اخبار بازی

تراشه اصلی PS5 وارد مرحله نهایی تولید می شود

تکنولوژی SOC اصلی سیستم PS5 (سیستم بر روی تراشه) به مراحل پایانی و به مراحل تولید خود نزدیک می شود.

این به گفته منابع موجود استناد شده توسط Digitimes، است که ادعا می کنند تراشه اصلی پردازنده AMD PS5 در هفته آینده وارد آزمایش خواهد شد و پس از آن شروع به تحویل به تولید کنندگان پایین دست می شود.

کنسول PS5 از یک پردازنده هشت هسته ای AMD Zen 2 بسیار کاستوم شده بهره می برد که گفته می شود قادر به رسیدن به حداکثر سرعت هایی مانند 3.5 گیگاهرتز است.

با این حال، این اعداد و ارقام روی کاغذ داستان کامل را بیان نمی کنند، زیرا PS5 از فرکانس های متغیر استفاده می کند – از آن به عنوان “تقویت” یاد می شود – که از لحاظ تئوری به کنسول اجازه می دهد فرکانس های GPU را خیلی بالاتر از حد انتظار قرار دهد.

سایت Digitimes گفته است که انتظار می رود تولید تا ماه اکتبر ( مهر ) به اوج خود برسد، و این باعث می شود PS5 برای عرضه در پایان سال یا ابتدای سال اینده که در برنامه خود دارد اماده باشد.

با توجه به خطر نشت از بخش تولید( متوقف شدن کار )، احتمالاً سونی تصمیم خواهد گرفت طراحی نهایی سخت افزار PlayStation 5 را در جریان برنامه های استریم اینده خود نمایش دهد، مانند رونمایی از بازی های این کنسول که در ابتدا برای این هفته برنامه ریزی شده بود اما در حمایت از اعتراضات ضد نژاد پرستی آمریکا به تأخیر افتاد.

شرکت سونی با وجود اختلال قابل توجهی که در تولید زنجیره های تولیدی به دلیل وجود ویروس کرونا ایجاد کرده است، دوباره قصد خود را برای انتشار پلی استیشن 5 در انتهای سال میلادی تکرار کرده است.

همچنین Microsoft متعهد به راه اندازی 2020 برای Xbox Series X خود شده است و گفته است که برنامه Rival Xbox بیشتر از برنامه های سخت افزاری خود تحت تأثیر بیماری همه گیر COVID-19 قرار گرفته است.

طبق گزارش Bloomberg در اواسط ماه آوریل، سونی قصد داشت که PlayStation 5را با قیمتی به مراتب کمتری را نسبت به PS4 تولید کند.

به دلیل برخورداری از انتظارات ناشی از قیمت بالای کنسول این تصمیم گرفته شد که اکنون هیچ تضمینی برای به جا ماندن این تصمیم وجود ندارد.

این نشریه قبلاً ادعا کرده بود که سونی در تلاش برای تعیین قیمت PlayStation 5 به دلیل کمبود قطعات است که منجر به افزایش هزینه های تولید شده است.

جیم رایان هفته گذشته اظهار داشت که PS5 هدف خود روی بهترین ارزش متمرکز کرده است نه لزوماً پایین ترین قیمت.

منبع : videogameschronicle

تحریریه وی جی مگ

تحریریه وی جی مگ

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

سه × 5 =