اخبار بازی

اجباری برای استفاده از موتور Frostbite برای ساخت Mass Effect Andromeda وجود نداشته

اجباری برای استفاده از موتور Frostbite برای ساخت Mass Effect Andromeda وجود نداشته

وی جی مگ: همیشه شایعات زیادی در مورد احبار برای استفاده از موتور Frostbite برای ساخت بازی‌های استودیو‌های زیرمجموعه EA مثل Mass Effect Andromeda وجود داشته است. بسیاری حس می‌کردند که مشکلات این بازی به خاطر استفاده از همین موتور بوده است.

به گزارش وی جی مگ، رئیس سابق استودیوی Bioware یعنی Aaryn Flynn که تابستان سال گذشته این استودیو را ترک کرد در مورد این مشکلات صحبت‌هایی انجام داده است. او هفده سال در Bioware فعالیت کرد و در ساخت بازی‌های بزرگ این استودیو شرکت داشت. او در نهایت رئیس استودیو شد و فرآیند تولید و ساخت بازی‌هایی مثل Dragon Age 2، Mass Effect 3، Dragon Age Inquisition و Mass Effect Andromeda زیر نظر او انجام شد.

در کنفرانس GDC امسال Flynn در مصاحبه با Kotaku در مورد همکاری با EA صحبت کرد و در پاسخ به دخالت‌های EA مثل استفاده از پرداخت درون برنامه‌ای گفت:« من باید به این سوال پاسخ منفی بدهم. آنها برنامه مالی جاه طلبانه‌ای دارند و می‌خواهند کار‌های بسیار خاصی انجام دهند. آنها قصد رشد بازار فعلی و حتی ورود به بازار‌های جدید را دارند. همه این‌ها اهداف خوب و غیر قابل بحثی هستند. من فکر می‌کنم که آنها یک شرکت بسیار خوب هستند چون به مراحل خلاقانه طراحی توجه زیادی دارند. آنها می‌خواهند موفق باشند.»

در شایعه‌ای که توسط بسیاری از گیمر‌ها باورپذیر به نظر می‌رسد اعلام شده بود که EA استودیوی Bioware را در ساخت Andromeda به استفاده از موتور Frostbite مجبور کرده است. البته Flynn نظری کاملا متفاوت دارد و در این مورد نیز گفت:« خیر اصلا اتفاق رخ نداده است. این تصمیم ما بود. ما بازی‌های قبلی خود را با موتور Eclipse طراحی کرده بودیم و از نظر ما این موتور قدرت برآورده کردن نیاز‌های ما را نداشت. امکان ساخت بازی Open World با آن وجود نداشت و از نظر رندر نیز بسیار قوی نبود. این دو مشکل اصلی ما بودند. ما حتی به ساخت بازی مالتی‌پلیر نیز فکر کرده بودیم و Eclipse این قابلیت را نداشت. ما در مورد این مشکل صحبت کردیم و سه راه کلی برای ساخت پروژه‌های جدید وجود داشت. ما باید یک موتور جدید درست می‌کردیم یا از موتور Unreal Engine استفاده می‌کردیم و یا در نهایت به سراغ Frostbite می‌رفتیم که پتانسیل بسیار زیادی داشت. در نهایت با تصمیم جمعی مشخص شد که Frostbite بهترین انتخاب خواهد بود. این تصمیم بسیار مهمی بود که ما در سال 2011 آن را نهایی کردیم. تقریبا همه تیم‌های زیر مجموعه EA به این موتور اعتقاد دارند و برای ساخت بازی از آن استفاده می‌کنند. حتی برای ساخت FIFA نیز از Frostbite استفاده می‌شود.»

در حالی که Flynn استودیوی Bioware را ترک کرده است اما بازی بعدی و بزرگ این استودیو در واقع Anthem است که در سه ماهه ابتدایی سال 2019 منتشر خواهد شد. از نظر بسیاری از منتقدان و گیمر‌ها این آخرین شانسی است که EA برای ساخت یک بازی موفق به بایوور خواهد داد و در صورت شکست این پروژه باید منتظر تعطیلی احتمالی این استودیوی محبوب باشیم.

منبع: wccftech

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

نوزده − پنج =