E3 2013 پیش نمایش مقاله

شهری فاسد در برابر کاراگاهی جوان – معرفی کامل بازی Batman Arkham Origins

Batman Arkham Origins
سلام به همه دوستان گل گیم ایمگی – پس از تریلری که در نمایشگاه E3 در مورد بازی بتمن : ریشه های آرخام منتشر شد اطلاعات بیشتری از بازی منتشر شد و حالا چیز های بیشتری از این بازی و بتمن و دشمنانش میدانیم.این بازی که سومین بازی سری Batman Arkham می باشد مانند دو بازی قبلی این سری یکی از امید های بهترین بازی اکشن – ماجراجویی سال می باشد و باید دید که با انتقال داده شدن ساخت این بازی از Rocksteady به شعبه مونترال Warner Bros Games چه تغییرات مثبت و منفی در بازی می بینیم. شعبه مونترال برادران وارنر با پورت کردن بازی Batman Arkham City برای Wii U با Unreal Engine 3 بیشتر آشنا شد و به همین دلیل مسئولیت ساخت این بای را بر عهده گرفتند. داستان بازی 5 سال قبل از ماجرای بازی Batman: Arkham Asylum رخ میدهد یعنی زمانی که بتمن به تازگی به قدرتش رسیده و دشمنان و دوستان مختلفی پیدا کرده.این بازی در روز جمعه سوم آبان ماه به صورت مولتی پلتفرم یعنی برای کنسول های PS3 و Xbox 360 و Wii U و همچنین برای کامپیوتر های شخصی منتشر خواهد شد.هر کسی که بازی Batman Arkham City را بازی کرده حتما عاشق آن بازی شده است.وقتی که یک بازی از استاندارد های یک بازی اکشن ماجراجویی بالاتر می رود ( به نمره 11 از 10 سایت Yahoo اشاره دارم ) باید از قبل برایش داستانی بسیار حماسی و البته احساسی ، گیم پلی خسته ناپذیر و پویا در هر زمینه از بازی ، گرافیک بالا تر از نسل حاضر و بسیار پرداخته شده بر جزئیات در نظر گرفت که همه در این بازی گنجانده شده بود. به همین دلیل بازی بتمن : ریشه های آرخام باید پیش در آمدی کامل و بی نقص بر یک شاهکار باشد . در نمایشگاه E3 این امکان وجود داشت که گیمر ها دقایقی از این بازی را اجرا کنند و اطلاعاتی از آن کسب کنند که در پایین خواهید دید.


