پیش نمایش

همه برای افتخار، افتخار برای همه – پیش‌نمایش For Honor

همه برای افتخار، افتخار برای همه - پیش‌نمایش For Honor 1

یوبی‌سافت در نمایشگاه E3 2015 یک بازی جدید معرفی کرد که از همان معرفی نگاه‌ها را به سمت خودش معطوف کرد. شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد ip جدید فرانسوی‌ها تا این اندازه مورد توجه قرار بگیرد. بازی جدید یوبی‌سافت یعنی For Honor از همان ابتدای کار تکلیفش با خودش مشخص بود. می‌دانست که چه چیزی را قرار است ارائه دهد. یک بازی اکشن که با نوآوری‌های خاص خودش قرار بود حال و هوای متفاوتی را به مخاطبان نشان دهد. انتخاب قرون وسطی و جنگ‌های رخ داده در آن از موضوعاتی است که پتانسیل بسیار بالایی دارد. بیشتر بازی‌هایی که در این برهه تاریخی ساخته شده‌اند عموما در سبک استراتژی بوده‌اند و تا به حال شاهد عنوان شایسته‌ای نبوده‌ایم که از این موضوع بهره لازم را ببرد. اما For Honor با یک داستان شسته رفته که البته خیلی اطلاعاتی از آن نداریم و همین‌طور یک گیم‌پلی ناب قدم‌هایش را محکم برداشته تا این بازی نیز به یکی از عناوین مورد انتظار گیمرها تبدیل شود.

همه برای افتخار، افتخار برای همه - پیش‌نمایش For Honor 2

تا چند وقت پیش حتی یک خط هم از داستان بازی نمی‌دانستیم. فقط در تریلرها و نمایش‌های بازی شاهد آن بودیم که سه گروه وایکنیگ‌ها، سامورایی‌ها و شوالیه‌ها در نبردهایی بزرگ و خونین با یکدیگر مبارزه می‌کنند. نظرات زیادی در مورد داستان بازی از سوی گیمرها و منتقدین شنیده می‌شد و خیلی‌ها بر این باور بودند شاید بازی در نظر دارد تا وقایع تاریخی را به تصویر بکشد. اما سرانجام تریلری منتشر شد که تا حدودی داستان بازی را برای ما شرح می‌داد. در این تریلر شاهد آن هستیم که زمین لرزه بزرگی در کل دنیا رخ می‌دهد و ویرانی‌های زیادی به بار می‌آید. قدرت این زلزله به‌قدری زیاد است که منابع طبیعی، امپراطوری‌ها، مراتع و غیره را نابود می‌کند. همین موضوع سبب می‌شود تا قدرت‌هایی همچون سامورایی‌ها، شوالیه‌ها و واکینگ‌ها برای بدست آوردن منابع با یکدیگر بجنگند. سال‌های پی‌درپی این سه قدرت با یکدیگر می‌جنگند و سربازان زیادی در این بین کشته می‌شوند. امپراطوری‌ها گسترش پیدا می‌کند اما جنگ کهنه این سه ابر قدرت همچنان دارد. تا اینکه بالاخره در زمانی خاص، این سه تصمیم می‌گیرند تا از دست جنگیدن بر دارند. اما در تریلر شاهد آن هستیم که درست در این لحظه تیری به بازوی یکی از واکینگ‌ها می‌خورد و جنگ دوباره از سر گرفته می‌شود. نکته جالب اینجاست که این تیر از طرف هیچ یک از این سه قدرت نیست و گروهی مستقل به سوی سرباز واکینگ تیر پرتاب می‌کند. گروهی که به نظر می‌رسد فرمانده آن‌ها یک زن است و از این جنگ سود می‌برد. این گروه مستقل که زره‌های خاص و مشکی رنگی به تن دارند هنوز از طرف سازندگان معرفی نشده‌اند و هیچ اطلاعاتی از آن‌ها در دسترس نیست. با این تفاسیر نظرهای زیادی می‌توان در این رابطه داد. داستان بازی می‌تواند تا انتها فقط در رابطه با جنگ این گروه‌ها باشد یا می‌تواند در نقطه‌ای اتحاد این گروه را به تصویر بکشد که با هم جنگ دشمن بیگانه خود رفته‌اند. هرچه باشد با توجه به سابقه یوبی‌سافت در بحث داستان‌سرایی انتظار می‌رود شاهد یک داستان قوی باشیم.

همه برای افتخار، افتخار برای همه - پیش‌نمایش For Honor 3

گیم‌پلی For Honor را شاید بتوان مهم‌ترین و البته قوی‌ترین بخش آن نامید. نوآوری‌ها و تنوع خوبی که گیم‌پلی بازی دارد مخاطب را ترغیب می‌کند که ساعت‌ها مشغول تجربه آن باشد. در بازی این توانایی را داریم تا از بین سه گروه سامورایی، شوالیه و وایکینگ یکی را انتخاب کنیم. البته هر یک از آن‌ها نیز کلاس‌های مختلفی دارند. در مجموع هر گروه شامل چهار کلاس می‌شود. کلاس Vanguard متعادل‌ترین است و هم از نظر قدرت حمله و هم از نظر دفاعی در سطح قابل قبولی قرار دارد. کلاس Assassins نیز یک جنجگوی سریع و چالاک را به تصویر می‌کشد. اما در عوض در برابر ضربه‌های دشمنان آسیب بیشتری می‌بینند. Heavies نیز شامل سربازان قوی هیکل و درشت می‌شود که ضربات مهلکی را وارد می‌کنند اما بسیار کند هستند. کلاس آخر نیز Hybrids نام دارد که مخلوطی از سه کلاس قبلی است و یک جنگجوی تمام عیار است. هر یک از قهرمانان بازی خاص هستند و توانایی و سلاح‌های خاص خود را دارند. البته باید ذکر کرد که یوبی‌سافت قصد دارد کلاس‌های بیشتری را قبل از عرضه به بازی اضافه کند. سیستم مبارزات به این شکل است که با سلاح‌های سرد با دشمنان خود به مقابله می‌پردازید. سلاح‌هایی که تنوع خوبی دارند و شامل تبر، شمشیر و کاتانا می‌شود. مبارزات در کل به دوسته تقسیم می‌شوند. در هر میدان نبرد شما دو نوع دشمن دارید. دشمنانی که ضعیف‌تر هستند و پیاده‌نظام‌ها عادی لشکر دشمن را تشکیل می‌دهند و شما می‌توانید به ضربات خود به سرعت آن‌ها را از بین ببرید. دسته دوم دشمنانی قوی‌تر هستند که تعدادشان کم‌تر است و در گوشه‌ای از میدان نبرد با شما می‌جنگند و شکست دادن آن‌ها نیز به طبع سخت‌تر است. این نبردها بیشتر شبیه به دوئل‌هایی سخت و نفس‌گیر است. در این زمان زاویه دوربین اندکی تغییر می‌کند و نزدیک‌تر می‌شود. در این موقع شما می‌توانید زاویه ضربه زدن خود و جهتش را تغییر دهید. یا باید از سمت راست و چپ ضربه بزنید یا به صورت مستقیم که به رفتار دشمن شما بستگی دارد. اگر دشمنتان قصد دارد از روبه‌رو ضربه‌ای سنگین به شما بزند بهتر است قبل از ضربه او شما نیز مستقیم به او ضربه وارد کنید. یا اگر از جهت‌ها قرار است با سلاحش به شما آسیب وارد کند باید خلاف جهت او ضربه بزنید تا او را غافل‌گیر کنید. در طول مبارزه باید باهوش باشید و نقطه ضعف دشمن خود را سریعا شناسایی کنید تا بتوانید علیه او اقدام کنید. در نبردهای گروهی با سربازان ضعیف‌تر نیز می‌توانید به دیگر یاران خود دستور دهید تا کارهای مختلفی را انجام دهند که باعث ایجاد تنوع در میادین نبرد می‌شود. همانند بازی Assassin’s Creed نیز می‌توانید در نقشه ( که محدود به مکان مبارزات می‌شود ) آزادانه بچرخید، از دیوار بالا بروید و از پشت شبیخون بزنید. بخش چندنفره بازی نیز واقعا قوی کار شده و از جذابیت بالایی برخوردار است. از نظر سیستم مبارزات این بخش دقیقا شبیه به بخش تک‌نفره و داستانی است. ساختار کلی بخش چندنفره شبیه به بازی‌های شوتر است. شاید بهترین مثال بازی بتلفیلد ۱ باشد. در For Honor نیز نقشه از هوا نمایش داده می‌شود و نقطه‌ای را برای شروع باید انتخاب کنید سپس از آن نقطه می‌توانید بازی را شروع کنید. تیم مقابل شما را نیروهای مختلفی پوشش می‌دهد. یا افرادی هستند که تجهیزات کمی دارند و سریع شکست می‌خورند یا افراد حرفه‌ای‌تری هستند که همانند همان دوئل‌های بخش تک‌نفره باید با آن‌ها مبارزه کنید. مدهای مختلفی نیز در بازی وجود دارد که باعث عدم یکنواختی این بخش شده است.

