بازی ایرانی نگاه

اولین نگاه: مبارزه در خلیج عدن

اولین نگاه: مبارزه در خلیج عدن 1

بازی مبارزه در خلیج عدن مدت ها بود سر و صدای زیادی در سایت های مختلف به راه انداخته بود و تریلر های نسبتا جذابی داشت، این بازی اولین بازی ایست که در سطح گسترده در ایران با انجین یونیتی ساخته و منتشر شده است و چند هفته ایست که به بازار عرضه شده، اولین نگاه این بازی با کمی تاخیر! برای شما آماده شده تا اگر هنوز با بازی آشنایی ندارید دقایقی از گیم پلی بازی همراه با توضیحاتی در مورد آن را مشاهده کنید.

[download id=”1391″]                              [download id=”1392″]

سید محمد صالح هاشمی

سید محمد صالح هاشمی

48 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید
  • یکی از اصول نقد نویسی رعایت انصاف و بی طرفیست ، هنگامی که شما این اجازه را به نویسنده یا نقد کننده ی خود می دهید که به هر نحوی بدون در نظر گرفتن جوانب اینگونه به بازی ای آن هم ساخت داخل حمله کند مطمعنا” ضعف تیم مدیریتی را می رساند (چون یا نظراتی بر روی کار ها نیست یا اگر هم هست با رضایت کامل صورت گرفته) زیرا آن نویسنده ای که برای سایت شما نقد می نویسد از نام و اعتیار گیم ایمگ استفاده می کند و مطالب خود را منتشر می کند ، پس همه فهمیدگانی که شما به آن اشاره کردید به این نکته هم توجه می کنند که ناقد هم یکی از اعضای اصلی سایت است ، و وقتی بر روی مطالب درج شده نظارتی نباشد می توان از تیم مدیریت هم ایراد گرفت دوست عزیز.
    آقای میثم قربانی عزیز بیایید از دید منصفانه به نقد این دوست عزیزمان نگاه کنیم ! انصافا” نقدی خالی از عدالت بود و لحن بیان هم به زشت ترین شکل ممکن بیان میشد طوری که انگار در حال تحقیر بازی است.
    و در آخر هم ذکر کنم که دوست عزیز ، برادر قربانی ، بنده مشکلی با هیچکسی ندارم و نداشتم و تمام حرف هایی که از جانب بنده زده شده فقط و فقط احساس تاسف من را برای ناقد و سایت گیم ایمگ رساند ولی نه از سر دشمنی…

    موفق باشید

    • دوست خوب يكي از اصول ثابت و ماندگار در مديريت مجموعه هاي انچنيني اينه كه شما چيزي رو به اعضاي گروهت تحميل نكني.اقاي هاشمي جزو ثابت و اصلي گيم ايمگ هست .من نه خواهم خواست و نه خواهم توانست به افراد فعال در گيم ايمگ سياستم رو تحميل كنم.
      بله ايشون نقد كردن و به زعم شما نقد منصفانه نيست و غيرمنطقي است.به زعم خيلي از دوستان هم كاملا منطقي است.
      مسلما نقد ايشون با رضايت كامل گروه روي سايت قرار ميگريه.غير از اين نيست ولي هيچ وقت ديدگاه كلي يك مجله نخواهد بود.
      شما با رجوع به تمامي مجلات كاغذي صاحب سبك در صفحه اول اونها خواهيد ديد كه نوشته شده : ” مطالب و نقدهاي ارائه شده در اين مجله لزوما از نگاه و يا ديدگاه و يا جبهه مجله نميباشد و فقط از منظر نويسنده نقد ارائه شده است” يا همچين جمله اي.
      بنده هيچ وقت جلوي اظهار نظر رو نخواهم گرفت.
      اگر كسي نقد بدي كرده باشه در بازخورد بازديدكنندگان جواب خودش را خواهد گرفت.
      نكته ديگه اينكه احساس تاسف شما نه به سايت ما كمكي ميكنه و نه ضرري ميزنه و همچنين نه بازي خليج عدن كمكي ميكنه و نه ضرري ميزنه.
      اتفاقا من اينجا احساس تاسف ميكنم.
      دليلش رو ميدونيد چرا؟؟؟؟
      بزاريد كاملا روشنتون كنم.
      سال اولي كه گيم ايمگ راه افتاد خيلي از كسايي كه به هر دليلي با گيم ايمگ مشكل داشتن به انواع و اقسام مختلف با ما برخورد داشتن.
      ما از فحش خوار و مادر و ناموسي شنيده ايم تا تكه هاي شسته رفته و اتو كشيده كاربراني مثل شما.
      واقعا بايد همانند شما دوستان قافيه را ببازيم و با شنيدن يك بالاي چشمت ابرو هست (درست يا غلطش مهم نيست) انقدر بر آشفته بشيم كه به هر نحوي نقاد و يا حتي سايت رو زير سوال ببريم.
      كساني بودند از سايتهاي بزرگي مثل بازي سنتر يا بازي نما يا پرديس يا بازي رايانه كه همه جور فحش و بد وبيراه نثار ما كردند.حتي بعضي از اونها مراتب بالايي هم در سايتهاي ياد شده داشته اند و دارند.
      كسايي كه تو فضاي واقعي ميومدن دفتر كار من و تعميرات كنسول يا pc انجام ميدادن و در فضاي مجازي و با اسمي مستعار فحش روانه سايت و اعضا ميكردن.