داستان بازی – Game Story

Batman Arkham Origins

داستان این بازی قبل از دو بازی که در این مجموعه دیدیم روایت می شود و به همین دلیل با بتمنی جوان و خام و کم تجربه رو به رو هستیم. بتمن ( بروس وین ) در حین مبارزات خود با کسانی که در شهر گاتم اختلال ایجاد می کند با مشکلی بزرگ مواجه می شود. شخصیتی به نام Black Mask برای اینکه بتمن را از سر راه خلافش دور سازد 50 میلیون دلار برای سر بتمن  جایزه می گذارد . با توجه به تریلر هایی که از بازی منتشر شده است شخصیت های جوکر ، Bane ، Dead Shot و Dead Stroke پیشنهاد وسوسه انگیز ماسک سیاه را پذیرفتند و با توجه به بازی هایی که از بتمن در گذشته دیدیم به نظر می آید که شخصیت های پنگوئن و Two Face و Scarecrow هم قصد کشتن بتمن را داشته باشند. 50 میلیون دلاری که ماسک سیاه برای سر بتمن جایزه گذاشته رقابت بسیار نزدیک و شدیدی بین دشمنان بتمن و حتی پلیس شهر ایجاد می کند.در طول بازی شما باید از دست این قاتلان جان سالم به در ببرید و در این دنیای محیط باز Gotham روند داستان بازی را ادامه دهید. در تریلر سینمایی که از بازی دیدیم نشان داده شده بود که هنگام مبارزه Dead Stroke با بتمن شخصیت Dead Shot از دور به شمشیر Dead Stroke شلیک کرد و آنرا شکاند و باعث پیروزی نسبی بتمن به Dead Stroke شد. همین موضوع گاهی به نفع بتمن می شود و تناقص و با ناهماهنگی بین دشمنانش از مهلکه جان سالم به در می برد .
ماسک سیاه : ” این شهر یک مشکل دارد و آن این است که خیلی از مردم که احمقند فکر می کنند که بتمن یک قهرمان هست” این جمله نشاندهنده این هست که ماسک سیاه تنها به دنبال کشتن بتمن برای از بین بردن مانعی در انجام تخریب هایش نیست بلکه از قهرمان بودن بتمن در شهر و ایجاد یک شخصیت واحد حسادت دارد و از بتمن احساس تنفر دارد. اگر یادتان باشد داستان بازی Batman : Arkham City فقط در یک شب اتفاق افتاد . به نظر می آید که این بازی هم در یک شب اتفاق بیافتد چون به قراردادی که ماسک سیاه در تریلر E3 بازی به بین فرستاده شده بود نوشته شده بود که ” One Night To Kill The Bat ” یعنی یک شب برای کشتن بتمن فرصت داری و دلیل دیگری که بازی در تنها یک شب اتفاق می افتد این هست که در تمام تریلر هایی که از بازی تا به حال منتشر شده به هیچ وجه از پرتو های زیبای خورشید صحنه ای ندیدیم . از داستان بازی حدودا همین اطلاعات منتشر شده است .


ویژگی های دشمنان بتمن و خود او – Features Of Batman’s Enemies And Himself

Batman Arkham Origins

[box] همان طور که در بالا اشاره کردیم بتمن در شب کریسمسی اش دشمنان زیادی دارد . در این قسمت به ویژگی های بتمن و هر یکی از دشمنانی که برای بتمن طراحی شده و یا احتمال وجود داشتن آنها هست می پردازیم. [/box] بتمن – Batman : تمام نشدنی

Batman Arkham Origins

بتمن یکی از محبوب ترین و البته سود آور ترین شخصیت های دنیای کتاب های مصور DC هست. بتمن با داستانی که برایش در این سه بازی پیچیده شده بازی های زیبایی را به ما داده تا هم با داستان بروس وین آشنا شویم و هم با او تا آخر داستانش برویم تا ببینیم که این بتمن تمام نشدنی کی تمام می شود. بروس وین از یک خانواده پولدار سر در می آورد و در کودکی با مرگ پدر و مادرش پشت تئاتر شهر گاتم رو به رو می شود. از شروع جوانی اش تا آغاز بزرگسالی اش به مقابله با ترس درونش می رود تا بتواند فساد حاکم بر شهر گاتم را از بین ببرد که در این راه پر فراز و نشیب به موفقیت ها و البته شکست هایی می رسد که از باخت هایش درس و از پیروزی هایش تجربه کسب می کند. او را در بسیاری از رسانه های سرگرمی شوالیه تاریکی می نامند . بتمن در این بازی دشمنان بسیاری دارد که در دوران جوانی اش با آنها رو به رو می شود. یکی از مهمترین ویژگی هایی که بتمن در این بازی دارد خام بودن و کم تجربه بودن اوست چون به تازکی بتمن شده اشتباه های زیادی را از او در بازی می بینیم که در بازی بسیار برایش بد تمام می شود. اگر شخصیت اتزیو و صداگذار عالی او را در سری بازی های Assassin’s Creed به یاد دارید بهتان مژده می دهم که صداگذاری بتمن هم به او واگذار شده یعنی آقای Roger Craig Smith .

