پیش نمایش تریلر

مقایسه MODERN WARFARE 2/3

mw3 vs mw2

اکثر گیمر هایی که خوره ی سری بازی های Call of Duty و Modern Warfare هستند، بعد از نمایش اولین تریلر از سومین قسمت از سری ماردن وارفر، شاکی شدند که گرافیک، گیم پلی و حتی انیمیشن های شماره جدید، کاملا یک کپی از شماره های قبلی این بازی است. خوب برای یک مقایسه بهتر، نگاهی بندازیم به آیتم کوتاهی که توسط آقای امین علیاری تهیه شده است.

__________________________

[download id=”757″]
مهدی فنایی

مهدی فنایی

25 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

سه × پنج =

  • درود
    ممنون از پیش نمایش
    دوستان به این نکته توجه کنید که :
    کال می دونست رقیب پر قدرتی به اسم بد کمپانی داره این یعنی:
    تمام سعیش رو کرده که از هر لحاظی بتونه موفق عمل کنه تا هواداراش رو از دست نده
    اما جز متعصبینش که کورکورانه ستایشش می کنن مطمئن باشین کسی که شجره نامه ای از این 2 شرکت نداشته باشه قطعا بتلفیلد 3 رو هم از لحاظ گرافیک هم داستانی بارها و بارها موفق تر از کال می دونه
    ……..
    ما تا نتونیم نسخه های اصلی این 2 بازی رو تجربه کنیم نمیتونیم با این کرک ها و درایوها نظر درستی بدیم
    اما برای منی که هنوز نسخه یک کال رو دارم بازی می کنم mw 3 یک شکست صد در صد رو تجربه کرده

    فروش خوبش هم به خاطر عنوانش و سابقه خوبش در ذهن های ما هست و بس

  • به نظر من mw هر سال داره از نسخه ی قبلی پیروی میکنه و هیچ پیشرفتی نسبت به قبل نداره و اگر دوباره mw1 با همان گرافیک mw2 بسازند خیلی ها ممکن است mw1 را به mw2 ترجیح دهند. اما همه باید این را قبول کنند که هیچ بازی با هر گرافیک یا داستانی به پای cod نمی رسه و این را هر ساله تجربه ثابت کرده.

  • سلام من خودم از طرفدار های صد اتیشه cod هستم .اقا اینقد همو نزنید ! یادتون نمیاد وقتی black opsاولین تریلر رو بیرون داد چقد مسخره بود ؟ همون اولش که هواپیما بمب میریخت ؟!؟ کلا ضایع بود ولی تو بازی اصلی … خدایی ته گرافیک بود .حالا کاری نداریم
    cod مخصوصا mw 1 و mw 2 واقعا طوری هممونو محو داستان و جذابیت کرد که کلا بحث گرافیک خیلی پیش و پا افتاده هست . همه گیر دادید به bf 3 ؟ یادتون نمیاد وقتی گفتند medal of honor بیاد کل cod bo رو میخوابونه ؟ جدا همچین چیزی شد ؟
    کدومتون حاضرید اون صحنه های mw 1 که بمب اتم ترکید رو فراموش کنید یا تو mw 2 آمریکا با بمب هلیکوپترارو تو سرتون ریخت رو فراموش کنید ؟ انقد سر گرافیک گیر ندید . اون حسی که بهتون میده رو درک کنید…
    حالا ببینید که میبره bf 3 یا mw3 یا یه قولی ww3
    قربان همتون شایان

