بازی ایرانی

هیولایی درون PC شما

هیولایی درون PC شما

پنج شنبه هیولا متولد شد. شاید خنده دار باشد ولی واقعا روز پنجشنبه هیولا متولد شد. این هیولا کمی متفاوت از هیولاهای دیگر است. ترسناک نیست و برعکس می خواهد مهربان باشد. می خواهد به یوزرها کمک کند و بازی کردن روی PC را برای گیمرهای ایرانی راحت تر کند. می خواهد بازی سازان ایرانی را از شر شرکتهای پولدوست و بعضا فاسد پخش بازی راحت کند. میخواهد اکو سیستمی درست کند برای گیمرهای ایرانی برای بازی کردن. می خواهد اعتماد از دست رفته میان بازی سازان و گیمرها را باز سازی کند. این هیولا کارش را بلد است. اما روی کاغذ همه چیز درست است و باید ببینیم در دراز مدت چه اتفاقاتی می افتد. آیا این اکو سیستم می تواند به وعده های خود عمل کند؟ آیا کاربران ایرانی به آن اعتماد می کنند؟ آیا بازی سازان ایرانی می توانند بازی های خوبی بسازند که بتوان آنها را در هیولا عرضه کرد؟ آیا بازی سازان خارجی برای بازار ایران بازی های خود را پابلیش می کنند؟ آیا ادامه کار برای فن افزار سخت نخواهد شد؟ و آیا بازی های سیاسی و اقتصادی روی این فروشگاه تاثیر نخواهد گذاشت؟ آیا وعده های هیولایی ها عملی خواهد شد؟ پس از این همه صحبت آیا می خواهید بدانید هیولا چیست؟ در ادامه ویدئوی زیر را مشاهده کنید تا متوجه شوید که هیولا چیست و چه می کند؟

دانلود


رونمایی از اولین درگاه قانونی عرضه بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی برای رایانه‌های شخصی

هیولا متولد شد

پنجشنبه، ۱۴ دی‌ماه، تهران –  فن‌افزار تولید‌کننده با سابقه بازی‌هایی همچون گرشاسپ و شمشیر تاریکی از اولین فروشگاه آنلاین بازی‌های رایانه‌ای ایرانی و خارجی به نام hayoola.com رونمایی کرد. در این نشست که طی آن رسانه‌ها، بازی‌سازان و فعالین شبکه‌های اجتماعی حضور داشتند رقابتی  دوستانه بر حسب بازی‌های قانونی داخلی و خارجی طراحی شده بود که در اختتامیه مراسم، این جمع بیشتر با ارزش‌ها و اهداف هیولا آشنا شدند.

امیرحسین فصیحی مدیرعامل فن‌افزار ومربی تیم «هیولا» با اشاره به آنکه تولد این فروشگاه در حقیقت  الهام گرفته از نیاز خود این تیم بازی‌ساز به زیرساختی برای عرضه بازی‌ها بصورت دیجیتالی است، گفت: فن‌افزار بیش از یازده سال است که بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی برای رایانه‌های شخصی  و گوشی‌های هوشمند تولید می‌کند و شناخت ما از این بازار نشان می‌دهد که برخلاف تفکر عمومی درباره کم‌رنگ شدن بازار بازی‌های رایانه‌ای، همچنان این گرایش در میان بازیکنان حرفه‌ای بسیار محبوب و مقتدر است. پاشنه آشیل بازی‌های رایانه‌ای در این بازار نبودن کانال توزیع قانونی، شفاف و کارآمد برای تیم‌های تولید‌کننده داخلی و خارجی است و ما هم در هیولا به دنبال رفع همین نیاز بازار، توسعه‌دهندگان و ناشرین هستیم.

در حال حاضر بیش از ۲۰ عنوان بازی ایرانی و ۳ بازی خارجی روی این بستر عرضه آنلاین برای دانلود موجود است. یاسر ژیان، کارگردان فنی هیولا، هم با اشاره به اینکه باید این پلتفرم آنلاین را بیش از یک فروشگاه صرف برای کاربران و توسعه‌دهندگان دانست، گفت: در حال حاضر پشتیبانی فنی، خدمات پس از فروش، به روز رسانی و اطلاع‌رسانی ‌بخشی از خدمات ما به کاربران است و ویژگی‌هایی مانند رتبه‌بندی و امکان بازی آنلاین و تعامل با دوستان هم در زمره قابلیت‌هایی است که اضافه خواهند شد. پس خرید یک بازی از فروشگاه به این معنا نیست که ارتباط ما با مشتریمان به اتمام رسیده است. در مورد تیم‌های بازی‌ساز ایرانی هم بازخوردگیری، معرفی به کاربران و رسانه‌ها، مشاوره در نحوه تولید و بازاریابی و انتقال تجارب و استفاده از کیت نرم‌افزاری یا SDK هیولا اقداماتی هستند که ما برای تقویت تیم‌های ایرانی انجام می‌دهیم.