جوکر – Joker : دشمن همیشگی بتمن
Batman Arkham Origins
کمتر کسی است که در دنیای انیمیشن و داستان های مصور و فیلم های بتمن جوکر ( یا ژوکر ) را به یاد نداشته باشد. جوکر کسی هست که احساس می کند بتمن نیمه گم شده اوست اما بتمن کاملا با او مخالف هست و با او به مبارزه می پردازد. در این بازی می بینیم که جوکر چگونه با بتمن برای اولین بار ملاقات می کند و چگونه دشمنی بتمن با او آغاز می شود. جوکر را همه با مسخره بازی ها و کار های خنده دارش می شناسند اما کار های او در ظاهر خنده دار و مسخره اند اما به هیچ وجه در باطن کار های او نمی توان حتی قطره ای شوخی یافت. جوکر کار های با معنی انجام می دهد که بیشتر اوقات بتمن را در درد سر می اندازد و جواب جوکر هم همین لبخند موزیانه هست. در بازی Batman Atkham City او از خون خود به بدن بتمن تزریق کرد تا او هم مبطلا به بیماری کشنده جوکر شود. سپس بتمن با تلاش فراوان پادزهر آن سم را یافت . در بازی قبلی این سری در اتاق جوکر نمونه هایی از تست بارداری نامزد جوکر یعنی هاروی کوئین روی قرارگاه جوکر ریخته بود که مثبت بودند و احتمال میرود در بازی بعدی این سری ( یعنی بعد از ریشه های آرخام که پیش در آمدی بر این سری است ) بتمن در اوایل پیری اش با بچه جوکر رو به رو شود. صداگذاری جوکر را در این بازی Troy Baker ( صداگذار جوئل در The Last Of Us  ) صداگذاری جوکر را به عهده دارد.
ماسک سیاه – Black Mask : دشمن بتمن در این بازی
Batman Arkham Origins
شخصیت ” ماسک سیاه ” در بازی ریشه های آرخام دشمن اصلی بتمن هست. در بازی های قبلی دشمن های اصلی بتمن مترسک و جوکر بودند اما ماسک سیاه برای ما بسیاری از ما به دلیل پرداخته نشدند این شخصیت در فیلم های بتمن کریستوفر نولان ناشناخته هست. این شخصیت از خانواده ای بسیار پولدار به این درجه رسیده و هم اکنون به دلیل داشتن ثروت فراوان برای دستگیری بتمن 50 میلیون دلار جایزه می گذارد. نام اصلی او Roman Sionis می باشد.پدر او به دلیل افسردگی مرد و او هم که به دلیل کم توجهی خانواده اش به شخصیتی پرخاشگر تبدیل شده بود کم کم به شخصیت منفی داستان های مصور تبدیل شد. اگر در ابتدای بازی بتمن : شهر آرخام جایی که تازه داشتید وارد زندان آرخام می شدید دقت می کردید او را در گوشه ای می دیدید که در حال کتک خوردن توسط نیرو های پلیس بود. در یکی از مراحل فرعی بازی که در قسمت مراحل ریدلر بود یک مرحله بود که با دوربین دوبعدی در یک قطار سیار او را می کشتید. با این حال در این بازی با یک شخصیت منفی درجه یک با صدا گذاری نولان نورث همراه خواهید بود.
ضربه مرگبار – Dead Stroke : دشمن سرسخت بتمن در این بازی