  • خب . من هم نظرات شما دوستان رو خودنم و واقعا می گم دعوا چیز بدیه.اخه . جیزه:)
    یعنی پیش خودتون فکر کنید به خاطر یه بازی مارزه به همدیگه توهین کنین یا به هم بپرین؟
    حالا بحث اصلی :
    خب این که مسلمه که سری cod همیشه برتر بوده و تمامی بازی های هم سبک اون فقط و فقط یه تقلید محض از اون به حساب میان اما دقت کنید که کال اوف دیوتی هیچ وقت به خاطر گرافیکش معروف نشده . پیشرفت گرافیکی سری cod صرفا به خاطر پیشرفت تکنولوژی زمان بازی بوده درصورتی که بازی های هم رده و هم سبک این بازی بیشتر سعی کردن گرافیک خودشون رو به رخ این بازی بکشن نه گیم پلی که مطمئنا شکست هم خوردن .
    در مورد بتلفیلد هممون می دونیم که جدی ترین رقیب کال اوف دیوتی به حساب میاد و هر سال هرسال سعی کرده خودش رو به cod نزدیک و نزدیک تر کنه .که میشه گفت بازی امسال اون اولین تجربه dice در ضمینه بازی شوتر نظامی داستانیه که مطمئنا یه بازی که اولین باره که توی این ضمینه بوده شک نکنید که با یه شرکت کهنه کار نمی تونه رقابت کنه ((اگه می گین bad company 2 داستان داشت من هم اون رو بازی کردم خداییش چیز دندون گیری نداشت اصلا هیچی نبود حرف من رو توی داستان سرایی حرفه ای تلقی کنید))
    هیجان – داستان -گیم پلی و کلی چیزهای دیگه از عواملی بودن که بازی cod اینقدر معروف کردن
    شما بازی بازین نه بازی ساز باید به دید یه بازی باز به قضیه نگاه کنید . همه چیز که اینجا گرافیک یا کیفیت تصویر نمیشه .درسته از دید یه کارشناس تصویری و بازی ساز شاید با تصاویر منتشر شده از این دوتا بازی از نظر کیفیت تصویری cod قابل مقایسه با بتلفیلد نباشه اما باز هم میگم دوستان باید با دید یه بازی باز به قضیه نگاه کنن .
    ما که منتظر می مونیم ببینم بازی cod چه جوری از کار در میاد .
    در ضمن دوستان ارزشی نداره به خاطر یه بازی بیاین اینقدر توی سر و کله هم دیگه بزنید .

  • محمد جان سیستم گرافیک فنی بازی با یک تریلر مشخص نمی شود و نمی توان به آن بر اساس آن تریلر نمره ای داد! آیا با من موافق نیستید؟
    در ضمن شما طرفدار چه بخشی از بازیها هستی؟
    مثل تازه کارها به دنبال گرافیک هستید و یا مثل علاقه مندان به بازیهای ادونچر به دنبال داستان میگردید؟
    بخش صوتی بازی شما را به سمت خودش جذب کرده؟واقعاً دنبال چه هستید؟
    ——————————————
    ما اینجا سیستم نمره دهی باز نکردیم از نظر فنی این مشخصه که یه موتور جدید اون هم از یه شرکت قول حتما قوی تر از یه موتور به نسبت قدیمی هستش شاید نشه از یه تریلر همه ی نکات فنی گرافیک یک بازی رو فهمید اما میشه یه سری دیدگاه در مورد بازی داد مشخصا شما هرچقدر هم از گرافیک بازی تعریف کنید و ما هم فرض کنیم تریلر بازی خوب ساخته نشده 100 % گرافیک بازی اصلی از نظر فنی کرایسیس نمیشه میشه؟
    من طرفدار یک بازی کامل با تمام مشخصاتش هستم داستان گیم پلی گرافیک و صدا گذاری همگی برای من مهم هستند شما از نگاه فنی در مورد گرافیک mw حرف زدید و به بازی BF رو پیش و پا افتاده دوسنتید من هم در مورد همین جملتون اون حرف رو زدم که ببینم شما که اینقدر از فنی بودن صحبت میکنید چطور اینقدر راحت این بازی رو زیر سوال بردید
    طوری حرف میزنید انگار من از EA اومدم طرفداری کنم دوست عزیز من از سری COD بدم نمیاد همیشه یه بازی عالی دیدمش اما امسال به نظرم چیزی برای عرضه کردن نداره به نظرم خیلی تکراریه و از نظر فنی خیلی عقبتر از رقیب خودش

  • آقا چرا دعوا می کنین 😀
    اصلا هر دو تا شون چرت وه ارزش بازیی کردن نداره
    یه صلوات بفرستین تموم کنین دعوا رو 😀

  • من نظر اقا سروش رو به خاطر اینکه میگویند گرافیک بازی پسرفت داشته رد میکنم در ضمن گرافیکی که تو بازی Quak 4 به کاربرده شده همان گرافیک بازی brink با اپدیتهای انجام شده یعنی Id Tech 4 ولی گرافیک بازی پیشرفت خوبی داشته است و میشه حداقل به گرافیکش امیدوار بود ولی به خاطر اینکه نکتهای نامفهموم بازی wm2 فهمید باید این بازی رو بازی کرد حتی برای یکبار

