پیش نمایش

پیش نمایش بازی FIFA 18

پیش نمایش بازی FIFA 18

سال گذشته EA Sports برای اولین بار، موتور داخلی و همیشگی خود برای سری FIFA یعنی Ignite (که نسخه نسل قبلی آن Impact نام داشت) را کنار گذاشت و برای ساخت FIFA 17 دست به دامن DICE و موتور Frostbite شد. البته در اینکه این تصمیم از سوی مقامات EA به این شرکت تحمیل شده بود هیچ شکی نیست (رجوع کنید به تعداد عناوینی که به سمت Frostbite کوچ کرده‌اند؛ با پیش نمایش بازی FIFA 18 همراه وی جی مگ باشید.

به نظر EA قصد دارد تا این موتور را تبدیل به موتور اصلی تمامی استودیوهای زیر مجموعه خود کند) و به هر حال، کوچ کردن به سراغ یک موتور جدید بدون شک برای یک بازی سالیانه که ساخت آن با فشردگی بسیاری دنبال می‌شود سخت است. به هر حال EA Sports هم باید از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را می‌برد، خصوصاً با توجه به اوج گیری دوباره PES. با تمامی سختی‌ها FIFA 17 عرضه شد و به عنوان اولین بازی از سری FIFA که با موتور فراست بایت ساخته شده بود، میخ خود را محکم کوبید.

حال آن استرس اولیه کار با موتوری جدید از بین رفته و EA Sports با خیال راحت می‌تواند اندکی بهبود را نسبت به سری کم‌نقص خود اعمال کند تا بیش از پیش، تمام و کمال باشد.در FIFA 18 شاهد معرفی چند قابلیت جدید هستیم و در کنار آن، برخی دیگر از ویژگی‌ها در بازی پررنگ‌تر شده و بهبود یافته‌اند. حال قصد داریم یک به یک آن‌ها را بررسی کنیم.

پیش نمایش بازی FIFA 18

بازگشت بخش داستانی

یکی از نقاط قوت FIFA 17 بدون شک بخش The Journey یا همان حالت داستانی آن بود. در FIFA 17 برای نخستین بار شاهد حضور یک بخش داستانی در یک بازی فوتبالی بودیم و این بخش اتفاقاً بسیار هم خوش ساخت بود و طرفداران از آن رضایت داشتند. بازگشت این حالت در FIFA 18 بدیهی به نظر می‌رسید و با معرفی این بازی مشخص شد که این حالت هم در آن گنجانده شده است.

این بخش این بار با پسوند Hunter Returns همراه شده و قرار است ماجراهای الکس هانتر (Alex Hunter) شخصیت اصلی این حالت در FIFA 17 را دنبال کند. شایعات مختلفی پیرامون این بخش وجود دارد مثل تغییر در سیستم دیالوگ‌ها و اثرگذاری آن‌ها در ادامه داستان و البته وجود لیگ‌های بیشتر در این بخش. تا کنون مشخص شده دیگر ماجراهای هانتر به انگلیس محدود نشده و او به آمریکا و برزیل هم سفر خواهد کرد.

همچنین حضور کریستیانو رونالدو هم در این حالت تائید شده است. در کنار آن، اکنون می‌توان هانتر را به طور کامل شخصی سازی کرد و برای او لباس و حالت موی خاص ساخت. اگر این حالت را در FIFA 17 به پایان رسانده باشید تمامی افتخاراتی که کسب کرده‌اید باقی خواهد ماند و از همان باشگاه، بازی را آغاز خواهید کرد ولی اگر تازه وارد باشید باید باشگاه مورد نظر خود از لیگ انگلیس را انتخاب کرده و چند میان پرده که حاوی اطلاعات داستانی است را هم تماشا کنید. بد نیست به یاد داشته باشید که این بخش فقط در نسخه مربوط به Xbox One، PS4 و PC بازی وجود خواهد داشت.

تعویض سریع

همیشه برای تعویض، بازیکنان مجبور به متوقف کردن بازی و رفتن به منوهای مربوطه بودند. این امر باعث می‌شد تا سرعت بازی به شدت کاهش یابد و در مواقعی گاهاً حساس، بازی متوقف شود. این مسئله مورد اعتراض برخی واقع شده بود خصوصاً به این علت که برخی تعویض‌ها، کاملاً واضح بود و از همان ابتدای بازی، فرد بازی‎‌باز تصمیم آن را گرفته بود که در دقیقه X یک تعویض را انجام دهد و بازیکن Y را جایگزین بازیکن Z کند.

