مقاله

تصاویری وحشتناک و تکان‌دهنده از محل کار 10 شرکت بازی سازی

تصاویری وحشتناک و تکان‌دهنده از محل کار 10 شرکت بازی سازی 1

تصاویر زیر از ده شرکت منتخب به روایت سایت gameshopguru.com می باشد که دیدن این تصاویر شاید به روحیات ما گیمرها لطمه وارد کند. البته با دیدن تصویر زیر و توضیحات مختصری که خواهید خواند هر چه بیشتر به تفاوت میان بازی سازان داخلی و خارجی پی می‌برید و به قول معروف ” یه جورایی” به آنها حق خواهید داد. ولی بهتر است بازی سازان نیز که توهمات رقابت با بازی های خارجی را دارند این مطلب را خوب برانداز کنند و در حد توانایی های خودشان بازی بسازند و در مصاحبه ها و همایشهای مختلف دم از رقابت با بازی سازان خارجی و شکستن شاخ غول نزنند.

EA San Francisco

مقر اصلی EA در کالیفرنیاست، جایی که بازی های بسیار معروفی مثل سری Sims از آنجا بیرون آمده است. در این دفتر کاری بسیار جالب، دو رستوران و یک سالن بدنسازی بزرگ وجود دارد و همچنین دو زمین بسکتبال و والیبال و زمینهای کوچک دیگر. در این ساختمان مجلل و در کنار دفاتر بازی سازی سالنهای بزرگ برای بازی کردن و همچنین سالنهای بزرگ جهت همایشها نیز وجود دارد. EA حتی شعبه استارباکس مخصوص خود را نیز دارد.(استارباکس کمپانی بزرگی مثل مک دونالد و امثالهم است)

ea3

ea1

ea2——————————————

Three Rings

استودیو Three Rings یکی از شرکتهای بی سرو صدا و خود ساخته وابسته به SEGA است. این استودیو در سال 2001 تاسیس شده است و اولین بازی آنها سال 2003 به بازار عرضه شد. مقر این استودیو در سان فرانسیسکو است. دفتر کار آنها از سبک هنری steampunk (سبک عملی تخیلی که در آن سازه ها و وسایل حالتی شبیه به دستگاهای قدیمی ولی با تکنولوژی جدید دارند و در آنها از المانها و ابزار آلات بخار استفاده می‌شود) الگو برداری کرده است. این دفتر حدود 20 کارمند دارد و اتاق بازی مخصوص به خود را نیز داراست. محیطی بزرگ و دلباز و همچنین یه اتاق مخفی را نیز در خود جای داده است.

three-rings-5

three-rings-1

three-rings-2——————————————

Guerilla Games

مطمئنا گوریلا گیمز که خالق سری Killzone است را می شناسید. این استودیو در سال 2000 و با ادغام سه استودیوی کوچک دیگر شکل گرفت. در حال حاضر این شرکت در سرتاسر دنیا حدود 160 کارمند دارد و مقر اصلی آنها در آمستردام هلند است. دفتر کار آنها بسیار زیبا و جالب است و در جای جای این دفتر دکوراسیونی را می بینید که ردپای کیلزون و آرمهای این استودیو در آنجا حضور دارند. آنهم به بهترین و زیباترین حالت.

guerilla-21

guerilla-1

guerilla-3

guerilla-4——————————————

Nau*gh*ty Dog

این استودیوی موفق در سال 1984 توسط Andy Gavin و Jason Robin به عنوان یک کمپانی مستقل تاسیس شد و  در سال 2001 توسط سونی به طور کامل خریداری شد. این استودیو به خاطر سری بازی Crash Bandicoot و Uncharted به خوبی معرف حضور گیمرها هست. وقتی هوای معتدل و گرم کالیفرونیای جنوبی خودش را نشان می‌دهد شما سگهای شیطانی(منظور کارمندان این شرکت است) را خواهید دید که در زمین بزرگ بسکتبال این کمپانی مشغول بازی هستند و یا در حال تمرینات “یوگا” در سالن مخصوص آن هستند و یا در گروهای دسته جمعی به گشت و گذار در شهر می روند و یا در حال نوشابه باز کردن برای یکدیگر به خاطر توانایی های خودشان هستند.

ND-3

ND-1

ND-2——————————————

Blizzard office

بازی محبوب WOW برای این استودیو بسیار پول سازی کرد و این کمپانی با کمال میل مقادیری از این پولها را در ساخت دفتر کار زیبای خود خرج نموده است. این دفتر آمیزه ای از هنر و تلفیق بازی های WOW و Starcraft و Diablo است. یک اتاق ریلکسیشن بسیار مجلل و بزرگ بین دفاتر کاری وجود دارد. همچنین شما می توانید در مواقع فراقت یا استراحت به شطرنج بپردازید یا اگر تحرک نیازمندید یک دست والیبال به بدن بزنید و یا چشمهای خودتان را در اتاق بازی های آرکید فرسوده کنید.

blizzard-4

blizzard-1

blizzard-2

blizzard-3——————————————

Pocket gems office

این استودیو بازی های F2P برای پلتفرمهای موبایل می سازد. این استودیو در سال 2009 توسط Daniel Terry و Harlan Crystal تاسیس شد و تا امروز 14 بازی عرضه کرده است. محیط داخلی و دکوراسیون این شرکت آمیزه‌ای از فان و هنر  است. داشتن اتاق ریلکسیشن و اتاق بازی نیز جزوی لاینفک از تمام کمپانیهای اینچنینی ست. میزهای کار کارمندان در وسط سالن بزرگ و بدون دیوار حائل قرار دارد که در آنجا می‌توان یک سالن کنفرانس شیشه ای را نیز مشاهده کرد. وجود یک آشپزخانه بزرگ و اُپن نیز در این دفتر کار زیبا خودنمایی می‌کند.

pocket-gems-3

pocket-gems-1

pocket-gems-2

——————————————

Level 5 office

شرکت بازی ساز مستقل‌و همچنین ناشر Level 5. این شرکت در سال 1998 تاسیس شد و هم اکنون با حدود 200 کارمند به کار خود ادامه می دهد. مقر اصلی این شرکت در فوکوکا، ژاپن است. این کمپانی توسط Akihiro Hino تاسیس شد زمانی که وی شرکت Riverhillsoft را که در حال حاضر وجود ندارد ترک کرد. دفتر کار این شرکت با نورپردازی بسیار خلاقانه و هوشمند بسیار زیبا طراحی شده است و دفاتر کاری این شرکت جو بسیار زیبا و خوبی را برای تهیه بازی و بازی سازی دارند. سالن کنفرانس، سالن ریلکسیشن، سالن غذاخوری مجلل، دیس*کو!!!!!!! سالن کنفرانس زیبا و … گوشه هایی از این دفتر کار ژاپنی ست.

level5-3

level5-1

level5-2

——————————————

Polyphon Digital

Polyphon Digital یکی از بخشهای استودیوهای بازی سازی سونی ست که در سرتاسر جهان وجود دارند. این استودیو را با نام Gran Turismo می شناسید که تا زمان نوشتن این مطلب حدود 63 میلیون کپی فروش داشته است. این کمپانی بیش از 140 کارمند را در دفتر کار اصلی خود در توکیو جای داده است که توسط Kazunori Yamauchi، کارگردان سری بازی Gran Turismo مدیریت می شود. این دفتر کار فرا مدرن بیش از 2600 متر مربع مساحت دارد و در آن برای هر کاری فضایی اختصاص داده شده است. فضاهایی برای نشستن، نوشتن، راه رفتن، خواندن، گوش دادن، مباحصه کردن، مذاکره و مشاجره کردن و کلا هر کاری که برای ساخت بازی و بهتر شدن تولید بازی ها کمک می‌کند.

