اخبار بازی

چگونه شخصیت اصلی بازی Horizon Zero Dawn در جریان توسعه تغییر کرد

چگونه شخصیت اصلی بازی Horizon Zero Dawn در جریان توسعه تغییر کرد

وی جی مگ: ساخت بازی Horizon Zero Dawn برای استودیو Guerrilla Games پروسه‌ای بسیار زمان‌بر بود. استودیویی که به واسطه ساخت عناوین شوتر Killzone شناخته می‌شد به یکباره به ساخت یک اثر اکشن ماجراجویی با عناصر نقش‌آفرینی متمرکز شد که توجه ویژه‌ای نیز روی بخش داستانی و شخصیت‌پردازی خود داشت. اکنون سازندگان بازی از چگونگی تغییر شخصیت اصلی بازی Horizon Zero Dawn در جریان توسعه آن صحبت می‌کنند.

به گزارش وی جی مگ، در کنار تمامی جوانب بازی که به بهترین شکل طراحی شده‌اند شخصیت اصلی بازی Horizon Zero Dawn یعنی Aloy مهم‌ترین عنصر بخش داستانی بازی محسوب می‌شد. شخصیتی که هم‌اکنون نیز به عنوان قسمتی از نماد Playstation معرفی شده و در کنار شخصیت‌های دیگری هم‌جون کریتوس، نیتن دریک، Crash Bandicoot و Spyro و مواردی دیگر قرار می‌گیرد. طی همایش Gamelab شهر بارسلونا خانم Angie Smets تهیه‌کننده اجرایی استودیو Guerrilla Games در خصوص چگونگی توسعه شخصیت اصلی بازی Horizon Zero Dawn یعنی Aloy صحبت کرد.

«اگرچه اعضای تیم با اینکه شخصیت اصلی یک فرد مونث باشد مشکلی نداشتند اما مسائلی در این خصوص وجود داشت. در ابتدا Aloy قرار بود تا بسیار جوان‌تر از شخصی باشد که در بازی نهایی دیده شد. ویژگی‌های شاهزاده‌های Disney و مشابه آن برای Aloy در نظر گرفته شده بود. بنابراین ما تست‌های مختلفی در این زمنیه انجام دادیم و روی جوانب مختلف این شخصیت از موی سر گرفته تا لباس وی کار کردیم. یادم می‌آید زمانی مشغول تماشا یکی از ویدئوهای مربوط به تست‌های انجام شده بودیم. در این میان شخصی اظهار کرد به نظرم Aloy بسیار عالی از آب در آمده و شخصیت‌ قدرتمندی شده است. اما این شخصیت تا چه اندازه می‌تواند باورپذیر باشد. چگونه در حالی که بسیار جوان است می‌تواند تا این اندازه بی‌نقص باشد و به شکار ربات‌های Horizon بپردازد.»

«در سه سال ابتدایی توسعه Horizon، شخصیت Aloy می‌توانست اسب داشته و اسب‌سواری کند. قابلیت رام‌کردن ربات‌ها را در این اثر وجود نداشت و Aloy می‌توانست از اسب استفاده کند. در ابتدا ایده این موضوع بسیار جالب به نظر می‌رسید و ما زمان زیادی را صرف کار روی این بخش کردیم. باید توجه کنید که تا چه اندازه روی هوش مصنوعی اسب‌ها کار صورت گرفته و اینکه حرکات آن‌ داخل بازی به نرمی و روانی صورت بگیرد.»

«سپس آقای John Gonzalez، نویسنده بازی Fallout: New Vegas به عنوان کارگردان جدید بخش روایت به تیم ما ملحق شد. او دنیایی که ما در حال ساخت آن بودیم را به دقت بررسی کرد. سپس  اظهار کرد باید Aloy را به شخصیت ویژه‌تری تبدیل کنیم. او شخصیتی است که باید خاص و ویژه باشد. ربات‌ها خطرناک‌تر هستند و دیگر نمی‌توان آن‌ها اهلی کرد. بنابراین پیشنهادی که او داد بدین صورت بود تا از شر تمامی حیوانات بزرگ در بازی خلاص شویم. یعنی دیگر در دنیای بازی جایی برای اسب‌ها نیز نیست. سپس گجت Focus طراحی شد و در اختیار Aloy قرار گرفت. او تنها دختری در دنیای بازی است که می‌تواند به واسطه Focus خود ربات‌ها را رام کرده و از آن‌ها استفاده کند. این موردی است که باعث می‌شود Aloy ویژه شود.»

«این یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی بود که ما در ساختار دنیای بازی ایجاد کردیم. امری که روی گیم‌پلی بازی نیز تاثیر گذاشت. در ابتدای همه اعضای استودیو با این تغییرات موافق نبودند. زیرا فرض کنید شما یک برنامه‌نویس هوش‌ مصنوعی باشید و چند سال برای طراحی هوش مصنوعی اسب‌ها وقت گذاشته‌اید. ناگهان به شما می‌گویند که باید تمامی امور صورت گرفته را دور بریزید. این یکی از مهم‌ترین تغییراتی بود که پیرامون شخصیت اصلی بازی Horizon Zero Dawn شکل گرفت.»

فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

1 × سه =

  • چه جالب
    اگر اسب داشته و کنار گذاشتن به طور کلی بالانس بازی تغییر کرده. وافعا برای برنامه نویسا سخت بوده و همچنین گیم دیزاینر بازی که بالانس بازی رو متناسب کنن.
    :yes: :yes: