چالش

پادکست تحلیلی چالش قسمت پانزدهم

در این قسمت از چالش به سراغ آقای علی سیداف از بازیسازان قدیمی کشور رفته ایم و در خصوص موضوعات مختلف بازیسازی کشور صحبت کرده ایم. علی سیداف به دلیل اشراف در زمینه برنامه نویسی و همچنین ساخت موتورهای گرافیکی، به نکاتی اشاره کرده اند که برای هرچه بهتر شدن پروژه های بازیسازی کشور در بخش فنی، لازم و ضروری به نظر می رسد. همچنین در این قسمت به خیلی از سوالات در خصوص پروژه های قبلی ایشان اشاره شده است. به دلیل تجربه بالا و زمینه کاری ایشان به شما پیشنهاد می کنیم حتما به این قسمت از چالش گوش دهید.

برنامه چالش برنامه ای صوتی است، که به چالش های بازیسازی در ایران و سایر نقاط جهان به صورت کاملا علمی پاسخ می دهد. این پادکست به صورت دو هفته یکبار به چالش های مهم بازیسازی در ایران و خارج از ایران می پردازد. آیا دوست دارید وارد یکی از بخش های اقتصاد بازی های رایانه ای در سطح جهان شوید؟پس دیگر وقت آن رسیده است که دیدمان را به این حوزه عوض کنیم و تنها از بازی های رایانه ای لذت نبریم ، بلکه یکی از تاثیر گذاران این صنعت در جهان شویم. لطفا از طریق ایمیل رسمی برنامه به آدرس chalesh [-a-t-] vgmag.ir در ارتباط باشید و سوالات و موضوعاتی که دوست دارید در حوزه بازی های رایانه به پاسخ آن ها دست یابید، مطرح نمایید.

دانلود با لینک مستقیم

علی ذاکری

علی ذاکری

منتقد - گیمر- بازیساز

21 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

هجده + 17 =

  • گپ و گفت خیلی خوبی بود،فقط چند مرتبس که درباره انجین خاک توی پادکست هاتون حرف زدین ولی آخر نگفتین چی به سرش اومد،اصلا کدوم شرکت پشت انجین خاک بود

    لطفا با تیم بازی شتاب در شهر دو هم یه مصاحبه ای کنید،درباره فعالیتشون از قبل تا الان و همینطور درباره انجین بازیشون
    لطفا یه تریلری از شتاب در شهر دو هم بزارید اصلا تو اینترنت پیدا نکردم

  • خخخخ والا این دوره همه عشق بازی سازی هستند ولی کی که محصول خوب دست مردم بده بابا با این تعاریف الکی و هندوانه زیر بغل گذاشتن خودمون هیچ وقت پیشرفت نمی کنیم من چند تا از این چالش ها را گوش دادم همش برای هم نوشابه باز می کردید والا دریغ از یک انتقاد تند و تیز مگر این وسط چیزی گیر شما می یاد که با احتیاط درباره بنیاد و بازی سازی حرف می زنید البته من طرفدار آون تفکر هستیم که بزنه بازی ایرانی له و نورده ه بکند چقدر حمایت بی جا از بازی های اشغال خودمون را اخه برای چی پس برای اینکه به فلان بازساز پر مدعا بر نخورد شما رعایت می کنید
    تا وقتی این تر باشه صد سال دیگر این صنعت پیشرفت نمی کنه یکمی هم به فکر ما بازی کننده های بدبخت باشید

  • اقا علی ذاکریخوب با این چالش ها ملت سرکار گذاشتی
    لطفا بیخیال مقوله بازی سازی در
    ایران بشو این صنعت با این وضع و امکانات و دانش
    و علم پایینی که بچه ها دارند البته به غیر از تک و توک ادم
    که در ایران هستند به جایی نخواهد رسیدکه این راهی که می روی به ترکستان است
    در جهان هم نگاه کنی بازی سازان حرفه ای و درجه یک تعداشون کم
    مثل کوجیما یا دیوید جفی ..قراریست با این اموزش ها ی اماتوری و ضعیف
    و…که دوستان می بینند انتظار بیش از این داشت سخن زیاد و فرصت
    اندک…..
    یاحق

    • سلام شما انگار خیلی علاقه مندی که منو از این کار واداری انگار و خیلی نگران بنده هستید:) البته بسیار ممنونم ولی باید عرض کنم به خاطر شغل های دیگه که در این زمینه دارم، هیچ موقع نا امید نمی شوم! حرص نخورید:)

  • سلام و عرض ادب
    هدف از ساخت چالش ، تنها بحث چالشی کردن نبوده و نیست . اگر از بنده و رزومه بنده اطلاع داشته باشید، بنده با خیلی از بازیسازان کشور کار خود را شروع کردم که در حال حاضر جزو با سابقه ترین بازیسازان کشور محسوب می شوند و هدف از مصاحبه با افرادی همچون جناب سیداف بیان تجربیاتی است که شاید برای خیلی از دوستان راهگشا باشد. باز هم از انتقاد شما متشکرم، اما به معنای واقعی انتقاد شما را نفهمیدم، اگر به اجرا بنده ایرادی وارد هست بفرمایید اگر مورد دیگه ای هم هست صریح بفرمایید.
    خیلی خوشحال می شدم اسم واقعی خود را هم اعلام می کردید شاید توانستیم مستقیما با هم صحبت کنیم.

