مقاله

آنالیز تکنیکی بازی Assassin’s Creed 4 : Black Flag

آنالیز تکنیکی بازی Assassin's Creed 4 : Black Flag 1

6 ورژن بازی از یک بازی توسط 8 استودیو و فقط در یک ماه، باید از Ubisoft تشکر کرد که بازی Assassins Creed4: Black Flag را به دست علاقه مندان با هر کنسولی می رساند: PC, Xbox306, XboxOne, PS3, PS4, WiiU. این مساله به درستی شک را برانگیخته که، از زمانی که دموی بازی در E3 دیده شد، Ubisoft آنطور که باید از قدرت Xboxone و Ps4 استفاده نکرده است. خود دمو به اندازه کافی جذاب بود. از یک آرامش کاذب در میان دزدان دریایی، اوضاع به تندی و به سرعت، به یک مخفی کاری و یک قتل تغییر یافته و در پایان به یک آتش بازی منجر شد.

[tabs slidertype=”images” auto=”no” autospeed=”7777″] [imagetab width=”550″ height=”340″]https://goo.gl/fah65h [imagetab width=”550″ height=”340″]https://goo.gl/3DQ5Ll [imagetab width=”550″ height=”340″]https://goo.gl/8GwUAT [/tabs]

سوال اینجاست : آیا یک بازی که همزمان روی چند کنسول ارائه می شود می تواند به ما نشان دهد از نسل بعد چه انتظاری باید داشت؟
Demo که توسط فردی از Ubisoft ارائه شد نشان داد که دلایل زیادی برای خریدن سخت افزار نسل بعدی وجود دارد، ولی وجود بازی بر روی کنسول های این نسل کمی این بازی را به عقب می راند. برای مثال طراحی محیط نشان می دهد که درس هایی از Farcry 3 گرفته شده تا از صفحات Loading خبری نباشد و تبدیل مخفی کاری بر روی خشکی به کشتی سواری بر روی دریا، بدون قطع انجام گیرد ولی واضح است که این مساله برای 1080p سنگین بوده و تعدادی از اجسام بکار رفته از کیفیت پایینی برخوردارند.
برای یکنواخت کردن ساخت بازی بر روی 6 پلت فرم، طبیعی است که کیفیت برخی قسمتها در حد AC3 باشند. برای مثال زاویه های تخت طناب ها و قسمت هایی از کشتی، همچنین افکت های آتش، نا واضح هستند در حالی که Edward Kenway از میان آنها می دود. حتی خود Ubisoft تلاش خود را بر قسمت هایی متمرکز کرده که به چشم بیایند. مانند جزییات شخصیت ها از جمله Black Beard و اجسام با کیفیت در جنگل و شهر ها، همانند آنهایی که در AC3 روی PC دیده شده است.

[tabs slidertype=”images” auto=”no” autospeed=”7777″] [imagetab width=”550″ height=”340″]https://goo.gl/S4xKom [imagetab width=”550″ height=”340″]https://goo.gl/LjOAy3 [imagetab width=”550″ height=”340″]https://goo.gl/klkriE [/tabs]

با قرار گرفتن در کارائیب قرن 18 ، این بازی توانسته ترکیب زیبایی از جنگ دریایی و شهری را ارائه دهد که در مقایسه با خیابان های مه گرفته بوستون چشم نواز تر است. موتور مخصوص این استودیو، Anvilnext، قدرت خود را با اضافه کردن حیات گیاهی به همراه حیواناتی از جمله خرچنگ، ایگوانا و مرغ دریایی که قابل شکار هستند، نشان می دهد. Ashraf Ismail، کارگردان بازی تاکید می کند که این بار طراحان جزییات هنری بیشتری بکار برده اند، از جمله خرابه های مایا، کشتی های غرق شده در زیر آب و غار های دزدان در بین شهر ها. خوشبختانه خبری از ساده سازی مدل ها در فواصل دور نیست، حتی از ارتفاعات بسیار بلند نقاط Synch.
علاوه بر عدم وجود loading بر روی تمام کنسول ها، نسل بعدی از فیزیک بهتر موج های دریا سود می برد. Ashraf می گوید در حالیکه در نسل بعدی، گیاهان به حرکت Edward با تکان خودن طبیعی پاسخ می دهند در نسل قبلی، خبری از حرکت به این شکل نیست. همچنین افکت های مه، حرارت و شلوغی جنگل بر روی کنسول های نسل بعد پیشرفت قابل توجهی داشتند. با این وجود هنوز معلوم نیست WiiU در کدام طرف قرار می گیرد. فیزیک مایعات نیز بسیار طبیعی تر عمل می کند و با توجه به جهت باد حرکت می کند. سایر افکت ها نیز مانند باقی عنوان های PS4 خوب کار شده اند، مانند جرقه هایی که از Deslin در Infamous Second Son دیدیم. حلقه های دود از کناره های کشتی، موج های برخورد کننده به کنار کشتی و دود بلند شده از طپانچه Edward از هر چیزی که تا به حال بر روی Pc ارائه شده است با کیفیت ترند. تنها نکته ضعیف تکراری شدن تعداد اشکال مختلف این افکت هاست، همچنین به نظر میاید Ubisoft از تعدادی افکت ها که در امثال God of War دیده شده مانند Motion Blur صرف نظر کرده است.

