اخبار بازی

دخالت‌های 2K در کار استدیوهای زیر مجموعه

دخالت‌های 2K در کار استدیوهای زیر مجموعه 1

با انتشار یک پست در بلاگی مربوط به یکی از کارمندان سابق Irrational Games مشخص شد که 2K در فرآیند ساخت بازی‌ها توسط استدیو‌های زیر مجموعه دخالت‌های زیادی انجام می‌دهد. در این پست کارمند سابق Irrational Games اعلام کرد که 2K  با تصمیمات اشتباه خود باعث بسته شدن استدیو 2K Australia و ساخته شدن تعدادی بازی ناموفق بود و این تصمیمات باعث شدند تا بسیاری از کارمندان مشغول در فرآیند ساخت این بازی‌ها شغل خود را از دست بدهند.

بر اساس نظرات این شخص ناشناس، مشکلات از ساخت The Bureau: XCOM Declassified آغاز شد. بعد از ناموفق بودن این اثر تمام نقصیرات متوجه استدیو سازنده 2K Marin شد که در ادامه نیز این استدیو بسته و تعداد زیادی از طراحان و کارمندان مشغول در این استدیو شغل خود را از دست دادند. بعد از ساخته شدن Borderlands: The Pre-Sequel که تقریبا از نظر گیمرها و منتقدان بازی خوبی بود نیز 2K تصمیم به بستن استدیو سازنده این بازی 2K Australia گرفت و دلیل آن‌را هزینه‌های ساخت بالا اعلام کرد.

Borderlands: The Pre-Sequel توسط تیمی 40 نفره در مدت 18 ماه ساخته شد و توانست با فروش خوب 1.7 میلیون نسخه‌ای و فروش عالی DLC ها عنوانی موفق باشد. گرچه 2K بر تصمیم خود پافشاری کرد و آنها اعلام کردند که ساخت بازی در کشور استرالیا توجیه اقتصادی ندارد. این تصمیم از لحاظ منطقی چندان درست به نظر نمی‌رسد چون طراحان و بازیسازان در کشور استرالیا دستمزد به مراتب کمتری نسبت به همکاران آمریکایی خود دریافت می‌کنند و این تیم 40 نفره توانست در مدت 18 ماه اثری را به بازار عرضه کند که نزدیک به 2 میلیون نسخه فروش داشته است! این تصمیم اصلا با منطق مطابقت ندارد و طی اعتراض‌ها نیز 2K اعلام کرد که سازندگان از فرآیند کاری صنعت بازی مطلع نیستند.

2K مشتاق بود تا پرسنل خود را به استدیو گرانقیمت‌ خود در نواتو به نام Hanger 13 بفرستند و تعداد کارمندان این استدیو را به بیش از 150 نفر برساند. Hanger 13 سال‌های زیادی را صرف ساخت بازی Mafia III کرد و در این راه ده‌ها میلیون دلار صرف شد. اما با عرضه این اثر با یک بازی متوسط و تقریبا ناموفق روبرو شدیم. Mafia III مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته است و به نظر می‌رسد شانس زیادی برای جبران ساخت هزینه این بازی را نداشته باشد. Mafia III برای جبران هزینه‌های ساخت نیاز دارد تا 8 میلیون نسخه با قیمت کامل 60 دلاری را به فروش برساند اما تا بدین لحظه این اثر حتی به فروش یک میلیونی نیز نزدیک نشده.

این شخص ناشناس در ادامه اشاره کرد که: «XCOM از بازی‌هایی بود که 2K به صورت مستقیم در ساخت آن دخالت کرد. این دخالت‌ها باعث شدند تا ساخت بازی چندین بار متوقف شده و طراحی بازی از ابتدا انجام شود. ادامه دخالت‌های 2K باعث شد تا استدیو سازنده این بازی نتواند از ایده‌ها و خلاقیت خود در ساخت بازی استفاده کند. شاید دلیل عدم موفقیت تجاری Mafia III و Evolve نیز دخالت‌های بیجای 2K باشد. به نظر می‌رسد که 2K هیچ ترسی از دخالت و پیاده‌سازی ایده‌های خود در بازی‌ها ندارد حتی اگر این دخالت‌ها باعث شود تا سهام این شرکت به شدت افت کرده، میلیون‌ها دلار از دست برود و یا تعداد زیادی از طراحان و بازیسازان شغل خود را از دست بدهند.

این پست رفتار 2K در چندین سال گذشته با استدیو‌های زیر مجموعه را نشان داد اما Steve lee طراح مراحل بازی Bioshock Infinite سوالاتی را در مورد این بلاگ مطرح کرد و در توئیتر خود گفت: «پس از بحث‌های فراوان در مورد این بلاگ با همکاران قدیمی خود در Irrational Games به این نتیجه رسیدیم که این بلاگ به احتمال بسیار قوی جعلی است.» اما موسس استدیو 3D Realms و سازنده Duke Nukem آقای George Broussard نیز نظر خود را در مورد این بلاگ در توئیترش منتشر کرد:«2K یک شرکت بسیار افتضاح است، روزی فرا می‌رسد که من هم در مورد رفتارهای شیطانی این شرکت صحبت خواهم کرد.»

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

3 × چهار =