      جالبه .خيلي جالبه.
      تا الان بايد من با تمام مديران سايتهاي ياد شده بارها دعوا ميكردم و درباره شون مطلب مينوشتم.

      ياد بگيريد وقتي از شما انتقادي ميشه كه حتي فكر ميكنيد كاملا نا عادلانه هست زمين و زمان رو به هم نبافيد و همه چيز رو به زمان و كاربر ها بسپاريد.
      مطمئنا اينگونه برخوردها و احساسي عمل كردنها نه تنها پيشرفتي براي گيم ايران نخواهد داشت بلكه آستانه تحمل بازي سازها رو هم پايين خواهد اوورد .
      اگر بازي سازي قرار است كه موفق باشه بايد گوش شنوا داشته باشه.همه چيز رو بشنوه ولي همه چيز رو به خود نگيره.

      به هر حال
      به اندازه كافي براي اين بازي تبليغ شد و كامنت و بازديد گرفته شد.
      اگر از نظر اقاي هاشمي بازي بده نظرشون محترمه.
      از نظر بنده بازي خوبه و كاملا ارزش خريد داره.

      والسلام.

      پايان كامنت گذاري.

  • اول جواب دوستمون رضا رو میدم:
    بله شما پک های آموزش بازی سازی با یونیتی که توسط شرکت آریاگستر افزار منتشر شده رو یه سرچ تو همین فروم خودمون بزن تا متوجه موضوع بشید.
    و دوم این که من توی این ویدیو واقعا جوری نظرمو نگفتم که آخرش بگید من از این بازی بدم میاد یا دوست ندارم، اتفاقا از معدود بازی هایی هست که تا آخرش رو رفتم؛ صرف این که از چند نکته ایراد گرفتم یعنی اینکه بازی رو کلا نفی کردم؟ این همه نکته مثبت رو نشنیدید یعنی؟
    اگر بر مبنای همین ویدیو به بازی قرار بود نمره بودم بازی نمره ی خیلی خوبی میگرفت، ایرادات من در مورد همون افت فریم و کیفیت بعضی از چند ضلعی ها و بعضی افکت ها بود که این ها هیچ ارتباطی با مبحث گیم پلی و داستان و صدا و بقیه موارد بازی نداره… شاید چون ایرانیا همه ی بازی رو توی گرافیکش میبینن انقدر حساس شدید

  • سلام:
    اقا شما که میگین نصف پول این گیم ارتش داده!
    خوب میومد 1 دفعه کلشو میداد کمی بیشتر هم میذاشت روش 1 بازی توپ میداد بیرون . نه گنگ مبهم!
    ما که بخیل نیستیم ایشالا خلیج عدن 5 بسازن

    • دوستان خواهشا در مورد نحوه ساخت اين بازي و مسائلي كه پشت پرده اين بازي و ارتباط اون با ارتش هست صحبت نكنيد.چون تقريبا مسائلي هست كه خيليها نميدونن و بهتر هم هست كه ندونن.
      در مورد مسائل فني و نقاط ضعف و قوت نظر بدين .
      خواهشا

  • سلام دوست عزیز

    نقد رو دیدم و واقعا از کارتان دلسرد شدم ، مثلا گیم ایمگ باید حامی بازی های داخلی باشد ولی این کار شما کاملا خلاف این مسئله رو به رخ کشید… وقتی ویدئو شما را تماشا می کردم واقعا از کارتان خجالت زده شدم زیرا شما به مهمترین نکته ی نقد کردن یعنی “انصاف” و “راست گویی” پای بند نبودید و کاملا احساس میشد که فقط و فقط قصد تخریب بازی رو داشتید و تمام کلماتتان با کنایه همراه بود. آیا واقعا این روش صحیح نقد کردن از یک بازی است ؟
    متوجه شدم که شما فقط خواستید ایراد های بنی اسرائیلی از بازی بگیرید ! شما حق ندارید یک بازی داخلی را با یک بازی خارجی مقایسه کنید. شما از آن دسته آدم هایی هستید که اگر CoD را هم با همان کیفیت ، ایران ساخته بود از آن ایراد می گرفتید می گفتید: چه بازی ضعیفی ، چه ایراد هایی دارد و…!