[tabs slidertype=”images” auto=”no” autospeed=”7777″] [imagetab width=”550″ height=”340″]https://goo.gl/Q9SmFR [imagetab width=”550″ height=”340″]https://goo.gl/tPzQn7 [imagetab width=”550″ height=”340″]https://goo.gl/5Kujs5 [/tabs]

همانند قواعد معمول ساخت بازی های دیگر، کانال های نور نیز به این افکت ها اضافه شده اند. حالت سنگین و تاریک هوای پر از دود و پودر اسلحه ها با حرکت نور از میان بادبان های کشتی مشخص تر می شود. در محیط های جنگلی نور چراغ ها با حرکت کاراکتر ها تغییر شکل می دهد ولی متاسفانه تغییر زیادی بر روی Shader های خود کاراکتر ها دیده نمی شود. انیمیشن ها هم تغییر خاصی نکرده اند به جز اضافه شده تعدادی برای منطبق شدن با اسلحه های جدید.
متاسفانه فرصت برای یکی بازی 60 فریم از دست رفته و بازی با 30 فریم ثابت به دست ما می رسد. ولی حداقل از پارگی تصویر و کندی گهگاه در AC2 و فریم ریت نا امید کننده 20 در یک سوم پایانی AC3 خبری نیست. بر طبق آنالیز ما، Demo نمایش داده شده در e3، در اکثر مواقع بر روی 30 فریم قفل بود ولی در مراحل پایانی هنگام شلیک توپ به 20 کاهش پیدا کرد و در مقابل در Demoای که ما امتحان کردیم فریم روی 30 باقی ماند.
در کل این مقایسه میان دو نسل نشان داد که مقایسه بازی در حداکثر تنظیمات بر روی PS4 وXboxOne باید جالب باشد. ولی در حال حاضر اوضاع ‍PS3 و Xbox360  و WiiU هنوز مشخص نیستند. اگر تجربه AC3 تکرار شود هر دو ورژن نسل بعدی باید بیشتر از آن چیزی باشند که تا به حال بر روی PC دیده ایم، با اضافه کردن و بهبود فیزیک، گیاهان و سایه ها. همه با هم یک کارائیب زیبا را بوجود می آورند که تا مایل ها ادامه دارد.

ولی همه این ها کمی بزک کاری بر روی بازی اصلی است، با وجود کیفیت بالاتر و فریم بالاتر. تغییرات بیشتر بر روی فرمول قدیمی هنگامی امکان دارد که Ubisoft احساس کند زمان برای عبور از نسل حاضر با کاربران فراوان خود فرا رسیده است. تا آن زمان باید منتظر رسیدن کنسول های نسل بعد باشیم تا بتوان مقایسه ای دقیق میان بازی بر روی هر کنسول را انجام داد.

[tabs slidertype=”images” auto=”yes” autospeed=”7777″] [imagetab width=”550″ height=”340″]https://goo.gl/e14blI [imagetab width=”550″ height=”340″]https://goo.gl/GMO6qM [imagetab width=”550″ height=”340″]https://goo.gl/Kt6ZeM [imagetab width=”550″ height=”340″]https://goo.gl/zKQrZZ width=”550″ height=”340″]https://goo.gl/smKwIq

مترجم : dArk_m3SSiah

میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

8 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

هشت + دوازده =

  • مگه داستان از این قوی تر گیر میاد هر قسمتش واسه خودش فلسفه داره
    از شخصیت هاش بگیر تا pieces of eden و تاریخچه ی اساسین ها و تمپلار ها
    یه کدوم از اینا رو دنبال کن هم گیج میشی هم به جایی میرسی که فکرشم نمیکنی

  • چرا خیلی فرق داره
    ubisoft مرض نداره که بازی هاشو شبیه نسخه های قبلیش بسازه
    چون هیچ شرکتی نمیخواد ضرر کنه

  • Assassin’s Creed به شدت از ضعف داستان قوی رنج می بره، بعد از نسخه دوم، همه نسخه ها یه عنوان پول سازه و جذابیت کافی رو ندارند

    • شما که میگی از داستان قوی رنج میبره!!
      میشه بگی انیموس چجور کار می کنه؟!
      میشه بگی سابجکت 16 کی بود؟!چیکار کرد؟!
      میشه بگی دزموند چرا لوسی رو کشت؟!
      میشه بگی اون سه تا فرشته که بودند؟!
      چرا پایان دنیا تو نسخه 3 اینجوری شد؟!
      میشه بگی ابسترگو کیه؟!
      میشه بگی چرا الطیر تو نسخه روولشن از بیشتر عقاید اساسین ها بر گشت؟!
      اینارو جواب دادی،بعد بازم می پرسم تا ببینم چجوری از داستان ضعیف به شدت رنج میبره!!

  • دوستانی که میگن تکراری شده!
    خب یه اساین چند تا سلاح داره؟!چه المان هایی میشه بش اضافه کرد تو رولوشن یه هیدن هوک اضافه کردن که جواب نداد!
    این بازی داستان قوی داره!
    و تو 2نسخه پیش از هسته اصلیش که همون اساسینیشن هست فاصله گرفته!
    چیزی که تو 1 و شماره برادرهود بش رسید!
    مثلا چون الان مکس پین با هون المان های قبلی گیم پلیش اومده!!تکراری شده؟!؟

  • زمین تا آسمون فرق داره از گیم پلیش بگیر تا گرافیکش. تنها شباهتش با ac3 اینه که استیل Edward و نحوه ی راه رفتنش با connor مثل همه.