مقاله

معرفی شخصیت های Overwatch – قسمت اول

معرفی شخصیت های Overwatch - قسمت اول 1

شرکت بلیزارد (Blizzard) توانست با ساخت و عرضه Overwatch ثابت کند که آنها صرفا متخصص ساخت بازی‌هایی از سری Diablo، Warcraft و Starcraft نیستند و اگر بخواهند می‌توانند اثری با استاندارد‌های بسیار بالا در هر سبکی بسازند. Overwatch در سبک اول شخص شوتر که صرفا به صورت آنلاین و رقابتی دنبال می‌شود ساخته شده و به نوعی اولین تجربه بلیزارد در این سبک بود که بسیار نیز موفق عمل کرده است.

این بازی از شخصیت‌های مختلف تشکیل شده است که هر کدام نقشی تاثیر‌گذار در موقعیت‌های متفاوت دارند. در این مقاله قرار نیست که به داستان شخصیت‌ها و ارتباط آنها با یکدگیر بپردازیم بلکه قرار است که نقش هر شخصیت به صورت تقریبا تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

باید اشاره کنیم که توضیحات ارائه شده برای هر شخصیت مربوط به شروع فصل هشتم از مسابقات Competitive در آغاز سال 2018 میلادی است و به خاطر ذات این بازی و تغییرات مختلف ممکن است شخصیت‌ها در آینده دارای قابلیت‌های جدید باشند و یا برخی از قابلیت‌ها دچار تغییرات رادیکال شده باشند. بلیزارد در طراحی شخصیت‌ها کار بسیار خوبی انجام داده است و در حال حاضر تقریبا تعادل بسیار خوبی در این زمینه در Overwatch وجود دارد.شخصیت‌های Overawtch به صورت کلی به 4 دسته تقسیم می‌شوند.

دسته اول در زیر شاخه Offense قرار می‌گیرند. شخصیت‌هایی که معمولا قدرت بالایی در دریافت صدمه ندارند و در صورت بی احتیاطی بسیار زود توسط تیم مقابل کشته خواهند شد. این دست از شخصیت‌ها قدرت بسیار بالایی در وارد کردن صدمه دارند و در بازه زمانی کوتاه اگر به آنها اجازه داده شود می‌توانند چند گیمر را از تیم مقابل ناکار کنند.

از شخصیت‌های این دسته Offense می‌توان به Soldier 76، Genji و McCree اشاره کرد. دسته دوم از شخصیت‌ها زیر مجموعه Defense قرار خواهند گرفت. این دست از شخصیت‌ها در کار‌های دفاعی توان بسیار زیادی دارند اما در وارد کردن صدمه نیز بسیار قدرتمند هستند. قابلیت‌های دفاعی این نوع از شخصیت‌ها در بسیاری موارد برای پیشروی تیم حمله کننده نیز بسیار مهم هستند. فراموش نکنیم که قدرت‌های ویژه (Ultimate) این دست از شخصیت‌ها قدرت تخریبی بسیار زیادی دارند و اگر درست استفاده شوند بسیار خطرناک هستند. شخصیت‌های این دسته شامل Hanzo، Junkrat و Mei و … هستند.

معرفی شخصیت های Overwatch - قسمت اول 2

دسته سوم مربوط به تانک‌ها (Tank) خواهد بود. تانک‌ها به خودی خود به دو زیرشاخه تقسیم می‌شوند که به آنها Main Tank (تانک اصلی( و Off-Tank (تانک فرعی/ثانویه) می‌گویند. تانک اصلی از قدرت‌های دفاعی بسیار خوبی برخودار است. قدرت دفاعی این تانک‌ها به نوعی طراحی شده که آنها در خط مقدم مبارزات قرار گرفته و میزان صدمه بسیار زیادی را تحمل می‌کنند. از این دست تانک می‌توان به Reinhardt اشاره کرد.

در سمت مقابل تانک فرعی مکملی برای تانک اصلی است. آنها با حفظ کلیات یک شخصیت تانک که سلامتی بسیار زیاد و البته قدرت صدمه نسبتا متوسط دارند ساخته شدند اما قابلیت‌های حجومی آنها و به خصوص حرکت سریع در آنها مشاهده می‌شود. از این دست تانک‌ها می‌توان به شخصیت محبوب D.Va اشاره کرد. دسته آخر از شخصیت‌ها پشتیبان (Support) هستند. این دسته از شخصیت‌ها نیز به دو زیر شاخه تقسیم می‌شوند.