    شما ++C و #C هم بلد هستید ؟!!! آفرین به شما ! اما دوست عزیز ، الان تقریبا همه یی کسانی که وارد عرصه ی گیم سازی می شوند این دو زبان را چشم بسته کار می کنند.

    شما 120 ساعت آموزش یونیتی منتشر کرده اید ؟!!! بازم آفرین ! ولی این حرف نکته دارد ! بنده خودم با CryENGINE 3 کار می کنم ، من تمامی فایل های آموزشی انجین های UDK ، CryENGINE و Unity رو دارم و مطمعنم اگر تمام فایل های آموزشی هر سه انجین را با هم جمع کنیم به 120 ساعت نمیرسد !!! انجین Unity در بهترین حالت دارای 25 الی 35 ساعت آموزش از مبتدی تا سطح حرفه ای است ، آن وقت شما چطور 120 ساعت آموزش Unity منتشر کرده اید ؟! لابد برای سرگرمی مخاطبان وسط آموزشتان اجرای زنده موسیقی هم داشته اید ؟!!! اگر شما Unity کار کرده باشید باید بدانید که ساخت بازی ای با کیفیت “مبارزه در خلیج عدن” یعنی استفاده از تمام قدرت انجین Unity ، اما حرف هایتان خلاف این را نشان می داد و ثابت می کرد که حتی انجین را از نزدیک ندیده اید !

    بنده به هیچ وجه قصد تمسخر شما را ندارم زیرا شما را در این حد نمی بینم که خودم را با تمسخرتان کوچک کنم ، فقط خواستم به شما بگویم نوع بیان و نقد کردن های خود را بهتر کنید و ببینید که نوع بیان چقدر می تواند روی هر شخص اثر بگذارد زیرا مطمعنا” حرف های بنده اصلا از نظر شما مطلوب نخواهد بود به این دلیل که احساس کرده اید شما را زیر سوال برده ام !

    و در آخر هم خدمتتون عرض کنم که کلی به نقدتون خدیدیم !
    موفق باشید

    • سلام
      به عنوان مدير سايت اظهار نظرهاي كارشناسانه شما كاري ندارم.فقط با اين جمله شما كار دارم : “مثلا گیم ایمگ باید حامی بازی های داخلی باشد ولی این کار شما کاملا خلاف این مسئله رو به رخ کشید”.
      همه فهميدگان فضاي مجازي كه مطمئنا شما هم جزو آن دسته هستيد ميدانند كه ديدگاه و نظر يك نفر در مورد نقد هر چيزي چه بازي چه فيلم و يا هر چيز ديگه فقط نظر شخصي بوده و هيچ ربطي به كليات مجموعه نداره.
      پس دفعه بعدي كه خواستين از منتقدي نقد كنين در نوشتن جملاتتون دقت كنيد.و با روانه كردن پشت سر هم كلمات كليات يك مجموعه رو زير سوال نبريد.
      اگر نقد آقاي هاشمي از بازي به نظر شما بد و غير منصافه بوده پس بهتره كه نگاهي به نگارش و ادبيات به كار رفته در جملات خودتون بندازين شايد متوجه عرض بنده بشين.
      باز هم ميگم.
      اگر از نظر آقاي هاشمي اين بازي ضعيف بوده از نظر بنده خير و خوب بوده.
      پس همانند شما كساني هستند كه با نظر بنده مخالفن و 100 درصد اگر من بازي رو نقد ميكردم اينجا رو به قتل گاه من تبديل ميكردن.
      به جاي احساسي برخورد كردن پاسخ در خور و مودبانه بدين.
      يكي از اعضاي سازنده بازي هم قبل از نمايشگاه به مدت 1 ساعت در دفتر كار بنده بود و صحبتهايي ميكرديم.
      نميدونم ايشون اين كامنتهاي پر شور و از صميم قبل طرفداران رو ميخونن يا خير.
      شما هم موفق باشيد.

  • شما یه بازی شوتر ایرانی نام ببر که سلاح هاش رو خودشون طراحی کرده باشن و از خلیج عدن بهتر باشه بعد بازی رو نقد کن برادر من. شما وقتی اسم خودت رو نقاد میذاری جنبه نقد شدن نقد خودت رو هم داشته باش. نگاه اولتون غلطه چون وقتی داره بهتون اطلاعات میرسه دارید روی تصویر حرف میزنید بعد میگید بازی گنگه.
    به هر حال نقد کردن کاری نداره و چیزی که توی ایران زیاد داریم نقد کننده است و توی حرف همه کار بلدن، توی همه زمینه ها.
    همونطور که از نقد شما میشه فهمید چیزی زیادی از موتور یونیتی نمیدونید و حتی تحقیق نکردید که ببینید این بازی روی کدوم نسخه بسته شده بعد در خصوص استفاده از امکانات موتور نظر بدید. به امید روزی که چشم دیدن پیشرفت همدیگه رو داشته باشیم توی همه زمینه ها. ضمن اینکه بودجه خلیج عدن هم 120 میلیون اعلام شده توی سایتش که نشون میده به نسبت بودجه که ارتش نصفش رو متقبل شده بسیار هم خوب کار شده روی بازی. ضمنا صداگذاری بازی به نظر من خیلی خوب بود و نقدتون غیر منصفانه است. لطفا خودتون هم نقد پذیر باشید.

