اخبار موبایل

درآمد 2.5 میلیارد دلاری بازی‌های موبایل Pokemon

درآمد 2.5 میلیارد دلاری بازی‌های موبایل Pokemon

وی جی مگ: مجموعه Pokemon بزرگ‌ترین فرنچایز دنیا به شمار می‌رود که در هر بازاری که تاکنون وارد شده آن را تحت سلطه کامل خود در آورده است. اکنون این مورد به بازار عناوین موبایلی نیز سرایت کرده به طوری که گزارش جدید Sensor Tower از درآمد 2.5 میلیارد دلاری بازی‌های موبایل Pokemon خبر می‌دهد.

به گزارش وی جی مگ، در این میان بازی Pokemon GO با مجموع درآمد 2.45 میلیارد دلاری بیشترین سهم معادل 98 درصد را در بین بازی‌های موبایل Pokemon به خود اختصاص داده است. میزان 50 میلیون دلار باقی مانده نیز بین عناوین Pokemon Shuffle، Pokemon Duel، Pokemon Conquest، Pokemon TCG Online و Pokemon: Magikarp Jump تقسیم شده است که در این میان به طور مشخص سهم Pokemon Shuffle برابر با 45 میلیون دلار اعلام شده است.

آمریکا هم‌چنین بزرگ‌ترین بازار Pokemon را تشکیل می‌دهد به طوری که 35 درصد درآمد به دست آمده از این ناحیه ناشی می‌شود. ژاپن نیز با سهم 29 درصدی در رتبه دوم قرار می‌گیرد. باید توجه کرد فرنچایز Pokemon در هر منطقه و در هر شاخه‌ای بزرگ بوده و حتی بازارهای کوچک نیز می‌تواند پول و درآمد فراوانی را برای این مجموعه کسب کند.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

4 × چهار =