  • عجیبه که بعضی از دوستان میگن تو CoD داستان مهم نیست. از MW 1 به بعد داستان و روایت داستان به یکی از ویژگی های این سری تبدیل شده و اصلا به خاطر داستان MW 2 بود که بعضی از منتقدای داخلی این بازی رو زیاد تحویل نگرفتن و به اون انگ “بازی تبلیغاتی” زدن. همون صحنه های سینمایی هم که دربارش صحبت می کنید، بخشی از روایت داستانه.
    یه نکته دیگه: تو گیم تاک آقا سروش معتقد بودن bad company 2 حتی از لحاظ صحنه های سینماتیک هم از MW2 قوی تر بود. می خواستم خدمت ایشون عرض کنم سروش خان، نام CoD با صحنه های سینمایی گره خورده و صحنه های سینمایی BC 2 در واقع تقلیدی بود از MW 1. هر ایرادی می خواین به CoD بگیرین، ولی صحنه های سینمایی این بازی به معنای واقعی کلمه شاهکاره. حتما اون جمله ی معروف پیتر جکسون ( کارگردان ارباب حلقه ها) بعد از عرضه MW 2 یادتون هست که گفت: انجام دادن این بازی حتی از تماشای یک فیلم هم لذت بخش تره!

  • میدونید که در روز اول پیشفروش 3 برابر BLACK OPS پیشفروش داشته
    برتری کامل در دست CALL OF DUTY MODERN WARFARE 3

    برتری گرافیکی در دست Battlefield 3

  • ” بنده با توجه به Fan بودنم منطقی دارم به موضوع نگاه میکنم .. ”
    البته من هم سعی دارم چنین کاری بکنم ولی به خاطر صحبت “سجاد” بود که کمی annoyed شدم!
    شما به بزرگی خودتان حرف های بنده را ببخشید و منتظر بمانید تا بازی اصلی عرضه شود وآنگاه قضاوت را شروع کنید.
    ———–
    ارادتمند عزیزان گرامی
    سینا.جــــــــــــ .

  • ” یه شرکت که این همه داره از این عنوان نون میخوره ” عجولانه ” طراحیش کنه .. ”
    آقای خدامی عزیز قبول کنید هیچ وقت تریلر های سری COD شگفت انگیز و چشم نواز نبودند هرچند گاهی اوقات از نظر گرافیک فنی در عصر خود بهترین بودند! اگر قبول ندارید یک سری به COD1 و COD2 بزنید تا به حرف اینجانب برسید!

  • ” ما هم نمیگیم COD بد تر از BF هست ، خیر . از لحاظ فنی قبل از بازی شکست خوردست ”
    آقا سروش این که شما میگید از اخلاق حرفه ای به دور است! بهتر است منتظر نسخه ی اصلی بمانید و بعد تصمیم بگیرید! موافق نیستید؟

  • ” شما که هی میگی فلان قدر بازی کردم عشق این بازیم و از این حرفا یعنی در اطلاع نیستی که از این بازی در همین حد یه تریلر منتشر شده که میای میگی حیف بود که دانلود کردم ؟؟؟ این تریلر رو حتی بخوایم از نظر تبلیغاتی بررسی کنیم مشکل داره درسته بازی cod همیشه یه بازی با ارزش بوده اما اینکه بیای ببریش بالا خیلی حرفه اینقدر از دید فنی حرف میزنی اخه ادم عاقل اصلا بگیریم داستان BF3 صفر باشه تو توی همون تریلر گرافیک و صدا گذاری بازی رو ندیدی؟ اگر دیدی چرا برمیگردی میگی بازی پیش و پا افتاده ی BF3 ؟؟؟ بعدشم یه سوال از نظر سینماتیک به نظر شما این بازی شباهت زیادی به شماره قبلش نداشت ؟ اونوقت این نقص فنی بازی به حساب نمیاد ؟؟؟ جالبه واقعا ”
    محمد جان سیستم گرافیک فنی بازی با یک تریلر مشخص نمی شود و نمی توان به آن بر اساس آن تریلر نمره ای داد! آیا با من موافق نیستید؟
    در ضمن شما طرفدار چه بخشی از بازیها هستی؟
    مثل تازه کارها به دنبال گرافیک هستید و یا مثل علاقه مندان به بازیهای ادونچر به دنبال داستان میگردید؟
    بخش صوتی بازی شما را به سمت خودش جذب کرده؟واقعاً دنبال چه هستید؟
    باید بدانید سری COD البته با اینکه در هر دوره ای عرضه شده از نظر گرافیک فنی صحبتی برای گفتن داشته امّا بیشترین تمرکز بر روی گیم پلی بوده و این شد که این بازی استانداردی شد برای همه ی بازیهای FPS که هر روزه تکرار و تقلید از این بازی رو مشاهده می کنیم!در Blck Ops هم که داستان وارد این سری شده بود کاری کاملاً غیر ضروری از نظر من بوده چرا که COD برای روایت داستان نیست،برای لذت بردن از گیم پلی ای روان است که به قول بعضی دوستان روح انسان را جلا میدهد!(D:)
    در ضمن COD همیشه از نظر گرافیکی هم عالی بوده از همان اوّل موتور شدیداً ارتقا یافته Quake III که در نسخه ی اوّل البته استفاده شده بود به Refractor Engine بتلفیلد1942 می چربید!حالا که Frostbite 2.0 روی کار آمده حداقل این موضوع را به بزرگی خودتان ببخشید که بعد از یک دهه پیروزی سری COD یک بار هم سری Battlefield پیروز شده و البته باز هم پرچم گیم پلی COD بالاست چرا که بدون شک اینفینیتی وارد به کار خود وارد است و البته باز هم تا آمدن بازی باید منتظر ماند!