  • محمد جان شما از کجا میدونی تیر نزدم با m-16 ؟!!! شما اصلا کار منو میدونی؟
    شما خیلی که هنر کرده باشی توی درس آمادگی دفاعی یه 9 تا تیر با کلاش زده باشی.
    بله هم تو بازی های دیگه با این سلاح شلیک کردم هم توی واقعیت هر سلاحی رو که فکرشو بکنی من باهاش تیراندازی کردم ، سبک،نیمه سبک،سنگین و نیمه سنگین و هنوزم میکنم.
    هم با ام 16 ایرانی و هم با ام 16 امریکایی شلیک کردم.
    آره صداهاش تا حدی باهم متفاوته اما صدای تفنگ ترقه ای نمیده،صدای ام 16 ایرانی کمی خفیف تر و خفه تره
    اما اینجوری نیست.
    پ.ن:لطفا بحث رو منحرف نکنید.

  • اره محمد جان باهاش شلیک کردیم تازه اسمشم گذاشتن m16 شکلشم که کپی m16 امریکایی پس میشه بگی کجاش فرق کرده که بگیم m16 ایرنی دروغ نباشه صداش فرق داره اونم شبیه صدای ترقصت نه

  • Mohammad.H.B ببخشید شما با m16 مگه تیر زدی!؟ نکنه تو بازی ها باهاش تیر زدی!؟
    همون طور که قبلا خودشون گفتند این سلاح m16 ایرانی هستش و ساخت ایرانه و ساختار متفاوتی داره و حتی صدای متفاوتی!

  • من یک سوال دارم دوستان
    منتقد های وب سایتی مثل گیم اسپات اگر به یکی بازی نمره 1 بدهند یعنی هر روز میتوانند یک بازی مثل آن بسازند؟
    نه
    بلکه زیاد بازی کرده اند و با توجه به تجربیاتی که در زمینه بازی داشته اند بازی را نقد میکنند.
    اولین نگاهی که من از این بازی داشتم واقعا انقدر تند نبوده که چنین برداشت هایی میکنید.
    و بنده نگفتم بروند از اسلحه های آماده استفاده کنند، من گفتم کیفیت اسلحه های آماده هم از این بیشتر بود.
    دوستان کمی انتقاد پذیر باشید، من هیچ فرد میانه رویی در این جمع نمی بینم، همه می خوان جواب همدیگه رو بدن اینجا.
    اگر میگم بازی سخت شروع میشه در مقایسه با بازی های دیگه میگم، بازی ای که بدون آموزش شروع میشه باید در مرحله ابتدایی ساده تر باشه و اینکه توی هر قسمت قبل از خطر باید به نحوی اعلام خطر بشه، مثلا مراحلی از بازی HL رو به یاد بیارید که قبل از اینکه وارد محوطه ای بشید، عده ای رو می دیدید که از بالا داره به سمتشون شلیک میشه و اینطوری شما میفهمیدید که بله! تک تیر انداز هست و باید مراقب بود؛ یا در بازی COD صدای اطرافیان که میگه مراقب تک تیر اندازهاشون باشید یا در شروع مرحله گفته میشه RPG یعنی اینکه مراقب RPG ها باشید و این در صورتیکه در مرحله سوم خلیج عدن بدون هیچ اعلان خطری چندین بار با RPG کشته میشوید و بعد جلوتر اعلان خطر میشه، گیم پلی بازی خیلی خوب هست ولی خیلی از اصول طراحی بازی توش رعایت نشده. امیدوارم کسی نگه اگه بلدی خودت بساز؛ کار منتقد نقده و کار بازیساز ساخت بازی…
    دوست عزیز این که آدم بازی رو روی چه تنظیماتی بازی میکنه هیچ اهمیتی نداره، این اهمیت داره که بازی با 60 فریم بر ثانیه شروع بشه و تا 6 فریم بر ثانیه سرعتش کاهش پیدا کنه و تنها دلیلش هم اینه که بافت ها و منابع بدون اینکه از حافظه رم خارج بشن در حافظه رم کش می شن و باعث کاهش سرعت رندر میشن.