Batman Arkham Origins

نام واقعی او Slade Wilson می باشد . شخصیتی کامل دو وجهی. در بعضی از داستان های مصور او را یک سوپر قهرمان می نامند و در بعضی داستان های دیگر او را ضد قهرمانی سر سخت می نامند. او از نظر توانایی های جسمانی بسیار قوی و زیرک و تند هست. ویژگی که او را از دیگر شخصیت های داستان های مصور متمایز می سازد پوشش بدن اوست. او دور تا در بدنش را طوری پوشش داده که از ضربات محکم حفاظت شود. Dead Stroke همزمان می تواند از شمشیر و اسلحه استفاده کند و در انجام ضد حمله نسبت به دشمنش بسیار برتری دارد. در این بازی او هم مانند دیگر ضد قهرمان های بازی در پی کشتن بتمن هست تا به 50 میلیون دلاری که ماسک سیاه وعده داده برسد. کسانی که بازی را پیشخرید می کنند می توانند با DLC که دریافت می کنند با این شخصیت هم پا به گاتم بگذارند و از ویژگی های مختلف این شخصیت استفاده کنند.
شلیک مرگ – Dead Shot : نا هماهنگ ترین دشمن بتمن
Batman Arkham Origins
در بازی بتمن : شهر آرخام یکی از مراحل جانبی بازی مربوط به یافتن او بود و باید در طول بازی قتل هایی که او انجام داده را پیگیری می کردید تا به او می رسیدید. در این بازی او هم دوست دارد به 50 میلیونی که ماسک سیاه وعده اش را داده برسد به همین دلیل نا هماهنگی ایجاد می  کند و زمانی که  Dead Stroke در حال درگیری با بتمن هست از راه دور به شمشیر  Dead Stroke شلیک می کند و مانع ادامه دادن کار  Dead Stroke می شود. سپس با شلیک به زنجیری که یک کانتینر را در بالای صحنه مبارزه بتمن و  Dead Stroke نگه داشته آنرا به پایین می اندازد و به نظر می آید که بتمن جان سالم به در برده و Dead Stroke نا پدید می شود. او در فیلم ها و سریال های مختلفی نقش یک ضد قهرمان را بازی کرده که هیچ وقت کار خیری از او ندیدیم. نکته جالب این هست که او را باب کین ( Bob Kane ) وارد داستان های مصور کرده و باب کین کسی هست که بتمن را برای اولین بار خلق کرد . به نظر، او و بتمن از ابتدا هم برای یک دیگر نقشه می کشیدند. نام او Floyd Lawton بوده و بر اساس داستان های مصور او در زمان کودکی اش هنگامی که پدرش برادر او را می زد با اسلحه به سمت پدرش نشانه رفته بود اما به دلیل خطا رفتن گلوله برادرش را کشت . به همین دلیل از خانه فرار کرد و در نوجوانی و جوانی اش آن قدر تمرین کرد که یک تیر انداز حرفه ای شد. تنها کسی که توانسته از دست گلوله های ” شلیک مرگ ” جان سالم به در ببرد همین بتمن هست ! صدا گذاری این شخصیت به Chris Cox واگذار شده است . او در بتمن : شهر آرخام هم صداگذار Dead Shot بوده.

بین – Bane : قوی ترین دشمن بتمن

Batman Arkham Origins

پس از اکران آخرین فیلم سری بتمن که کریستوفر نولان آن را کارگردانی کرده بود آخرین دشمن بتمن در این سری فیلم بین بود. بین از قدرت بدنی بسیار بالا و بدنی بسیار مقاوم دارد. بین را هم مانند شلیک مرگ در بازی بتمن : شهر آرخام دیدیم. در ابتدای ماموریت های این شخصیت به نظر او را رفیقی می دید که به شما کمک می کرد تا مواد تایتان را از آرخام جمع کنید اما در انتها او به شما کلک زد و برای تقویت بدن خود آن تایتان ها را برای خودش می خواست سپس بتمن او را در جایی زندانی کرد و مواد تایتان را از بین برد. اما در این بازی بین را جوان تر، مقداری چابک تر و بدون ماسک می بینیم. در عکس هایی که از بازی منتشر شده بین بتمن را به زمین کوبانده و به نظر یکی از سرسخت ترین دشمنان اوست. بین را نمی توان مثل جوکر کاردان حساب کرد چون او بیشتر به زور اعتقاد دارد تا عقل و کلک.
[box type=”info”] تا به حال در مورد این شخصیت ها تریلر و عکس هایی که می توان از آنها مفهومی برداشت کرد منتشر شده و شخصیت های دیگری هم در بازی وجود دارند که هنوز از نقششان در بازی مطمئن نیستیم پس تا همین جا بسنده می کنیم.[/box]