حال در FIFA 18 قابلیت تعویض سریع (Quick Subs) گنجانده شده است. با این قابلیت، شما می‌توانید قبل از شروع بازی مشخص کنید که یک بازیکن، جایگزین بازیکن دیگری شود. سپس در بازی وقتی که توپ به خارج از زمین رفت، با نگه داشتن R2/RT این امکان را خواهید داشت تا آن تعویض را انجام دهید، بدون متوقف کردن بازی. به این ترتیب بخش اعظمی از توقف‌ها در بازی از بین خواهند رفت. می‌توانید ویدیویی از این قابلیت را مشاهده کنید:

تیم شما، تاکتیک شما

در این نسخه تاکتیک‌ها رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته‌اند و هر تیمی که برمی‌دارید، باید حواستان به اتخاذ ترکیب و تاکتیک مناسب برای آن باشد. این ویژگی جدید که Team Styles نام دارد شما را قادر می‌سازد تا درست به مانند یک مربی فوتبال، سبک بازی دلخواه خود را در بازی پیاده کنید و هماگونه که دوست دارید، بازی را پیش ببرید. تیکی تاکا را می‌پسندید؟ آن را در تیم خود پیاده کنید. دوست دارید تا پرس شدید را در زمین اعمال کنید؟ EA Sports دست شما را برای اتخاذ هر نوع تاکتیکی باز گذاشته است.

بازیکنان واقعی، بازیگران FIFA 18

در این نسخه، شاهد به کارگیری پررنگ تکنولوژی موشن کپچر خواهیم بود. EA Sports با بازیکنان مطرح دنیای فوتبال مثل کریستیانو رونالدو همکاری کرده و از آن‎‌ها برای موشن کپچر استفاده کرده است. به همین علت، اکنون انیمیشن‌های مربوط به حرکات این بازیکنان بزرگ درست به مانند واقعیت خواهد بود. بهره بردن از موشن کپچر باعث شده تا در انیمیشن‌های بازی بهبودهای بسیاری انجام پذیرد و اکنون بازی به شکل دراماتیک‌تری دنبال خواهد شد. انیمیشن‌های جدید باعث شده‌اند تا گل‌های متفاوت و جدیدی هم به ثمر برسند و جذابیت بازی دوچندان شود. از سوی دیگر سیستم دریبل‌زنی بازی هم به واسطه موشن کپچر دقیق دستخوش تغییراتی شده است و اکنون به شدت دریبل‌ها نرم‌تر و واقعی‌تر خواهند بود.

FUT با مخلفات بیشتر

بدون شک FIFA Ultimate Team یا همان FUT جذاب‌ترین بخش سری FIFA است و بیشترین طرفدار را هم دارد. یکی از ویژگی‌های دوست داشتنی این بخش در چند نسخه گذشته، Legends بود که در آن بازیکنان افسانه‌ای و قدیمی دنیای فوتبال هم قابل بازی بودند. این بخش همیشه در انحصار مایکروسافت و کنسول‌های این شرکت قرار داشت ولی اکنون، به نظر قرارداد همکاری مایکروسافت و EA به پایان رسیده و نوبت به سونی رسیده تا با EA همکاری کند.

همین باعث شده تا اولاً تریلرهای نمایش داده شده از بازی، روی کنسول PS4 باشند و دوماً بخش Legends نیز کلاً از بازی حذف شده و FUT Icons جایگزین آن شود. این بخش دقیقاً به مانند Legends است و در آن بازیکنان افسانه‌ای تاریخ مثل رونالدو نازاریو و رونالدینیو و پله و مارادونا و … وجود خواهند داشت ولی این بار، این بخش در دسترس تمام پلتفرم‌ها خواهد بود.

هر بازیکن افسانه‌ای در این بخش 3 کارت خواهد داشت که مربوط به اوایل دوران شهرت، اواسط دوران بازی و اواخر دوران ورزشی حرفه‌ای‌اش است و به همین علت قدرت آن‌ها در کارت‌های مختلف، متفاوت است. در بخش تک نفره Squad Battles هم می‌توانید برای کسب جوایز و بالا بردن امتیاز خود در FUT به رقابت بپردازید. از سوی دیگر با شرکت در Featured Squad Battle می‌توانید با بازیکنان حرفه‎ای، بازیگران و ورزشکاران معروف و بقیه مردم به رقابت بپردازید و تیم خود را بسنجید.

