اخبار بازی

دفاع برخی بازیسازها از Loot Box

دفاع برخی بازیسازها از Loot Box

یکی از برجسته‌ترین موضوعات مورد بحث در هفته‌های گذشته بدون شک مربوط به لوت‌باکس‌ها و سیستم پرداخت درون برنامه‌ای است که در تعداد زیادی از بازی های AAA مخصوصا Star Wars Battlefront II قرار گرفته‌اند.

مشخصا این موضوع مورد توجه بسیاری از استدیوهای سازنده نیز بوده و دیدگاه‌های متضادی نسبت به آن وجود دارد. درحالی‌که برخی از وجود لوت‌باکس‌ها دفاع می‌کنند بسیاری از سازندگان نیز مخالف آن هستند. در این میان به عنوان مثال، آقای Rami Ismail یکی موسسان شرکت Vlambeer، به وجود لوت‌باکس در بازی‌ها و ادغام آن با گیم‌پلی ابراز علاقه کرده  است.

وی معتقد است که «چنین عملی با طراحی نامناسب بازی‌ها قابل مقایسه نیست. اگر این لوت‌باکس با سیستم پیشرفت مشخصی در ساختار گیم‌پلی بازی قرار گیرد و به خوبی در بازی‌ها پیاده‌سازی شود، می‌تواند بسیار سودآور و موثر باشد و برای همیشه بخشی از ساختار بازی‌ها قرار گیرد. اینکه بگوییم این موضوع همیشه اقدامی اجبارکننده از سوی ناشران است، ظالمانه و غیرمنصفانه به‌نظر می‌رسد. حتی اگر داستان‌های مناسبی برای مطبوعات و رسانه‌های اینترنتی باشد.»

آقای Randy Pitchford رییس شرکت Gearbox Software هم در مورد این مشکل اظهارنظر کرده و ادعا می‌کند علیرغم سواستفاده‌هایی که از این نوع سیستم کسب درآمد شده است، او اعتقادی به بد بودن این لوت‌باکس‌ها ندارد. «به عنوان یک آرتیست و سازنده که بسیار به ذات لوت‌باکس‌ها علاقه‌مند است و در دنیای بازی Borderlands نیز ظاهر شده، من نگران این موضوع هستم که واژه لوت‌باکس برای مواردی استفاده شود که ما اصلا از آن استقبال نمی‌کنیم. آیا می‌توان برای آن اصطلاح دیگری پیدا کرد؟»

منبع

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

15 − 4 =