  • این انتقادات که دوستان به سایت وی جی مگ وارد می کنند وارد نیست وی جی مگ سایت نوپایی است و نیاز به فرصت داره تا الان هم خیلی خوب ایده و آیتم های متنوعی برای کاربران آماده کرده مخصوصا در مراسم E3 امسال سایت های دیگر این مطمئن می تونم بگم حداقل از نظر و سواد و کلا مدیا گیم حداقل یک لول پایین تر هستند سایت وی جی مگ تازه در اول راه که اگر مدیریت سایت وکلا اعضا وی جی مگ همن طور ادامه بدهند یک دلگرمی برای کاربران سایت خواهد بود وی جی مگ ها موفق و پیروز باشید

  • ممنون آقای ذاکری ، از این قسمت خیلی خوشم اومد . :yes:

    ———————————–

    در مورد پولی که عادل فردوسی پور گرفته ، این رو در نظر بگیرید که ایشون کار اصلی و مرکزی رو در تولید اون محصول بر عهده داشتن .

  • مثلاً چه سوالای دیگه ای میتونست مطرح بشه که معترض هستید؟ هم راجع به بیوگرافی و فعالیت حرفه ای آقای سیدوف سوالاتی مطرح شد که میتونه برای بازیسازان تازه کار جذاب باشه و هم پیرامون سیاست های بنیاد در حمایت از تولید موتور بومی و روند داوری ها و کیفیت بازی های ایرانی در سالیان اخیر و…. بحث شد. در انتها هم اشاره شد اگه سوالی دارید در کامنت مطرح کنید تا خود آقای سیدوف پاسخ بدن

    از آقای ذاکری هم تقاضا دارم یک قسمت از چالش رو به مصاحبه اسکایپی با مهدی بهرامی اختصاص بدید (چون فکر میکنم الان هلند باشن). از آقای مهدی فنایی هم خیلی وقته خبری نداریم

  • باز جای شکرش باقیه که حداقل یکمی از انتقادات منو قبول دارید.
    اینکه میگید درسته از خیلی از سایتا بهتر منتها از کدوما سایتها بهتره ؟
    سایت زومجی ؟
    یا سایت حسن قلی ؟
    از بعد فنی اتفاقا وضعیت شما بد نیس . حتی یه جاهایی خیلی هم خوبه .
    اما از نظر مسايل غیر فنی ( جایی که شما مدعی هستید که حرفه ای عمل میکنید ) من انتقادات جدی دارم به اجرای تصویری و صوتی شما. یه نمونه اش این که تو اکثر ویدیوها و حتی پادکستای چند نفره (بین خودتون) بیشتر اوقات فقط یه نفر داره حرف میزه بقیه دارن فقط تاییدش میکنن.
    خوب این خیلی جالب نیس .

    بحصش خیلی مفصله و اینجا فضای مناسبی واسه بحث کردن تو معقوله ی تولیدات رسانه ای نیس ، منتها اگه دوس داشتید من میتونم پیشنهادات خودم رو بعد از نمایشگاه TGC تو یه جلسه حضوری خدمتون عنوان کنم. چون در حال حاضر درگیر رسوندن محصولم به این نمایشگاه هستم و فرصت این کارو ندارم.

    • دوست خوبم سامان یا امیر:
      اتفاقا این چیزی که میفرمایید ایراده بحث فنیه.
      اینکه ما تو اجرای صوتی یا تصویری ایراد داریم بحث فنیه.
      منظور من از نظر محتوایی بود که حرفه ای هستیم و همه تیم ما گیم رو میشناسه و میدونه چی میگه و در مورد چی حرف میزنیم. ما در مورد اجرای صوتی و تصویری هیچ وقت ادعای حرفه ای بودن نکردیم و نمیکنیم.
      منظور شما دقیقا بحث فنی هست. اجرا یا موارد دیگه کاملا بحث فنی هست.
      سایت حسن قلی کیه؟ تو کوچه بازار صحبت نمیکنیم که؟ به این طرز حرف زدن و به این ادبیات باشه خیلیا حرف برا گفتن دارن!!!
      سایت زومجی از نظر رتبه و رنک سایت و وضعیتش مشخصه که کجای کاره و در چه حد حرفه ای هست. اصلا احتیاجی به بحث در موردش نداریم.
      بقیه سایتها هم کم و زیاد دارن زحمت میکشن. توهین نکنیم.
      شما مقام مقایسه دارید.
      اگر مقام مقایسه دارید که مشخصا صحبتی نداریم.
      اگر مقام کمک برای بهبود سایت دارید در خدمت شما هستیم. هر موقع علاقه مند بودین در خدمت هستیم. شخصا تشریف بیارید دفتر وی جی مگ در خدمت شما هستم حداقل یه چایی با هم میخوریم.
      توی tgc هم مشخصا حضور نداریم.
      موفق باشید.

