اخبار بازی

فروش Nintendo Switch در ژاپن به 5 میلیون دستگاه نزدیک شد

فروش Nintendo Switch در ژاپن به 5 میلیون دستگاه نزدیک شد

وی جی مگ: فروش Nintendo Switch در ژاپن به 5 میلیون دستگاه نزدیک شد و انتظار می‌رود تا انتهای هفته جاری از این مرز عبور کند.

به گزارش وی جی مگ، به نقل از آمار منتشر شده از سوی Nintendo Life در ارتباط با بازار فروش گیم در ژاپن، کنسول هیبریدی شرکت نینتندو از زمان عرضه خود در سال گذشته در ژاپن توانسته میزان دقیق 4.966 میلیون واحد کنسول به فروش برساند و با توجه به سرعتی که میزان فروش Switch دارد رسیدن و عبور از مرز فروش 5 میلیون واحدی  تا چند روز آینده میسر خواهد شد. این اطلاعات از نزدیک شدن مجموع آمار فروش Nintendo Switch به مجموع آمار فروش کنسول نسل هشتمی سونی یعنی PS4 حکایت دارد که از زمان عرضه در ژاپن 6.979 میلیون واحد کنسول به فروش رسانده است.

نزدیک شدن فروش Nintendo Switch در ژاپن به 5 میلیون واحد بدین معنی است که هم‌اکنون جدیدترین پلتفرم نینتندو تنها دو میلیون واحد با فروش PS4 فاصله داشته در حالی که باید به این مسئله نیز توجه کرد که Playstation 4 سه سال بیشتر از Nintendo Switch در ژاپن در دسترس بوده. با این حال Switch برای رسیدن به مجموع فروش جهانی PS4 که برابر 82.2 میلیون واحد اعلام شده راه طولانی را در پیش دارد.

از دیگر جزئیاتی که گزارش منتشر شده برای ماه گوست بیان می‌دارد صدرنشینی Nintendo Switch به مدت شش ماه متوالی در جدول فروش هفتگی ژاپن در بخش سخت‌افزار است. این پلتفرم ماهانه بیش از 199 هزار واحد دستگاه فروش داشته در حالی که این میزان برای PS4 به رقم 86 هزار واحد اشاره دارد. به‌علاوه نینتندو بازار فروش بازی‌ها را نیز در تسلط خود دارد با این توضیح که بازی Splatoon 2 با فروش 96,639 نسخه‌ای به عنوان پرفروش‌ترین بازی ماه آکوست لقب گرفته است. WarioWare Gold با 90,121 نسخه و Mario Kart 8 Deluxe با 86,897 نسخه فروش در مکان‌های دوم و سوم جای گرفتند. دو بازی دیگر از پنج عنوان نخست پرفروش ماه نیز باز هم به نینتندو مربوط می‌شود. عنوان انحصاری Switch یعنی Taiko no Tatsujin: Drum ‘n’ Fun! از شرکت Bandai Namco با فروش 77,761 نسخه‌ای و Etrian Odyssey X که برای 3DS در دسترس قرار دارد با فروش 75,834 واحدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در انتها لازم به ذکر است شرکت نینتندو و به دنبال آن Bandai Namco و Square Enix به عنوان پردرآمدترین ناشران ماه معرفی شدند.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

سه × 5 =