تیم هیولا در عین حال از اقدامات این مجموعه برای ارایه قانونی، با کیفیت و بومی‌سازی شده بازی‌های جهانی خبر داد و کسرا تهرانی ، مدیر توسعه تجاری هیولا، از بازی « این جنگ من» محصول تحسین‌شده و پر فروش استودیوی لهستانی 11Bit رونمایی کرد که اولین بازی جهانی ترجمه و بومی‌شده با رعایت حق مولف به شمار می‌آید که رسما عرضه شده است. او با اشاره به این که در ترجمه این بازی با بیش از ۴ میلیون نسخه فروش در جهان فراتر از ۸۸ هزار کلمه ترجمه و بازگردانی شده است گفت: بازی   « این جنگ من» به خوبی به عنوان یک اثر با کیفیت، متفاوت و تحسین‌شده جهانی رویکرد ما در عرضه قانونی بازی‌های فاخر خارجی و توسعه بازی‌سازی ایران در یک بستر رقابتی را نمایان می‌کند.

در انتهای مراسم هم امین امیرشریفی، مدیرعامل کافه‌بازار، به عنوان یک شرکت دوست و همراه با مجموعه فن‌افزار گفت: تجربه موفق کافه‌بازار با تیم‌های تولید‌کننده اپلیکیشن‌ و بازی‌های موبایل نشان داده است که ساخت زیرساخت‌هایی از این دست در هر زمینه‌ای می‌تواند منجر به توسعه کارآفرینی، مهاجرت معکوس و اعتلای صنعت در آن بازار شود. کافه‌بازار در حال حاضر این جریان را با هزاران برنامه‌نویس ایرانی صاحب استعداد در حیطه موبایل انجام می‌دهد و هیولا هم خواهد توانست مشابه آن را برای بازار هیجان‌انگیز بازی‌‌سازان‌رایانه ای ایران فراهم کند.


تیم وی جی مگ در آیین رونمایی و افتتاح رسمی هیولا حضور داشت. در این مراسم بسیار کوچک و جمع و جور و البته مناسب و خوب که برای اصحاب رسانه و فعالان صنعت بازی تدارک دیده شده بود شاهد حضور بسیاری از خبرنگاران سایتهای بازی و بازی سازان بودیم. از سایت dbazi گرفته تا خبرگزاری فارس و بقیه سایتها. در قسمتی از سالن تعدادی از مدعوین در حال انجام بازی  Counter-Strike بودند و در قسمتی دیگر به صورت تیمی در حال انجام بازی PES 2018 و در طرف دیگر سالن تعدادی در حال تست و انجام بازی های ایرانی روی بستر “هیولا”. نکته تامل بر انگیز حضور غیر گیمی هایی بود که هیچ ارادتی به گیم و دنیای گیم ندارند و به واسطه حضور در صدا و سیما در این مراسم حضور داشتند که برای شخص من اصلا جالب نبود. بعد از انجام تست و بازی کردن و گپ و گفت و خورد و خوراک و پذیرایی جامع و کامل نوبت به صحبتهای مدیر عامل فن افزار آقای فصیحی به همراه کسرا تهرانی و یاسر ژیان رسید که هر کدام به ترتیب در مورد هیولا و وضعیت آن صحبت کردند. همچنین مدیر عامل کافه بازار نیز خیلی کوتاه صحبتهایی رو ارائه کردند. البته در صندلی داغی که با آقای فصیحی داشتیم و روی سایت قرار دارد بسیاری از صحبتها در مورد هیولا و چرایی آن انجام شد و با مشاهده این صندلی داغ هیولا برای شما آشنا تر خواهد بود. همچنین در حین مراسم و صحبتها اعلام شد که بازی This War of Mine به صورت رسمی در فروشگاه هیولا و با یک چهارم قیمت جهانی عرضه شد. عکسهایی از این مراسم را میتوانید در ادامه مشاهده کنید.

میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

3 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

دوازده − چهار =