بازی ایرانی موبایل

نگاهی به بازی ایرانی موتوری

نگاهی به بازی ایرانی موتوری 1

بازی موتوری:بازی ایرانی که نظر شما را در خصوص بازی های ایرانی تغییر می دهد!

بسیاری از منتقدان  بازی های ویدیویی بر این اعتقادندکه گیم پلی قلب تپنده بازی های ویدیویی است.شاید دیده باشید که حتی بهترین بازی ها از نظر گرافیک حتی  با بالاترین کیفیت ها نمی توانند به اقبال عمومی  دست پیدا کرده و نظر جامعه مخاطب را جلب نمایند و در نتیجه به شکست می خورند.
سال های سال است که در کشور ما اکثر بازیسازان کلید اصلی موفقیت در عرصه بازیسازی را گم کرده اند و حتی به دنبال یافت این کلید هم نیستند.این کلید چیزی نیست جز ایده و گیم پلی پویا و جذاب.
اما در بین همین بازیسازان افرادی پیدا می شوند که به ایده پردازی و گیم پلی بازی خود اهمیت ویژه ای می دهند و حتی اگر برایشان مشکلات زیادی اعم از مسایل مالی و …غیره ایجاد کند،گیم پلی خود را عملی می کنند.

1

یکی از این دست، بازیسازان ابراهیم مسجدیان است که اکثر گیم دوستان او را با بازی زیبا و جذاب شبان می شناسند.جزو نسل دومین نسل بازیسازی در کشور می باشد که همچنین توانست با اولین پروژه جدی خود یعنی شبان،نه تنها نظر گیمرهای ایرانی را به خود جلب کند بلکه توانست نظر شرکت های معتبر پابلیشر بازی در خارج از مرزهای را جلب نماید.

آخرین ساخته ابراهیم مسجدیان چند روز پیش وارد شبکه پخش کافه بازار شد.بازی به اسم موتوری!

وقتی برای اولین بار در یکی از گروه های بازیسازان چشم من به آرت بازی موتوری خورد ، به خودم قول دادم که در اولین ساعات عرضه این بازی را تجربه کنم. بعد از سالها دیدن بازی های ایرانی کار سختی نیست فهمیدن این نکته از روی یک آرت بازی که این بازی دارای چه کیفیتی است.در نگاه اول حتی در بین بسیاری از بازی های مختلف موجود در کافه بازار می توان به این نکته رسید که هدف این بازی قلقک مواردی از نوستالژی های  ما ایرانی هاست.عکس ی موتورسوار دهه شصتی با شمایل آن زمان.

پس از دانلود شروع بازی غلظت نوستالژی برای شما به شدت بالا میرود.بازیساز با هوشمندی کامل برای شما سیر جذابیت آن هم به صورت مرحله به مرحله تهیه کرده است.شما بعد دیدن این امکان که می توانید نام خود را انتخاب نمایید با کلمات به اصطلاح ،کوچه بازاری در این بازی آشنا می شوید. در ادامه طراحی هوشمندانه بازیساز برای پیشبرد گیم پلی این بازی، با قابلیت طراحی صورت بسیار خنده دار و جذاب آن حال و زمان روبرو می شوید و به گفته من خواهید رسید که این بازیساز به جای راحت کردن کار خود و همچنین کاهش هزینه ساخت پروژه خود،به یک کاراکتر در بازی خود بسنده نکرده و این اجازه به شما گیمرداده شده است،تاکاراکتر جذاب و مورد علاقه خود را خلق کنید

 6پس از انجام این مراحل تازه به منو اصلی وارد می شوید.منویی بسیار ساده اما بسیار با کیفیت و خلاق! به جای استفاده از افکت های بی کیفیت و بسیار معمولی که بسیاری از بازیسازان داخلی استفاده می کنند،موتور سواری را باید موتور خود درب تعمیرگاه های زمان دهه شصت نشان می دهد که در حال تمیز کردن موتور خود است و آهنگی از دوران قبل انقلابپخش می شود.(یک معجون نوستالژی کامل)

با شروع بازی تازه می فهمید این بازی به ظاهر کوچک دارای چه گیم پلی جذابی است.شما باید با موتور خود در بستر یک بازی دو بعدی در خیابان ویراژ دهید.شاید تا اینجای کار بگویید خیلی از بازی های هم سبک به این سبک و سیاق هستند اما جذابیت از جایی شروع می شود که برای اولین بار حداقل برای بنده در این بازی تابوشکنی صورت گرفته و برخی نکات را وارد گیم پلی بازی  می کند که شاید قبل از این در بازی مشابه ای دیده نشده باشد. اینکه مداما در جلوی چشمان شما وسایل و لباس ها و اشیا دهه شصت عبور می کند و با این دوره مداما شوخی می کند.

9در این نقد فقط می خواهم به شما نشان دهم که گیم پلی یک بازی  ایرانی تا چه حدی می تواند شما درگیر خود کند و حتی اگر کیفیت ساخت سطح بالایی هم نداشته باشد.بازیساز این بازی حتی با مرگ موتور سوارهم به بهترین شکل ممکن شوخی می کند و آگهی مرگ اور را در صورت تصادف و باخت شما به شکل زیبایی مورد تمسخر قرار می دهدوحتی باخت در این بازی برای شما شیرین خواهذ بود.

11

حتی به دیالوگ های آن زمان بسنده نمی کند و مداما این دیالوگ ها را برایتان تکرار می کند. این بازی واقعا می تواند شما را بخنداند چیزی که کمتر در بین بازی های ایرانی دیده می شود. این توصیفات مقدمه ای بر نکاتی که انشالله در آیتم چالش به آن اشاره می کنم . اگر دوست دارید در آینده به بازیسازی بزرگ و خلاقی  تبدیل شوید باید دارای ذهن ایده پرداز و خلاق باشید تا بتوانید بازی جذابی را خلق کنید.

10

در آخر به شما دوستان پیشنهاد میکنم ،این بازی را تجربه کنید تا به این اصل پی ببرید که اجرای یک گیم پلی مناسب و پویا باعث خلق اثری با کیفیت و جذاب می گردد . این شرایط باعث می شود  بازیساز ایرانی از ساخته خود به عنوان اثری محبوب و باکیفیت لذت ببرد،و همچنین گیمر ایرانی از بازی ایرانی لذت برده و پروژه های دیگر بازیساز ایرانی را دنبال کند.

لینک دانلود این بازی از سایت کافه بازار

 نگاهی به بازی ایرانی موتوری

 

علی ذاکری

علی ذاکری

منتقد - گیمر- بازیساز

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

چهارده − 7 =