دسته اول به صورت مستقیم و یا طول دوره زمانی سلامتی را به دیگر شخصیت‌ها بازمی‌گردانند که حضور آنها برای پیروزی هر تیمی الزامی است مثل Mercy و یا Lucio. دسته دوم به شخصیت‌هایی هستند که علاوه بر پشتیبانی، قدرت‌هایی در زمینه کمک به هجوم تیم در اختیار دارند که شامل Ana، Moira و … هستند. در ادامه به توضیحات هر شخصیت به صورت کاملا جدا بررسی خواهد شد و شما می‌تواند با نقاط ضعف و قوت هر کدام آشنا شوید.


معرفی شخصیت های Overwatch - قسمت اول 3

Lucio

شخصیت Lucio از اولین تست‌های انجام شده بین گیمر‌ها محبوبیت بسیار خاصی داشت و از آن زمان تغییرات بسیار کمی روی این شخصیت انجام شده است. یکی از دلایلی که باعث شده این شخصیت در این سطح محبوب باشد، همه کاره بودن آن است. تقریبا کمتر شخصیتی در کلاس پشتیبان است که بتواند مانند Lucio قابلیت‌های مختلفی را در لحظه نیاز تیم، به همه ارائه کند.

قابلیت‌های Lucio تقریبا به کار همه اعضای تیم آمده و می‌تواند در لحظات حساس تعیین کننده نتیجه مسابقه باشد. وظیفه اصلی Lucio به عنوان یک شخصیت پشتیبان، بالا نگه داشتن سطح سلامتی تمام اعضای تیم است. او این کار را با استفاده از اسلحه عجیب و غریبش انجام می‌دهد. اسلحه Lucio به صورت کلی دارای دو حالت است. حالت اول و پیش‌فرض دایره‌ای دور این شخصیت به وجود آورده که همه هم تیمی‌های حاضر در آن به مرور زمان سلامتی از دست رفته خود را دریافت خواهند کرد.

در حالت دوم این باف (Buff)، دیگر سلامتی به هم تیمی‌ها باز نمی‌گرداند بلکه باعث افزایش سرعت حرکت می‌شود. همانطور که حدس می‌زنید این قابلیت‌ها ویژه می‌تواند پشتیبان خیلی عالی برای یک تیم موفق باشد. در ادامه به توضیح قابلیت‌های این شخصیت به صورت جزئی‌تر می‌پردازیم. راز اصلی برای خوب بازی کردن با Lucio این است که بدانید چگونه قابلیت‌های مختلف او را در موقعیت‌های مناسب و در تعامل با یکدیگر استفاده کنید.

Sonic Amplifier / Soundwave

معرفی شخصیت های Overwatch - قسمت اول 4

اسلحه اصلی Lucio قابلیت‌های مختلف و البته جالبی به این شخصیت داده است. حرکت اصلی این اسلحه Sonic Amplifier است که سه تیر پشت سر هم با اختلاف زمانی کوتاه به سمت دشمن پرت خواهد کرد. قابلیت دوم این اسلحه نیز پرت کردن دشمن به عقب است که در بسیاری از مواقع می‌تواند تعیین کننده سرنوشت یک مبارزه تیمی باشد.

Crossfade

معرفی شخصیت های Overwatch - قسمت اول 5

همانطور که گفتیم اسلحه این شخصیت دارای باف مخصوص است که گیمر می‌تواند یکی از آنها را در هر زمان انتخاب کند. بازگشت سلامتی به خود و هم‌تیمی‌ها یا افزایش سرعت. این قابلیت‌ها هر دو به صورت AoE (Area of Effec) عمل می‌کنند و اگر از این باف‌ها استفاده کنید اما کسی در دایره کنار شما حضور نداشته باشد جز شما کسی از آنها سود نخواهد برد. پس سعی کنید همیشه در فاصله مناسبی از هم تیمی‌های خود حضور داشته باشید.

