اخبار بازی

کارشناس‌ها آینده‌ای برای استریم بازی متصور نیستند

کارشناس‌ها آینده‌ای برای استریم بازی متصور نیستند

وی جی مگ: با راه‌اندازی سرویس‌های استریم بازی گوگل و مایکروسافت حالا گیمرها توجه بیشتری به این موضوع داشته اما هنوز نمی‌دانند که در آینده آیا باید به این شکل بازی‌های ویدئویی را تجربه کنند یا روش‌های سنتی همچنان با قدرت به کار خود ادامه می‌دهند. با این حال به تازگی برخی کارشناس‌ها اعلام‌ کرده‌اند که آینده‌ای برای استریم بازی متصور نیستند.

به گزارش وی جی مگ، مت پیسکاتلا به عنوان یکی از کارشناس‌های مطرح گروه NPD که بازار آمریکا را مورد بررسی قرار می‌دهند در این رابطه توضیح داده که «ویدئو و موزیک به خوبی در قالب استریم به کار خود ادامه می‌دهند اما چالش‌هایی برای بازی‌های ویدئویی در این مسیر وجود دارد که یکی از آنها وضعیت خوب اینترنت است، مسئله‌ای که حتی در آمریکا نیز وجود ندارد.»

از دید پیسکاتلا استریم راهی ثانویه و جالب توجه است که به کاربرها اجازه می‌دهد محتوای مورد نظر خود را در هر جایی و از طریق اینترنت در دسترس داشته باشند اما با این حال همچنان در آینده کنسول‌ها و PC به راه خود ادامه می‌دهند و استریم بازی در کنار آنها قرار می‌گیرد.

بسیاری در حال حاضر اعتقاد دارند که استفاده از سرویس استریم بازی بخشی از هزینه‌ها به عنوان درصد که به توسعه‌دهندگان جانبی اختصاص پیدا می‌کند را حذف می‌کند اما مطمئنا کاربرها فعلا به چنین سمتی گرایش پیدا نمی‌کنند. در حال حاضر قرار است که Project XCloud به صورت بتا از سال 2019 در دسترس قرار گیرد. سونی نیز چنین سرویسی را تحت عنوان Playstation Now چند سالی است که در اختیار دارد و از آن برای استریم بازی‌های قدیمی استفاده می‌کند.

محمد طالبیان

محمد طالبیان

9 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

3 × پنج =

  • اگر چنین اتفاقی بیوفته شرکت های بزرگ تولید کننده سخت افزار نابود میشن

    اونا نابود بشن بخش گیمینگ و کنسول مایکرو سافت و سونی نابود میشه

    در کل این حرکت منطقی نیست

    • در انتها هیچ تفاوتی برای شرکت های تولید کننده سخت افزار نداره چون بالاخره باید یه سخت افزار تولید بشه که بازی داره روش اجرا میشه، فقط اون سخت افزار دیگه در اختیار گیمر نیست و در واقع داره اجاره میکنه.

      • هر گیمیر یک سیستم داره و حساب کن ببین چقدر رقم بالاییه

        اما مشخص نیست در این سیستم هر چند گیمر به چه تعداد سرور متصل هستند

        قطعا تفاوت فروش زیاده

        قطعا درامد فروش قطعات سخت افزاریشون کاهش پیدا میکنه

        دیگه شرکت های تولید کننده کارت گرافیک چرا باید کارت با فن و طراحی های جدید و rgb و… تولید کنن

        برا کی؟
        خیلی از این قبیل مسائل حذف میشه

        amd کلی از در آمدش بخاطر ساخت سخت افزار کنسول های خانگیه

        اون اگر قرار باشه دیگه ارتقاع براشون نباشه و با پایننترین سخت افزار بازی کنن . . .

        اینتل بیشترین فروشش روی cpu های میان رده برای گیمینگه و های اند هاش مصارف خاص داره

        در کل پروژه جذابی به نظر نمیرسه

      • اتفاقا به نظر من پروژه‌ی بسیار جذابی هم هست.
        چون که دیگه Developerها مجبور نیستن یه بازی رو برای 300 جور قطعات مختلف بهینه سازی کنن. نهایتا برای 10 تا سرویس مختلف این کار انجام میشه، که به مراتب انرژی کم‌تری از سازنده می‌گیره.
        در ضمن هر سازنده هم به اندازه کیفیت بازیش سود می‌کنه. یعنی هر چقدر بازیش بهتر باشه ساعت‌های بیشتری بازی میشه.
        شرکت‌های سخت‌افزاری هم همونطور که آقا جواد گفت فقط مشتریشون عوض میشه، همین.
        به همه این‌ها این رو اضافه کنید که ما هم از شر سیستم بستن و خرید کنسول و ترس از سوختن و… راحت میشیم.
        البته که من بعید میدونم حالا حالا ها اینترنت قدرت همچین کاری رو داشته باشه، ولی به هر حال چیز جالبیه.

