پادکست تحلیلی چالش
پادکست چالش

پادکست تحلیلی چالش: قسمت پنجم

پادکست تحلیلی چالش برنامه ای صوتی است، که به چالش های بازیسازی در ایران و سایر نقاط جهان به صورت کاملا علمی پاسخ می دهد.این پادکست دو هفته یکبار پخش می شود.

برنامه چالش برنامه ای صوتی است، که به چالش های بازیسازی در ایران و سایر نقاط جهان به صورت کاملا علمی پاسخ می دهد.
این پادکست به صورت دو هفته یکبار به چالش های مهم بازیسازی در ایران و خارج از ایران می پردازد. آیا دوست دارید وارد یکی از بخش های اقتصاد بازی های رایانه ای در سطح جهان شوید؟پس دیگر وقت آن رسیده است که دیدمان را به این حوزه عوض کنیم و تنها از بازی های رایانه ای لذت نبریم ، بلکه یکی از تاثیر گذاران این صنعت در جهان شویم.
لطفا از طریق ایمیل رسمی برنامه به آدرس chalesh [-a-t-] gameemag.ir در ارتباط باشید و سوالات و موضوعاتی که دوست دارید در حوزه بازی های رایانه به پاسخ آن ها دست یابید، مطرح نمایید.

در این قسمت پادکست تحلیلی چالش، به سراغ میثم قربانی، کسری کریمی طار و محمدطالبیان از منتقدان و روزنامه نگاران حوزه بازی های رایانه ای رفته ایم و در خصوص وضعیت بازیسازی در کشور صحبت کرده ایم.آیا صنعت بازی سازی در کشور روند مناسبی را طی کرده است؟ رکورد در بازیسازی کشور به چه دلایلی بوده است و راه خروج از این وضعیت چیست؟ بازی های ایرانی با دید مناسبی تولید می شود؟ و… سوالاتی که در این قسمت سعی در پاسخ این دست سوالات داریم. نکته مهم در این قسمت، ارایه نکات مهمی در بهبود وضعیت فعلی صنعت بازی های رایانه ای در کشور است .

به شدت به شما پیشنهاد می کنم این مصاحبه جذاب را گوش دهید و لذت ببرید.

دانلود

علی ذاکری

علی ذاکری

منتقد - گیمر- بازیساز

14 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

چهارده − 13 =

  • سلام
    عالی بود به خصوص حضور بچه ها
    یک انتقاد داشتم اقای ذاکری چرا وقتی
    صحبت از بنیاد و سیستم دولتی میشد کمی محافظه
    کار میشدی و نمیذاشتی بچه ها حرفشون بزنند کلا همین بلا را هم
    سیستم دولتی بر سر سینما اورده

      • نه دوست عزیز، این بخش رها نشده و با قدرت در حال ساختش خواهیم بود. دلیل اینکه کمی فاصله افتاده به خاطر حضور نیافتن برخی مهمان ها بوده است.

    • من محافظه کاری؟ شیب بام؟ 🙂
      جدا از شوخی اتفاقا اصلا انسان محافظه کاری نبوده ام، و به خاطر اقتضای شغلم، هیچ گاه محافظ کار نمی شوم. ولی باید کمی جنبه انصاف را رعایت کنیم و گاهی خود را به جای مدیران فعلی و گذشته بنیاد قرار دهیم.

  • با سلام
    برنامتون بسیار جذابه و عالی
    با توجه به اینکه اکثر مهمانان به بازی سازان ایرانی تاختند ، لطفا در برنامه ی جداگانه با همین عزیزان بررسی کنید که بازی استاندارد باید چه شرایطی داشته باشه و بازی ساز ایرانی که به طور مستقل بازی میسازه چطور باید بفهمه این بازی در چه سطحی است؟ نقاط ضعفشو چطور متوجه بشه که قبل انتشار برطرف کنه.
    برای مثال میشه با بررسی بازی های پیشین نیز این کار رو انجام داد
    با تشکر

  • با سلام خدمت آقای ذاکری واقعا ممنون بابت این بخش من آدم منتقد پذیری هستم و واقعا نمیدونم از شما و آقا کسرا و آقا محمد و همچنین آقا میثم چگونه تشکر کنم که مشکلات و نقد هایی از بازیسازها گفتید من 17 سال سن دارم و قصد دارم وارد عرصه ی بازیسازی شوم و واقعا وقتی من مشکلات مدیریتی را گوش میکردم تاسف میخوردم و حالا فکر میکنم بازیسازی ایران راه درازی در پیش دارد بازهم تشکر از همه ی دوستان در ضمن با آقای امیر حسین فصیحی هم مصاحبه ای داشته باشید با تشکر

    • هدف ساخته شدن این آیتم فقط و فقط شفاف سازی هرچه بیشتر برای علاقه مندان بازیسازی است، که با چشمانی باز وارد این عرصه شوند. هر صنعتی دوره گذاری دارد، که صنعت بازیسازی هم از این قانون مستثنا نیست .امیدوارم به زودی زود، بازیسازی در ایران به جایگاه اصلی خود برسد.

  • کسایی که گوش دادن شاید براشون جالب باشه:
    من بازیسازم و تا همین الان دقیق 486 ساعت فقط CS:GO زدم تو پروفایل Steam ام هست.
    30 تا هم گیم دارم. 🙂