اخبار بازی

علاقه تیم شفر به بازسازی بازی‌های قدیمی LucasArts

علاقه تیم شفر به بازسازی بازی‌های قدیمی LucasArts

وی جی مگ: استودیو Double Fine طی چند سال گذشته بازی‌های ارزشمند و قدیمی LucasArts را برای مخاطبین پلتفرم‌های جدید عرضه کرده است. بازسازی Grim Fandango، Full Throttle و Day of the Tentacle مثال‌هایی از این مورد هستند. برنامه Rezzed هفته گذشته میزبان تیم شفر رییس استودیو Double Fine بود. شفر در این برنامه اظهار کرد که علاقه‌مند است تحت شرایط درست بازسازی‌هایی بیشتری را از بازی‌های قدیمی LucasArts ارائه کند.

به گزارش وی جی مگ، شفر در این برنامه گفت «ما دوست داریم این اتفاق بیفتد و البته تا حدی این موضوع به Disney بستگی دارد. اگر آن‌ها خواستار بازسازی بازی‌های قدیمی باشند و اگر سازندگان قدیمی نیز بخواهند در این پروژه‌ها مشارکت داشته باشند این امر صورت خواهد گرفت. زمانی که سازنده اصلی بر سر پروژه حضور داشته باشد و تعیین کند چه مواردی باید بازسازی شود و چه مواردی نیازی به بازسازی ندارد آن زمان است که این نسخه‌های ریسمتر شده ویژه می‌شوند.»

او ادامه داد اگرچه Double Fine در چند وقت اخیر همواره مشغول عرضه نسخه‌های ریمسترشده بوده اما اولویت اصلی آن‌ها ساخت بازی‌های جدید و رفتن به سراغ پروژه‌های جدید است. شفر با تاکید بر اهمیت رشد ایده‌های جدید اظهار کرد بعضی از عناوین ارزش این را دارند که پس از مدتی بازنگری شوند. «شما همواره باید به فکر ساخت عناوین جدید با ایده‌های نو باشید اما 20 سال بعد برخی از آن‌ها را بازنگری کنید. این مدت زمانی کافی به شمار می‌آید که به نوعی با توجه ارزش موجود در این عناوین کلاسیک به سراغ آن‌ها بروید. بسیاری از این بازی‌ها روی سیستم‌های جدید در دسترس نبوده و یا به راحتی اجرا نمی‌شوند و چنان‌چه مایل باشید این بازی‌ها را خریداری و تجربه کنید تنها باید آن‌ها از راه های غیرقانونی تهیه کنید.»

«هم‌چنین منابع مورد استفاده در این عناوین کلاسیک قدیمی شده‌اند. باید تا موقعی که زمان هست به سراغ اعضای قدیمی تیم سازنده رفته و نسخه جدید از این بازی‌‌ها را بسازیم. تیم قدیمی باید دوباره دور هم جمع شود، هنر خود را به کار گیرد و با استفاده از موارد موجود در آرشیو خود دست به عمل شود.»

اگرچه بعضی از این عناوین بازسازی شده قدیمی LucasArts فوق‌العاده از آب در آمدند اما تیم شفر اعتراف کرد انجام این امر در ابتدا مورد علاقه خود نبوده اما در نهایت اکنون او خوش‌حال است که عرضه مجدد بازی‌های قدیمی صورت گرفته است.

PCGamer.com

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

5 × 3 =