اخبار بازی

قانون جدید Apple برای بازی‌هایی که روی iOS از Loot Box استفاده می‌کنند

قانون جدید Apple برای بازی‌هایی که روی iOS از Loot Box استفاده می‌کنند

بسیاری از تولیدکنندگان بازی سعی کردند از افزودن لوت‌باکس‌ها و سیستم پرداخت درون برنامه‌ای به بازی‌های خود دوری کنند در حالیکه عده‌‌ای دیگر هم علاوه‌بر استفاده از آن، به راحتی آن را تبلیغ نموده بدون اینکه چگونگی کارکرد این سیستم در بازی خود را مشخص کنند. همگی از نحوه استفاده این سیستم در Star Wars Battlefront II و جنجال‌های آن باخبر هستیم. اما آیا راهی وجود دارد که بتوان استفاده از این سیستم در بازی‌ها را کنترل نمود؟ شاید جالب باشد بدانید که این امکان برای صاحبان پلتفرم‌ها وجود دارد که بتوانند چنین سوءرفتاری را محدود کنند. شرکت اپل نیز دقیقا چنین کاری انجام داده است.

اپل به‌تازگی بخش راهنما APP Store را با بیانیه‌ای به‌روزرسانی کرده است: « تمام App هایی که در آن لوت‌باکس یا مکانیزمی برای خرید آیتم‌های مجازی تصادفی وجود دارد، باید شانس دریافت هر آیتم را حین خرید برای خریدار مشخص کنند.»

این بدین معناست که سازندگان Appهای IOS که از لوت‌باکس در بازی یا برنامه خود استفاده می‌کنند، باید شانس دریافت هر آیتم را قبل از پرداخت هرگونه پول به کاربر اعلام نمایند.

این قانون پیش از این در کشور چین نیز اعمال شده بود  و حال خوشبختانه شرکت اپل نیز از روش استفاده می‌کند. امیدواریم سایر شرکت‌های صاحب پلتفرم نیز از این روش الگوبرداری کنند.

منبع

فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

3 × چهار =