تریلر

تماشا کنید: ویدیوئی که ترامپ برای نمایش خشونت در بازی‌ها از آن استفاده کرد

وی جی مگ: چند ساعت پیش ترامپ رئیس جمهور حال حاضر آمریکا در جلسه‌ای با اعضای ESA به بحث در مورد خشونت در بازی‌های ویدیوئی پرداختند.

به گزارش وی جی مگ، این جلسه با یک ویدیو که ترکیبی از صحنه‌های مجزا از بازی‌های مختلف بود آغاز شد. بعد از پایان ویدیو ترامپ گفت:« این‌ها خشن هستند، نه؟» این ویدیو شامل صحنه‌های آشنایی مثل قسمت بحث‌برانگیز کشتار در فرودگاه در بازی Call of Duty Modern Warfare 2 و دیگر بازی‌های خشن است.

در پاسخ به سوال ترامپ، اعضای ESA اشاره کردند که بله همه این بازی‌ها دارای چاشنی خشونت هستند اما هیچوقت برای تجربه توسط افراد کم سن و سال ساخته نشدند. همچنین ESA بار دیگر اشاره کرد که هیچ تحقیق علمی نتوانسته ثابت کند که بازی‌های خشن ویدیوئی ربطی به رفتار خشن افراد در جامعه داشته باشد. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط Verge به نظر این جلسه در نوع خود یک جلسه بسیار عجیب بوده است و به نظر دولت آمریکا صحبت‌های جدی در مورد محدود کردن این نوع بازی‌ها انجام داده است که خود چالش‌های عظیمی به همراه دارد.

ترامپ در این جلسه از بازیسازان درخواست کرده تا با در نظر گرفتن صحبت‌های انجام شده بازی‌های بهتر بسازند که به سلامت جامعه نیز کمک کند. همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده به نظر می‌رسد که جلسات بیشتری در این زمینه برگذار خواهد شد و ترامپ قصد دارد تا با بزرگان صنعت فیلم‌سازی نیز در این مورد جلساتی داشته باشد.

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

3 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

19 − دوازده =

  • راستش من هم با بازیهایی که صحنه های خشن رو در بازیها بصورت تفریح ترویج میدن مثل GTA V بشدت مشکل دارم. مثلاً صحنه شکنجه توسط ترور واقعا حال من رو بد کرد. ولی یک واقعیت وجود داره و اون اینه که هر کس بازی مربوط به سن خودش رو بازی کنه هیچ مشکلی پیش نمیاد. مثلاً منی که سن و سالی ازم گذشته بعد بازی آروم تر میشم ولی بچه های کوچک تر و کم سن و سال عصبی میشن چون بازی مربوط به سن اونها نیست و هنوز جنبه لذت بردن از بازی رو درک نکردن. ولی افسوس که این مسأله در ایران اصلا رعایت نمیشه و من از هر بچه ۱۰-۱۱ ساله می‌پرسم چی بازی می‌کنی میگه GTA, Rainbow 6.

  • :rotfl: :rotfl: :rotfl: خیلی میکس خوبی درست کرده بود!!! یادش رفته بود یه تیکه هم از GOW و Manhunt بذاره!!!
    ولی باحال‌تر از این کلیپ، اینه که خیلی شیک و مجلسی بهش گفتن که این بازی‌ها رو قرار نیست بچه‌ها بازی کنن.

  • قسمت جالب اینجاست که ترامپ هیچوقت بحث نکرده که خرید اسلحه توی امریکا رو‌ محدود بکنن بجاش طرحی رو مطرح کرد که معلم ها اسلحه داشته باشن تو مدرسه???