بازی ایرانی گزارش و مصاحبه

بازی 350 میلیونی ایرانی

بازی 350 میلیونی ایرانی 1

وب سایت پژدوگیم، ویدئویی را از یک بازی ایرانی در سایت خود قرار داده که طبق گفته های سازنده ی آن، 350 میلیون برآورد هزینه برای آن شده و بنیاد ملی بازیهای رایانه ای نیز از آن حمایت کرده است. این بازی که نام آن “ایران 140” می باشد، ظاهرا فقط یک ماد از بازی کرایسیس بوده و دارای ضعف های بسیار زیادی نیز می باشد. ویدئو را تماشا نمائید، قضاوت درباره این بازی با شما.


[download id=”1058″]

مهدی فنایی

مهدی فنایی

52 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

5 × دو =

  • دوستان سلام
    بنده دمو رو تازه دیدم درکل زیاد به فکر این پرو ژه نبود م ولی الاقه کمی نشون دادم ومطالب رو خوندم
    دوستان بنده سر پرست گرو ه بازی سازی (؟؟؟game)شرمنده بقیشو نمی گم تا از فردا از ما گله نکنن این بازی که شما میبینین همون مود می باشه البته فقط نقاشی تکسچر ها ما روی بازی داریم کار میکنیم که موتور بازی ساخت یک شر کت امریکای و ما متور بازی رو داریم وما بقی کار خودمون هست با ارز پوزش وب سایت رو در اینجا درج نمی کنم چون دارم انتقاد می کنم نمی خوام از این تیم به ما گله بشه ولی این بازی اگه باگ هاش هم گرفته بشه واقعن ارزش ازش بازار یابی رو نداره ما از یک متور شرکت خارجی که بتور رایگان دراختیار تحقیق عمومی قرار داده شده استفاده کردیم واونو ارتقاع دادیم که مبادا این بازی در خارج از کشور به اونوان کپی رایت شناخته بشه این بازی رو گرفتن عکس پر چم ها و نوشتهارو تعغیر دادن ویک سناریو داغون گزاشتن اونوقت میخوان 350میلیون خرجش کنن خدا واسه ماهم پارتی این جوری جور کنه البته مادرحال مزاکرات با سپاه پاسداران هستیم ولی روی قیمت حمایتی هنوز به تفاهم نرسیدیم ما از بوق تا سوت رو خودمون داریم میبریم بالا این کپی رایت کردن پول خرس میخوان بگیرن جالبه دونیارو ببین اونوقت میگن صنعت بازی سازی توی ایران بوغ هست بله دیگه تا وقتی که از این شرکت های کپی رایتی حمایت بشه ایران بازی سازیش همینه ما روزی 13ساعت کارمیکنیم اونوقت به کام این اقایون
    خودتون قضاوت کنین !موفق باشین

  • درود

    رفقا، شاید قریب به اتّفاق منو بشناسن..
    همیشه جانب حقّ و حقیقتو گرفتم، فرقیم نمیکنه طرف کیه، موضوع چیه و اینا..
    در هر صورت..

    به نظر من، ایران هرچقدر هم افتض، ولی داره پیشرفت خودشو نشون میده.
    هرچی هم داغون و از رده خارج و این مزخرفات باشه، بازم بهش میگن پیشرفت.
    ببینین، من الان مدرّس گیتار الکتریک و پیانو هستم. خب ؟
    همیشه به هنرجوهام میگم، حتّی در طول روز شده یه نت بنوازید، همین یه نت که بنظرتون “هیچ”ه، همینشم پیشرفته. البت، به اندازه خودش..
    حالا هم در این مورد، بخاطر تحریمایی که داریم، شاید سرعت پیشرفتمون تو این صنعت فوق فضایی لاکپشتی باشه، ولی بازم، جلو میریم ! عقب گرد نداریم !
    باو ! رفقا ! ناسلامتی ایرونی جماعت انتهای هوشه ها !
    یخته اگه راه داره، مثبتم بی اندیشید !!
    چاخلصم
    کلبه دار [img]http://cdn.vbiran.ir/images/vbiran/sarma.gif[/img]

  • قابل توجه دوست عزیزمون قرار نیست تمام حرفا به نفع تو و منافع تو باشن . دوستی با تو خاله خرسه نیست.
    واقعا برات متاسفم که به تمام خوانندگان این سایت به این سادگی توهین می کنی و هیچ کس هم صداش در نمیاد.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • کمی زود قضاوت شده!
    اول بازی در 1 آبان هنوز در حمایت بنیاد قرار نگرفته و توافق به جلسه ی بعد موکول شده! اینم لینکش!
    http://iran140chakavak.org/
    تحت تاثیر حرف چندتا بچه قرار گرفتیم که از روی احساساتشون تصمیم میگیرن

  • هر وقت برای این بازی ۳۵۰ میلیون خرج کردن میتونیم این حرفا رو بزنیم. هنوز خرج نشده. بلکه هزینه ی ساخت بازی هست و ساخت این بازی به اتمام نرسیده .

