بازی ایرانی نقد و بررسی نگاه

اولین نگاه، نقد و معرفی بازی میرمهنا

اولین نگاه، نقد و معرفی بازی میرمهنا 1

بالاخره بازی میرمهنا هم هفته گذشته به بازار اومد تا یک بازی ایرانی خوب و مطرح دیگه هم به دست بازی بازای علاقه مند به بازی های ایرانی برسه، توی این ویدیو می تونید پکیج بازی، محتویات اون، دقایقی از گیم پلی و توضیحاتی همراه با نقد و معرفی این بازی ایرانی رو مشاهده کنید…

مدت زمان: 7:55

_____________________________________________________________________________________

[download id=”873″]                           [download id=”874″]

[download id=”875″]                           [download id=”876″]

مهدی فنایی

مهدی فنایی

26 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

نوزده − سه =

  • متوسط رو به بالا یعنی چی؟!! نقد جانبدارانه ای بود….کسی که گیمر باشه با این حرف ها گول نمیخوره.تا وقتی ضعف ها رو قبول نکنیم,کاری هم واسه از بین بردنش انجام نمیدیم

  • به جرات مگم بازی گرشاسب و میرمهنا وقتی تولید شدند بقض گلومو گرفت . من 16 سال بازی میکنم فکر کنم رکورد دار باشم انواع بازی ها از قدیمی تا جدید دارم.ولی جای یه بازی ایرانی خالیه یه روز آرزو داشتم بازی ساز بشم همیشه این فکرو میکردم چرا ایران نمیتونه بازی بسازه هر چند به آرزوم نرسیدم ولی شده از پول غذام می زنم بازی های دیگه رو نمی خرم این بازی ها رو میخرم .آدمی باامیدزنده است امیده که باعث زندگی میشه امیدوارم بازی های ایرانی که وقتی می خواد عرضه بشه نه تو ایران بلکه تمام کشورها ثانیه شماریشو بکنند مثل بازی های معروف .آره ه ه ه ه ه ه ه..

  • به نظر من که داستان بازی خوب بود اما خیلی کم بود که من 2ساعته تمامش کردم اما از نظر مفهومی به نظر من کامل تر از گرشاسپ بود اما به عنوان یک بازی ایرانی به من چسبید.واقعاًارزش 5000تومان داشت؟
    پایان غم انگیزی داشت گیم پلی آن عالی بود و فقط بد ترین چیزی که داشت گیر کردن لای دیوار بود که واقعاً یک فاجعه بود.

  • البته خدمت اون دوستی که گفت آلمان بازی نمی سازه،باید بگم اونجا اینجوری نیست که هرکی از راه برسه یه شرکت بزنه،شرکت ها و برندها مشخصن و به جای n تا شرکت کوچیک،مثلا 10 تا شرکت بزرگ توی کل اروپا و آمریکا بازی میسازن!خیلی از شرکت های بزرگ هم همیشه یکی از 4 استودیوی اصلی اروپاشون آلمان هست!

  • میرمهنا در کل خوب بود فقط 6 ساعته تموم شد ظهر نشستم تا شب تمومش کردم ولی 4 بار بازی کردم.
    ایراد هم داره که فکر کنم بخاطر موتور ضعیفی بود که ازش استفاده شده بود.
    بهتر از بازی های دیگه ایرانی توی این سبک که با تفنگ بازی میکردم بود.
    منتظر ادامه داستانش هستم چون به شرکتش زنگ زدم گفتن که دارن روی داستانش کار میکنن که توی میرمهنا 2 مشکلات کمتری داشته باشن.
    درکل میرمهنا به من یکی چسبید و برای یک بازی ایرانی خوب بود ارزشش داشت وقت بزارم .و لذت بردم.

