سخت افزار و آموزش

بهینه سازی در ساخت بازی با Unity3D

بهینه سازی در ساخت بازی با Unity3D 1

شاید بهینه سازی را بتوان در مراحل طراحی یک بازی مهم ترین موضوع دانست؛ موضوعی که متاسفانه مورد توجه خیلی از دوستان بازی ساز مخصوصا در ایران قرار نمی گیرد. بهینه سازی در ساخت یک بازی را می توان مراحلی تعریف کرد که در آن بازی ساز با بررسی مصرف پردازنده، رم و گرافیک در قسمت های مختلف بازی به متعادل سازی بازی از نظر مصرف منابع می پردازد تا مشکلاتی اعم از افت سرعت و یا افت فریم در طول بازی رخ ندهد. ویدیویی که برای شما آماده شده است، یکی از قسمت های مجموعه ی آموزشی بزرگ یونیتی محسوب می شود که به صورت رایگان در اختیار شما دوستان عزیز قرار می گیرد. انشالله در صورت استقبال، قسمت دوم آن نیز برای عموم ارائه خواهد شد.

Optimization_Unity3D part1 / HD / 112 MB

سید محمد صالح هاشمی

سید محمد صالح هاشمی

14 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

نوزده − پنج =

  • برای بهینه سازی باید حتما از LOD و MIPMAP و یه سری چیزای تخصصی تر استفاده بشه !
    اینا رو موتور های پیشرفته ای که روی یه سبک خاص تمرکز می کنن دارن (مثل کرای که فقط به ریل تایم فکر می کنه)
    یونیتی همینا هم از سرش زیادیه ! 😐
    0xFF

  • خیلی ممنون از تهیه این ویدو
    به نظر من مشکل اصلی طرز درست تهیه مپ های نوری مثل نرمال مپ ها و…
    است که تخصص خاص خودشو داره و ماها زیاد از اون سر رشته نداریم(همین طوری یه مپی میسازیم دیگه)
    و یه مشکل دیگه بهینه سازی کد هاست که اونم باز به تخصص برنامه نویس نیاز است
    هر چند که حداقل خود من چون از نسخه مجانی استفاده میکنم این سایه ها رو لازم ندارم و اگه لازم هم باشه رو تکسجر میکشم

    اگه چیزی از بهینه کردن تکسچر ها و مپ ها هم هست ممنون میشم
    منتظر
    قسمت دوم
    هستم

  • لگ ناشی از فشار زیاد روی سی پی یو به فریم ریت بستگی نداره ، درواقع اگه شما 100 فریم هم بگیرید از بازی ممکنه باز هم مشکل لگ و تیکه تیکه شدن تصویر پیش بیاد چون فشار زیاد روی سی پی یو تاثیرش با فشار روی کارت گرافیک فرق میکنه ، الان تو این آزمایش دیدید با وجود اینکه حدود 30 فریم داشت که مقدار مناسبیه ولی نظم فریم ها اصلا خوب نبود و در فاصله های زمانی یکسان به تصویر در نمیومدن در نتیجه چنین حالت تیکه تیکه پخش شدن پیش میاد . میخوام بگم الان آقا صالح با این کارشون فریم رو زیاد افزایش نمیدن ولی چون فشار روی سی پی یو کمتر میشه در نتیجه همین 30 فریم با نظم بهتری به نمایش در میاد و تصویر نرمتری رو شاهد خواهیم بود . واسه همین من همیشه نظرم اینه که برای اجرای بازی اول سی پی یو ملاکه و بعد کارت گرافیک چون ضعیف سی پی یو رو نمیشه زیاد کاریش کرد جز ارتقا خود سی پی یو ولی ضعف کارت گرافیک رو خیلی راحت میشه با پایین آوردن تنظیمات گرافیکی رفع کرد .

  • صد البته لایت مپینک خیلی بهتره

    جواد
    فک کنم اگه بجای این کار از لایت مپ استفاده کنیم خیلی بهترو آسونتره

    00رتبه دهی

    صد البته لایت مپینگ خیلی بهتره پیچیدگی های زیادی هم داره و کار زیاد میبره . در ضمن همش که نباد از لایت مپ استفاده کرد . بازی باید سایه های ریل تایم هم داشته باشه و به نظرم این آموزش برای کاهش تاثیرات سایه های ریل تایم روی سرعت بازی خیلی خوب بود .