اخبار بازی

امکان تخریب هر چیزی در بازی Control وجود دارد

امکان تخریب هر چیزی در بازی Control وجود دارد

وی جی مگ: بازی Control جدیدترین اثر در دست ساخت استودیو Remedy است که ساخت Max Payne را در کارنامه دارد. Jesse شخصیت اصلی بازی نام‌برده بوده که در یک خانه قدیمی که محیطی عجیب و مرموز داشته و به صورت مداوم تغییر می‌کند در حال مبارزه است. در این فضا شما با استفاده از سلاحی که قابلیت تغییر شکل داشته و با استفاده از قدرت دورجنبی با پیرامون خود مبارزه می‌کنید. به طور کلی مکانیک‌های بازی در تضاد با محیط عجیب آن طراحی شده در حالی که امکان تخریب هر چیزی در بازی Control وجود دارد.

به گزارش وی جی مگ، خارج از سورپرایزهای عجیب و غریبی که در بخش ست‌پیس‌ها، قسمت‌های داستانی و تعامالات کاراکترها منتظر پلیر هستند استودیو Remedy در تلاش است تا اطمنیان حاصل کند تمامی اجزای محیط هنگام تعامل با آن‌ها رفتاری درست و دقیق را از خود نشان می‌دهند. این انسجام به واسطه استفاده از یک انجین فیزیک جدید میسر شده است. آخرین ساخته این شرکت یعنی Quantum Break برای طراحی فیزیک خود از انجین Havok استفاده می‌کرد و حال Control از قطعه میان‌نرم‌افزاری جدید و مرموزی بهره می‌برد.

کارگردان بازی آقای Mikael ‘Mixu’ Kasurinen در صحبت با وبسایت VG247 توضیح داد «عناصری در این زمینه وجود دارد که من نمی‌توانم هم‌اکنون درباره آن‌ها حرف بزنم. ما انجین فیزیک بسیار فوق‌العاده‌ای در اختیار داریم. این چیزی است که می‌توانم بگویم. اما نمی‌توانم اطلاعاتی در رابطه با این قطعه میان‌افزار به اشتراک بگذارم.»

«به نظر من بازی‌هایی که گیم‌پلی براساس فیزیک را ارائه می‌کنند فرصت‌های جدیدی را مهیا می‌کنند. برخی از بازی‌ها نیز در گذشته برای رسیدن به آن تلاش کردند. عناوینی چون Psi-Ops و Second Sigh که ما آن‌ها را دوست داشتیم اما هر کدام به طریقی پلیر را محدود می‌کردند. قصد من این نیست که بگویم Psi-Ops بازی بدی بود اما رویکردی که آن‌ها در پیش گرفته بودند باعث می‌شد که احساس کنید فیزیک در بازی محدودیت‌های فراوانی دارد.  ما برای بازی خود نمی‌خواهیم این گونه باشد که مثلا به پلیر بگوییم که این میز را می‌توانید از این مکان برداشته اما نمی‌توانید به صندلی کنار آن دست بزنید. ما می‌خواهیم این امکان را فراهم کنیم که چنان‌چه مایل به استفاده از آن بودید از آن بهره‌مند شده و تخریب نمایید. به طور کلی امکان تخریب هر چیزی در بازی Control وجود دارد.»

در دمویی که از بازی مشاهده کردیم بزرگ‌ترین شیئی که Jesse می‌توانست پرتاب کند یک جرثقیل بزرگ بود اما به گفته Kasurinen، این بزرگ‌ترین چیزی در بازی نخواهد بود که می‌توانید پرتاب و تخریب کنید. محیط بازی به صورتی متقاعدکننده به شما عکس‌العمل نشان می‌دهد. «تمامی اشیا با تفکر مخصوص به خود طراحی شدند. ما طراحی ویژه‌ای را برای چگونگی رفتار بتون، چوب، فولاد و شیشه در نظر گرفتیم و سپس اطمینان حاصل کردیم که تمامی این موارد درون دنیای بازی رفتاری منسجم و پایدار را از خود نشان دهند.»

علاوه‌بر فیزیک که تخریب هر چیزی در بازی Control را ممکن می‌سازد ساخته Remedy از سیستم انیمیشن‌های جدیدی هم بهره می‌برد تا دیگر از مشکلاتی که در انیمیشن‌های کاراکترها در بازی Quantum Break به وقوع می‌پیوست خبری نباشد. به گفته سازندگان سیستم صوتی مورد استفاده بازی هم با بازنگری اساسی مواجه شده است.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

19 + هفت =