پیش نمایش

اشباح سرزمین وحش – پیش‌نمایش Ghost Recon Wildlands

پیش‌نمایش Ghost Recon Wildlands

سری بازی‌های گوست ریکان طرفداران خاص و البته زیای دارند. این مجموعه خوش‌ساخت که تقریبا هر قسمت خوش درخشیده و نظر طرفدارانش را جلب کرده، در جدیدترین قسمت خود تصمیم دارد تا ما را به کشور بولیوی و مبارزه با قاچاقچیان آن بفرستد. یوبی‌سافت با شو‌آف‌های گسترده خود و نمایش‌هایی که از بازی به جا گذاشته، چنان ما را تشنه این بازی کرده، که همه منتظر تجربه آن هستیم. بازی با حفظ همان المان‌های همیشگی این مجموعه، تغییرات زیادی را اعمال کرده و به جرات می‌توان گفت که شاهد یکی از برترین بازی‌ها در این مجموعه هستیم. یوبی‌سافت به نوعی از همان E3 که Ghost Recon Wildlands را معرفی کرد، اثری ثابت شده را به نمایش گذاشت. با اینکه بازی هر نظر دچار تغییراتی شده اما خب یوبی‌سافت این ریسک‌ها را به جان خریده است. ریسک‌هایی که تا حد زیادی موفقیت بازی را تضمین کرده‌اند.

اشباح سرزمین وحش - پیش‌نمایش Ghost Recon Wildlands 1

ب مثل بولیوی

نویسندگان بازی، ما را این دفعه می‌خواهند به کشور بولیوی ببرند. جایی که به جولانگاه قاچاقچیان تبدیل شده است. ما عضو یک گروه ویژه چهار نفره هستیم. گروهی که زبده‌ترین افراد آن را تشکیل داده‌اند و از آمریکا مامور شده تا در برابر گروه‌های خلافکاری ایستادگی کند و آن‌ها را از بین ببرد. این قاچاقچیان که عموما کوکائین جابجا می‌کنند، بازار بسیار مناسبی در این کشور پیدا کرده‌اند و تا حدوی می‌توان گفت در بولیوی حکومت می‌کنند. گروه ما نیز در تلاش است تا تمامی اعضای این گروه را از بین ببرد. سوال اینجاست که چرا نیروهای آمریکایی باید به بولیوی بروند و جلوی این گروه را بگیرند. این‌طور که پیداست با توجه به قدرت زیاد این گروه‌های خلافکاری و نفوذی که دارند، کشور بولیوی نمی‌تواند آن‌ها را کنترل کند. از همین‌رو آمریکا مثل همیشه که قهرمان است(!) وارد عمل می‌شود تا دشمنان را ریشه‌کن کند. این گروه ویژه که «ارواح» نام دارد از همان ابتدای ورود به بولیوی تلاش می‌کند تا جلوی عملیات قاچاقچیان را بگیرد. از این بیشتر چیز زیادی از داستان بازی مشخص نشده است. اما در برخی نشست‌ّهای مربوط به بازی، سازندگان ذکر کرده‌اند که داستان قابل قبول و خوبی را تدارک دیده‌اند. هیچ یک از تریلرهای بازی نیز از خط داستانی چیزی را لو نداد. به هر حال برای مطلع شدن از سر انجام این سربازان ویژه باید تا انتشار بازی صبر کنیم.