  • برای بار آخر میگم، اینی که میبینید یه بازی نیست، یه ماد مسخرس!
    دیگه شما هم نمی خواد انقدر مثل دوستی خاله خرسه رفتار کنید!!

  • بلاخره بچه های گیم ساز ایران از یه جایی یاید شروع کنن
    من نمی خوام از بازیشون دفاع کنم ولی عزیزانی که اینقدر تند برخورد کردند آیا شما میتونید یه همچین چیزی درست کنید ؟
    به خدا زحمتش خیلی من از نزدیک بازی سازی رو دیدم

  • خسته نباشید منتقدان عزیز بازیشون باگ های خیلی بدی داشت ولی بیاین عجله نکنیم و کمی صبر کنیم تا بازیشون بیاد بیرون ولی انتقاد سازنده بد نیست

  • برید سایت همین بازی را ببینید به تازگی یه کارهای دیگری را شروع کردند توصیه می کنم در اظهار نظر ها احتیاط کنید خصوصا سایت ها با عرض پوزش نکنه همه سرکاریم

  • این همه حمله به این بازی نشون میده خیلی باید قدرتمند باشه که اینهمه مورد هجمه قرار میگیره چون اگه حرفی برای گفتن نداشت ارزش اینهمه انتقاد هم نداشت در ضمن اینکه به ظاهر دارن انتقاد میکنن کمی غیر عادی یعنی یا انتقادها هدایت شده است که در این صورت بایستی به سازنده هاش تبریک گفت ویا اینکه خود سازنده هاشون موج تبلیغی بر علیه خودشون درست کردن که مهمتر جلوه کنن که در اینصورت باید گفت خیلی زرنگن که موج درست میکنن و بعد موج سواری و فرضیه سوم اینکه سازندگان بازی خیلی زیرکانه بازی به ظاهر مسیله داری را وارد صحنه کرده اند تا با بدگویی دیگران خود را بیشتر مطرح کنن و وقتی کلی نبلیغ شدن و تو دهن ها افتادن اونوقت با یک کار قوی و اصلی وارد صحنه بشن چون در تبلیغات پیشرفته خصوصا در غرب تبلیغ منفی بیشتر مورد توجه است تا تبلیغ مثبت (مثل این تبلیغ: سندوغ نصوز ) جالبه نه؟ چون غلط نویسی بیشتر مورد توجهه تا صحیح نویسی در هر صورت هر کدوم از ابن موارد باشن خیلی ناقلان و من تحسینشون میکنم.

  • سلام
    من از مدیر محترم سایت درخواست دارم که خبر های وب سایت پژدوگیم را در این سایت قرار ندهد .
    چون خیلی خیلی فانه 🙂

    آخه 350.000.000 از کجا اورده یا خدا

  • فقط می تونم بگم دهنم الان خونه همسایه پایینیه
    من خودم این بازی رو تو نمایشگاه بازی کردم ماشین تو زمین می رفتند

  • آقای پردیس پارسا فک کنم متوجه نیستی؟ 350.000.000 تومان برای این بازی خرج شده اگر نقد تخریبی که میگید وجود نداشته باشه و همه بگن به به چه گیمی بازی ساز هم به این بازی افتخار می کنه اما اگر مثل همین نقد هایی که دیدی همه این بازی رو مسخره کنند بازی ساز به خودش میاد و بازی رو تا آن جایی که می تواند بهتر می کند. در ضمن ما اصلا در فکر نابود کردن یک دیگر نیستیم این افکاریست که شما دارید به ایران یه سری بزنید می فهمید که تنها ایراد ایران تحریم هست و الا به نظر من امن ترین زیباترین پر تاریخترین کشور دنیاست.

