پیش نمایش

پیش نمایشی از بازی Castlevania: Lords of Shadow 2

پیش نمایشی از بازی Castlevania: Lords of Shadow 2 1

هنگامی که Castevania به استودیو MercurySteam سپرده شد، بسیاری از طرفداران این سری بازی ناراحت شدند. از نظر آنها این کار خیانت به روح بازی بود. به کنار گذاشتن بازی open ended و exploration که از زمان بازی Symphony of the night در سال 1997 جزئی از بازی شده بود. به آن تهمت زدند که تقلیدی کورکورانه از God of War است. ولی تعدادی مانند من این بازی را با آن چیزی به یاد آوردند که در گذشته بود. ممکن است بیشتر به Kratos بدهکار باشد ولی از نظر من بهتر از بازی اصلی استودیوی Santa Monica است. من از مکانیک مبارزه قوی، جادو ها، غول های مختلف بازی و جلوه هنری بازی لذت بردم ولی به نظر من هم بازی تا حد زیادی خطی بود. این بار MercurySteam تلاش می کند تا این مساله را بهبود بخشد. متاسفانه demoی نشان داده شده هیچ کدام از این موارد را در بر ندارد و این نگرانی را بوجود می آورد که آن چیزی که قبلا خوب کار می کرد خراب شده است. demo به جای نشان دادن قسمت باز این بازی فقط بر قسمت خطی و پر زد و خورد تمرکز کرده بود. Gabriel Belmont که این بار با توجه به نحوه ریش گذاشتنش واضح است که نقش منفی دارد به دلیل نا معلومی در قلعه خود توسط یک Golomn بزرگ که تا حدودی به یک آدم چوبی شبیه است مورد حمله قرار می گیرد. Gabriel به صورتی دراماتیک بر روی بالکن می رود و یکی از خنده دار ترین جملات قصار خود را می گوید

“انسان چیزی به جز یک تپه رمز و راز نیست”

او این جمله را بدون خطاب به کسی و رو به هوا می گوید…!

[tabs slidertype=”images” autospeed=”7777″] [imagetab width=”550″ height=”340″]https://goo.gl/9ctD70 [imagetab width=”550″ height=”340″]https://goo.gl/i9DJUU [imagetab width=”550″ height=”340″]https://goo.gl/4C85xB [imagetab width=”550″ height=”340″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2013/08/castle2-13.jpg[/imagetab] [imagetab width=”550″ height=”340″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2013/08/castle2-12.jpg[/imagetab] [imagetab width=”550″ height=”340″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2013/08/castle2-11.jpg[/imagetab] [/tabs]

دیالوگهای نزدیک به کمدی از خواص از بازی بودند و من حاضر به چشم پوشی از این مسئله هستم تا زمانی که یک مبارزه جانانه ببینم. ولی متاسفانه از آن هم خبری نیست.بزرگترین تغییر این بار در نحوه عملکرد سیستم جادو است. در بازی قبل شما orb های افتاده از دشمنان را جمع می کردید که به قسمت Focus meter تاریک و یا روشن جذب می شدند. با اولی می توانستید از دشمنان انرژی بگیرید و با دومی قدرت ضربات شما بیشتر می شد. این بار شما یک Void Sword و Chaos Claws دارید، دو اسلحه که رنگ متفاوت دارند که شبیه به سیستم جادوی قبلی عمل می کنند و حرکات مخصوص خود را دارند. این مساله من را نگران کرد چون در گذشته می توانستید از هر نوع جادو بر روی هر نوع دشمن استفاده کنید ولی، در این بازی هر سلاح بر یک نوع دشمن عمل می کند. مثلا Chaos Claws بر روی دشمنانی که سپر دارند. این مورد همانند بازی DMC که دشمنان را با رنگ های مختلف کد بندی می کرد می باشد که در درجه سختی های بالا بازی را گیج کننده می کرد.
برای پر کردن انرژی می توانید از دشمن ها خون بخورید. دکمه مخصوص را می زنید و سپس دکمه بعدی را در زمان مناسب. این کار چند ثانیه طول می کشد و ممکن است خسته کننده شود. تا حدودی این مسئله کار Raiden در Metal gear revengence را به یاد من آرود که کار مشابهی با ستون فقرات می کرد.

[tabs slidertype=”images” autospeed=”7777″] [imagetab width=”550″ height=”340″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2013/08/castle2-10.jpg[/imagetab] [imagetab width=”550″ height=”340″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2013/08/castle2-9.jpg[/imagetab] [imagetab width=”550″ height=”340″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2013/08/castle2-8.jpg[/imagetab] [imagetab width=”550″ height=”340″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2013/08/castle2-7.jpg[/imagetab] [imagetab width=”550″ height=”340″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2013/08/castle2-6.jpg[/imagetab] [/tabs]

مورد دیگر اضافه شده به سیستم مبارزه “Mastery system” است. در این سیستم با انجام حرکت گفته شده امکان ارتقای اسلحه ها وجود دارد و می تواند موجب شود تا بازی کننده از همه حرکات استفاده کند. البته این مورد در demo موجود نبود. به جای آن من مشغول به لت و پار کردن یکی سری شوالیه زپرتی شدم . در همین حین یک دشمن در زره طلایی شروع به پرتاب تیرهای آتشین به سمت من کرد و در کنار آن دشمنان دیگر بدون تمامی ظاهر می شدند تا آنجا که دوربین نشان داد که باید تیرها را به سمت در قفل هدایت کنم. کمی احساس سال 2004 به من دست داد. و خود آن غول بزرگ بیشتر عضوی از پشت صحنه بود تا یک دشمن واقعی. البته مانند God of War 3 بالا رفتن از آن بسیارهیجان انگیز بود در حینی که دوربین به دور آن می چرخید و قسمت های از پیش تعیین شده جلوی حرکت من را می گرفت ولی در کل به طرز نا امید کننده ای خطی بود. این بار تنها با نگه داشتن یکی از دکمه های شانه کنترلر از موانع بالا می روید( مثل Donkey Kong) و در مواقع QTE می توانید هر دکمه را به جای دکمه از پیش تعیین شده بزنید. همه اینها کمی بزک برای یک طراحی قدیمی است. در کل این یک پیش نمایش ضعیف برای بازی بود. Lords of Shadow جدید می تواند یک بازی خوب از آب در آید. بسیار سخت است که یک دنیای بزرگ و سیستم قوی مبارزه را در یک demoی  سی دقیقه ای خلاصه کرد. یک بازی 30 ساعتی را می توان برای یک شروع آرام و کند بخشید. یادم می آید که در سال 2012 هم Lords of Shadow قبلی نمایش جذابی نداشت. انگار دراکو لاها دیر از خواب بیدار می شوند.

[tabs slidertype=”images” fx=”fade” auto=”yes” autospeed=”7777″] [imagetab width=”550″ height=”340″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2013/08/castle2-5.jpg[/imagetab] [imagetab width=”550″ height=”340″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2013/08/castle2-4.jpg[/imagetab] [imagetab width=”550″ height=”340″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2013/08/castle2-3.jpg[/imagetab] [imagetab width=”550″ height=”340″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2013/08/castle2-2.jpg[/imagetab] [imagetab width=”550″ height=”340″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2013/08/castle2-1.jpg[/imagetab] [/tabs]

مترجم و نویسنده : آیت سلطانی

آیت سلطانی

آیت سلطانی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

4 × پنج =