  • تو اولین نگاه متنی در لول زیر نوشته میشه که میگه “مخفیانه خود را به مرکز مخابره برسونید” و حتی صدای مردی که به آب انداخته میشود شنیده میشود!! این یعنی چی ؟! این یعنی اینکه “مخفیانه”! اون کسی که بازی کرده اصلا به اینا توجه نکرده بعد اسم گنگ رو به این مرحله میده!
    بعد یک چیز دیگر! زمانی که پروفایل ساخته میشود به صورت اتوماتیک کیفیت بازی با سخت افزار شما تنظیم میشه و لزومی نداره به بخش گرافیک رفته و گرافیک و ریزولیشن رو تا آخر بذاری که به افت فرم مواجه بشید!
    قابل توجه دوستان : بعضی از بازیها قابلیت کپچر از بازی رو ندارند و در صورت کپچر به افت فرم شدید مواجه میشوید!
    به عنوان مثال مدال 2010 که با آنریل بود، من تونستم 60 فرم بازی کنم ولی وقتی میخواستم کپچر بگیرم به 15 فرم میرسید و این رو کمترین ریزولیشن هم به همین صورت بود، و این دلیل اپتیمایز نبودن بازی نیست!

  • اصلا صدا گذاری بازی ایراد داره،و یکی از نقاط ضعف این بازیه،اسلحه هاتون صدای تفنگ ترقه ای میده،کجا M-16 صداش اینجوریه؟ماشین گان کی صداش اینجوری بوده؟!!!

    • آقا Mohammad.H.B یواش تر.
      از همه دوستان تقاضا میشه که جواب نقدهای همدیگه رو یواشتر و با صبر و حوصله و با احترام متقابل بدین.
      داریم در مورد یه بازی بحث میکنیم.
      پس اگر جنبه نقد و نقد از نقد رو ندارید کامنت نزارین.
      چه مخالف و چه موافق.

  • آقا اینقدر آبروی خودتونو نبرید
    خلیج هیچی کم نداشت؟! هیچ عیب و ایرادی نداشت؟!
    عجب!!!!!!!!!!!! حالا وقتی گیم اسپات نقدش کرد متوجه میشید از نمره هایی که کسب کرده چقدر قویه
    آره ایشون گفت سلاح آماده دارم که کیفیتش ازین بهتره،این به این معنی نیست که نمیتونه یا نمیخاد سلاح طراحی کنه ،به این معنیه که کیفیت کار اونا واقعا پایینه توی طراحی اشیا و آبجکتها
    اون وقت یه مطلبی،میشه بگید فرق اولین نگاه با نقد چیه؟

  • واقعا تاسف بار میدونید چیه ؟! اینکه کسی که این بازی رو نقد کرده میگه من سلاح های آماده دارم که از سلاح های خلیج عدن بهتره در حالی که باید بگی من خودم میتونم سلاح بهتر طراحی کنم یا مثلا بهتر از خلیج عدن بازی بسازیم توی یونیتی .

  • خوب داری راست راست میری تو شکم دزد دریایی میخوای نبیننت 😀 خیلی خوب بود خندیدم. کلا نقد جالبی نبود. ولی از لحن صحبت کسی که حرف میزنه معلومه که دست گرمی شبی سه تا خلیج عدن از یونیتی خروجی میگیره.
    خلیج عدن بدیش کوتاهیش بود و خوبیش این بود که اولین بازی ایرانی بود که میشد بازیش کرد و این جای تقدیر داره.

  • این بازی کپی برداری مطلق از کال اف دیوتی 4و6 می باشد. البته موتور گرافیکیش قابل مقایسه نیست.
    در قسمت های مختلف بازی شاهد این موضوع میشوید.

  • موتور بازیسازیی ایرانی بسازی چی میگی حالت خوبه کسی نیست واسه ساخت بازی پول بده میخوای بیان پول بدن واسه ساخت موتور گرافیکی

  • خیلی خیلی نقد جالبی بود لطفا کمی انتقاد پذیر باشید .
    باید انتقاد کنیم تا گیم ایران پیشرفت کند.

  • کلا بد نبود نسبت به بازی های دیگه ی ایرانی …. فقط این افت فریمی که تو بازی زیاد دیده میشد میشه گفت کلی ترین مشکل بازی بود . امیدوارم که سازندگان بازی تو کارای بعدیشون موفق تر عمل کنن … من میدونم امکانات نیست .. بودجه نیستو این حرفا ! ولی اگه بشه موتور بازی رو عوض کرد و یه موتور ایرانی ساخت …
    از نظر مالی هم پشتیبانی بشه … بازی های بعدی فکر کنم خیلی خیلی بهتر باشه … چون من میدونم ساختن موتور همینجوری اللا بختکی نیست !! ولی به هوش جوان ایرانی اعتماد دارمو میدونم اگه یه چیزیو خواسته باشه بهش میرسه ….. بی شک !!
    به امید موفقیت در کارهای بعدی ….