همه برای افتخار، افتخار برای همه - پیش‌نمایش For Honor 4

از نظر بصری For Honor عملکرد فوق‌العاده‌ای در تریلرها و نمایش‌هایش داشته است و بی‌شک با یکی از برترین گرافیک‌ها در میان بازی‌های ویدئویی طرف خواهیم بود. جزئیات بیداد می‌کند و در نبردهای بزرگ به کوچک‌ترین نکات دقت شده است. اگر هنگام مبارزه از آن صحنه عکس تهیه کنید متوجه کیفیت بی‌نظیر بازی خواهید شد. طراحی محیط بازی واقعا شما را مبهوت خودش می‌کند. طراحی قلعه‌ها و امپراطوری‌ها و اقعا مثال‌زدنی است و از طرف دیگر طراحی سلاح‌ها و شخصیت‌ها نیز در حد والایی قرار دارد. موسیقی‌های انتخاب شده برای بازی نیز حس و حالی بی‌همتا به مخاطب القا می‌کنند. به کمک موسیقی روح‌نواز بازی خود را میان یک نبرد نفس‌گیر و سهمگین می‌بینید. یوبی‌سافت تا الان با For Honor خوش درخشیده است. برخلاف خیلی از عناوین ساخته شده توسط این کمپانی در تریلرهای بازی شاهد نکته منفی خاصی نبودیم و پخش‌های زنده گیم‌پلی بازی نیز بدون ایراد بوده‌اند. به نظر می‌رسد بالاخره شاهد دیدن یک محصول کامل و بی‌نقص از طرف یوبی‌سافت باشیم. باید دید جنگجویان جدید یوبی‌سافت باعث افتخارآفرینی می‌شوند یا خیر.

همه برای افتخار، افتخار برای همه - پیش‌نمایش For Honor 5

برچسب‌هاfor honor pc PS4 UbiSoft Uplay xbox one
سپهر ترابی

سپهر ترابی

5 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

18 − 6 =

  • ممنون بابت پیش نمایش
    یادم میاد داخل E3 گفتن این بازی حالت دو نفره Split Screen هم داره
    با توجه به اینکه اعلام شد بازی کاملا به اتصال اینترنت نیاز داره هنوزم قراره حالت Split Screen وجود داشته باشه؟

    • تو یکی دو روز آینده منتشر میشه، پوزش بابت تاخیر
      قرار بود جمعه منتشر بشه که یکی از دوستان مریض شد و کار یه مقدار عقب افتاد

  • والا یوبی سافت خیلی تریلر ها نشونمون میداد و وقتی بازی میومد………….. :-/
    کلا به یوبی اعتماد ندارم
    از همین حالا این بازی رو بدون باگ تصور نمیکنم
    یوبی ایده های عالی ای داره ولی تو پیاده سازی ایده ها خوب عمل نمیکنه

    امیدوارم سر For honor منو ضایع کنه… 😐

    • باگ که خب اصلا طبیعت وجودیه یوبی سافته 😀
      من امید چندانی ندارم به این بازی چون سر Division هم همین داستانا بود کاملا اومد خریدیم بازی کردیم و دیدیم که به سرعت تکراری میشه.