    رامین از شیراز

  • سلام همچین نقد هایی بسیار می تونه به کیفیت بازی هامون کمک کنه

    ولی من یک انتقاد از این بازی دارم

    خیلی خیلی کم بود . من این بازی را صبح خریدم شب تموم شد . حدود شاید 7 ساعت . من که به شخصیتم کی جوری برخورد چون گرشاسب رو من یک هفته ای تموم کردم با این شرایط فکر کردم 5 هزار تومان را الکی دادم . وقتی بیس کاری درست شده یا اینکه ما می خواییم مطرح بشیم باید مراحل را بیشتر کنیم یا اینکه داستان طولانی تری انتخاب کنیم . اینقدر کشش بدیم که 3 روز وقت گیمرو بگیره . به قول اون دوستمون با 5 هزار تومان میشه بازی های خیلی بهتری خرید که حداقل مراحل بیشتری داشته باشن . من از اینکه 1 روزه تموم شد خیلی جا خوردم
    درمورد گیم پلی بازی من بهش از 10 8 میدم چون انصافا خوب بود عاری از باگ نبود توی مرحله نجات خواهر شبیری از باغ هلندی ها بعد از پلکانی که بین 2 تا سنگ بود با زدن توپ خونه ها هم باز منفجر می شدیم . که مشخص شد باید از یک مسیر دیگه بری که این خودش جای سوال داری که چرا باید این مسیر باز باشه اصلا . مشکل دوبله هم زیاد داشت که تپق زدن کارکتر ها از جنوبی به تهرانی کاملا مشخص بود . روح خشکی که توی صحبت کارکتر ها بود انگار مثل میخ واستاده اند و هیچ اتفاقی نیفتاده. مورد بعدی نداشتن کد فعال سازی بود که خیلی کیف کردم چون محدودیتو از آدم میگیره ولی خوب بدیش هم این بود که باید با سی دی اجرا میشد چون دیگه بازی با سی دی منسوخ شده و خوب با یکم سهل انگاری بازی تیک دار یا مشکل دار میشه .دریا و هوا خوب کار شده بود ول باید بیشتر روی چوب ها و مثلا اسلحه ها کار میشد چون چیزی که توی دید گیمر هست اول اسلحه است . نور پردازی کار چنگی به دلم نزد یکم میشد بیشتر روی گرافیک بازی کار کرد قرار نیست هی ایراد بگیریم ولی نباید بگیم تا همین جا که ساختیم شاهکار کردیم نه ما بازی هامون با بازی های خوب جهان مقایسه میشه همش هم از موتور بازی ننالیم الان یونیتی هست که رایگانه خیلی هم از این موتور های بازی سازی عهد چپق بهتره . خوبی دیگه بازی دمو ها بود که آدمو توی خلع گرافیکی نمی زاشت مثل گرشاسپ چون دمو با گرافیک زیاد باعث میشه توی سوئیچ شدن به بازی گیمر احساس خلع بکنه . اسلحه های خوب داشت مخصوصا چاقو که من خیلی از پرتابش لذت بردم. در کل بازی خوبی بود ولی به نسبت مرحله هاش 5 هزار تومان زیاد بود . من که راضی اصلا راضی نیستم

    • متاسفانه از بس بازی کرک شده خریدید و دانلود کردید٬ متوجه زحمتی که این دوستان کشیدند نمیشید
      به نظرتون ۵۰۰۰ تومان برای زحمتی که این دوستان کشیدن زیاده؟
      به عنوان مثال میگم
      منم وقتی بازی COD Black Ops II رو که قیمت اصلیش ۶۰ دلاره برم رایگان دانلود کنم یا برم تو بازار فقط حق زحمت کپی زدن دی وی دی ها رو بدم هیج وقت قدر این همه زحمت و خون دل خوردن رو نمیفمم

  • منم خدمت بازیسازان و منتقدان این بازی سلام عرض می کنم. به نظرم بازی در کل خوب بود اما چند نکته هست که با توجه به شرایط ساخت بازی در ایران عرض می کنم:
    1- این استدیو ابتدا استدیو انیمیشن بوده است پس من خیلی انتظلرم بیشتر بود اما متاسفانه ناگهان صحنه یکطوری می شد چند کاراکتر به وجود می آمد و میان پرده ی ضعیفی نمایش داده می شد. موشن کپچر هم خوب عمل نکرده بود و …
    2- صدا گذاری خیلی بد بود. استفاده کردن از دیالوگ های بازیهای دیگرو آهنگ هایی که بدون نظم پخش می شد. به نظر بنده 50% بازی صداگذاری آن است که خوب نبود.
    3- باگ های بازی هم که برای من هم آزار دهنده بود …

    نکات مثبت:
    -هوش مصنوعی قوی دشمنان.
    – استفاده از فیزیک ragdol برای طبیعی تر شدن انیمیشن مرگ دشمنان
    -گیم پلی نسبتا خوب
    – استفاده ی درست از LOD برای سبک شدن بازی
    به نظر بنده این باری 5000 تومان ازرش نداشت . هر چند می دونم موتور پایه ی ضعیفی در اختیار داشته اید اما این موتور open source بود و می توانستید تغییرات لازم را اعمال کنید.

