TGE 2013 اخبار بازی بازی ایرانی

بازی های جدید ایرانی که قرار است رونمایی بشوند

بازی های جدید ایرانی که قرار است رونمایی بشوند 1

۲۰ بازی رایانه ای جدید در نمایشگاه گیم تهران رونمایی می شود

همزمان با برپایی سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای در ایران، ۲۰ بازی رایانه ای جدید تولید بازی سازان ایرانی با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی خواهد شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سیدمحمد حسینی» با اعلام این خبر افزود: بازی های «بیداری»، «جاده های نبرد»، «فریاد آزادی» و «بازی خلیج عدن» از تولیداتی است که در ایام برپایی نمایشگاه سوم بازی های رایانه ای تهران رونمایی می شود.

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی کشور، بازی «بیداری» با تمرکز بر نهصت بیداری در تونس است که با الهام از انقلاب اسلامی ایران صورت می گیرد؛ این بازی در سبک ماجراجویی عرضه می شود.
حسینی به بازی جدید «نبرد» اشاره کرد و توضیح داد: این بازی به سبک دفاعی و با تکیه بر عناصر ضد شیطان پرستی و صهیونیستی عرضه می شود.سبک این بازی سه بعدی بوده که در نوع خودش طرفداران فراوانی دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به بازی رایانه ای «فریاد آزادی» اشاره کرد و ادامه داد: در این بازی دلاوری های دلیران تنگستان به تصویر کشیده شده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نرم افزار بازی تحت شبکه خلیج عدن نیز گفت: بازی، روایت نبرد تکاورهای ارتش جمهوری اسلامی با دزدهای دریایی خلیج عدن است. منطقه خلیج عدن که در کشور سومالی است، گرفتار درگیری های داخلی است و حتی برخی از مناطق آنجا در اختیار دزدان دریایی بوده و نیروهای آن ها در آن مناطق مستقر هستند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به اقدامات و دستاوردهای چشمگیر حوزه بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش و پیگیریهای بعمل آمده در بیناد ملی بازیهای رایانه ای ،جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قطب های بازی سازی در منطقه مطرح و رتبه اول را از آن خود کرده است.
حسینی ابراز امیداوری کرد که با تولید بازی های ارزشی و فاخر روز به روز شاهد رشد و شکوفایی در این عرصه باشیم و علاوه بر حفظ و ارتقای این رتبه در منطقه، به جایگاه ممتاز در عرصه جهانی دست یابیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برپایی نمایشگاه بازیهای رایانه ای تهران را فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی تولید کنندگان ایرانی در حوزه گیم عنوان کرد و از خانواده ها و گروههای مختلف اجتماعی خواست که با حضور در این رویداد با بازیهای ایرانی و دستاوردهای حوزه یادشده آشنا شوند.
سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای ۲۲ تا ۲۶ مردادماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.

میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

6 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

هشت − 6 =

  • ایرانی ها منتظرند دولت بیاد در خونشون بهشون بگه بیا این پول برو بازی درست کن تا صنعت گیم راه بیوفته
    بابا شما تیم جور کن بعد حامی مالی جور کن حتما نباید دولت کمکت کنه خیلی ها هستند که از خداشونه حتی برای کلاسش هم که شده حامی بشند قشر معدن دار ها و کارخونه سنگ دارها و شرکت دار ها و …

  • همه این بازی ها که سیاسی هستند.
    چه کسی قراره اینا رو بازی کنه.
    جنگ نرم با کی میخوان بکنن؟ با خودمون؟
    مگه برای خارجی ها داره ساخته میشه؟
    من هنوز هم بازی های خارجی رو ترجیح میدم. اینا دیگه چیه

    • یعنی شما فکر می کنید خارجی ها بازی سیاسی ندارند یا بازی های سیسی شون رو فقط برای ما ارسال می کنند خارجی ها بازی ضد ایرانی می سازند تا مردمان خودشون رو فریب بدن وگرنه ما که می دونیم اطلاعات این بازی ها دروغی و نادرسته

    • کاملا درست میگی!!!
      میدونی؛ آخه بتلفیلد 3 و گوست ریکن و کال آف دیوتی و هیتمن و اسپلینتر سل و آرما اصلا سیاسی نیستن! فرهنگی اجتماعی اقتصادی ان و پیامشون دفاع از حقوق زنان و اضافه کاری و مرخصی بشر میباشد 😐

  • برای بنده ی سوالی پیش آمده است ، ی بازی چند بار گفته می شود که جدیدا قرار است عرضه شود؟ مبارزه در خلیج عدن شاهین خان صیاد حقیقی ، در نمایشگاه رسانه های دیجیتال پارسال، نمایش داده شده است و حتی علاقه مندان این محصول را ،بازی هم کرده اند.
    بازی جاده های نبرد هم چندین سال هست که معرفی می شود!!!
    فریاد آزادی هم به همین شکل
    تا به کی قرار است مدام خود را گول بزنیم
    صنعت گیم ایران در این چند سال اگر پس رفت نداشته باشد ، در جا میزند!
    بازیسازان به جای مستقل شدن و شکل گیری صنعتی پولساز در کشور ، تبدیل به پیمانکارانی بی پول شده اند که در شان این جوانان با غیرت نیست!
    سیاست های غلط را پایان دهید
    لطفا
    آقایان!

    • آقا درسته که بعضی از بازی های ایرانی ارزش بازی کردن نداره ولی این دلیل نمی شه که تو رسانه های جمعی مثل اینترنت دروغ بگن فقط محض اطلاع باید بگم اگه دقت می کردین نسخه ی تحت شبکه ی مبارزه در خیج عدن قراره رونمایی بشه پس بازی های دیگه هم حتما تغییراتی داشتن