  • امین جان ممنون به خاطر زحمتی که کشیدید امّا همان طور که میدانید هیچ وقت یک بازی رو از نظر فنی نمیشه از روی یک تریلر یا تیزر اوّلیه بررسی کرد و این چیزی است که عملاً غیر ممکن است و نهایتاً بازی تا لحظه ی تحویل تغییر های نهایی خود را خواهد کرد. حتی نسخه ای که برای تست بازی هم تهیه شده گویای خود بازی نیست چه برسد به اوّلین تریلر ها و البته CRYSIS2 گواهی بود بر این مدعا!

  • << آقای سروش خدامی عزیز شما هم لطفاً هی تخیل نروید که ” اوّلین تریلر باید خفن باشد ” و از اینجور حرف ها! اگر عضوی از صنعت گیم باشید مطمئناً به خاطر دارید که تریلرهای سری COD همواره عجولانه ساخته شدند و حتی عنوان Call of Duty2 هم که یکی از به یاد ماندنی ترین بازی های FPS است از این قاعده مستثنی نبود! اگر بخواهیم قبل از آمدن نسخه های اصلی بین Battlefield3 و Call of Duty MW3 یکی را انتخاب کنیم کاری کاملاً خارج از عقل خواهد بود! ارادتمند دوستان عزیز >>

    ببخشید سینا جان ، ولی چیزی که شما داری میگی خارج از منطق یه آدم حرفه ای هست ، اگر G-TALK رو گوش داده باشی حتما آخرشو هم شنیدی که من گفتم .. COD بد نمیشه .. پیشرفت نمیکنه . ما هم نمیگیم COD بد تر از BF هست ، خیر . از لحاظ فنی قبل از بازی شکست خوردست . از لحاظ فروش هم از BF صد در صد بالاتر خواهد بود . چون زمینه ی قبلی داره .. وقتی یه بازی ” مدعی ” هست . مردم گشنه و تشنه ی یه Debut Teaser نیستند که یه شرکت که این همه داره از این عنوان نون میخوره ” عجولانه ” طراحیش کنه .. اصلا قابل قبول نیست این موضوع و این حرف شما ، نه تنها من . مطمئنا دوستان دیگر هم این صحبت شما رو Fan’s Talk خطاب میکنند که ارزش‌ـش منفی هست متاسفانه . بنده با توجه به Fan بودنم منطقی دارم به موضوع نگاه میکنم ..

    امین جان دستت دردنکنه ، آیتم خیلی خوبی بود ، واقعا حرفای من رو توی GTalk با این ویدئو کامل کردی ..