  • kheili barayam jaleb boud, jomleha be almani boud, va modam goftteh msihoud, panah begirid, be shelik kardan edame bedid va va v,age marbout be hamleye porteghaliha be iran misheh chera be porteghali chizi roush nazshtand, be omide karhaye behtar az in sherkat ha,
    jaye efetkhar ham dareh, chon hata keshvarhaee mesle alman eghadam be sakhte bazi nemikonand.jalebe ke tou iran ba in emkanate kam dast be in eghdam mmizanand

  • با سلام خدمت تمامی سازندگان این بازی و منتقدان محترمش
    بیایید یکذره ریز تر به موضوع نگاه کنید تا جایی بحث بودجه و سایر تحریمات باعث افت کیفیت بازی شده اما در قسمت هایی از بازی افت کیفیت این محصول ربطی به تحریمات نداشت و فقط بی سلیقگی و شلخته بودن طراحان این محصول را میرسانید.
    مثلا وقتی در اوایل بازی تمام ویژگی ها و المان های اصلی بازی لو میرود دیگر هیجانی برای تمام کردن این بازی نمیماند و دمو از پیش رندر شده این بازی که یکسال قبل از ریلیز پخش شده بود.تمام این هایی که گفتم و از قلم افتاد باعث میشه تا محصول کاربر پسندی به بازار ارائه نشه و این همه بازخورد ضعیفی داشته باشه.
    در پایان امید وارم که د ر پروژه های اینده بتوانیم محصولات بهتری را از این استودیو در بازار مشاهده کنیم.
    باتشکر علی نجفی از شرکت ندای زیبا آفرینان (استدیو سرگرمی های الکترونیکی )

  • دوستان عزیز دقت کنن هر کسی نظری داره، شما هم نقد خودتون رو گفتید، بهتره به نظرات دیگران احترام بگذاریم…

  • سلام.
    گیم پلی بازی خوب بود. اما باگ زیاد داشت. جاهایی که گیز میکردم فقط F8 . لود دوباره.
    داستانش خیلی بد بود. این طوری که بازی داستان ندارد. در لودینگ میشد کمی از داتسان را خوند. میان پرده های بازی بد بود. محیط بازی خوب ساخته شده بود. هوش مصنوعی هم خوب بود. فقط موندم چرا یاران خودی یاران حریف رو نمیکشتن و بالعکس! نام بازی هم خیلی خوب نبود. ربطی به شبیر نداشت.
    روی هم رفته بد نبود. دستتون دردنکنه. بهتره دفعه بعدی روی میان پرده های بازی بیشتر کار بشه.
    راستی از شلیک های توپدر بازی خوشم اومد.

  • کلا این ویدیوی نقد از همه مراحل و مشکلات بازی ضایع تر بود!آقای محترم،کجای این با بازی های روز جهان که هیچ،با بازی های آرکید قابل مقایسه بود؟بعدشم اصلا این آقا میر مهنا نبود،میر مهنا دزد دریایی بود که با هلندی ها درگیر شد نه پرتغالی ها!بعدش پرتغالی که هیچ،نمیشد حداقل انگلیسی حرف بزنند؟نتیجه صداگذاری بازی این شده که آقایون پرتغالی به هر زبونی(عربی،آلمانی،انگلیسی،روسی،تایلندی)حرف میزنند ولی یک کلمه پرتغالی نمی گن!شما ببینید توی DA2 این خانم کروگر که آوردن چقدر قشنگ لهجه رو میمیک می کنه!من حاضرم شرط ببندم اصلا صداگذارا توی عمرشون آدم بندری ندیدن!بابا ما که خودمون جنوبی ایم دیگه!گور بابای 5 هزار تومن،من اگه این ویدیوی مسخره تبلیغ رو نمیدیدم می گفتم تیم سازنده خسته نباشید،انشاءالله دفعه بعد موفق تر باشید،ولی این ویدیوی مسخره با این همه حرفی که زد(متوسط رو به بالا،یا بالا نمیدونید کجاست،یا متوسط)اعتماد من به بازی ساز و کلا همه مسئولین بازی سازی فعلی رو اصلا از بین برد!