polyphon-1

polyphon-2

polyphon-3——————————————

Santa Monica Studio

شرکت سانتامونیکا در سال 1999 ایجاد شد و همه آن را با نام God Of War می‌شناسید. همچنین این کمپانی در ساخت بازی های Twisted Metal و Warhawk و Flow نیز همکاری داشته است. دفتر کار این شرکت دارای اتاق تست بازی خصوصی مخصوص گیمرهاست که در آن 2000 عنوان بازی را می توانید پیدا کنید و تمامی کنسولهای مرده و زنده در آن یافت می شوند. همچنین این دفتر دارای یکی از مجهزترین سالنهای تولید موزیک و صدا در دنیاست که جدیدترین ابزار آلات موسیقی را در خود جای داده است. سالن بازی های آرکید و کنسولهای بازی و سالن پینگ پونگ و پینبال نیز جزوی از سالنهای این مجموعه است. یک اتاق ریلکسیشن بسیار ساکت و بزرگ به همراه یک سیستم صوتی گران قیمت و تو کار نیز در این شرکت وجود دارد.

santamonica-1

santamonica-2

santamonica-3——————————————

Media Molecule

این استودیو در چهارم ژانویه سال 2006 توسط  4 کارمند سابق Lionhead یعنی Mark Healey, Alex Evans, Dave Smith و Kareem Ettouney تاسیس شده است و یک شرکت انگلیسی ست. اولین بازی این استودیو بازی محبوب و خوش ساخت و خلاقانه Little Big Planet بود که روی PS3 عرضه شد. دفتر کار این استودیو بسیار مدرن با نورپردازی روشن با رنگهای بسیار شاد و مفرح است و در آن اکشن فیگرهای بسیار زیاد و زیبا و اسباب بازی های بسیاری را می توان مشاهده نمود.

media-molecule-4

media-molecule-1

media-molecule-2

media-molecule-3

——————————————

به نظر شما بازی سازان  ایرانی با داشتن امکانات اینچنینی و 100 البته خیال راحت چه آثاری را می توانند خلق کنند؟

آیا توان علمی و عملی بازی سازان ما در آن حد هست که از چنین امکاناتی بهترین استفاده را ببرند؟

نظر شما چیست؟

ادامه دارد …

میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

44 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

18 − هفده =

  • شما بازی سازافقط زورتونوبزنیداگرهم نشدماتشویقتون می کنیم بعدشم کی گفته شماحامی ندارین توبازاربازی ایرانی زیادهست بالاشم نوشته حمایت از بازی های ایرانی امیدوارم ایران تواین صنعت پررونق پیشرفت کنه مشکل اصلی آینه که فقط می گیددیگران مشکل دارن ومشکل خودتونونمی بینیدوکنارهم جمع نمی شیدفقط می خوایدکارای خارجیاروتکرارکنیدوتخیل ندارید اینم تشویق به شماباغیرتاکه تازه اول راهید لایک لایک لایک

  • یه قاعده ای هست می گه کاری که به دنبالش میری همون کار پبشرفت می کنه . ما دنبال موشک سازی رفتیم اونا رفتن دنبال بازی سازی و وسایل الکترونیک هر دوتامون پبشرفت کردیم الان حال کی بهتره ما یا اونا ؟
    ولی یه روری میاد که …

    • اینا همه شرکتهای خصوصی هستن و تقریبا همشون بدون ذره ای کمک از دولت هاشون به اینجا رسیدن، یعنی همگی با سرمایه گذاری بخش خصوصی به اینجایی که الان هستن رسیدن. دولتشون دنبال بمب اتم، فضانوردی، جنگ، غارت کشورهای دیگه و هر کار دیگه ای که رفته اینا توی کارشون ذره ای خلل ایجاد نشده و به رشد و پولسازیشون ادامه دادن. واقعا بخش خصوصی ما (یعنی تک تک ماها) به جز غر زدن و طلبکار بودن کار دیگه ای هم کرده؟!