Amp it Up

معرفی شخصیت های Overwatch - قسمت اول 6

این قابلیت صرفا قدرت‌های بخش Crossfade را برای لحظاتی بیشتر از حد عادی می‌کند. به عنوان مثال در مبارزه تیمی قرار دارید که تیم شما به سختی در حال دریافت صدمه است و می‌خواهید که همه را زنده نگه دارید؟ با استفاده از این قابلیت چند ثانیه می‌توانید با قدرت بیشتری سلامتی را به هم تیمی‌های خود بازگردانید. یا برعکس قصد دارید تا تیم خود را سریع‌تر به هدف برسانید؟ با استفاده از این باف مقطعی سرعت هم تیمی‌ها را چند ثانیه به شدت افزایش دهید.

Sound Barrier (Ultimate)

معرفی شخصیت های Overwatch - قسمت اول 7

آخرین قابلیت ویژه این شخصیت Sound Barrier است. همانطور که قبلا اشاره کردیم هر کدام از شخصیت‌های حاضر در Overwatch قدرت ویژه‌ای در اختیار دارند که از آنها با نام Ultimate یاد می‌شود. زمان استفاده از این قدرت با نمایشگری کوچک در پایین صفحه نمایش داده می‌شود. برای سریع‌تر پر شدن نمایشگر باید در کار‌های تیمی شرکت کنید، به دشمن صدمه برسانید و یا هم تیمی‌های خود را Heal کنید.

Sound Barrier شخصیت Lucio در بازه زمانی کوتاهی یک سپر محافظت کننده به هر شخصیت حاضر در اطراف او از تیم خودی می‌دهد. با استفاده از این سپر، سطح سلامتی افزایش چشم‌گیری خواهد داشت. این قابلیت می‌تواند کلید اصلی برای پیروزی در مبارزات تیمی برای کسب یک هدف در بازی باشد.

ترفند‌ها

  • اگر در جایی از نقشه حضور دارید که می‌توانید با پرت کردن دشمن به پایین، آنها را از بازی خارج کرده و یا حتی بکشید، حتما این کار را با استفاده از قابلیت Soundwave انجام دهید. در بسیاری از نقشه‌های Overwatch، اهداف اصلی در جایی قرار دارند که امکان انجام اینکار به راحتی وجود دارد. با خارج کردن یکی از اعضای تیم مقابل تیم شما می‌تواند راحت‌تر به هدف خود برسد.
  • تیر‌های اسلحه Lucio تاخیر خاصی در شلیک به هدف دارند. به همین خاطر نیاز نیست که دقیقا روی هدف تیراندازی کنید چون به احتمال زیاد هدف تا رسیدن تیر به مقصد از جای خود حرکت کرده باشد. همیشه سعی کنید مسیر راه رفتن گیمر مقابل را در نظر گرفته و بعد از آن اقدام به تیر اندازی کنید. حرفه‌ای شدن در این مورد کمی زمان‌بر است و نیاز به تمرین دارد.
  • همیشه سعی کنید قدرت ویژه Sound Barrier را برای مبارزات تیمی ذخیره کنید. این ویژگی می‌تواند در بسیاری از این مبارزات تعیین کننده باشد. اگر در خارج از مبارزات تیمی مجبور به استفاده این قابلیت شدید حداقل مطمئن باشید دو الی سه نفر از هم تیمی‌ها نزدیک شما باشند در غیر این صورت Sound Barrier را هدر داده‌اید. این قابلیت هر چند دقیقه یک بار قابل استفاده است و هر دادن آن می‌تواند حتی باعث باخت تیمتان شود.
  • در حالی که Lucio قدرت بسیار خوبی در نابود کردن دشمن دارد اما هدف اصلی شما از بازی کردن با این شخصیت، کمک به هم تیمی‌ها است، کاری که Lucio به خوبی آن را انجام می‌دهد. همیشه باید حواستان به بافی که برای تیم در نظر گرفتید باشد. در ابتدا شاید فراموش کنید که از قدرت بازگشت سلامتی استفاده می‌کنید یا سرعت!
  • یکی از قابلیت‌های مخفی شخصیت Lucio راه رفتن روی دیوار است. استفاده از این قابلیت در راه کمک به تیم کار آسانی نیست. پیشنهاد ما این است تا وقتی که استفاده درست از آن را یاد نگرفتید در مسابقات Competitive از آن استفاده نکنید.
  • در نبرد‌های 1v1 سعی کنید تا با قابلیت Sound Wave نفر مقابل را به سمتی پرت کرده و با تیر‌اندازی سریع آنها را برای لحظه‌ای از خود دور کنید. اینکار باعث می‌شود آنها لحظه‌ای نتوانند کاری را انجام دهند و در نهایت شما فرصت بیشتری برای تیر‌اندازی داشته باشید.
  • سعی کنید از قابلیت راه رفتن روی دیوار برای فرار از خطر نیز استفاده کنید. از مسیر‌هایی استفاده کنید که تیر اندازی به سمت شما با استفاده از قابلیت راه رفتن روی دیوار بسیار سخت باشد. شاید در ابتدا اینکار بسیار غیرمنطقی باشد اما وقتی انجام آن را به خوبی یاد گرفتید می‌توانید با عقب‌نشینی به موقع و زنده ماند و در انتها همراهی بقیه هم تیمی، سریع‌تر به اهداف نزدیک شده و آنها را تصاحب کنید.
  • یکی از نشانه‌های گیمری که تسلط به کلیت Overwatch دارد این است که نشانه‌های استفاده از قدرت‌های ویژه (Ultimate) همه شخصیت‌ها را بداند. هر شخصیت قبل در ابتدای استفاده از قابلیت ویژه خود، دیالوگ مخصوصی را می‌گوید که مشخص می‌کند قصد انجام اینکار را دارد. شما می‌توانید با گوش دادن به این دیالوگ‌ها، استراتژی خوبی برای دفاع از تیم خودتان انتخاب کنید. به عنوان مثال قابلیت Sound Barrier شخصیت Lucio می‌تواند قابلیت ویژه شخصیت‌های Reaper و Va را به راحتی خنثی کند.
  • همیشه به یاد داشته باشید که استفاده از قابلیت ویژه Sound Barrier با کمی تاخیر انجام می‌شود. این تاخیر تقریبا حدود یک ثانیه است.
  • در موقع بازی کردن با Lucio حتما نزدیک هم تیمی‌ها باشید، در غیر این صورت فقط قابلیت‌های خود را هدر خواهید داد. نکته بسیار بد این است که شما در اکثر مواقع فردی از تیم مقابل را نابود کنید.