  • بنظر من بهترین چیز بازی گیم پلی بود از تفاوت اثر تیر تفنگ تو فاصله دور و نظزدیک خیلی خوشم اومد و بدترین چیز صدا گزاری و تقریبا لال بودن شخصیت بازی بود ویدیو های بین بازی خیلی خیلی بد بود از بدم بدتر {از نهوه روندن قایق خیلی خوشم اومد}

  • با سلام و عرض خسته نباشید
    من خودم شخصا از این که بخوام بکوبم تو سر یه چیزی و بگم اه اه چه بد بود خیلی بدم میاد اما باید با عرض پوزش خدمت شما بگم که واقعا اون انتظاری که داشتم از این بازی برآورده نشد و اصلا بهم حال نداد.
    1- در بیشتراوقات شخصیتی که باهاش بازی میکردم پشت در و دیوار و سنگ ها گیر میکرد و دیگه تکون نمیخورد و باید بازی رو از جایی که سیو شده بود دوباره اجرا میکردم. (واقعا اشکال وحشتناکی بود)
    2- قدرت پرشش خیلی خیلی کم بود.
    3- درجه گرافیک بازی رو روی آخرین درجه قرار دادم ولی به اون صورت تغییر خاصی مشاهده نکردم.
    4- داستان بازی خیلی خیلی خیلی کوتاه بود.
    5- به هیچ عنوان 5000 تومن ارزش واقعی این محصول نبود. (گرشاسپ با اون همه مرحله متنوع 3500 تومن بود و حداقل یک هفته داشتم بازیش میکردم ولی میرمهنا دو سه ساعته تموم کردم)
    6- صحنه های درگیری تن به تن که توی فیلم های بازی نشون داده میشد کاملا آماتوری و پیش پا افتاده بود. (این که مثلا بخوایم جو بازی رو بالا ببریم و صحنه آهستش بکنیم و این جور کارا اصلا کمکی به جذابیت این اثر نمیکن)
    مناطق مبارزه خیلی ابتدایی طراحی شده بود(البته من خودم سازنده بازی یا برنامه نویس نیستم و میدونم که بازی سازی کار خیلی سختیه ولی باور کنید اون توقعی که من از این بازی داشتم خیلی بیشتر از این حرفا بود)
    7- نقشه و قطب نما عملا به هیچ دردی نمیخورد و کلا توی بازی یه مسیر برای ادامه راه بود که اونم میشد بدون قطب نما و نقشه پیدا کرد.
    8- بازی خیلی خیلی بی محتوا و بدون تاثیر خاصی که بر روی بازی کننده بزاره تموم شد (اصلا پایان جالبی نبود)
    9- این که با سرنیزه تفنگ بزنی رفیقت بکشی بعد دوباره از تو آسمون یا زیر زمین یه نفر در بیاد و کمکت کنه خیلی بچه گانه بود.
    10- فضاها خیلی تکراری بود (چهار تا تخته سنگ و بشکه که همه جا وجود داشت حوصلمو سر میبرد)
    11- اونجایی که حنانه از اسارت آزاد شد و با شبیر و سعید رفتن بیرون قلعه ، اون پرتغالی ها از آسمون اومدن، از کجا اومدن و زدند ایرانی هارو کشتن؟؟؟ (خدا وکیلی دوباره این تیکه بازی نگاه کنید، خودتون خندتون نمیگیره؟)
    12- …
    13- ….
    تنها حسن بازی این بوده که مثل فرانت لاین یا کال آف دیوتی نیازی به تزریق خون نداشت و خودش حالش خوب میشد.
    اگه این نظر پاک نمیکنید و توی سایت قرار میدید باید با احترام و عرض پوزش و عذرخواهی خدمتتون عرض بکنم که به این کار شما میگن دزدی مدرن. البته خیلی من ببخشید.
    اگه افرادی که اینجا نظر گذاشتن براتون بازی باز حرفه ای باشن میدونن که این بازی شاید فقط در حد بازی کانتر استرایک طراحی شده بود و به هیچ عنوان قابل مقایسه و یا حتی قابل مبارزه با بازی های خارجی نیست.
    این که باعث شد من 5000 تومن پول بدم و این بازی بخرم فقط و فقط به خاطر ایرانی بودنش بود و این که میدونستم جوونای ایرانی این بازی طراحی کردن و لا غیر…
    حد اقل برای افرادی که در روزهای آینده میخوان این بازی بخرن یه فکری به حالشون بکنید، یا مراحل بازی و جذابیت هاشو بالا ببرید یا قیمتش کاهش بدبد.
    من با این 5000 تومن میتونستم دو یا سه تا بازی خارجی با گرافیک خیلی بالاتر و داستان طولانی تر بخرم ولی این کارو نکردم، در ضمن این اثر(میرمهنا) باعث شد اون حس خوش بینیی که نسبت به بازی سازهای ایرانی و جوان داشتم از دست بدم.
    در هر حال ان شا الله در مراحل بعدی پیشرفت بیشتری بکنید و نام ایران و ایرانی رو سربلند کنید.