  • این بازی حتی در سطح یه ماد هم نیست! :/
    پس من ماد ساز (و خیلی از ماد ساز های دیگه) به تنهایی همه این گروه رو حریفم چون واقعاً مادهام انقدر آشغال نیستند. حتی من تک نفر قبل از ماد ساختن، استانداردها رو یاد میگیرم و بعد از ساختن مادم، اونو چندین بار تستش میکنم و بعد از انتشارش براش آپدیت هم میزارم!
    حتی مپ هایی که من برای خیلی از بازی ها ساختم انقدر آبکی و الکی نبودن!

    مشکل نقد ساده لوحانه و ناشیانه نیست، مشکل یه ماد ساده لوحانه و ناشیانه است که حتی نمی خوام اسمش رو ماد بزارم، چه برسه بازی!

  • من از دوستان منتقد ایرانیم هم ممنونم هم متاسف ممنون از این جهت که نقد میکنن متاسف از این جهت که نقدشون بیشتر گرایش تخریبی داره بررسی روانشناسانه و ساده نقدها نشون میده که چقدر ساده لوحانه و ناشیانه این نقدها صورت گرفته بنظر میاد رقیبانه و بر طبق عرف ما ایرانیها که بیشتر گرایش تخریبی داریم صورت گرفته من منچستر زندگی مدکنم و اقتخارم اینه که ایرانیم و یک گیمر حرفه ای هستم و دوست دارم پیشرفت کشورم رو در همه عرصها ببینم وناراحت میشم از این که بجای کمک به هم به نابودی هم فکر میکنیم شما یک بازی در ایران نشون بدید که کمترین استانداردهای جهانی در اون رعایت شده خیلی دلم میخواست این اقای mohamadاسم بازیشو میگفت و یک دمو از بازی خودشو روی سایت میذاشت تا ببینیم خودش چه گلی کاشته در ضمن اقاmohamad ادعا کردی یک بازی ساز هستی ای کاش اینو نمیگفتی بدلیل اینکه هم نقدت مغرضانه است و هم خودتو زیادی تحویل گرفتی

  • یارو فیلم برداره حرف جالبی زد، گفت تا وقتی بنیاد بخواد از اینا حمایت کنه، گیم ایران به هیچ جایی نمیرسه!!!
    اون چی بود آخه؟ 4 تا دست و پا داشت!!
    مسعود جان درست مي گه. همش تقصير صنعت ايرانه. ولي بازي هاي زيادي هستن كه همين ايران مي سازه ولي نه به خودش مي نازه و نه سينه سپر مي كنن برا بازي اي كه ساختن و نه تبليغات و نه هيچي!
    نمونش همين كوهنورد كه توسط تبيان ساخته شده بود.

    من اصلا سازنده ي اين بازي رو مقصر نمي دونم و تقصيرات همه گردن بنياد و صنعت بازي سازي ايران هست كه باعث مي شن بازي هاي ايراني به هيچ جا نرسن! ولي نمي دونم اين 500 ميليونش ديگه واسه كجاش بود! حداقل اگر نمي گفتن 500 ميليون شايد انقدر اينجا به اين بيچاره ها توهين نمي شد و پشت سرشون حرف زده نمي شد!

    مثلا بازي هايي مثل ميرمهنا , گرشاسپ , لطفعلي خان و غيره بازي هاي تاريخي خيلي خوب كار شدن و با وجود اينكه از ستاد خاصي هم همايت نمي شدن و فقط در يك استوديو چند نفره يه بازي رو مي ساختن بازي هاي خيلي بهتري نسبت به ديگر بازي هاي ايران از آب در ميومدن.

  • والله ما هم تو کار بازی سازی هستیم! ولی می دونیم تا وقتی که کار به نقطه ی خاص نرسیده نباید ازش هیچی نشون داد.
    مگه اینکه این آخر زورشون بوده باشه که در این صورت نمی دونم چی باید بگم!

  • بابا مسئله اصلا کیفیت کار یا ضعیف بودن دمو نیست.مسئله اینه که اینم مثل بقیه اول شخص های با موضوع دفاع مقدس، یه کار عجله ای و ساخته شده با منابع بازی های خارجیه.دیگه مردم رو که نباید گلابی فرض کنن هر کی از جاش بلند میشه با سورس modern warfare یا ماد crysis یه مرحله نصفه نیمه میده بیرون بعد یه اسم حماسی هم میچسبونن کنارش آخر هم بهش میگن بازی فاخر.
    یه سال تو نمایشگاه دو تا شرکت که هیچ ارتباطی هم به هم نداشتن بازی(اگه بشه بهش گفت) اول شخص ساخته بودن و هر کدوم هم سینه سپر کرده بودن که کل این بازی با تلاش و پشتکار متخصصین ایرانی ساخته شده.حالا نکته مسخره این بود که کل آبجکت ها،تکسچر ها،حرکات و صدا های هر دو بازی شبیه هم بود و همش هم مدلهای modern warfare بود.
    صحبت من فقط در مورد همین بازی نیست.متاسفانه در زمینه بازیهای اول شخص این موضوع باب شده.