شخصیت‌های بدل

هر شخصیتی که در Overwatch حضور دارد در کنار برخی بسیار بهتر بازی کرده و در مقابل برخی دیگر به خاطر قابلیت‌های متفاوت، با مشکل مواجه می‌شود. شخصیت‌هایی که بتوانند قابلیت‌های دیگران را بی‌اثر کرده و آنها را تحت تاثیر قرار دهند بدل (Counter) می‌گویند. هر شخصیت به هر حال در مقابل برخی قدرتمند و در مقابل برخی نیز ضعیف است.

Lucio در مقابل این شخصیت‌ها ضعیف است Lucio در مقابل این شخصیت‌ها قوی است
Mei Mercy
McCree Symmetra
Pharah Torbjorn

Lucio به خاطر قابلیت‌های خاص شخصیت Mei و کاهش سرعت و جابه‌جایی، لحظات سختی را تجربه خواهد کرد. McCree نیز قدرت جابه‌جایی خوبی دارد و می‌تواند Lucio را تحت تاثیر قرار دهد. برای اینکه بتوانید در مقابل این شخصیت‌ها دوام بیاورید بهتر است فاصله زیادی نسبت به آنها داشته باشید. Pharah نیز به خاطر اینکه از فاصله زیاد اقدام به حمله می‌کند می‌تواند خیلی راحت Lucio را تحت تاثیر قرار دهد. یکی دیگر از شخصیت‌هایی که قدرت خوبی در جا‌به‌جایی و اذیت کردن Lucio دارد بدون شک Tracer خواهد بود.


معرفی شخصیت های Overwatch - قسمت اول 8

D.Va

اگر به استفاده از تانک علاقه دارید اما قصد استفاده از یک تانک کلاسیک را ندارید یا حتی به خاطر چیدمان تیمی مجبور به انتخاب تانک شدید D.Va می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. D.Va می‌تواند یکی از قدرتمند‌ترین رهبر‌های خط مقدم در مبارزات باشد. او نسبت به تانک‌های دیگر حالتی سریع‌تر و خشن دارد و می‌تواند لایه‌های دفاعی تیم مقابل را به خوبی تحت تاثیر قرار دهد.

