود ، به گیمرها احترام گذاشتن و کار پروژه کلا به تاریخ پیوست. اما مشکل ما تو ایران اینه که بازی سازان ما هنوز اینجور اخلاق های کاری رو درک نمی کنن تازه منت هم سرمون می زارن!!! واقعا متاسفم!!

  • آقا ميثم خدا خيرت بده كلي خنديدم :)) يبار اومدم كامنت بدم ارور داد كه خيلي طولانيه
    درسته رسانا شكوه كوير عناوين خوبي داشته ، اما توي همون عناوينش هم نشونه هايي از عجله ديده ميشه . مثال بارزش كه خودم هم انجام دادم عرضه ي نسبتا همزمان بازي ” قتل در كوچه هاي طهران” و ” گربه ي قجري ” بود كه در بعضي جاها شاهد روايت ناشيانه ي داستان و رندر دوبعدي از محيط ها در يه بازي كه گفته شده بود سه بعدي هست ، بوديم . من بعد از بازي قتل در كوچه هاي طهران بلافاصله گربه ي قجري رو بازي كردم و فقط حس كردم كه انگار فقط محيط ها و آبجكت ها رو تغيير دادن و همه چيز و روند گيم پلي يكيه ! فقط بازي دو بعدي شده و كات سين ها عوض شده . اما بازي هاي خيلي بدي نبودن ولي اين بازي واقعا افتضاحه !دلم نميخواد اينو بگم ولي انگار سازنده ي بازي فقط اين بازي رو ساخته كه پولي در بياره . ولي دلم نميخواد اينجور فكر كنم .مرسي بابت نقد آقا ميثم ، هم لحنت جذاب بود و هم اينكه خنديديم و هم اينكه باعث شدي كه الكي پاي اين بازي پول خرج نكنيم.اميدوارم با فكر بهتر اين شركت بازي هاي بهتري بسازه

  • سلام
    آقا من با سازنده های بازی هم که حرف میزدم هم از این کارشون به عنوان یه کار خوب یاد نمیکردن و میخواستن که بهشون اعتماد بشه تا کار های بهتری بسازن البته این شرکت در کارنامه خودش بازی های خیلی خوبی داره . این شرکت اگر همه بازی هاش در همین کیفیت بود قطعا شعور مخاطب رو در نظر نگرفته بود ولی چون من بازی های قبلی این شرکت رو بازی کرده بودم و از بازیی کردنش لذت بردم این یک کار رو توی 10 تا کار سعی میکنم ندیده بگیرم (البته خود سازندگان هم اینجوری که من باهاشون حرف زدم اشتباه خودشون رو قبول داشتن).درضمن قیمت گذاری و تبلیغات و… دست ناشر بازیه و فکر نکنم به شرکت تولید کننده ربط داشته باشه؟(البته من اینجوری شندیدم از فروشگاه ها نمیدونم درسته یانه این بحث قیمت)

    • درسته حرف شما.
      قیمت دست سازنده نیست.
      کارهای قبلی رسانا شکوه جدا زیبا و قابل تقدیر بوده که متاسفانه این کار یه نقطه ضعف محسوب میشه.
      امیدواریم که با یه ادونچر خوب جبرانش کنند.
      همیشه فرصت برای جبران هست.

  • اول از همه خسته نباشید میگم به آقفای قربانی بابت نقد صحیح و زیبا شون.چند ماه پیش که اولین تریلر از این بازی بیرون اومد نظرمون رو به طور کامل نوشتیم و سازنده هاش اومدن گفتن ما بازیمون رو میخواهیم برای ایکس وان و پی اس فور خروجی بگیریم و فلان ولی ما اون موقع فقط خندیدیم. 😀

    • کاشکی به جای اینکه بهشون میخندیدین دو کلام باهاشون منطقی صحبت میکردین .
      تاسف میخورم علی جان.
      شاید اگر روی این بازی زمان گذاشته میشد خیلی خیلی از مشکلاتش برطرف میشد.

  • میثم جان به این نکته اشاره نکردی که مپ های بازی رو از روی کال 4 برداشتن
    crossfire , afghan دارن داد میزنن
    من این بازی رو قبل از عرضه دیدم افتضاح به معنی واقعیه کلمه
    پارتیکلای رو هوا به کاراکتر لینکن !!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • والا من بازی fps به سختی میتونم بازی کنم و سر درد میگیرم. سری cod رو هم فقط bo2 رو یک ساعت بازی کردم. اگر بازی کرده بودم و میشناختم اشاره میکردم ولی چون ندیدم حرفی هم نزدم در این مورد.
      ممنون از تذکر.
      پارتیکها هم دقیقا اره.
      مخصوصا توی قسمت ماشین سواری میتونی این موضوع رو کامل ببینی.

  • ممنون آقا میثم . آیتم خیلی خوبی بود . خسته نباشید
    یه موردی که باید بازیسازای ایرانی بهش توجه داشته باشن احترام به شعور مخاطبه .
    خداوکیلی یکی بیاد این بازی رو بگیره با خودش میگه سازنده چه فکری با خودش کرده که اینو واسه فروش پخش کرده ؟ اونم با همچین قیمتی !!!
    یعنی خود سازنده یه بار بازی خودش رو انجام نداده ببینه سر تا پاش ایراده ؟؟؟
    با دیدن این بازی آدم احساس میکنه چن نفر دور هم جمع شدن یه هفته ای یه بازی ساختن هیچ توجهی هم به محتواش نکردن فقط واسه پول دادنش بیرون …
    علاوه بر احترام به شعور مخاطب باید وجدان کاری هم وجود داشته باشه .
    خیلی چیزا تو ذهنمه ولی نمیدونم چه جوری بنویسم …. بگذریم
    بازم بابت آیتم ممنون

  • بامزه ترین نقدی بود که تا حالا دیده بودم 😀 البته با دیدم گیم پلی بازی، قندم افتاد! ایشالاه که شاهد بازی های بهتری از گروه سازنده ی این بازی باشیم. ولی کلا سبک بازی رو به طنز تغییر میدادن بهتر بود! ، مثلا: شوتر سوم شخص طنز!!! 😀