    (البته من این نظر چند دقیقه پیش توی سایت میرمهنا گذاشتم و با توجه به بحث نقد این بازی به نظرم خوب بود که شما هم در جریان باشید)

  • با سلام و خسته نباشید خدمت سازندگان بازی و هم به منتقد بازی
    بازی از نظر من توی بحث طراحی گیم پلی مشکلات بزرگی داشت مثل:
    شروع و پایان ناگهانی در مراحل
    RUN & GUN بودن گیم پلی (که دلیل دو ساعت طول کشیدن بازی شد)
    استفاده ی بیش از حد از تنها اٍلمان گیم پلی ( منظور توپ )
    و دموی پایان بازی که شاید قبل از ریلیز باز چندین بار در نمایشگاه ها پخش شده بود.
    اما نقاط مثبت کار
    محیط سازی بومی نسبتا خوب
    هوش مصنوعی خوب نسبت به بازی های روز
    و از همه بهتر ((روان بود سطح گیم پلی نسبت به بازی گرشاسب))
    باتشکر میلاد سرلکی از شرکت ندای زیبا آفرینان (استدیو سرگرمی های الکترونیکی )

  • سلام
    اول خسته نباشید میگم به سازندگان این بازی واقعا خسته نباشن
    فقط موندم بدونم واقعا این بازی نیازی به موشن کپچر داشت ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    هی پز موشن کپچر دادن و کلی خرج واسه همین یه قلم جنس
    آخرش هم که اون کاراکتر همراه پلیر انگار کمر درد داره و پاهاش رو 45 درجه فقط ساختن که برک میزنه راه میره
    گم پلی بازی افتضاح
    آخه چرا باید تو در و دیوار گیر کرد ؟؟؟؟ تو همون لول های اول یجا باید سریع به یکی از دشمنا که یکی رو گروگان گرفته شلیک کنی پلیر گیر میکنه حالا جالبه واسش پرش گذاشتن وقتی میپری هم فرقی نمیکنه
    درضمن قاطی اون حرف های دشمنا مثل اینکه عربی هم میپرونن !!!!!!
    خلاصه برای حمایت از بچه ها بخرید ولی برای اینکه یه مدت مدام بازی رو تکرار کنید نه

  • از نظر نقشه بازی بازیش از بازی farcry2 تقلید شده بود.دشمنا هم که انگاری المانی یا انگلیسی حرف میزنن این نوع حرف زدن دشمنا هم فکر کنم از سری بازی های قدیمی مدال گرفته شده باشه.و بعدش تفنگی که دستشه استانداردش یک تیره اما چطور در بازی 2-3 تا تیر میزنه؟؟ اما گیم پلیش متوسط رو به بالا بود.

  • ببخشيد ولي همه ي شما متوجه يه مورد خيلي خنده دار نشديد! بابا تفنگ سر پر با هر بار پر كردن فقط ميتونه يه بار شليك كنه! در واقع فرآيند پر كردن بعد از هر شليك بايد تكرار بشه و به همين دليل در گذشته
    line infantry
    وجود داشت و بعد تقريبا ور افتاد!
    تو اين بازي كه تفنگ سرپر از مسلسل بيشتر تير داشت!

  • مرسی صالح جان
    خیلی کلیپ جالب و کاملی بود
    من بازی رو انجام ندادم اما از روی کلیپی که شما گذاشتین نظرمو میگم
    من خودم جنوبیم و از نظر من لهجشون یه فاجعه بود 🙂
    ولی گیم پلیش به نظر قشنگ میومد.
    از تظر من این بازی از گرشاسپ خیلی سرتره

  • بازی خوبی بود ولی چهار تا مشکل اساسی داشت
    1.صداگذاری خوب نبود
    2-باگ های فراوان
    3-پایان خیلی بد
    4-کوتاه بودن بازی

    من این بازی رو دو ساعته تموم کردم

  • بازیه بدی نبود همه چیزش خوب بود به جز صداگزاری که یه کم غیر حرفه ای رفتار کردن
    ومشکل باگهاش هم واقعا رو مخ بود اگه این مشکل باگهارو نداشت میشد از صداگزاریش چشم پوشی کرد
    مرسی اقای هاشمی نقد کوچولو خوبی بود