  • این نقدتون خیلی مزخرف بود لطفا اول یکبار بازی رو از اول تاآخر برید بعد نقد کنید

  • سلام:
    دوستان من نه بازی سازم نه علاقه به ساخت بازی دارم. فقط عشق بازی کردن دارم. به جرعت همه گیم های pc
    play کردم.این بازی هم play کردم. خدایش از همه بازیهای چرت داخلی بهتر بود. اما کاش 2-3 سال پیش این بازی ساخته می شود! چون من بازی کن تجربه بازی با گیم های فوق العاده و زیبای modern warfare(Cod)_battlefield
    را داشتم . خیلی سطح توقع من بیشتر می شه! حالا شما هی تو سر کله هم بزنین بگین ملی! ولی 1 بازی که گرافیک پایین داره و در برخی قسمت ها از CODتقلید کرده نمیتونم چون میگن ملی هستش بهش علاقه داشته باشم. تو این صنعت این حرفها نیست که بگی ملی این حرفها هر کی کارش خوب باشه موفق تره . من بازی کن هم پول واسه بازی شاخ میدم نه چرت ! البته در مورد این بازی از خریدش پشیمون نیست.

  • آقایون یکیمی تند نرین،یکمی با ملایمت صحبت کنید و بحث رو ادامه بدید
    شماها اکثرتون آقای صالح هاشمی رو نمیشناسید ایشون یه بازی ساز جوان و باتجربه هستن.
    من خودم به شخصه ندیدم کسی رو توی این سن و سال زبان برنامه نویسی ++C و #C رو اینقدر مسلط باشه
    و علاوه بر اون هم توی دانشگاه تدریسش کنه. (این رو واسه کسایی گفتم که ایشون رو نمیشناسن و همینجوری فکر کردن یکی پیدا شده اومده این بازی رو نقد کرده).
    درضمن اینایی رو هم که گفتم فقط بخش کوچکی از توانایی ها و سوابق ایشون بود،پس یه بار دیگه با دقت اولین گاه این بازی رو نگاه کنید. و دقت هم کنید که اولین نگاه هست و نه نقد و بررسی.
    قابل توجه دوستانی که خیلی به به و چه چه این بازی رو میکنن،ضعفای بازی باید نشون داده بشه و باید روش هم پافشاری و تاکید بشه که سری بعد اصلاح بشه،اگه یادتون باشه گرشاسپ که ساخته شد اکثرا ازش انتقادهای سازنده کردن که الان شما تونستید یه بازی مثل خلیج عدن رو تجربه کنید.
    این یه اولین نگاه بود و خیلی از موارد دیگه این بازی مطرح نشد،ممکنه شما دوستان و گیمرهای عزیز از دید خودتون از این هیچ ایرادی رو وارد به این بازی نبینید
    اما آقای صالح هاشمی از دید یک بازیساز و استاد برنامه زبان نویسی و کسی که بارها با یونیتی و یو دی کی
    و انجین های دیگه کار کرده و دیگه خسته این کار هست این بازی رو زیر ذره بین برده.

  • خئب اگه بودجه ندارید بازی نسازید حداقل آبرومون رو نبرید

  • baba yekam ensaf dashte bashin ma taze shishhaf sale toye in arse omadim vali ona sabeghashon bishtar az 30 sale!!!taze ona bodje haye miliard dolary daran ama ma pole khord!!taze ona avalin bazihaye bahalashon ro ba 15 sal sabeghe sakhtan taze age yekishono mididi az daghon bodan geraphic va gameplay haleton beham mikhord!!!!!ma haft sale hamchin chizi sakhtim!!fekr ayande ro bokonid dostan onvaght khahi did ke che bazi hayi khahim sakht be omide fardaiy roshan dar sanate game iran

  • دوستان عزیز من خودم یکی از افرادی هستم که واقعا بدون فکر تمام بازی های ایرانی رو میگیرم و همه رو می خرم و از کسایی هستم که تا شده از این بازی های تعریف و تمجید کردم و کاملا هم شرایط ساخت بازی رو درک میکنم، رجوع کنید به نفد های من از دیگر بازی های ایرانی.
    بنده خودم یونیتی کار هستم و 120 ساعت آموزش یونیتی توی بازار منتشر کردم و با تمام ریزه کاری های یونیتی آشنایی دارم؛ من نگفتم بازی بده و میدونم واقعا برای اولین بازی ای که ارائه شده با یونیتی بسیار بازی خوبیه ولی واقعا در بعضی موارد خوب کار نشده، اصلا من خودم هزاران مدل آماده اسلحه بسیار با کیفیت تر از این دارم؛ می تونستن خیلی بیشتر روی اسلحه ها کار کنن و چند ضلعی ها کاملا توشون بی دقتی شده ولی گفتم مدل سازی افراد واقعا خوبه و از گیم پلی هم که تعریف کردم ولی اون بخش اول واقعا یک تقلید بی معنی از COD بود و هنوز سر حرفم هستم.
    من واقعا بازی رو دوست داشتم ولی بازی یکنواختی نیست و خروجی مناسبی از یونیتی گرفته نشده و Optimizing هم که کلا بی خیال شدن. خیلی از مواقع باید رم رو خالی کنن که نکردن. صداگذاری و انیمیشین ها و نوآوری های بازی واقعا مناسبه ولی چیزایی که گفتم هم نکات منفی بازی هست.

