اخبار بازی

انتقاد خالق The Last of Us از ماموریت‌های داستانی Red Dead Redemption 2

انتقاد خالق The Last of Us از ماموریت‌های داستانی Red Dead Redemption 2

وی جی مگ: بروس استریلی کارگردان سابق استودیو ناتی‌داگ جز افرادی بود که با عرضه  جزئیات و کارگردانی هنری آن را تحسین کرده بود. با این حال اکنون به نظر می‌رسد ماموریت‌های داستانی چندان به مذاق این شخص خوش نیامده و خطی بودن آن و عدم ارائه انتخاب به پلیر انتقاد خالق The Last of Us را به دتبال داشته است.

به گزارش وی جی مگ، همان‌طور که گفته شد استریلی در مقاطع مختلف زبان به تحسین ساخته موفق گشوده بود اما به تازگی در توییتر از آزادی عمل کمی که بازی در حین مراحل اصلی و داستانی در اختیار پلیر قرار می‌دهد انتقاد کرده است. انتقاد خالق بدین شکل ادامه پیدا کرد که آزادی حاضر در بازی تنها در محیط و خارج از مراحل داستانی در اختیار پلیر قرار می‌گیرد.

«به مانند بسیاری از ماموریت‌های داستانی Red Dead Redemption 2، هنگامی که می‌خواستم در یک مرحله خاص دشمنان را غافل‌گیر کنم بازی به شدت مرا اذیت کرد. بازی به صورت مداوم از شما تقاضا می‌کند تا در چهارچوب مشخص شده داستان حرکت کنید و دائما از شما قابلیت انتخاب کردن را می‌گیرد. محیط بازی گسترده و باز بوده و مهارت کافی نیز در اختیار من قرار دارد اما هنگامی که از تفکر خودم برای پیشبرد بازی استفاده کردم این اثر به جای پاداش دادن، مرا مجازات کرد.»

استریلی در ادامه گفت «به نظر من حذف کردن انتخاب پلیر به منظور دستیابی به داستانی بزرگ و حماسی، تعامل با بازی را تضعیف می‌کند. چنین امری باعث حماسی شدن داستان نمی‌شود زیرا شما فکر می‌کنید بازی به شما و انتخاب‌های‌تان اعتماد نمی‌کند. شما تنها گزینه‌هایی را علامت می‌زنید تا به کات‌سین برسید.»

فرداد معبودی

فرداد معبودی

5 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
علی.ن

نظر قبلیم غلط املایی زیاد داشت.لطفاً اون رو نمایش ندید و اگه صلاح دونستید این نظر رو بذارید.ببخشید: آخ که چه قدر بروس استریلی درست گفته چند تا نکته رو دوست دارم درمورد بخش داستانی اضافه کنم. 1-هدفمون از بازی کردن چیه؟غیر از اینه که بتونیم خودمون رو جای شخصیت اصلی بذاریم و خودمون بشیم نقش اصلی اون داستان؟وگرنه چه فرقی بین ویدیو گیم با بقیه مدیا های موجود(مثل فیلم و کتاب).وجود داره؟RDR و TLOU هر دو برچسب رده سنی M(بالغ) رو خوردند ولی با مخاطب بزرگسال خودشون(تو بخش داستانی) چطوری برخورد میکنند؟مثل بچه های کوچیک:برو اینجا.این اسلحه رو بردار.از… Read more »

رضا

خیلی ها هم در جواب شما میگن که تو بازی های راک استار، هر کسی خودش رو یه جوری به محل ماموریت ها میرسونه.مثلا یکی پیاده میاد،یکی با موتور،یکی با تانک.یکی قبلش کلی آدم رو زیر میگیره،یکی به چند تا رهگذر تو راهش کمک میکنه یکی ممکنه چند بار تو راه رسیدن به محل ماموریت کشته شده باشه و…خوب همه این ها هم میتونند یک داستان جدید باشند.البته همون طور که گفتی این ها به مراحل اصلی بازی ربطی ندارن ولی این رو هم در نظر بگیریم که ،بازی های راک استار مربوط به سبک ماجراجویی نیستند و مراحل بازی… Read more »

هومن

این حالتو درک میکنم. وقتی دنبال بهونه بودم دارک سولز رو حذف کنم :evilgrin:

Shayan M Jackson

باعرض پوزش ولی چیز نخور. هرکی ندونه انگار TLOU یه بازی rpg بزرگ بوده. عنتر

Ali Sepehr

ببین راست میگه اخه…. تو اگه یه مرحله رو از اول مخفی کاری شروع کنی ته مرحله، بازی اکشن خالص میشه و این خیلی بده برای مثال توی یه ماموریت می ری وارد یک دژی میشی که سر تا سر نگهبانه و میخوای یکی رو نجات بدی مخفی کاری میری جلو ته مرحله با کلی ادم درگیری میکنی انگار نه انگار یا مثلا مرحله نجات دادن جان مارستون از زندانو میتونستن خیلی باحال تر در بیارن و واقعا اون نقششون احمقانه بود و میتونستن با مخفی کاری یا نمیدونم هزارتا چیز دیگه جذاب ترش کنن ولی نکردن….. واقعا حرف بی… Read more »