بازی ایرانی موبایل

مهمان اصغر آقا، تبلور خلاقیت!

مهمان اصغر آقا

چند روز پیش بازی جدید استودیو گلیم گیمز منتشر شد. این بازی چیزی نیست جز مهمان اصغر آقا. بازی که با آرت زیبایش شما را میخکوب می کند و با ایده جذابش شما را متحیر! سازندگان بازی موتوری به عینه ثابت کرده اند که مخاطب ایرانی را می شناسند و  پروژه های خود را بر این اصل بنا می کنند.  مهمان اصغر آقا، کمدی جذابی است از عید دیدنی ایرانیان. برای رسیدن به موفقیت در خلق یک بازی رایانه ای نباید حتما بازی بزرگ و با هزینه بالا ساخته شود، بلکه باید براساس مخاطب شناسی اصولی و هدفمند، بازی مناسب و هرچند کوچک ساخت. شاید این بازی در خیلی جهات می توانست بهتر از این باشد، ولی نکته حايز اهمیت برای بازیسازان این است که، یک بازی برای جذب مخاطب، بیشتر از هر موردی، نیاز به ایده و خلاقیت دارد. من اطمینان دارم بعد از تجربه بازی مهمان اصغر آقا به این اصل پی خواهید برد که این بازی تبلور خلاقیت است و کلاسی آموزشی برای بازیسازان جوان کشور . و نکته آخر اینکه راه درست ساخت بازی فقط یک چیز است، داشتن ایده ناب و ساخت بی عیب و نقص این ایده!

حال تصاویری از این بازی:

تریلری از این بازی:

لینک دانلود این بازی در اپلیکیشن کافه بازار

مهمان اصغر آقا ، تبلور خلاقیت!

علی ذاکری

علی ذاکری

منتقد - گیمر- بازیساز

11 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

2 + 8 =

  • آقا میثم
    سلام
    سال نو مبارک
    الان 2 ساله ک 100 درجه تصویری نساختی؛ من هر 6 قسمتشو حداکثر تا یه هفته بعد از منتشر شدنشون دیدم و لذت بردم؛ مخصوصا وقتی کاغذاتو میزدی رو میز…… خخخخ
    دیگه 100 درجه تصویری نمیسازید؟

  • اوف علی آقا اووووف :)) بابا این عنوان تاپیکت منو به خرابات کشانده.. 😀
    ای تبلور حقیقت.. توی لحظه های تردید..
    بی چان خُدم تا چیشمَ من افتاد به تبلور خلاقیت یاد این شعر ناب و جاودانه افتادم.. 😉 ایول دمت گرم.بازی هم بازی جالب و فانی به نظر میاد.پزنده و خورنده بی بلا! 🙂

  • بومی سازی ایده برای ایران خوب انجام شده ولی اینکه شما نمونه های فراوان خارجی این سبک رو ندیدید دلیل بر این نیست که این بازی تبلور خلاقیته! فرقش اینه که در نمونه خارجی طرف پاپ کورن رو در سینما باید یواشکی بخوره و اینجا مثلا باقلوا رو! آرت بازی هم بر خلاف 90 درصد بازی های ایرانی خوب و قابل قبول است اما میخکوب شدن؟ لطفا هر چیزی را به دلیل ایرانی بودن بر صدر ننشانید!

    • اره منم نمونه خارجی ندیدم که میخکوب شدم. اتفاقا اگر اگر نمونه خارجیشو دیده بودم نظر دیگه ای داشتم و شاید میخکوب نمی شدم 🙂 ولی اگر با بنده کمی آشنایی داشتید ، نظرتون در این خصوص نمی دادید که چون ایرانی هست بر صدر نشاندم!
      کمی بی انصافی نکنید ببم جان 🙂