اخبار بازی

عرضه کنسول استریمی صد دلاری در کنار Xbox Scarlett توسط مایکروسافت

عرضه کنسول استریمی صد دلاری در کنار Xbox Scarlett توسط مایکروسافت 1

وی جی مگ: تمرکز بر سرویس xCloud و استریم بازی‌ها روی دستگاه‌های مختلف قرار است بخش بزرگی از برنامه و استراتژی مایکروسافت برای آینده حتی با وجود رونمایی از نسل بعدی کنسول خانگی آن‌ها یعنی Xbox Scarlett باشد. در ابتدا بسیاری از گزارشات به این مسئله اشاره می‌کردند که Xbox Scarlett در چندین نسخه متفاوت انتشار می‌یابد و در عین حال مایکروسافت یک کنسول ارزان قیمت با سخت‌افزار و تکنولوژی پایین رده و با تمرکز کامل روی xCloud یا همان پردازش ابری منتشر خواهد کرد تا از این طریق مخاطبینی که نمی‌خواهند برای کنسول هزینه چندانی کنند را به سوی خود جذب کند.

به گزارش وی جی مگ، در چند وقت اخیر اخباری منتشر شد که نشان می‌دهد مایکروسافت از این استراتژی و عرضه چندین نسخه مختلف از Xbox Scarlett دست کشیده است. اما یکی از اینسایدرهای Xbox یعنی برد سمز که در ابتدا انتشار چند نسخه از Scarlett را رد کرده بود و پس از آن مایکروسافت نیز عدم دنبال کردن آن استراتژی را تایید کرده بود اکنون اعلام کرده که این برنامه باری دیگر به گزینه‌های روی میز مایکروسافت بازگشته است.

در ویدئویی که سمز به تازگی منتشر کرده توضیح داد که کمپانی مایکروسافت دیگر روی نسخه ضعیف‌تر Xbox Scarlett که با اسم رمز Lockhart شناخته می‌شد کار نمی‌کند و به جای آن روی یک کنسول که تنها روی استریم و xCloud تمرکز کرده و از تکنولوژی و سخت‌افزار پایین رده‌ای بهره‌مند است کار می‌کند. کنسولی که به طور مستقیم به سرویس xCloud متصل می‌شود و مخاطب می‌تواند بازی‌ها را از طریق آن اجرا کند.

اکرچه این دستگاه به صورت ستاپ‌باکس و امثال آن توصیف نشده اما با این وجود، خود دستگاه از قدرت پردازشی بسیار کمی برخوردار است. به همین دلیل این دستکاه بسیار ارزان بوده و براساس گزارش منتشر شده قیمتی بین 60 الی 100 دلار خواهد داشت. سمز در انتها تاکید کرد که جزئیات در این باره بسیار اندک بوده و به همین دلیل تا زمان انتشار اطلاعات رسمی نباید کاملا به این مورد نیز اطمینان کامل کرد.

منبع

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

یک × 3 =