گیم پلی – Game Play

Batman Arkham Origins

بازی های سری بتمن : آرخام حدودا دارای گیم پلی مشابه هستند. با این حال در این بازی ویژگی های جدیدی هم به گیم پلی اضافه شده که به آنها اشاره می کنیم. اگر هم تا به حال بازی های بتمن : آرخام را تجربه نکردید به این قسمت از متن دقت ویژه ای داشته باشید چون قوی ترین قسمت بازی گیم پلی آن می باشد. یکی از گجت ( ابزار ) های جدیدی که به گجت های بتمن اضافه شده  Remote Claw می باشد . این وسیله در انتهایش یک گیره دارد وقتی توسط بتمن به یک دشمن پرتاب می شود او را گرفته و سر دیگرش هم به صورت خودکار به نزدیکترین دشمن نزدیک دشمنی که قبلا گیره به او چسبیده شده بود  می رسد و آنها را به هم دیگر می کوباند با این گجت می توانید علاوه ب انتخاب فردی زنده برای کوبیده شدن به دشنمتان از اشیا فیزیکی موجود در بازی هم استفاده کنید . این یکی از روش هایی هست که می توانید از این دستگاه استفاده کنید و قابلیت های دیگر آنرا در بازی مشاهده خواهید کرد. مانند بازی های قبل دستگاه رمز گشا و ژل انفجاری و بترنگ ( سلاحی تیز هست که با پرتاب آن به بدن دشمن او را متوجه حضورتان در آن محل می کند ) و قلاب و طناب بتمن که او را در زمین و آسمان جابجا می کند را در بازی می بینیم که در حل کردن معما های بازی و حتی کشتن دشمنانتان به شما کمک بسیاری می کنند. برای اولین بار در این سری به دلیل بزرگتر شدن نقشه بازی ( حدودا دو برار Batman : Arkham City ) می توانید برای زودتر رسیدن به مقصد مورد نظرتان در نقشه بزرگ بازی از Fast Travel استفاده کنید که در این حالت یا با ماشین بتمن یا با هواپیمایش به مکان مورد نظر انتقال می یابید. دقت کنید که در بازی کنترل وسایل حمل و نقلی بتمن با شما در حین بازی نیست . در بازی مانند شهر آرخام می توانید خود و ابزار هایی که دارید را ارتقا دهید و از تکنیک های جدید تر و بیشتری برای کشتن دشمنانتان استفاده کنید. این تکنیک ها هم تنوع بالایی دارند و هم میزان تخریب متفاوت. بعضی از این تکنیک ها شما را مرموز تر و مخفیانه تر جلوه می دهد و بعضی دیگر می تواند شما را قوی تر و فرزتر در حمله به دشمنان و پاسخ به حمله آنها نمایان کند. برای بدست آوردن ارتقا های بازی باید موزیانه تر در بازی حرکت کنید و به صورت مخفیانه به اعدام دشمنانتان بپردازید تا زودتر به این ارتقا ها دست یابید. قسمتی از این ارتقا ها برای وسایلی که دارید تعبیه شده که می توانید با ارتقا دادنشان آنها را سریعتر، قدرتمند تر کنید. با وسیع شدن نقشه بازی و کامل شدن شهر گاتم در بازی این شهر از لحاظ بافت شهری به دوقسمت عمده تقسیم شده است. قسمت بالایی شهر پر از ساختمان های بلند و تجاری است که مکان بسیار خوبی برای به پرواز در آمدن بتمن و به اوج در آمدن او برای فرود در قسمت های مختلف شهر می باشند. ولی قسمت پایینی شهر که احتمالا در انتهای بازی دور آنرا دیواری بلند بکشند. ( به دلیل اینکه در بازی بتمن : شهر ارخام این محیط از بازی را به نام زندان آرخام  می شناسیم که دور تا دور آن دیواری بلند و محافظت شده کشیده شده بود ) . ساختمان های کوتاه و فاضلاب های پیچ در پیچ از ویژگی های اصلی پایین شهر گاتم هست. محیط این قسمت از بازی کاملا متشابه شهر آرخام طراحی شده با یک تفاوت و آن این هست که به دلیل جریان داشتن جریان بازی در کریسمس دیگر از ساختمان های خراب و خالی از سکنه خبری نیست و بیشتر در بازی برف میبینیم تا سطل آشغال ! در بازی ماموریت های جانبی به نام Crime In Progress وجود دارد که بسیار به درد بخور و همچنین سرگرم کننده اند . در این ماموریت ها شما می توانید لیاقتتان را به پلیس های شهر گاتم که اعضای فاسدشان در پی کشتن شمایند ثابت کنید. جنایت هایی که به نوعی به پلیس مربوط می شوند مزمون اصلی این ماموریت های جانبی است چون شما می خواهید به پلیس های شهر اعلام کنید که نباید یک سوپر قهرمان را از شهرشان بزدایند.این ماموریت های جانبی به شما کمک می کنند که زودتر ارتقا یابید.