فوتبال با طعم Nintendo Switch

قرار است FIFA 18 برای کنسول جدید نینتندو یعنی Nintendo Switch هم عرضه شود. این نسخه متاسفانه از موتور گرافیکی فراست بایت استفاده نخواهد کرد پس نباید از آن انتظار کیفیتی در سطح کنسول‌های سونی و مایکروسافت در نسل هشتم داشت ولی به هر حال، به صورت 60 فریم بر ثانیه بوده و رزولوشن آن هم در حالت متصل به تلوزیون 1080p خواهد بود. از طرف دیگر این نسخه از بازی شامل حالت داستانی هم نخواهد شد پس اگر دوست دارید تا داستان الکس هانتر را روی کنسول هیبریدی نینتندو تجربه کنید، متاسفانه باید گفت که چنین چیزی امکان پذیر نیست.

البته این نسخه از بازی شامل بخش FIFA Ultimate Team به عنوان پرطرفدارترین بخش سری FIFA خواهد شد. از ویژگی‌های جالب این نسخه می‌توان به توانایی بازی کردن دو نفر با دو جوی کان کنسول Nintendo Switch اشاره کرد. چند ویژگی منحصر به فرد دیگر هم در این نسخه وجود خواهد داشت. از طرف دیگر، نسخه‌های نسل هفتمی FIFA 18 هم شامل بخش داستانی و بهبودهای گیم پلی و گرافیک نخواهند شد و بیشتر به مانند یک بروزرسانی حاوی لباس‌ها و ترکیب‌های جدید خواهند بود.

 پیش نمایش بازی FIFA 18

به جایگاه ویژه استادیوم خوش آمدید

به لطف بهره بردن از آخرین نسخه از موتور فراست بایت، اکنون اتمسفر استادیوم‌ها از همیشه بهتر شده است. شور و حال حاکم بر استادیوم در این نسخه بهتر از همیشه به شما منتقل خواهد شد. طرفداران در لحظات غم و شادی، حامی تیم محبوب خود خواهند بود و با نواختن سرودهای مختلف، تیم خود را تشویق خواهند کرد. همچنین عکس‌العمل‌های آنان هم در هنگام بروز اتفاقات خاص در بازی بهبود پیدا خواهد کرد.

همچنین قابلیت تعامل با تماشاگران برای خوشحالی پس از گل هم در بازی وجود خواهد داشت که به نوبه خود خبر جالبی به شمار می‌رود. در این بازی بیش از 50 ورزشگاه واقعی بازسازی خواهد شد. استادیوم تمام تیم‌های حاضر در لیگ برتر انگلیس در بازی وجود خواهند داشت و به جز آن، اکثر تیم‌های محبوب استادیوم‌های اختصاصی خود را در FIFA 18 خواهند داشت (تقریباً همه به جز بارسلونا به خاطر قرارداد با Konami و PES). از سوی دیگر چند استادیوم جدید به بازی اضافه شده مثل استادیوم‌هایی در عربستان و ژاپن و استادیوم Wanda Metropolitano به عنوان ورزشگاه جدید باشگاه اتلتیکو مادرید.

به طور کلی هم انتظار می‌رود نسخه نهایی بازی بیش از 70 استادیوم داشته باشد. از نظر گرافیکی بعید است که تغییر خاصی در بازی پیش بیاید به جز پیشرفت‌هایی اندک در نسخه PS4 Pro و Xbox One X بازی. از سوی دیگر از لحاظ گزارش هم دوباره باید شاهد گزارش جذاب مارتین تایلر (Martin Tyler) و الن اسمیت (Alan Smith) در کنار چند گزارشگر دیگر باشیم.

پیش نمایش بازی FIFA 18

در نهایت، باید گفت که امسال EA Sports قصد دارد تا هرچه بیشتر بازی خود را بهینه ساخته و با برخی بهبودهای جزئی، آن را باز هم نسبت به قبل بهتر کند. در 29 سپتامبر (7 مهر) امسال می‌توانید PS4، PS3، Xbox One، Xbox 360، Nintendo Switch یا PC خود را تبدیل به یک آوردگاه بزرگ کنید و FIFA 18 را تجربه کنید. در صورت پیش خرید نسخه Ronaldo Edition (با قیمت 80 دلار) و Icon Edition (با قیمت 100 دلار) هم می‌توانید 3 روز زودتر به بازی دسترسی پیدا کنید.


پیش نمایش بازی FIFA 18


 

دانیال دهقانی

دانیال دهقانی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

20 + شش =