پیش نمایش

پیش نمایشی کوتاه بر بازی Rayman Legends

پیش نمایشی کوتاه بر بازی Rayman Legends 1

خورشید در حال غروب است که ما بر صندلی خود می نشینیم. یک روز گرم دیگر در Montpellier خانه استودیو Michel Ancel  است. ناگهان همه هول می شوند در حالیکه او کنترلر را بر می دارد و به دو نفر جلویی اشاره می کند :

“اول نوبت شماست”

دو نفر با دو فرد دیگر همبازی می شوند. دست ها ی عرقی که توسط شلوار خشک شده یکدیگر را می فشارند. یکی زمزمه می کند :

“من Rayman می شوم، تو Globox باش و در دروازه قرار بگیر”

rayman legends 1

این یکی از mini game های این بازی است که توسط Ancel طراحی شده است. یک بازی ساده 2D از فوتبال در مقابل ماست به همراه فیزیک ساده و سیستم مبارزه ساده تر. هر کس می تواند به نفر مقابل مشت زده و او را برای چند لحظه گیج کند و در این حین شوتی به طرف دروازه بنوازد. همین سادگی سبب تاکتیکی شدن بازی می شود. هر دو نفر را به جلو می فرستید؟ یک نفر را در دروازه نگه می دارید؟ آیا آن آدم مریضی می شوید که دائما در حال اذیت کردن دروازه بان هستند؟ Montpellier ظاهرا تکل کردن و شوت تکنیکی را طراحی کرده بود ولی بعدا آن ها را برداشته بود. ساده تر بهتر است. این مسئله از نگاه های به صفحه های تلویزیون که اکثرا بر روی این بازی قفل هستند واضح است.

rayman legends 2
لایه های پولیش بر روی بازی کاملا واضح است. حتی درماه ژانویه بازی آماده برای عرضه بر روی WiiU بود که با تاخیر بوجود آمده برای عرضه بر باقی کنسول ها، زمان بدست آمده برای برق انداختن بیشتر بازی استفاده شد. Ancel گفت که این تصمیم یک تصمیم عاقلانه بود ولی Emile Morel طراح بازی با لبخندی می گوید که Ancel در ابتدا از این تصمیم راضی نبود. از موارد اضافه شده قرار دادن یک غول بزرگ در پایان هر مرحله است برای مثال در یک مرحله باید با استفاده از تعدادی پرش دقیق از روی مواد مذاب با یکی کشتی گیر مکزیکی بجنگید. این غول ها تنها عضو 3D بازی هستند. به علاوه استودیو مشغول اضافه کردن حالتی جدید از بازی به نام “حمله” است که مراحل قبلی را با دشمنان جدید پر می کند و در کل درجه سختی را بالا می برد. تعدادی از مراحل شماره قبلی بازی نیز با به روز شدن توسط موتور UbiArt به بازی اضافه شده اند.

[tabs slidertype=”images” auto=”yes” autospeed=”7777″] [imagetab width=”550″ height=”330″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2013/08/rayman-legends-13.jpg[/imagetab] [imagetab width=”550″ height=”330″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2013/08/rayman-legends-8.jpg[/imagetab] [imagetab width=”550″ height=”330″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2013/08/rayman-legends-7.jpg[/imagetab] [imagetab width=”550″ height=”330″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2013/08/rayman-legends-6.jpg[/imagetab] [imagetab width=”550″ height=”330″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2013/08/rayman-legends-5.jpg[/imagetab] [imagetab width=”550″ height=”330″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2013/08/rayman-legends-4.jpg[/imagetab] [imagetab width=”550″ height=”330″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2013/08/rayman-legends-3.jpg[/imagetab] [/tabs]

بازی بسیار چشم نواز است ولی تعدادی مراحل هستند که بیشتر از بقیه جلب توجه می کنند. مثلا مرحله Maximus در یونان که از آسمان در میان ابرهای صورتی شروع شده و به قعر Hades منجر می شود. همچنین مرحله روز مرده مکزیک که حس و حال این جشن را با اسکت های رقصان نشان می دهند. بازی با دوستان بهتر است. در کل 4 نفر و 5 نفر در WiiU. تلاش زیادی برای انجام بازی بدون کنترل لمسی WiiU بر روی کنسول های دیگر انجام شده است.

rayman legends 10

مثلا اینکه کارهای انجام شده توسط Murphy بطور خودکار به همراه نیاز به فشردن دکمه هایی خاص در بازی اتفاق می افتد. مانند شلیک تیر کمان، جا به جا کردن قسمت هایی از مراحل و پراندن دشمنان. دقت این عمل ها نیز کمتر از استفاده از کنتریل لمسی است. در یک مرحله من می بایست یک کیک را می خوردم تا راهی از میان آن بازی کنم ولی زمان بندی آن دقیق نبود و مجبور شدم چند بار بازی را از اول شروع کنم چون در مواد مذاب می افتادم و غرق می شدم. بهترین قسمت بازی آنهایی است که هر حرکتی، مشت زدن و پریدن با قسمتی از آهنگ یکی می شود.

rayman legends 11

Rayman Legend بالا خره تمام شده است و در حال حاضر به صاحبان کنسول های مختلف ودرجه بندی بازی ها ارائه شده است. Ancel به شوخی می گوید :

” دیگر امکان ندارد عقب بیافتد”

و در همین حین Morel اضافه می کند:

“در کل تصمیم خوبی بود. با وجود این که صاحبان WiiU ناراحت شده اند ولی کسانی هستند که بازی قبلی را بر روی کنسول های دیگر خریده بودند، حداقل اینکه آنها خوشحال شده اند”

مترجم : آیت سلطانی

میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

3 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

3 − 1 =