اشباح سرزمین وحش - پیش‌نمایش Ghost Recon Wildlands 2

این گروه خشن

برخلاف قسمت‌های پیشین این مجموعه، شاهد یک بازی Open World هستیم. همین موضوع یک دنیای بسیار بزرگ و گسترده را جلوی پایمان گذاشته است. دنیایی که به واسطه گستردگی، تنوع زیادی در گیم‌پلی ایجاد کرده است. شاید عمده‌ترین تغییر بازی نسبت به قسمت‌های قبل همین موضوع باشد. در کنار این گستردگی محیط و دیگر تغییرات اعمال شده، همان المان‌های تاکتیکی دائمی در بازی حضور دارند تا حس و حال همیشگی وجود داشته باشد. البته بازی قرار نیست عینا همان مکانیک‌ها و روندی را که درAdvanced Warfighter یا Future Soldier دیده‌ایم را نشان دهد بلکه همان مکانیک‌ها را در دنیایی جدید و مدرن پیاده‌سازی کرده و تنوعی خاصی به بازی بخشیده است. مثل همیشه بازی توجه ویژه‌ای به همکاری با دیگر اعضای گروه دارد. می‌توانید برای اینکه هر ماموریت را انجام دهید، چند راه و روش مختلف را بررسی کنید. استراتژی خاص خود را انتخاب کنید و به دل دشمن بزنید. با جاگیری اعضای گروه در نقاط مختلف می‌توانید سیستم‌های مختلفی برای حمله اتخاذ کنید. می‌توانید دو نفر را به عنوان تک تیرانداز قرار دهید، و دو نفر دیگر وارد ساختمان شوند. یا همگی گروهی به دل دشمن بزنید. بازی از هر نظر دست شما را باز گذاشته است. تنوع در سلاح‌ها، تجهیزات نظامی و البته وسایل نقلیه باعث شده تا این تنوع در گیم‌پلی لحاظ شود. برای مثال با کمک درون‌ها می‌توانید موقعیت دشمنان را شناسایی کنید و با برنامه‌ریزی دقیق‌تری به آن‌ها حمله کنید. اگر هم تاکتیک برای شما معنی ندارد، چهار نفره به دل دشمن بزنید! با توجه به Open World بودن بازی، شاهد محیط‌ها و بخش‌های مختلفی در نقشه بازی هستیم. در بازی شاهد محیط‌های جنگلی، بیابانی، کوهستانی و شهری هستیم که هر یک جزئیات مختلفی دارند که سیستم آب و هوای پویای بازی، این جزئیات را دوچندان کرده است. انجام ماموریت‌ها در روز باعث می‌شود که به راحتی موقعیت دشمنان را پیدا کنید و ساده‌تر جلوی آن‌ها را بگیرید ولی از سوی دیگر شب هنگام کار شما سخت می‌شود و باید با یک عملیات تاکتیکی به مقر مورد نظر خود برسید و جلوی دشمنان را بگیرید. موضوع دیگر که در این قسمت خیلی پررنگ شده است، استفاده از وسایل نقلیه متنوع است که گیم‌پلی بازی را از یکنواحتی خارج کرده است. انواع و اقسام وسایل نقلیه در بازی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. تنوع بالای این وسایل نقلیه باعث شده تا همانند سلاح‌ها، با استفاده از آن‌ها نیز روند پیشروی مراحل را تغییر دهید. مثلا در یکی از تریلرهای بازی شاهد آن هستیم که دشمنان متوجه حضور شما می‌شوند و سوژه مد نظر شما فرار می‌کند و فردی که بازی می‌کند سوار یک موتور کراس می‌شود و سوژه را تعقیب می‌کند. یا در نمایی دیگر شاهد آن هستیم که کنترل یک هلی‌کوپتر را عهده‌دار هستیم و مسافت زیادی را با آن طی می‌کنیم و سپس در منطقه مناسبی وارد محل اختفای دشمن می‌شویم.

اشباح سرزمین وحش - پیش‌نمایش Ghost Recon Wildlands 3

سازندگان گیم‌پلی کاملا آزادی را طراحی کرده‌اند. همه چیز مهیا است و تنها کافی است تا ما از آن‌ها استفاده کنیم. تریلرهای بازی نیز این موضوع را ثابت کرده‌اند که می‌توانید به روش‌های مختلف ماموریت‌های اصلی بازی را به پایان برسانید. با تاکتیک خاص خود و در سکوت جلو ببرید یا آن را به میدان نبرد تبدیل کنید. حتی می‌توانید یکی از دشمنان را گروگان بگیرید تا دیگران به شما حمله نکنند و بدین ترتیب بقیه را نیز خلع سلاح کنید. البته باید ذکر کنم که همه چیز به ماموریت‌های اصلی خلاصه نمی‌شود و با توجه به وسعت نقشه،  ماموریت‌های فرعی متنوعی نیز در بازی وجود دارد. غیر از این‌ها، این توانایی را دارید تا آزادانه در نقشه دست به اکتشاف بزنید و محیط‌های جذاب و مختلف بازی را شناسایی کنید. موضوع بعدی که باید به آن پرداخت هوش مصنوعی دشمنان و کاراکترهای غیرقابل بازی است. می‌توانید برای پیشبرد برخی از اهداف خود با مردم همکاری کنید و آن‌ها را راضی کنید. البته این موضوع استراتژی خاص خودش را می‌طلبد و باید با انجام چند ماموریت و ثابت کردن خود پیش مردم آن‌ها را با خود همسو کنید. پس از هوش مصنوعی و واکنش‌های دشمنان واقعا فوق‌العاده است. آن‌ها بسیار زیرک و هوشمند هستند و به کوچک‌ترین موضوعی واکنش نشان می‌دهند. البته همین دشمنان باهوش در برخی تریلرهای بازی حرکات عجیبی انجام می‌دهند که گاهی با خود فکر می‌کنید سازندگان بازی این بخش را فراموش کرده‌اند! به هر حال انتظار می‌رود این موارد کوچک در نسخه نهایی بازی به چشم نخورد.سیستم ارتقای سلاح‌ها، تجهیزات و همین‌طور خود کاراکتر نیز در بازی وجود دارد. با امتیازاتی که در طول بازی کسب می‌کنید می‌توانید سلاح خود را قوی‌تر کنید و تجهیزات مختلفی روی آن سوار کنید. از نظر ظاهر و تجهیزات خود کاراکتر نیز می‌توانید کارهای متنوعی صورت دهید. بخش چندنفره نیز به قوت خود باقی است و حتی با توجه به تریلرهای بازی نسبت به همه قسمت‌های پیشین، بهتر هم شده است. البته بخش چندنفره به‌صورت Co-Op امکان‌پذیر است و باید مراحل داستانی را به کمک دوستان خود انجام دهید که قطعا تجربه لذت‌بخشی خواهد بود.