  • @سینا : اقا چرا الکی میای چرت و پرت میگی ؟ شما که هی میگی فلان قدر بازی کردم عشق این بازیم و از این حرفا یعنی در اطلاع نیستی که از این بازی در همین حد یه تریلر منتشر شده که میای میگی حیف بود که دانلود کردم ؟؟؟ این تریلر رو حتی بخوایم از نظر تبلیغاتی بررسی کنیم مشکل داره درسته بازی cod همیشه یه بازی با ارزش بوده اما اینکه بیای ببریش بالا خیلی حرفه اینقدر از دید فنی حرف میزنی اخه ادم عاقل اصلا بگیریم داستان BF3 صفر باشه تو توی همون تریلر گرافیک و صدا گذاری بازی رو ندیدی؟ اگر دیدی چرا برمیگردی میگی بازی پیش و پا افتاده ی BF3 ؟؟؟ بعدشم یه سوال از نظر سینماتیک به نظر شما این بازی شباهت زیادی به شماره قبلش نداشت ؟ اونوقت این نقص فنی بازی به حساب نمیاد ؟؟؟ جالبه واقعا
    اقا امین دستت درد نکنه از نظر من که خیلی ویدئوی جالبی بود و خیلی نکات خوبی رو بیان میکرد

  • @سینا
    من این ویدیو رو درست کردم ، انتقاد شما به جا ولی حداقل متن بالای پلیر رو هم مطالعه کنید…
    آقای فنایی زحمت کشیدن گذاشتن رو سایت ، فقط فراموش کردم بهشون بگم که زیر ویدیو بنویسن به درد گیمرایی که ته مولتی بازی رو درآوردن نمی خوره.مگه من بخش مولتی رو مقایسه کردم که ساعت میدید؟خود منم خیلی cod بازی کردم و وقتی بیاد می خرم ، این ویدیو هم فقط جهت مقایسه و پیشرفتی بود که می شد از تو تریلر نخست دید.بخش mw2 هم از روی تریلر رسمی تهیه شده بود و منم قصدم تخریب بازی نبوده فقط یک مقایسه بود.
    یکم جنبه داشته باشید.

  • دوستان
    منظور از شباهت فقط گرافیک نبود بلکه طراحی مراحل و طراحی بصری بازی که هیچ فرقی با سری قبلی نداره
    حتی اینقدر به خودشون زحمت ندادن انیمیشن های بازی رو تغییر بدن.
    طراحی مراحل کلیشه ای مراحل زیر آب – کنترل ac130 – قایق سواری.هلی سواری و و و…. که mw 3 رو تبدیل کرده به یه dlc
    یه نگاه یه این عکس ها بندازین
    http://www.gogaminggiant.com/wp-content/uploads/2011/05/call-of-duty-21.png
    http://www.gogaminggiant.com/wp-content/uploads/2011/05/call-of-duty-11.png
    http://www.gogaminggiant.com/wp-content/uploads/2011/05/call-of-duty-1024×411.png

  • بابا من میگم اینجور تریلر درست کردن مسخره بود،چون من تریلر اصلی بازی رو دانلود کرده بودم و MW2 هم که 100بار بازی کردم پس چه لزومی بود بیاییم تریلر ها رو بررسی کنیم؟ دوست عزیزم من حرفه ای COD هستم و سالهاست بخش Multiplayer این بازی رو به صورت حرفه ای دنبال می کنم و درست است و اگر مانند آقای خدامی 1300 ساعت بازی نکرده باشم کمتر بازی نکردم و عنوان COD را هیچ وقت با بازیهای پیش پا افتاده ای همچون Battlefield عوض نمی کنم! در ضمن این تریلر که آقای فنایی زحمت کشیدن و درست کردند کاملاً بی جهت بود چون اوّلا از روی چند تریلر نمی شود به بخش فنی بازی پی برد پس باید منتظر بازی اصلی ماند!
    آقای سروش خدامی عزیز شما هم لطفاً هی تخیل نروید که ” اوّلین تریلر باید خفن باشد ” و از اینجور حرف ها! اگر عضوی از صنعت گیم باشید مطمئناً به خاطر دارید که تریلرهای سری COD همواره عجولانه ساخته شدند و حتی عنوان Call of Duty2 هم که یکی از به یاد ماندنی ترین بازی های FPS است از این قاعده مستثنی نبود! اگر بخواهیم قبل از آمدن نسخه های اصلی بین Battlefield3 و Call of Duty MW3 یکی را انتخاب کنیم کاری کاملاً خارج از عقل خواهد بود!
    ارادتمند دوستان عزیز
    سینا.جــــــــــــ.

  • بله درسته که از نظر گرافیکی شاید نا امید کننده هم بود، ولی این حرف های مفت دیگه برا چیه که حیف شد دانلود کردم و مسخرس، مطمئنم همین الان هم اگه یه تریلر دیگه بیاد باز با کله دانلودش میکنی و به موقعش هم با کله میری میخری !