      • مسئله همینجاست
        ممکنه کنسول گیمر ها راحت تر بشه کارشون

        اما این مسئله برای پی سی گیمر کاملا فرق داره و سیستم بستن خودش دنیایی داره و شر نیست

        شما شرایط الان خودمون رو در نظر نگیر تو این مملکت

        یه پی سی گیمر بعید حاضر باشه سیستم رو از یه جا اجاره بگیره برا بازی اونم مجازی نه فیزیکی
        :laugh:

        شما اگر دقت کنید میبینید که بازی ها رو پی سی نمرات بیشتری میگیرن چون پرفورمنس بالاتری نشون میدن نسبت به کنسول
        سازنده ها درده سر زیادی ندارن

        ما برای بستن سیستم الان باید کلیه بفروشیم نه اونا

        ما باید حقوق یک ماه رو بدیم برا یه بازی نه اونا

        اونا دارن با سیستم بستن و ارتقاع دادن حال میکنن و ما باید فقط نگاه کنیم

        پس شری در کار نیست برا اونااا

      • البته تعداد اندکی بازی به خاطر پرفورمنس بهتر روی PC نمرات بهتری می‌گیرن. اکثر اوقات تعداد نقد کمتر باعث بالاتر رفتن میانگین نمرات نسخه کامپیوترهای شخصی میشه.

      • چشم ما مخلص شما هم هستیم

        راستی اگر امکان داره نقد بررسی فورتزا رو هم بذارید ظاهرا ترکونده

      • البته برای همون “اونا” هم وضعیت گل و بلبل نیست آنچنان که شما داری تعریف می‌کنی.

        و اصلا حرف من هم چیز دیگه‌ایه.

        الآن شما هرچقدر هم هزینه کنی، چهار روز دیگه نسل عوض میشه، دوباره روز از نو، روزی از نو. ولی اگر که بشه بصورت استریم بازی کرد، شما ماهیانه یه اجاره‌ای می‌پردازی تموم. یه کلیک میکنی میری تو بازی، عشق و حالتو میکنی. هزارتا دنگ و فنگ هم نداره.

      • خب من اول بگم که اطلاعاتت در مورد فروش AMD کلا اشتباهه، بخش عمده فروش AMD ساخت پردازنده های سرور EPYC و کلا بخش سخت افزار اینترپرایز هست. همکاری و ساخت سخت افزار با کمک شرکت هایی مثل سونی یا مایکروسافت برای شرکتی مثل AMD درآمد هنگفتی نداره که متصور هستی. در کنار اون بعد از عرضه کنسول ها مدت بسیار زیادی طول میکشه که فروش سخت افزار برای شرکت ارائه کننده مثل مایکروسافت مثلا سودده باشه و وقتی هم که به سوددهی برسه چند سال گذشته انقدر ضرر دادن که اصلا قابل جبران نیست با سوددهی سخت افزاری.
        نکته دوم که برای طراحی سخت افزار گفتی، شرکت های تولید سخت افزار همگام با پیشرفت تکنولوژی سخت افزار طراحی میکنن و بعدش سازنده ها از اون قدرت جدید به وجود آمده استفاده میکنن برای پیشرفت گرافیک یا هر چیز دیگه ای. اول سازنده طراحی نمیکنه بعد تولید کننده سخت افزار بر اساس اون چیز جدیدی تولید کنه.
        کلا تصوری که داری در مورد فروش سخت افزار خیلی با دنیای واقعی متفاوته، اون بازاری که گیمرش دنبال رم رنگی و مادربرد خوشگل میگرده 0.0001 بازار هم تشکیل نمیده.
        در مورد اینتل هم من واقعا نمیدونم آمار رو بر چه اساسی اعلام میکنی، پر فروشترین بخش اینتل تو آخرین گزارش مالی مربوط به پردازنده های Xeon Scalable هست که برای سرور و دیتاسنتر استفاده میشه. هر دو شرکت از سخت افزار گیم پشتیبانی میکنن و محصولات زیادی عرضه میکنن ولی تمرکز اصلیشون برای تصاحب سهم بیشتری از بازار اینترپرایز هست که سود اصلی رو براشون داره.