اشباح سرزمین وحش - پیش‌نمایش Ghost Recon Wildlands 4

سرزمین اشباح

یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی که می‌توان در مورد صحبت زیادی داشت، بخش هنری یا همان گرافیک آن است. تیم سازنده برای خلق محیط‌های بازی، وسواس زیادی خرج داده‌اند. در نشست‌های مربوط به بازی نیز گفته‌اند اضافه کردن یک محیط به این گستردگی و با حجم از جزئیات وقت زیادی از آن‌ها گرفته است. آن‌ها برای اینکه محیط‌های بازی را هرچه طبیعی‌تر خلق کنند، به دل طبیعت رفته‌اند و با تحقیقات و عکس‌برداری از محیط‌های اصلی موفق به پیاده‌سازی درست محیط‌های بازی مخصوصا محیط‌های طبیعی شده‌اند. غیر از بررسی محیط‌های طبیعی، برخی از اعضای سازنده بازی به کشور بولیوی سفر کرده‌اند تا طبیعت این کشور را بدون هیچ نقصی در بازی پیاده‌سازی کنند. از سوی دیگر با همکاری یکی از سربازان ارتش بولیوی، حرکات نظامی این کشور کاملا بررسی شده تا این موضوع نیز در بازی حالتی طبیعی داشته باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، نقشه Ghost Recon Wildlands، بزرگ‌ترین نقشه‌ای که است که یوبی‌سافت در بازی‌های خلق کرده است. شرایط خاص جغرافیایی کشور بولیوی هر لحظه ممکن است شما را شگفت‌زده کند. می‌توانید با پیشروی در قسمت غربی نقشه به قله آند برسید و در سرزمین‌های برفی زمان خود را سپری کنید یا با سفر به مناطق شرقی به دشت‌های وسیع آمازون برسید. بازی شامل مناطقی همچون آلتیپلانو ( فلات مرکزی آمریکای جنوبی )، کنیون، زمین‌های سرسبز، کوه‌های خشک، زمین‌های مرتفع، جنگل، دریاچه، سالاردو ییونی (بزرگ‌ترین کویر نمک کنار کوه آند) و باتلاق می‌شود. سفر تیم سازنده به کشور بولیوی فقط برای طراحی حرکات نظامی و طراحی محیط نبوده است. آن‌ها علاوه بر این دو موضوع فرهنگ مردم این کشور را نیز زیر نظر گرفتند و کوچک‌ترین نکات را در بازی پیاده‌سازی کردند. فرهنگ نقاط مختلف این کشور در بازی گنجانده شده است. روستاها و شهرهای مختلف عینا پیاده‌سازی شده‌اند و خود را دنیایی واقعی و پویا حس می‌کنید.

یوبی‌سافت تا به الان با نمایش‌های بازی نشان داده که اثر بی‌نظیری ساخته است. تغییرات اعمال شده در بازی نیز همگی مثبت بوده و نویدبخش یک بازی خوش‌ساخت هستند. زمان زیادی تا هم قدم شدن با اشباح در سرزمین‌های وحشی باقی نمانده است. سلاح‌هایتان را آماده کنید.

سپهر ترابی

سپهر ترابی

2 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

13 + هفت =

  • وبسایت بسیار عالی طراحی کردید. بعد از زومجی بهترین وبسایت با موضوع گیمید. اگه آیتم ویدئویتونو بیشتر کنید میتونید بهترین باشید من هم گیمرم هم یجورایی همکار میتونید از کاربراتونم برا تولید ایتم استفاده کنید