  • کسی که در شرایط فعلی و برای ما حرفی که می خواد بزنه نمایش در و دیوارهای لوکس باشه فک نی کنم نه عاشق گیم سازی باشه نه هنرند باشه و نه ارزیابی درستی از خودش و اطرافش داشته باشه هنرمند واقعی با نون خشک هم فقط به خلق اثرش فک می کنه در هر صورت یک سناریوی گیم خوب دارم 09119768492

  • بنظر من یه نفر پولدار باید اینو خصوصی سازی کنه یه جای خوب فراهم کنه و سعی کنه یه سری افراد که تو این زمینه فعالیت دارنو جمع کنه و بهشون امکانات بده ولی یکم صبر داشته باشه تا به یه موفقیت بزرگ و یک اسمو برند برسه اونموقع میشه گفت واقعا کسی که کار میکنه میتونه واس خودش ارزش و غرور پیدا کنه و دل ب کار میبنده .من خودمم واقعا همچین ارزویی دارم .

  • با آیه یاس خواندن و خود را عقب تر از دیگران دانستن به هیچ جا نخواهیم رسید. همانطور که به خود مغرور شدن و الکی منم منم کردن کار زشتی است، خود را دست کم گرفتن و حقیر شمردن هم کار ناپسندی است. بدبختی ما ایرانیها اینست که کار گروهی و تیمی بلد نیستیم. همه می خواهیم همه کاره گروه و رئیس باشیم. به فکر ارتقای علمی و نوآوری و ابتکار و خلاقیت نیستیم.دانش برنامه نویسی خود را تقویت نمی کنیم و چون عموما به زبان خارجی مسلط نیستیم از منابع و سایت های خارجی بی بهره و محروم هستیم. فقط ادا در می آوریم مثل برخی از فوتبالیست های خوش غیرت ما که از بازیکنان خارجی فقط ظاهر، نوع لباس و مد مو را الگو برداری نموده و سعی نمی کنند کمی از دانش و مهارت اونها یاد بگیرند. هیکلین وار، غیرتین یوخ. وگرنه همان شرکت های معظم بازی سازی خارجی هم از روز نخست این امکانات را نداشتند و اگر مثل ما بفکر حمایت دولت می نشستند وضعشان بدتر از امروز ما بود.

  • به نظر من که همه میتون برن و اونجا ها کار کنن حتی خود من که اینقدر واسه بازیم داستان نوشتم که مغزم پکید(14 بار داستان بازی رو عوض کردم 😮 )

  • سلام.نمیخوام چاپلوسی تلقی بشه اما میثم جان واقعا از این حرفت خوشم اومد.لایک داری.آخه چرا بعضی از بازی ساز های ما اینقد توهم دارن؟همه چیشون کپیه اون موقع ادعا هم دارن.یه سال زور میزنن آخرشم یه بازی مزخرف میدن بیرون.زبونشونم درازه که نمیدونم حمایت نشدیم.مگه این بازی های مستقلی که میسازن ازکجاحمایت میشن؟تازه انتظارم دارن گیمرهای ایرانی بیان واس بازی هاشون پول بدن.بابا یکم منطقی باشین.اگه اطلاعاتتون کمه افزایشش بدین بعد ادعاکنین.نمیدونم چرا تو ایران هرکی که اسم موتوربازی سازی رو میشنوه ادعای بازیساز بودن میکنه.آخه مگه آیه نازل شده که باید بازیتون اول شخص شوتر باشه و پلتفرمشم پی سی باشه؟برین یه بازی خوب بسازین با داستان قوی و محیط جذاب(مثل ریمن.انگری بردز.مرده متحرک و….) اون موقع اگه گیمراحمایت نکردن حق دارین.یکم فکرکنین واس ایده.تا کی کپی؟من به شخصه از هیچ کدوم از بازی های الکی که میاد حمایت نمیکنم.اما بازی ک ببینم متفاوته و واقعا وقت روش گذاشتن میخرم.چون فکرمیکنم حمایت الکی نه تنها باعث پیشرفت نمیشه بلکه نتیجش میشه مثل صنعت خودرومون که جای یه چراغو عوض میکنن و میگن ماشین جدیده با 2 تومن افزایش قیمت.حمایت بیخود مثل سمه.ببخشید زیاد نوشتم.منظورم با یه سری بازیساز ها بود.خواهشا همه به دل نگیرن 😉