همچنین به خاطر میزان سلامتی بالا و استفاده از سپر موقت او قدرت دفاعی زیادی در مقابل حملات دارد. شخصیت D.Va در واقع دو حالت کلی را شامل می‌شود. وقتی که که از زره ویژه خود استفاده می‌کند و وقتی که این زره در دسترس نیست. زره D.Va قابلیت انفجاری و نابود کردن تعداد زیادی از دشمن‌ها که در اطرافش قرار گرفته باشند دارد و در سمت مقابل می‌تواند برای چند لحظه تمام صدمه وارد شده را دفع کند.

زره مخصوص D.Va قابلیت جا به جایی او در سطح نقشه را بسیار زیاد کرده چون امکان پرواز موقت با آن وجود دارد که برای خط شکنی در موقع دفاع تیم مقابل بسیار عالی خواهد بود. با تمام تفاسیر باید گفت که D.Va شخصیتی نیست که بازی کردن با آن به صورت حرفه‌ای کار آسانی باشد و به تمرین بسیار زیاد نیاز دارد. در ادامه به توضیح قابلیت‌های این شخصیت به صورت جزئی‌تر می‌پردازیم.

تانک کردن با D.Va می‌تواند در ابتدا کمی گیج کننده باشد. در این حالت باید نکات خاصی را مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال بدانید که بُرد موثر اسلحه این شخصیت چه قدر است. در قسمت زیر به قدرت‌های مختلف این شخصیت می‌پردازیم.

Fusion Cannons (داخل زره)

معرفی شخصیت های Overwatch - قسمت اول 9

این قابلیت در واقع اسلحه‌های اصلی روی زره D.Va است. قدرت این اسلحه بر اساس نزدیکی شما به هدف تعیین می‌شود و با شلیک کردن نیز سرعت حرکت گیمر کاهش پیدا خواهد کرد. این اسلحه نیاز به Reload ندارد و تا زمانی که نیاز به آن داشته باشید می‌توانید به شلیک بپردازید، البته فاکتور کاهش سرعت حرکت می‌تواند تنبیه خوبی برای جلوگیری از تیراندازی ممتد باشد.

Light Gun (بیرون زره)

معرفی شخصیت های Overwatch - قسمت اول 10

همانطور که گفتیم، D.Va دو فاز کلی در طراحی دارد. داخل و خارج از زره. البته این شخصیت به صورت کلی بیرون از زره قابلیت خاصی ندارد و صرفا می‌تواند از اسلحه Light Gun استفاده کند. البته اشتباه نکنید، بر خلاف اسمش، Light Gund اسلحه فوق العاده موثری است که تقریبا در همه فواصل می‌توانید از آن استفاده کنید. مشکل اصلی در این قسمت این است که چون D.Va زره خود را در اختیار ندارد، با چند صدمه کوچک قعطا خواهد مرد.

Boosters (داخل زره)

معرفی شخصیت های Overwatch - قسمت اول 11

قابلیت Boosters نکته‌ای است که استیل کلی بازی کردن با شخصیت D.Va را تعیین می‌کند. با استفاده از دکمه مخصوص به این قابلیت گیمر می‌تواند چند لحظه روی هوا بدون هیچ محدودیت و البته سرعت بالا حرکت کند. با استفاده از این قابلیت می‌توانید سریع‌تر به مبارزات بازگردید و یا در مبارزات به پشت خط اصلی مبارزه رفته و شخصیت‌های کلیدی تیم مقابل را آزار دهید تا از کار اصلی خود غافل شوند.

البته D.Va به راحتی قابلیت نابود کردن خط عقبی تیم مقابل را دارد. هر هدفی که در مقابل D.Va موقع استفاده Boosters قرار بگیرد به کنار پرتاب خواهد شد. حتی از این طریق می‌توانید گیمر‌های تیم مقابل را به سمت دره و چاله‌های مختلف پرت کنید. یادگیری استفاده درست از این قابلیت می‌تواند مهارت تعیین کننده شما در موقع انتخاب D.Va باشد.