      • “سایت حسن قلی کیه؟ تو کوچه بازار صحبت نمیکنیم که؟ به این طرز حرف زدن و به این ادبیات باشه خیلیا حرف برا گفتن دارن!!!”
        من متوجه صحبتتون نشدم !
        منظورم از سایتهای حسن قلی سایتهای ضعیف بود
        نمیدونم برداشت شما چی بود !

      • سلام
        منظور شما هر سایتی باشه با دادن چنین لقبی بهشون دارید توهین می‌کنید. هر کسی که داره تو ایران کار رسانه‌ای برای گیم انجام میده داره زحمت میکشه و کمترین بهره رو میبره. می‌خواد حرفه‌ای باشه یا آماتور
        یه سوالی دارم از شما، اینطور که کامنت‌هارو خوندم شما احتمالا باید توسعه‌دهنده بازی باشید. درسته ؟
        اگر حرفم درسته می‌خوام اینو بدونم که اگر یک نفر تو یک سایتی (هر سایتی) بیاد به شما و تیم شما بگه «استودیو حسن قلی». شما ناراحت نمیشی و اینو توهین نمی‌دونی ؟
        شما از هر ادبیاتی استفاده کنی نمیگم بقیه هم از اون استفاده میکنن ولی این برداشت و میکنن که شخصی با چنین ادبیاتی یا ارزش وقت گذاشتن نداره یا در صورت وقت گذاشتن نتیجه‌ای و به همراه نداره.
        موفق باشید

      • “اگر یک نفر تو یک سایتی (هر سایتی) بیاد به شما و تیم شما بگه «استودیو حسن قلی». شما ناراحت نمیشی و اینو توهین نمی‌دونی ؟”
        اگه مستقیم توهین نکنه یعنی فحش به شخص خاصی نده ،‌ نه من هیچ مشکلی با این ندارم. شما میتونی محصول من و تیم منو ” استودیو حسن قلی” صدا کنی.
        من ناراحت نمیشم .
        این از این
        من قصد داشتم واقعا کمکتون کنم (بدون هیچ چشم داشت مالی) ولی شما منظوره منو خوب متوجه نشدید و دارید وارد حاشیه میشید ، شایدم من خوب توضیح ندادم . فک کنم کلا اشتباه کردم اصلا نباید این مسئله رو مطرح میکردم ،‌هرچی گفتمو پس میگیرم.
        با همین فرمون برید جلو ،‌ از صمیم قلب آرزوی موفقیت براتون میکنم.
        موفق باشید

  • دستتوت درد نکنه منتها این پادکست دقیقا کجاش چالشی بود ؟!!
    بیش از ۷۰ درصدش فقط خاطرات تعریف کردن بود .
    ـ من رفتیم اونجا
    ـ اونا اومدن اینجا
    – بعد همگی باهم رفتیم فلان جا
    این کجاش الان چالشی بود ؟
    مشکل از آقای سیداف نیس ،‌مشکل مجری ه
    مجری میتونست سوالات خیلی بهتری بپرسه.
    من مدت هاست که کم و بیش برنامه های تصویری و صوتی شما رو بدقت دنبال میکنم ، چه تو این سایت چه سایت قبلیتون. نمیدونم چقدر این انتقاد رو قبول دارید یا نه ولی تولیدات صوتی و کلا رسانه ای شما نسبت به سایت های رقیب مثل زومجی به مراتب ضعیف تره.
    البته میدونم شاید شما بگید بودجه اونا بیشتر ازشماس اما من فکر میکنم با یه سری تمهیدات میشه کار خوب تولید کرد حتی با بودجه کمتر.

    • ممنون.
      انتقاد شما رو تا حدی قبول دارم. تا حد زیادی البته خیر. بعضی از آیتمهای صوتی یا تصویری ما از بعد محتوا از خیلی سایتها بالاتر هست. بدون شک. تو کارمون از بعد حرفه ای بودن شک نداریم.
      ولی از بعد فنی کاملا حرف شما رو قبول دارم.
      انتقاد شما وارده ولی انتقاد وارد احتیاج به پیشنهاد هم داره.
      منتظر پیشنهادات شما در مورد تمهیداتی که بتونه وضعیت ما رو از بعد فنی یا حتی محتوایی بهتر کنه هستیم. همونجور که خودتون گفتین وضعیت مالی و پولی رو اصلا میون نیارید. چون حتی یک ریال اضافی هم نمیتونیم خرج کنیم و اگر پول داشتیم الان این کامنت شما نبود و این هم جواب من نبود.
      ممنون از انتقاد.