Batman Arkham Origins

ارتقایی که شما میگیرید و خودتان را تقویت می کنند باعث می شود که دشمنانتان را راحتر از جلوی راهتان بردارید . اما بازی به همین شیوه باقی نمی ماند . دشمنان شما هم با پیشروی در مراحل مختلف متنوع تر ، مجهز تر و قدرت مند تر می شوند. در گذر زمان ابتدا دشمنان دست خالی و سپس دشمنان مسلح به سلاح سرد و گرم به مبارزه با شما می آیند. در بین دشمنانتان دو کلاس عمده وجود دارد. گروه رزمی کار و گروه زره پوش . گروه زرمی کار از قدرت رزمی بالا و سرعت بالایی برخوردارند که این قابلیت ها بهشان کمک می کند تا شمارا زودتر از پای در بیاورند . برای اینکه این دشمنان را زودتر شکست بدهید باید ارتقا های مربوط به این دشمنان را زودتر بگیرید. گروه زره پوش هم از قدرت رزمی زیادی بهره نمیبرند اما قدرتمند هستند و تنها با مشت زدن و پرتان بترنگ تسلیم نمی شوند. باید با آنها قوی تر برخورد کنید و از ضربات پشت سر هم و تند برای کشتنشان استفاده کنید.در بازی می توانید  از اشعه X برای ردیابی قتل ها و نحوه کشته شدن افراد و همچنین دیدن دشمنان از پشت اجسام فیزیکی استفاده کنید. این روش به شما کمک می کند که چیز هایی که دشمنتان نمی تواند ببیند یا دیرتر متوجه آن خواهد شد را شما زودتر ببینید و یا از بروز آن جلو گیری کنید و یا آنرا زودتر به سمت هدفتان راهی کنید.در این حالت دوربین از سوم شخص به اول شخص تغییر پیدا می کند و برجستگی های صحنه جرم بیشتر به چشم می آیند. با بررسی کامل جسدی که مورد حمله یا حادثه قرار گرفته می توانید نحوه کشته شدن او را بیابید. به عنوان مثال در تریلر E3 بازی نشان داده شده بود که بتمن با اسکن کردن جسد فرد کشته شده به صورت Slow Motion نحوه سقوط هلی کوپتری که او در آن بوده و کشته شدن او را دید. اینجاست که به بتمن،کارآگاه می گویند ! نقطه قوت بتمن دید بالا در تاریکی از استفاده کامل از ان هست . در تاریکی دشمنانتان را راحتتر و مخفیانه تر از بین می برید.

 Batman Arkham Origins


امید وارم که از پیشنمایش و معرفی این بازی بیشترین بهره را برده باشید
محمد مهدی قهرمان خرداد 92 – GameemaG

 

محمد مهدی قهرمان

محمد مهدی قهرمان

12 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

شانزده + هجده =