    در نهایت فکر میکنم مشکل اصلی از بنیاد باشه که طبق رسم معمول زور میزنه در نمایشگاه ها با دست پر ظاهر بشه به خاطر همین بازیسازها مجبور میشن یه چیز عجله ای و بی کیفیت رو برای نمایشگاه حاضر کنن.

  • شرمنده گیریم ساخته هم نشده که چی این بازی؟ باز یه اول شخص مسخره؟ فوقش میرمهنا دیگه اون خیلی خوب بود؟

    صد رحمت به میرمهنا البته این چیهههههههه؟

  • خب آقا مگه مجبور بودن بیان دموی قابل بازی بدن.
    یه تریلر کوتاه ازش میدادن.این خیلی افتضاح بود.
    ولی خوب اول کاره و امیدوارم که خروجی کار بازی قابل قبولی باشه!
    ولی 350میلیون برا یه ماد!!!

  • من موندم با ماد ساز کرای انجین بازی ساختن اینقدر افتخار داره ؟

    یا ابولفضل ! . . .!
    همین !

    عوامل همکار:

    تهیه کننده وسرمایه گذار: ناهیدبارانی
    مدیرتولید: دکترشاهرخ فرجامی
    طراح بازی وکارگردان هنری: احمد نهاوندی
    نویسنده وگارکردان انیمشن: احمد نهاوندی
    GAME PLAY : سهیلا یزدانی
    باز نویسی سناریو : مجتبی محمدی
    Mapping : محمد ده شیخ
    Script , UI وطراح وب سایت : مهندس حمیدامرایی
    Modeling: علی ده شیخ
    Animator : سحرموسوی
    سخت افزار: محمدامین

    من به جون خودم میرم این بنیاد رو اتیش میزنم . تازه مجوز هم گرفته می گن دفاع مقدس بخدا از داستان بازی ما دیگه دفاع مقدس تر پیدا نمیشد . دارم واسشون

  • دمو داریم تا دمو آقای “محمد محسن”!
    الان من برای بازی خودم یه دمو دادم که همه ازش استقبال کردن!
    اما اینها چی؟
    باید خیلی بهتر از اینا کار میکردن

  • اگه هنوز بازي تموم نشده چرا ميان ويدئوش رو نشون مردم مي دن تا آبروشون بره؟؟!! d:

    يا حداقل چرا نميان يه كم كيفيت بازي و گرافيك افتضاحش رو بهتر كنن و بعد دموش رو بسازن!

  • ای خدا یه بصیرتی به این جمع بده
    بازیی که هنوز اول کاره و هنوز هم بنیاد ازش حمایت نکرده و تازه یک دموی ساده ازش بیرون اومده برای جذب بودجه … رو که نمی کوبن… از اینجور برخوردها نمی کنن من واقعا متاسفم از اینکه یک گیمر ایرانی اینقدر زود قضاوت می کنه
    ABDOLER

  • با این حساب نتیجه میگیریم کمبود بودجه مشکل چندان بزرگی برای بازیسازها نیست و بد کیفیت بودن خیلی ربطی به این موضوع نداره!

  • بابا اصلا به این بازی هیچ ایرادی وارد نیست چون این اصلا یه عنوان ارجینال نیست که بشه درباره کیفیت یا باگ هاش نظر داد.طبق معمول استفاده(بخوانید دزدی)از منابع یه بازی دیگه و تحویل دادن یه آشغال به خورد مردم.بدون تعارف،خرج کردن 350 میلیون تومن برای این کار به معنای واقعی کلمه میشه کلاه برداری یا دزدی یا پول حروم یا سایر کلمات هم معنی.

  • به نقل از پژدوگیم:
    “با مدیر پروژه ی این بازی که صحبت میکردیم اظهار داشتند که این بازی چیزی در حدود350 ملیون تخمین هزینه برای ساخت ان شده”
    دوستان، برای این بازی 350 میلیون هنوز خرج نشده. بلکه هزینه ی ساخت بازی هست و ساخت این بازی به اتمام نرسیده که شما این جور دارید بر خورد می کنید.

  • واییییی خیلی بد بود یعنی واقعا هیچ حرفی برای گفتن نداشت عمرا براش اینهمه خرج کرده باشن برای چیش این هزینرو کردن ؟!؟ نکنه هزینه پوشاک و غذا و … سازندگان بوده !

  • الان رو وب یه سرچ ساده زدم! نمیدونم ولی اول باید بگم خودمم گیجم چون این خبرایی که نوشتید خیلی غیر عاذیه!
    و اگر این باشه باید بگم کمی زود قضاوت شده!
    اول بازی در 4 مهر هنوز در حمایت بنیاد قرار نگرفته و توافق به جلسه ی بعد موکول شده! اینم لینکش!
    http://iran140chakavak.org/

    دوم بازی اسم عجیبی داره که دلیلش داستانشه که در مورد زحمات نیروی هوایی و خلبانهای ارتش ایرانه در جریان عملیات ایران 140! من که بازیساز نیستم هم میدونم در مورد جنگ بازی بسازی حمایت میشه! اینم که بالاخره توی بازی به سمت داستانهای غیر از کلیشه ی همیشگی در مورد جنگ بریم بد نیست! اینم لینک داستانش

    http://iran140chakavak.org/Iran_140_Operation.html

    ولی در مورد اون ویدیوی بالایی باید بگم از این تریلر که من بذم نیومد! بیشتر شبیه به کال آف دیوتی یکه تا کرایسیس! اینم لینکش!

    http://iran140chakavak.org/Trialer.html
    فکر کنم همه زود قضاوت کردن! البته ببخشید!

    ئر ضمن من از عوامل تولید بازی هم نیستم خیالتون راحت!:)) جناب فنایی بنده رو حداقل یه ماه پیش به خاطر پستام بازخواست کرده بودن!:)) ولی اگر کسی که توی ویدیو حرف میزنه خود آقای فنایی نیست فکر کنم در تولید نقد بی انصافی شده! البته بازم ببخشید

  • ببخشید ولی با عرض ÷وزش تقریبا تمامه بازیهای ایرانی کپی یه بازی خارجین! حالا این یه کم بیشتر شده! این بازی نظیر یه بازی دیگه که توی همین سایت دیدم (گریز از خطر) شبیه کرایسیسه! قبول دارم افتضاحه ولی اسساینس کرید ایرانی هم که آخر نفهمیدم چی شد و اونقدر همه تعریفش کردن خیلی تاپ و بی عیب نبود! مساله این بازی فکر کنم بودجه خیلی بالاشه و حمایت بنیاد که آآلرژی زا شده! هر چند احتمالا کیسه ی پول سرمایه گدارش سوراخ داشته و الا این بازی این قدر بودجه خرجش نشده! باز خوبه که نگفتن 3000 میلیارد تومن خرجش کردن:))

  • اینو با paint ساختن؟

    خوب بجای اینکه بازی بسازی بشین خونه 3 سال کرایسیس بازی کن و عمرت رو بریز دور ولی اینو نساز !
    بدون شک رودش با paint بود !

  • انجین که کرای انجینه . صد در صد هم ماد با ماد سازش ور رفتن اینو ساختن . درضمن این ویدئو رو یک نفر در یک روز یا کمتر هم می تونه بسازه .

  • ایمان عزیز منظورت با من بود؟
    اگه منظورت با من بود که باید بگم که بنده خودم یه سال هست که بازیسازی میکنم.خیلی هم خوب از اینطور چیزا سر در میارم.بازی ای که 350 میلیون براش هزینه داشته باشه و اینجوری باشه معلوم که باید از همین الان باهاش تند برخورد کرد بخاطر داشتن بدترین باگها..!

  • مثل این که شما چیزی از بازی سازی نمی دونید که این طور صحبت می کنید. شاید درست کردن این دمو برای نمایشگاه مناسب نبوده باشه ولی بدونید هیچ بازیی از ابتدا بدون باگ درست نمی شه و هزاران باگ موقع ساخت بازی وجود داره.

  • یا ابولفضل….این دقیقا چیه؟؟؟؟
    بابا این چه وضعشه….خیلی ناجوره
    البته
    دوتا بودن ماه شاید اصلا اشتباه نباشه!یاد اون قضیه ی برخورد شی به ماه افتادم…شاید اون باشه
    اما واقعا باگ بازاره! پیشنهاد میکنم اصلا اینو ادامه ندن یا از 0 شروع کنن
    اوه اوه