اخبار بازی

نویسنده کتاب‌های Metro در مورد آینده این سری صحبت می‌کند

نویسنده کتاب‌های Metro در مورد آینده این سری صحبت می‌کند 1

نویسنده کتاب‌های محبوب سری Metro آقای Dmitry Glukhovsky اشاره کرد که برنامه‌ای برای ادامه دادن به این سری از کتاب ندارد و Metro 2035 قطعا بخش پایانی این سری خواهد بود، اما این صحبت بدین معنی نیست که ساخت سری Metro توسط 4A Games متوقف خواهد شد.

او در مصاحبه‌ای اعلام کرد:« Metro 2035 پایانی برای این سری از کتاب خواهد بود، من برنامه‌ای برای نوشتن ادامه از این سری ندارم. به نظر من تقریبا سوالات اصلی در مورد این سری در کتاب Metro 2035 پاسخ داده می‌شود. اگر در آینده هم کتابی در مورد داستان Metro نوشته نشود این بدان معنی نیست که داستان آرتیوم در رسانه‌های دیگر پیگیری نشود.» با توجه به اشارات Glukhovsky می‌توان دریافت که او دقیقا به پروژه مخفیانه 4A Games اشاره می‌کند که به احتمال زیاد ادامه‌ای بر این سری باشد.

اولین بازی این سری با نام Metro 2033 با اقتباس از کتابی با همین نام ساخته شد اما چون  پیاده سازی کتاب Metro 2034 در دنیای بازی برای ساخت نسخه دوم کمی گنگ به نظر می‌رسید Glukhovsky با همکاری 4A Games نمایشنامه Metro: Last Light را نوشتند. بعد از اتمام پروژه Glukhovsky به این پی برد که داستانی نوشته شده برای ارائه در یک بازی بسیار بزرگ است و به همین خاطر دست به نوشتن Metro 2035 زد. این کتاب در تاریخ دهم دسامبر به زبان انگلیسی منتشر شد.

آقای Glukhovsky در ادامه اشاره کرد که:«Metro 2035 خط داستانی را به هم پیوند می‌زند و تمام شخصیت‌های موجود در سه کتاب را به هم می‌رساند.» او همچنین گفت که یکی از دوست‌داران کارهای استودیوی 4A Games است و کار آنها را از زمان S.T.A.L.K.E.R دنبال کرده است و همیشه آنها را تحسین می‌کند. او در ادامه گفت:« کتاب، فیلم و بازی هر کدام برای خود هنری جدا هستند. شما نمی‌توانید به سادگی یک کتاب را به فیلم یا بازی تبدیل کنید چون هر کدام از این هنر‌ها از قوانین خاصی پیروی می‌کند. برای مثال آرتیوم شخصیت اصلی سری کتاب‌های Metro در کتاب‌ها فقط یک نفر را می‌کشد اما وقتی شما به بازی این اثر توجه می‌کنید میبینید که کشتن یک نفر برای جذاب شدن بازی چندان کافی نیست. 4A Games کار بسیار موفقی در تبدیل کتاب‌های من به بازی انجام داده است. آنها مطالب اصلی که در کتاب ارائه شده است را مورد احترام قرار داده‌اند و تصویری بسیار حیرت‌انگیز از جهان آخرالزمانی ارائه کردند.»

اما صحبت‌های Glukhovsky در مورد این بازی همین جا با پایان نرسید و او در ادامه اشاره کرد:« من بسیار به تعامل، عدم قطعیت، تغییر پذیری و غیر قابل پیش‌بینی بودن علاقه دارم. من در فرآیند ساخت بازی اول پیشنهاد استفاده از امتیاز Karma را ارائه کردم که تصمیمات شما در روند بازی تاثیرگذار می‌شد. جایی که گیمر‌هایی با انتخاب‌های اخلاقی بهتر می‌توانند از به وقوع پیوستن یک فاجعه جلوگیری کنند. وقتی شما خودتان را به جای آرتیوم می‌گذارید باید این قدرت را داشته باشید تا در کنار ایجاد تغییر در دنیا، سرنوشت خود را نیز تغییر دهد.

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

یک × 5 =

  • من وقتی فیلم ورودی بازی دوم رو دیدم تازه متوجه شدم داستان بازی اول خطی نبوده! 😐
    دیگه به هیچ کدوم از بازی ها دست نزدم! ان شاء الله سر فرصت… 😎