بازی ایرانی مجله بازی

کاور – قسمت دوم

کاور - قسمت دوم 1

در دومین قسمت از کاور به بررسی حوادث مهمی می پردازیم که در چند وقت اخیر در دنیای بازی های رایانه ای ایران اتفاق افتاده اند. حوادث و اخباری مثل جشنواره بازی سازی و یا بن شدن کلش آو کلنز و قضیه از فیلتر در آمدن آن و سر و صداهای پیرامون آن یا آمارهای جالبی که بنیاد ملی بازی های رایانه ای منتشر می کند و کم و زیادهای آنها و اتفاقات عجیب دیگر. در این شماره گفتگوی ویژه نیز به ششمین جشنواره بازیهای رایانه ای تهران اختصاص دارد و با یکی از حاضرین و فعالان صنعت گیم کشور به صحبت پرداخته ایم. صحبتهای میثم قربانی نسبت به بازیسازان و یا خود جشنواره و یا مسؤولان برگزاری جشنواره جالب و شنیدنیست. این شما و این کاور شماره دو.


مجله تصویری کاور در مورد اخبار بازی های رایانه ای و حواشی آن است. همچنین سعی می کند تا تمامی اتفاقات و حوادثی که در حوزه بازی های رایانه ای کشور اتفاق می افتد را مورد پوشش قرار دهد. کاور سعی دارد تا به حواشی شکل گرفته حول برخی از اخبار را پاسخ منطقی دهد و در این راه از کارشناسان و فعالان این حوزه در کشور استفاده می کند. کاور معمولا دو بخشی خواهد بود. بخش اول شامل اخبار بازی های ایرانی و صنعت بازی سازی و بخش دوم گفتگوی ویژه با یکی از فعالان صنعت بازی خواهد بود. اگر از فعالان صنعت بازی سازی کشور هستید یا نقطه نظری راجع به وضعیت فعلی بازی سازی در کشور دارید با ما در تماس باشید تا بتوانید در کاور حضور پیدا کنید و نظرات خودتان را مطرح کنید. همچنین مارا از کامنت گذاری های خودتان در خصوص وضعیت گیم ایران و بازی سازی ایران محروم نکنید.

کاور، کاور شماست.

کاور – قسمت دوم



میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

12 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

7 + 16 =

  • داشتن عشق به بازی سازی
    عشق به تولید محتوای خوب
    کاره تیمی
    و…..
    همه اینا خوبن و مهم ، منتها مشکل اصلی ما اینا نیستن . تولید یه بازی موفق نیازمند خیلی چیزاست. جدا از مشکلات اقتصادی ، یکی از اصلی ترین معضلات که باعث شده گیم ایران تو این چند سال اخیر حسابی درجا بزنه همین مثله تحریم ها و دسترسی نداشتن به بازار جهانیه. این تحریم ها تولید گیم ایران رو نابود کرده . چون امروز با این هزینه های زیاد تولید ،‌ هدف گذاری روی بازارهای Local دیگه به صرفه نیست . شما در این موقعیت برای اینکه به تولیدات بزرگ و به سود دهی برسید باید وارد بازارهای Global بشید .
    حضور توی بازار های جهانی یکی از کلیدی ترین نکاتیه که میتونه روی کیفیت تولیدات داخلی تاثیر بذاره چون شما اونجا دیگه نمیتونید با چهارتا آهنگ عباس قادری بازیتو ببندی . 😐
    من یه game developer هستم با این قضیه کاملا روبرو شدم . گیم ایران زمانی رشد میکنه که وارد بازارهای جهانی بشه
    والسلام

  • سلام
    بازی سازی در این ایران سال هاست که مرده
    شما هم چقدر خودتون گیم ایرانی علاف کردید به نظرم
    شما اگر به جای این همه بررسی و چالش و کاور وقت و هزینه تون
    را صرف کار دیگر می کردید الان خیلی پیشرفت می کردید
    سپاس

  • دستون درد نکنه آقای ذاکری و آقا میثم ، عزیز :-)) :yes:

    —————————–

    درباره این که مسولای جشنواره صحبت نمی کنن ، راستش قبل از جشنواره دبیر جشنواره با زومجی یه مصاحبه کردن و در مورد اینکه چرا جشنواره نمی تونه خیلی خوب بشه و… دلایلی آوردن . لینک :
    http://www.zoomg.ir/2017/3/6/158815/tehran-games-festival-closing-press-conference/

    به نظر منم اگه حتی بهانه ای هم برای دروغ باشه نباید دروغ گفت . من امسال جشنواره رو تقریبا ندیدم ( یه 10 دقیقه ای از وسطاش رو فقط دیدم ) و می خواستم دانلودش کنم که لینکش رو پیدا نکردم ( شما ندارید ؟! ) ولی جوری که شما تعریف می کردید باید یه نمایشی 4-5 نفره ای به صورت آنلاین می گرفتن ، مثل ign و gamespot که دور هم جمع می شن .

    یه دو تا سوالم برام پیش اومد

    1. منظورتون از “بازی های زرد” چی هست ؟

    2. dead mage از چه بازیی ، نمایش جدید داشته ؟

    ( یه بازی ژاپنی- دو بعدی- نوبتی تو سایت انگلیسیشون معرفی کردن )

    ————————-

    یه پیشنهاد هم داشتم ، که برای آقا میثم تو تلگرام می فرستم :yes:

    • سلام
      اول باید خدمت شما عرض کنم که صحبت های دوست خوبم جناب ایزدی در سایت های مختلف مشاهده کردم ولی جوابی برای سوال های ما، یافت نکردم.
      در خصوص سوال اول شما باید عرض کنم منظورم از بازی زرد، حجم گسترده ای از بازی هایی بدون داستان و گیم پلی جذاب مخصوصا بازی هایی که به طور عامیانه به لات بازی و اوباش و… اشاره دارد که نه تنها گیم پلی جذاب ندارد و حتی به فروش هم نمی رسند!
      در خصوص سوال دوم ساخته جدید تیم dead mage بازی آخرین رونین است.

      • سلام مجله بازیخوارو ول کردین ؟ یعنی دیگه بازی نمی خوارین. اگه ول کردین لا اقل بگین ادم از کانالش لفت بده

      • جالبه صداتون خیلی شبیه گوینده بازیخواره

    • برای مثال تو این ویدیو می گن چون جشمواره نیمه دولتی هست نمی تونیم خیلی چیزا رو اضافه کنیم و همچنین حتما باید سخنرانی هم باشه ، برای همین نمی تونه این جشنواره به یک جشنواره ی تاپ تبدیل بشه . ( امسال فکر کنم به پیشنهاد خبرنگار زومجی بخش هدیه دادن رو سریع تر کردن و کسی بعد از دریافت هدیه ، با مردم صحبت نمی کرد )

      به نظر من اگه بخوان جشنواره بگیرن بهتره مثل گیم اواردز چند تا رو جایزه هاشون رو حضوری در صحنه بدن و چند تا رو فقط اعلام کنن .

      پیشنهادم رو نشد به تلگرام آقا میثم بفرستم همین جا می گم :

      شما می تونید آیتم های اختصاصیی که تولید می کنید و قابلیت چند قسمتی شدن رو دارن رو به صورت اپیزودیی در دو یا تعداد بیشتری قسمت منتشر کنید . این طوری آرشیو سایت پر بار تر به نظر میاد و من احتمال می دم تعداد بیشتری بازدید کننده جذب بشه و همچنین از هزینه های شما کاسته می شه .

      ———————–

      ممنون آقای ذاکری :yes: :-))