Defense Matrix (داخل زره)

معرفی شخصیت های Overwatch - قسمت اول 12

همانطور که قبلا گفتیم، این شخصیت قابلیت استفاده موقت از زره‌ای را دارد که تمام صدمه‌ها را دفع خواهد کرد. وقتی از این قابلیت استفاده می‌کنید یک فریم خاص روی صفحه نمایش داده می‌شود که به شما نشان می‌دهد D.Va از تمام صدمات جلوگیری می‌کند. این قابلیت می‌تواند در مبارزات تیمی، برای مخافظت از تیم و البته خود گیمر بسیار موثر و البته تعیین کننده باشد. با توجه به محدود بودن استفاده از این قابلیت گیمر باید درک درستی از میزان CD (Cooldown – مقدار زمانی که طول می‌کشد قابلیت مورد نظر دوباره قابل استفاده باشد.) داشته باشد.

Micro Missiles (داخل زره)

معرفی شخصیت های Overwatch - قسمت اول 13

گیمر در هنگام استفاده از زره قدرت استفاده از تعداد موشک با اندازه کوچک دارد که در خطی مستقیم شلیک می‌شوند. این قابلیت برای نابود کردن دشمن‌هایی که سطح سلامتی بسیار پایینی دارند به شدت موثر است.

Self-Destruct (داخل زره)

معرفی شخصیت های Overwatch - قسمت اول 14

قابلیت ویژه D.Va چیزی است که در مبارزات تیمی می‌تواند نتیجه یک بازی را تعیین کند. وقتی نوار مربوط به قابلیت ویژه این شخصیت پر شد و شما داخل زره قرار داشتید، D.Va از زره به بیرون پرت شده و زره مربطه بعد از چند ثانیه منفجر می‌شود. این انفجار قدرت این را دارد که تمامی تیم دشمن را اگر در نزدیکی آن قرار داشته باشند، نابود کند. البته این انفجار هیچ صدمه‌ای به هم تیمی‌های D.Va وارد نخواهد کرد.

Call Mech (بیرون از زره)

معرفی شخصیت های Overwatch - قسمت اول 15

وقتی در حال بازی کردن با D.Va هستید اگر میزان زیادی صدمه به زره وارد شده، گیمر از زره به بیرون پرت شده و تا مدتی باید پای پیاده و با احتیاط بازی کند. با پر شدن نوار مربوط به قدرت ویژه و استفاده دکمه مخصوص می‌توانید دوباره از زره برخوردار شوید. بعد از استفاده از قدرت ویژه و Self-Destruct می‌توانید بلافاصله از Call Mech استفاده کرده و زره جدیدی در اختیار داشته باشید.

 ترفند‌ها

قبل از اینکه به ترفند‌ها بپردازیم باید بگوییم که اگر واقعا قصد استفاده از D.Va را دارید باید درک کنید که نقش شما نزدیک کردن خطوط به یکدیگر است و شما مانند یک تانک کلاسیک نمی‌توانید از تیم محافظت کنید. شما تقریبا نقش خط شکن را ایفا می‌کنید و از قابلیت جابه‌جایی فوق‌العاده‌ای برخوردار هستید. D.Va به طرز خارق‌العاده‌ای در اذیت کردن خط‌های عقب‌تر از تانک تیم مقابل کارا است.

شما می‌توانید آنها را مورد اذیت و آزار قرار دهید و وقتی که حواس آنها پرت شده باشد تیم شما فرصت خوبی برای شکستن کامل خطوط دفاعی و یا حمله تیم مقابل دارد. البته اینکار باید با دقت و مهارت کافی انجام شود. اگر بی دقت اینکار را انجام دهید بعد از از نفوذ قطعا توسط دشمن نابود خواهید شد.