  • کل نقدش رو نوشته به لطف یونیتی! من نمیدونم هر کی تو این کشور بازی میسازه میگن به لطف موتور! یا چشم نداریم پیشرفت خودمون رو ببینید یا فکر کردید واقعا ساده است و کلی خروجی باکیفیت داشتیم که تو کشور این گم میشه توش! یه دو تا بازی 2D ساختید بعد فکر میکنید دیگه بازی سازید و میتونید بهترین بازی رو بسازید! واقعا که
    و نمیدونم چرا تا یکی تو ایران از موتور آماده استفاده میکند رو این قدر تحقیر می کنید!!

  • دوست عزیز delta0032
    نظر شما متین
    ولی دوست من خدا وکیلی یکبار دیگه هم به نقد گوش کن واللا انصاف نیست…انگار داه یه چیزه بیخودو نقد میکنه……خدتم خوب میدونی چی میگم…به هر حال ……. من نمیگم که بگن کال اف دیوتی شده . ولی با این لحن انتقاد کردن ناعادلانست …… ما انتقاد پذیریم ولی اینطوری که ایشون نقد میکنن مطمئنم سازنده ها دلسرد میشن……… منم هیچوقت خلیج عدن رو با بتلفیلد مقایسه نمی کنم چون این کجا و آن کجا (البته از نظر بودجه)
    بودجه چند میلیون دلاری بدن آمیتیس بتلفلد 4 سهله 10 رو هم میسازه 🙂

  • اگه خودت میتونی مثل این بسازی که بعد میای میگی کال اف دیوتی 2
    بهترین بازی ایرانیه و دستشون طلا

  • مدام می گید افکت های یونیتی!! افکت های یونیتی!! یعنی چی؟ یعنی مثلا شما هم آره؟

    ساخت همچین بازی با یونیتی اصلا کار ساده ای نیست و به نظرم خیلی بد و بی انصافانه باهاش برخورد کردید کاملا مشخصه که برای بازی فکر شده و زحمت کشیده شده اما دوستان نمی خوان ببینن چرا؟ نمی دونم!

    چرا همچین چیزی رو با کال مقایسه می کنید؟ خداییش از 5 6 نه 10 تا جوون کم تجربه انتظار کال او دیوتی دارید؟ حتی تقلید از کال هم یه کار بزرگه و قابل احترامه

  • پدرام چی میگی دادا.
    تو بازی bf3 را با این مقایسه میکنی اون خروار خروار پول خرجش کردن تازه اون دوست عزیزمون که بازی را نقد کرده واقعیتو گفته بیاد بگه در حده مثلا cod هست چرا خودتونو گول میزنید نمیتونید نسازید جنبه انتقاد نداریدم همینطور غریبه پزستی کجا بود واقعیت اینه فعلا اونا از ما جلوترن صنعت گیم ایران با وجود افرادی مثل شما هیپوقت پیشرفت نمیکنه که حتی یه انتقاد ساده را قبول نداری این مشکلات را باید ببینی و رفع کنی نه اینکه اومدی به هموطنات میگی بی سواد

  • اقا خودمنونبم من کل عمرم فک کنم یه راه افتخار بازی کردم با اینو راه افتخار اشغالی بود وحشدناک مسخره بود به شدت یعنی ارزش نصب کردنم نداشت از جفت نیمکت رد میشدم انگار رو تردمیل بود می چسبید بهش حالا این انصافاً خیلی بهتر بود نمی دونم ما خوب شاید بهترم میشد ولی کلاً خیلی بدم نیومد اما خو سوتی هم توش پره من امروز از اول نصبش کردم (چون خراب شده بود منو نمیومد !!!) به متور قایق تیر میزنم نمیترکید خدا بعد همه که میمردن می ترکید بعد دشمنا هم خیلی بچه گونه رو زمین می افتادن
    ولی ولش یکی بیاد بگه این شکلاکا که مثلاً این داش عرفان زده چه جور میان ما هم یاد بگیریم دی