    • سلام کاملا ۱۰۰% عقاید فکریم همونیه که نوشتی .. طرح ها و سبک ها با گرافیک بالایی در ذهنم دارم حرفه ای !رو دست اونور!وخیلی ساده در حد متعارف ساخته شه ..
      نیاز به همکاری اطلاعاتی در مورد تشکیل گروه بازی سازی.
      خوشحال میشوم اگر در زمینه برنامه نویسی بازی تخصص دارید با ما همکاری کنید .اگر موفق به تماس نشدید پیامک بنده را مطلع کنید .با تشکر دوست عزیز .09354702035

  • اولا تیتر رو اشتباه نوشتید چون اصلا وحشتناک نیست البته به جز محل کار Blizzard
    بعدش هم چرا Nau*gh*ty رو سانسور کردین؟معنیش یعنی شیطانی دیگه… ?:-)

    • تیتر اشتباه نیست. به عمد اینجوری انتخاب شده.
      یه لغتنامه نصب کنید یا از گوگل ترنسلیتور استفاده کنید تا معنی کلمه رو متوجه بشید. اون کلمه فیلتره و تو هر پیجی باشه فیلتر میشه.

  • اولا تیتر رو اشتباه زدید باید مینوشتید تصاویری شگفت انگیز چون اصلا وحشتناک نیست بع جز اون عنکبوته…بعدش چرا na*ght*y رو سانسور کردید؟معنیش یعنی شیطانی دیگه… ?:-)
    البته من برای احتیاط چون شما هم سانسور کردین منم اینجا کردم

  • سلام من یک عشق گیم هستم و بازی ساز ___ بهتره بگم چرا کار ما ایرانیا پیشرفت نمی کنه و فقط 1 درصدش امکاناته خوبه:
    1.هیچکدومتون کد نویسی رو کامل بلد نیستین
    2.دنبال اسپرایت رایگان هستید
    3.تیمتون به طور هم زمان کار نمیکنن
    4.همش خودتون رو به اینکه تازه شروع کردید پس کارتون خوبه به خودتون امید واری میدید و خودتون رو عقب تر و عقب تر میندازید
    5.هیچ نوع بازی سازی بلد نیستید از خروجی گرفتن از برنامه ها تا ساختن انجین مناسب برای بازی سازی
    6.خیال پردازی ندارید
    7.همه بازی های شما داستاناش یا شبیه هم هست یا رقیب یک بازی خارجی
    8.بازی ساز های ما از 3D max و …… استفاده میکنن ولی خارجیا مثلا ubisoft یه انجین داره باهاش اسپرایت میسازه به نام UB spriter که هیچ جا برای دانلود نیست
    9.فکر کنم تو مورد های قبل گفته باشم ولی نداشتن حواس و کنار هم نبودن تیم
    10. بجای گرفتن باگ های بازی و تولید بازی هایی که نسخه های بیشتر داشته باشن مثل GTA میرید سراق بازیه جدید
    11.کار نکردن بر روی کیفیت
    12.برای ساخت مپ بازی ها از برنامه های مدل پایین استفاده کردن
    _____________________________________________________
    همه اینایی که گفتم رو خودم انجام دادم پس نگید نه چون خودمم بازی سازم
    _____________________________________________________
    مهم ترین مشکل:
    بها ندادن به بازی ساز های ایرانی در ایرن __ مشکل از دولته وگرنه نصف بیشتر بازی ساز های خارجی ایرانین نمونش عموی من که تو UB یا همون یوبی سافت مدل ساز هست

    • سلام به شما منم یک طراح اولیه هستم که همه چی هم میکشم ولی به خاطر مشکلاتم نتونستم با pc کار کنم بهترین طراحم از ماشین تا منظره و کاراکتر داستان و غیره همهچی میکشم.ممنون میشم اگه کسی راهنمایم کنه:my email :nzmeve@yahoo.com

  • مهم ترین چیزی که ایرانیا،ندارن،دانش مناسب برای ساخت بازیه…
    لعنتی الان سه ماهه میخوایم یه تیم بیست نفره جور کنیم،هرکی گیرمون میاد هیچی حالیش نیست…

  • اینا همشون روز اول تو خونه‌هاشون گیم می‌ساختن. بعد که خوب بازی‌هاشون فروش رفته به مرور زمان استدیوشون رو حرفه‌ای کردن. اینکه تو مقاله اومده گفته بازی‌سازهای ایرانی توهم رقابت با بازی‌های خارجی را نباید داشته باشند “یه حرف کاملاً مزخرفه!” درسته محیط مناسب شرایط رو مساعدتر می‌کنه اما همه‌چی بستگی به مقدار زحمت و مطالعه تو این زمینه داره.

    • مذخرف کلمه ای هست که برازنده بازی های ایرانیه.یه نفر که به شما حرف حساب میزنه و میگه همهتون متوهم هستین هم اینجوری جواب میدین.100 سال دیگه با وجود همچین امکاناتی هم شماها نمیتونین بازی خوب بسازین.چون دانش فنی شماها انقدر نیست و خودتون هم نمیخواین ارتقاش بدین.همه تون فکر میکنید خدای بازی سازی هستین و کارتون بهترین کار دنیاست.به خداوندی خدا کل این امکانات دست شماها بود یه قارچ خور نمیتونستین درست کنید.فرهنگ طنبل پرور و نفتخوار ایرانی به خودش و مغزش زحمت فکر کردن و تلاش رو نمیده.در ضمن شما شما زحمت بکش و مطالعخودت رو ببر بالا ببینم با این امکانات و بودجه ای خرج بازی سازی افتضاح ایران میشه چی میتونی درست کنی. :laugh:
      واقعا توهم کلمه ای هست که برازنده شما بازی سازاست که با پول پراید میخواین بنز بدین بیرون بعد نمیتونید همون پراید رو هم گند میزنید توش.
      خوش باشید بابا :no: :no:

    • بسیار ممنون.
      یادم باشه “با ادب” رو هم به متوهم بودن بعضی از بازی سازان اضافه کنم. امیدوارم با تلاش و زحمت و مطالعه مناسب شما هم یه بازی در حد نمونه های خارجی ایجاد کنید تا یه نفر یه کاری کرده باشه بالاخره.

    • نمیخوام مثال بازی موفق و خوب ایرانی بیارم چون واقعا همچین بازی ای که واقعا عالی باشه ساخته نشده ولی بوده بازی های خلاقانه ی خارجی که با یک ایده ی ناب و گرافیک صاحب سبک کارتونی شاخ غولهای بزرگ رو شکونده، میتونین بازی های بسیار کم خرج دو بعدی ساده ی موبایلی و پرفروش رو با بازی های بزرگ سه بعدی و با مخارج مولتی میلیون دلاری مقایسه کنید و ببینید که بعضا همین بازی های دو بعدی ساده بیشتر از اون بازی های حرفه ای فروش داشتن. پس میشه گفت تو جایی که هنر مطرح هست چیزی به نام غیر ممکن نداریم و هیچ کس نمیتونه ادعا کنه با مخارج چند میلیون دلاری میتونه بهترین اثر ممکن رو خلق کنه یا کسی مدعی باشه فلان تیم بخاطر نداشتن پول کافی نمیتونه اثری خوب خلق کنه.

  • من یه بازیسازم پول خرید میز و صندلی نداشتم رو زمین نشستم و کار کردم الان زانوهام آسیب دیدن دیگه نمیتونم صدمتر راه برم.اینم عاقبت علاقه به کار گیم و بی پولی اونوقت اینا به این راحتی کار میکنن و زندگی میکنن و … .کاش میتونستم زودتر یه دست میز صندلی بگیرم که فلج نشم این امکانات پیشکش.

  • 3 سال بازی سازی کار میکنم فکر کنم بذارم کنار بهتره :دی البته فکر کنم بتونیم حداقل بازی موبایل بسازیم یا بازی های کوچیکی بسازیم و بذاریم استیم ولی رقابت چیز بیخودی هست مثلا یارو 2 گرم سواد نداره میاد تو تلیویزیون میگه ما 60 مرحله از خارجی ها در بازی سازی بهتریم :دی

    • منو تغریبا همتون میشناسین 12 ساله دارم بازی میسازم ولی به علت ضعف تو بازار یابی مثل شماها مشکل کمر گردن زانو پیدا کردم

  • اقا تیم ما یه اتاق مخروبه هم نداره ، اینترنتی ارتباط داریم
    اینا قصر دارن با تمام امکانت رفاهی 😐
    اینا رو دیدم به فنا رفتم ، صد سال هم اینجا بازی بسازیم یه همچین جایی گیرمون نمیاد 😥

  • ما هم بتونیم بازیامون رو تو خارج عرضه کنیم البته با کیفیت مثلا شبیه ریمن یا سیاوش و گرشاسب واسه موبایل وضعمون از اینا بهتر میشه

  • ماها اگه این امکانات و داشته باشیم قارچ خورم نمیسازیم.مثه فوتبالیستا که از وقتی پولای کلون میگیرن به جا بازی کردن فقط اورد میدن و ….

  • مال ما کجا مال آنها کجا.انشالا به فضل الهی تا 100 الا 200 سال دیگه ما هم مانند آنها میشویم.اما آنها دوباره 200 از ما جلو می افتند 😀 😀 😀 😀

  • من خودم تو کار طراحی گیم دو بعدی هستم
    یه صندلی درست و حسابی نداریم کار کنیم چه برسه به اتاق ریلکس
    وقتی که کارمون تموم میشه میگن ای بابا فلان کار خارجی رو ببین چرا مثل اونا کار نکردین
    امکانات تو روحیه و پیشرفت و سلامت روحی و روانی خیلی تاثیر داره

  • نکته ش همینجاست دیگه.
    وقتی این جاها رو میبینی دچار ضعف روحی میشی.
    برا همین لطمه به روح آدم میخوره. :laugh:
    ولی خدا وکیلی اینم هست که یه شبه به اینجا نرسیدن.
    هلاک اون اتاق ریلکس level5 شدم به شخصه.

  • من مديا مولكول رو ديدم شب خوابم نبرد از بس وحشتناك بود.
    آخه من نميدونم اينا كجاش به بازيكن ها لطمه وارد ميكنه.
    حالا از اينا بگذريم به نظرم در حال حاضر بازي ساز هاي ايراني تجربه ي زيادي ندارن،حالا هر چقدم امكانات داشته باشن.

    • عزیز من تجربه چطوری بدست می آید زمانی که تو این زمینه کار کنی و برای کار کردن تو این زمینه باید امکانات خوبی داشته باشی و امکانات بدست نمی یاد مگر اینکه پول داشته باشی

  • این چه تیتریه زدین خداوکیلی !!!
    افعال معکوسه ؟!!!
    پس اتاق کار بازی سازای ایرانی رو ببینی فکر کنم در جا افقی بشی !!!