  • همیشه حواستان باشد که وقتی از Self-Destruct استفاده کردید، حتما از دید خارج شوید چون ضربه این قابلیت روی شما نیز تاثیرگذار خواهد بود.
  • یکی از اولین مهارت‌هایی که باید با Va فرا بگیرید استفاده درست از ترکیب Booster و Self-Destruct است. به این ترتیب می‌توانید زره در حال انفجار را میان تیم مقابل پرت کنید بدون نیاز به اینکه خودتان را در معرض خطر قرار دهید.
  • اگر دشمنی را با سطح سلامتی پایین دیدید، از Booster استفاده کنید و خودتان را به سمت آنها پرت کنید تا بتوانید آنها را از دور بازی خارج کنید.
  • با استفاده از Booster می‌توانید دشمن را به دره و یا چاله‌های مختلف موجود در نقشه‌ها پرت کنید.
  • اگر در حال از دادن یک هدف در نقشه هستید و قابلیت Self-Destruct در دسترس است، سعی کنید تا زره خود را به میانه هدف پرت کنید. هیچکس برای لحاظاتی سعی نمی‌کند که به منطقه خطر وارد شود و تیم شما فرصت بیشتری برای دفاع از هدف خواهد داشت. از اینکار برای تصرف کردن یک هدف نیز بسیار کارآمد است.
  • اگر زره خود را از دست دادید، بهترین کار این است که با حفظ فاصله و استفاده از Light Gun به صورت مداوم به تانک تیم مقابل شلیک کنید تا نوار قابلیت ویژه شما دوباره شارژ شده و از دوباره از زره استفاده کنید.
  • موشک‌های Va برای استفاده در برد زیاد چندان مناسب نیستند. بهترین استراتژی استفاده از موشک‌ها ترکیب آنها با Fusion Canon در حال حمله به یک نفر از تیم مقابل است. اگر درست هدف گیری کنید شاید او را نابود کنید.
  • همانطور که قابلا چند بار اشاره شد، Va یک تانک سریع، با قابلیت جا به جایی بسیار بالاست. اگر قصد خط‌شکنی و اذیت کردن لایه‌های دفاعی تیم مقابل را دارید این شخصیت جز بهترین انتخاب‌هاست.
  • در حالی که استفاده از Fusion Cannon روی اهدافی مثل تانک‌ها به نظر جالب است باید بگوییم که بعد از گذشتن از خط دفاعی تیم مقابل بهتر است بلافاصله به سمت شخصیت‌های پشتیبانی حمله کنید تا با فلج کردن تیم قابل، هم تیمی‌های شما در نهایت کار را تمام کنند.

شخصیت‌های بدل

به عنوان یک تانک شما باید خطر‌هایی که شما و تیمتان را تهدید می‌کند به خوبی بشناسید. تیم معمولا کسی را هدف می‌گیرد که تانک روی آن تمرکز می‌کند و به همین خاطر شما باید بدانید که چه شخصیت‌هایی در مقابل شما ضعیف هستند و چه کسانی نیز دردسر ایجاد خواهند کرد.

D.Va در مقابل این شخصیت‌ها ضعیف است D.Va در مقابل این شخصیت‌ها قوی است
Mei Pharah
Symmetra Reinhardt
Zenyata Widowmaker

 

D.Va بنا به قابلیت‌های خاص خود، تخصص خوبی در مقابله با شخصیت‌هایی خطرناک مثل Widowmaker و Pharah دارند. هر دو این شخصیت‌ها سلامتی پایینی دارند اما در سمت مقابل میزان وارد کردن صدمه توسط آنها بسیار زیاد است. D.Va بنا به قابلیت جا به جایی سریع، می‌تواند هر دو این شخصیت‌ها را غافل‌گیر کرده و سریعا آنها را نابود کند. یکی از ویژگی‌های خوب دیگر D.Va این است که از او با نام قوی‌ترین ضد تانک بازی یاد می‌شود.

او می‌تواند با استفاده از Booster به پشت سپر Reinhardt رفته او را بسیار راحت از کار بیاندازد. او حتی در مقابله 1v1 با تانکی مثل Winston قدرتمند‌تر و می‌تواند به راحتی او را نابود کند. در سمت مقابل هر شخصیتی که قابلیت وارد کردن صدمه ناگهانی و زیاد به زره D.Va را دارد یک خطر بزرگ است. شخصیت‌هایی مثل Reaper و McCree توانایایی انجام اینکار را دارند. Mei می‌تواند قدرت جابه‌جایی D.Va را تحت تاثیر قرار دهد. قابلیت Orb of Discord شخصیت Zenyata نیز می‌تواند عملکرد D.Va را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

نوزده + پانزده =