  • ممنون صالح جان حالا میتونم مقداری پول بیشتر پسنداز کنم 🙂

  • ایرانی جماعت هیچ وقت عوض نخواهند شد…دوست عزیزی که این نقد را می کنید … خود شما اگر لیاقت دارید چند نفر پیدا کنید و با یونیتی که می گویید گرافیکش بهتر است . یک بازی با کیفیت بسازید.
    مرد مومن شما جوری چپ و راست انتقاد میکنی……..انگار تو بازی سازی کاره ای هستی و کلی شاهکار ساختی
    من از گروه آمیتیس نیستم بلکه رقیبشونم هستم !!!!!!!!!! ولی اصلا اینجور انتقاد کردنو قبول نمی کنم
    اینطور که از بازی های خارجی تعریف میکننین کلی عکس فیلم گزارش حماسی بیان احساسی……کو پس ؟؟؟؟؟ چرا لااقل واسه دلگرمی بازی سازا از خلیج عدن تعریف نمیکنید – نگفتیم که بزرگش کنین – دیگه اینطوری ام نگین
    ایراد دارند که دارد
    مطمئنم اگر خودتان بودین 1000000 برابر ضعیف تر از اینا میساختین
    یعنی چی؟ یه بار گیم رو بازی کردین؟؟؟؟؟ یا همین جا تو نقد کردن افتتاح کردین
    نه به اون نقد خوش آب و رنگ از اون بازی ضد ایرانی بتلفیلد نه به این….
    این چه لحنیه !!!! اینطوری نقد میکنن؟؟؟؟؟ سایه گذاری ضعیفه!!!! کال اف دیوتی 2 بهتره…….سینماتیک ی معنی!!!!!!!!!
    واقعا که غریبه پرستیم – همیشه واسه ما ایرانیا مخصوصا چند تا بیسواد که دوره هم جمع شدن واسه ما کارشناس شدن – مرغه همسایه غازه !!!!!
    اگه وجود دارین خودتون بسازین
    (این پیغامم پاک نکنین)

    • آقای پدرام
      دلیل نداره پیام شما رو پاک کنم .
      مگر اینکه بی تربیتی کرده باشین.پس سری بعدی کامنت گذاشتین احتیاجی نیست تهش بنویسین “(این پیغامم پاک نکنین)”

      در ضمن اگر بنا به پاک کردن پیامی باشه خود بنده مختار هستم که چه پیامی پاک بشه و چه پیامی پاک نشه.
      در مورد کامنت شما هم خود منتقد جواب گو خواهند بود.

  • من 2 تا سوال دارم لطفا دوستان جواب دهند:
    با این اشکالات که دوستان گفته اند آیا ارزش خریدن دارد؟
    گیم پلی بازی جند دقیقه است؟

    • جواب سوال دومتون رو نمیدونم چون نصفه و نیمه بازی کردم.
      در مورد سوال اول:
      مسلما بله.
      نسبت به بازیهای ایرانی در همین سبک خیلی چیزهای تازه ای برای گفتن داره.
      البته دوستمون آقای هاشمی از نگاه و دید خودشون بازی رو سنجیدن.
      ولی بازی به طور کل ارزش بازی کردن رو داره.
      شاید خیلی به کام شما خوشایند نیاد چون سلیقه گیمر ایرانی به خاطر بازی های روز دنیا و سابقه و تکنولوژی که پشت اون بازی ها هست کمی سخت گیر شده.
      ولی اگر باب بازی های ایرانی نگاه کنید ارزش خرید خواهد داشت.
      (این نظر شخصی بنده است.)

  • fبه نظر من اصلا خوب ساخته نشده البته با این بودجه کم همینو بشه ساخت ولی تا بخش بازی سازی خصوصص نشه و عامیان مالیه خوبی نداشته باشه بیفایدس

  • سربازان دشمن وقتی کشته میشوند یک متر پزت میشند!!!

  • آهنگسازی بازی اتفاقا خیلی خوب بود به نظرم. قطعات متنوعی داشت از همه سبکی.
    در کل بازی خوبی بود، میشه گفت یک سر و گردن از بقیه بازی های ایرانی بهتر و با کیفیت تر بود. حداقل آدم میتونست تا آخرش بره.

  • موسیقی بازی اولش خوبه اما خی توی همه مراحل بازی ازین موسیقی استفاده میشه و خب خیلی گیمر رو خسته میکنه که خودمم ازین جریان مستثنی نبودم.
    هوش مصنوعی هم ماشالا ماشالا که درحد گلابی بود،نارنجک رو که انداختی بین بچه های خودی یکیش گفت نارنجک و فرار کرد،اما در عوض یکی دیگیشون اومد نشست روی نانجکه !!!!
    کلا چیزی هم به اسم جامپ یا همون پرش خودمون هم برای بازی درنظر گرفته نشده بود.
    و در آخر بنظر من فقط گرافیک نسبتا قابل قبولی داشت اونم با صرف نظر از طراحی ضعیف آبجکتها و اشیاء
    ممنون به خاطر این آیتم.

  • ممنون فقط چررا دشمنا یی که توی قایق می برئن رو باد می برد :mrgreen: