اخبار بازی بازی ایرانی

ادامه بازی 41148 ساخته نخواهد شد

بازی 41148

به نقل از مهدی فنائی سازنده بازی “41148” ، در وبلاگ خود اعلام کرده است ادامه ای برای این بازی ساخته نخواهد شد. در این بازی که قرار بود به صورت اپیزودیک و در چندین قسمت منتشر شود مهدی فنائی سعی در شناساندن راه های نفوذ شیطان پرستی به فکر و اذهان عموم جامعه داشت که بسیاری از مخاطبین کاملا مسیر را سر و ته نگاه کرده و این بازی را مدافع شیطان پرستی فرض کردند. بارها توسط سازنده گفته شده که این بازی اصلا و ابدا مدافع ان نیست و با شناساندن علائم و ظواهر بازی سعی در شناساندن راه های نفوذ این مسلک زشت و خبیث در بین اذهان عموم دارد. متاسفانه برخی از  دست اندرکاران صدا و سیما که کوته فکری بعضی از آنها در بسیاری از موارد چه در گذشته و چه در حال بارها و به وفور دیده شده است و شاهد شخصی کاری های آنها در مواردی بوده ایم بدون هیچ شناختی تهمت را به سمت سازنده بازی نشان رفته اند و تیر آن را با قدرت پرتاب کرده اند که این عمل بسیار جالب آنها مطلب باعث شد سازنده بازی از ساخت ادامه بازی سر باز زند.

سوال اینجاست که ایا واقعا وقتی چاقو در دست کسی دیده می شود باید او را محکوم به جنایت کرد؟؟؟ آیا واقعا هر کسی که بلیط اتوبوسش را نمی دهد دزد است؟؟؟

متن پیام مهدی فنایی در بلاگ خود :

مدتها بود بر روی پروژه ها و داستان های مختلف فکر می کردم و به دنبال این بودم که چطور می توانم بازیی طراحی کنم که برخلاف بازی های انبوه و ریز و درشت خارجی که اکثرا مروج افکار ضد خداپرستی هستند، “مدافع خداپرستی باشد.”

اما ظاهرا در این دوره و زمانه، ترویج خداپرستی هم گناه محسوب می شود و هرچه مطلب می نویسم و مصاحبه می کنم و توضیح می دهم، در گوش خیلی ها نمی رود که : “بازی 41148 نه تنها مدافع شیطان پرستی نیست، بلکه کاملا بر خلاف آنهاست.”
جالب اینجاست که داستان بازی را بیشتر از 6 ماه پیش در دفتری نوشته ام و روند داستان بازی، حرف های مرا کاملا تایید خواهد کرد که بازی بر علیه شیطان پرستی است. اما مطئنم اگر داستان بازی را هم خط به خط برای برخی دوستان بخوانم، باز هم چیزی در آنها عوض نخواهد شد!

راستش را بخواهید دیگر حوصله و توانِ تحمل نظرات بعضی ها را ندارم که با وجود مشاهده کارهای قبلی ام، همچنان مرا به چیزهایی متهم می کنند که کاملا دور از تصور است. و به همین خاطر تصمیم گرفته ام تا دیگر ادامه بازی 41148 را نسازم و درخواست حذف اپیزود اول را هم از بازار داده ام.

با اینحال تشکر می کنم از مسئولین سایت کافه بازار، برنامه به روز و همه آن مسئولین بالا دستی کشور که مطمئنا بازی را دیده اند و فهمیده اند که بازی قصد ترویج هیچ عقیده انحرافیی را ندارد و کاملا بر علیه آنها حرکت می کند و همچنین تشکر میکنم از همه دوستانی که بازی را دانلود کردند، از آن لذت بردند و هوشمندانه با نظراتشان به من فهماندند که هنوز هم هستند انسانهایی که فکر می کنند!

و تبریک می گویم به برخی مسئولین بنیاد ملی بازی های رایانه ای، بخش اخبار صدا و سیما و همه ایرانی هایی که بدون هیچ تحقیقی و حتی بدون انجام دقیق خود بازی، صرفا با دیدن چند علامت، سریع برچسب شیطان پرستی بر بازی و سازنده اش زدند. امیدوارم همه تان در آن دنیا، به خاطر تهمت ها و حرف ها و کارهای تان، جوابی در برابر خداوند یکتا داشته باشید.

حضرت محمد (ص): هر كس به مرد یا زن مؤمن بهتان زند یا درباره او چیزی بگوید كه از آن مبراست، خداوند متعال در روز رستاخیز او را بر تلّی از آتش نگه دارد تا از حرف خود درباره آن مومن برگردد.

با این حال به عنوان یکی از دوستان سابق مهدی فنائی عقب نشینی مهدی فنایی از ساخت اپیزودهای بعدی را به هیچ عنوان نمی پسندم. ولی به تصمیم آقای فنائی احترام می گذارم. دلیل اینکه با این تصمیم ایشان مشکل دارم اینست که اگر واقعا قرار است کاری صورت پذیرد و راهی برای فرهنگ سازی انتخاب شود تا در آن پیش رفت، باید با آن رودر رو شد. اینکه به راحتی پا پس بکشیم تاییدی بر تهمتهای دیگران خواهد بود. تمامی کسانی که این بازی را انجام داده اند بدون شک با محیط و المانهای آن درگیر شده اند و برای تمام سوالات خود جواب می خواهند. و وقتی قرار بر این باشد که جوابی به آنها داده نشود عمل به ضد عمل تبدیل می شود و در مورد این بازی، اپیزود اول که کاملا ضد ارزشیست به ارزش تبدیل می شود و از هدف خود دور می ماند. با این حال مهدی فنائی خود باید تصمیم بگیرد.

در آخر به تمام کسانی که همیشه هنجارها را به ناهنجاری تبدیل می کنند و فرق سره از ناسره را از مزه آن تشخیص می دهند تبریک می گوییم

و چه خوش گفته است “چه گوآرا” :

دستم بوی گل میداد، مرا به جرم چیدن گل محکوم کردند اما هیچ کس فکر نکرد شاید من شاخه گلی کاشته باشم

بازی 41148

میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

62 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید
  • خیلی نامردی هست که نذارن ادامه بازی ساخته شه حیف این بازی هست و حتی داخل همون کافه بازار رتبه اول پرفروش ها رو ب خودش اختصاص داده حیف بود بخدا امیدوارم ب زمین داغ بخورن تورا ب بخدا ب خود اقای فدایی هم بگویید ک هرجور شدع ادامه بازی رو بسازن نباید جا میزد ممنونم ازتون تا شبی دیگر خدایارو نگهدارتون 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥

  • شمایی که میگین این بازی چون توش نماد شیطان پرستی داره پس نباید ساخته شه .این همه بازی هست که این نماد ها توشه ولی هر روز به طرفداراش اضاف میشه و همین طور هم ادامه میده سازندش . مثلا بازیclash of clansکه خیلی از شما بازیش کردین . اون پر از نماد های شیطان پرستی دلیل نمیشه که سازندش شیطان پرست باشه یا هرکی بازیش میکنه شیطان پرسته تازه کلی هم ازش سود میکنن . خیلیا هم با این بازی سود زیادی کردن مثل ساخت برنامه های این بازی و …. . ولی دلیل نمیشه چون توش نماد های شیطان پرستیه کلا پشیمون بشه از ساخت این بازی به نظر من بازی41148یکی از بهترین بازی های ایرانی یعنی بهترین بازی که تاحالا من کردم هست . لطفا به ساخت اپیزود های این بازی ادامه بدین و به همچین حرف هایی اهمیت ندین

    موفق باشین

    • .سلام اقا مهدی ببخشید کی اپیزود چهارم این بازی ۴۱۱۴۸ ساخته میشود؟ ممنون شما هستم

  • عاليه خیلی خوبه 41148 فوق العادس توپه توپه 1و2و3 تموم کردم مهدی دمت گرم با این بازيت :rotfl:

  • جناب اقایی که ده ساله با اقای فنایی دوست هستید !
    ضمن رعایت ادب بازی 41148:3 قراره 22 مهرماه بیاد اینم لینک همین خبر تو سایت فنایی بلاگ http://www.41148.ir

    http://www.41148.ir/post/43

    حالا دیگه حرف منو باور کردین؟؟؟؟
    دیگه قبول میکنین که اشتباه کردین؟

    ببخشید در نظر قبلی قصدم بی احترامی نبود

    • دوستی که این بازی رو ساختی واقعا بهت تبریک میگم که این بازی رو ساختی
      ولی به نظر خودت یکم تابلو کپی نکردی از بازی لیمبو؟؟؟
      دوستان لطفا بازی Limbo را بازی کنید و مقایسه کنید
      خودتون قضاوت کنید …

  • تفلک راست میگه خوب! مدافع شیطان پرستی نیست! یعنی از نظر شما اون مترسگی که دم داره شیطانه؟ خداقوت!!!

  • الکی برای توجیح کارتون ادب ادب نکنید،
    من یک ساله هر روز وبلاگ آقای فنایی رو چک می کنم، هرگز همچین تصمیمی نگرفتن.

    • من نمیدونم شما کی هستی یا کجا هستی.
      اگر شما یه ساله مهدی فنایی رو میشناسی من 10 ساله باهاش رفیقم.
      پس بهتره قبل از اینکه حرفی بزنی که نمیدونی چی هست سکوت کنی . خیلی راحت میتونی تو فیس بوکش یا ایمیلش ازش سوال کنی که این حرف رو زده یا نه و این تصمیم رو داشته یا نه و بعد بیای مجیز بگی.
      اون موقع که شما نمیدونستی همچین بازی ای وجود داره و مهدی فنایی داره روش کار میکنه بازیش رو ما تست میکردیم و در ضمن این تصمیمشون هم دلایلش خیلی ساده و ناراحت کننده بود. حتی قرار بود برای مصاحبه ای تصویری بیاد تهران و باهاش یه مصاحبه داشته باشیم در مورد تصمیمش که خوشبختانه انقدر بهش از این ور و اونور و افراد خبره دلگرمی دادن و تقاضای افرادی که بازیش رو درک کرده بودن رو دید که ادامه بازی رو تصمیم گرفت که بزاره.
      شما سعی کن ادبت رو رعایت کنی. حالا چه ما کارمون رو توجیح میکنیم چه نمیکنیم.
      موفق باشی.

  • آقا میثم جوش نخور بعضیا نمیفهمن که اول باید تاریخ خبر رو ببینن بعد حرف بزنن دست شما هم درد نکنه

  • اول اینکه شما دونفری که کامنتهای اخر رو گذاشتید رعایت ادب رو بکنید و صفاتی که لیاقت خودتون هست رو به دیگران نسبت ندین.هنوز یاد نگرفتین که تو فضای مجازی چجوری پست بدین و حرف بزنید لطفا دهنتون رو ببندین و حرف نزنید.دوم اینکه تاریخ خبر رو بخونید.بعدش متنش رو کامل بخونید و بعدش خبرهای بعدی که که بعد از این اومده و تغییر تصمیم مهدی فنایی رو هم بخونید. بعد بیاین اینجا حرف گزافه و … بزنید.وقتی در جریان هیچی نیستید حداقل شعور از خودتون نسون بدین و اخبار و تمامی حواشی این بازی رو بخونید و بعد بیاین افاضات بفرمایید.یه مشت بچه …
    Bi

    • شما پرت و پلا میخونی و دروغ فرض میکنی.
      تاریخ خبر رو بخون و بلاگ اقای فنایی هم بخون بعد نظر بده.
      والا ادب هم خوب چیزیه.

  • چرا چرت و پرت میگین؟؟؟
    خود اقای مهدی فنایی توی وبلاگ شخصیش (فنایی بلاگ) گفته ساخت بازی 41148:3 در مراحل پایانی به سر میبرد و به زودی روانه بازار خواهد شد

    • با ادب باشید.
      چرت و پرت در نظر شما میاد.
      بهتره تاریخ خبر رو بخونید و خود خبر رو هم کامل بخونید و بعد نظر بدین. در ضمن وبلاگ اقای فنایی رو هم کامل بخونید.

  • سلام من بازی 41148رو چند ماه قبل دانلود کردم البته نسخه ی کامپیوترشرو بعد از تموم کردن بازی همچین تو داستان بازی غرق شدم که سریع رفتم اپیزود دو شو خریدم بنظرم اگه قرار باشه که واقعا اپیزود سه ش ساخته نشه که فکر نکنم اقلا داستان بازی رو بعدا تو اینترنت به صورت یه رومان بنویسید تا همه از آخر عاقبت نه یعنی گذشتش با خبر بشیم ……………………….. آخه نمیشه که ماجرای به این باحالی اینجوری تمام بشه خیلی ممنون میشم اگه این کارو کنید آقای فنائ

  • :-(( :-(( 🙁 آقای محمد رضا مگه هر بازی توش علاعم شیطان پرستی داشت دلیل میشه که شیطان پرستی باشه؟؟؟؟؟؟ تو وخیلی از تازه به دوران رسیده ها هم همین فکر رومیکنن اما تو فکر نکردی که شاید اون علاعم رو گذاشته که هم تو بفهمی اونا چین هم با شیطان پرستی مخالفت کنه؟

  • واقعا من بازیهای ۴۱۱۴۸رو بهترین بازیهای ایرانی میدونم.وا قعا مدافع خداپرستی.آخه اگه بازی شیطانی بود چرا شخصیت سینا تنتا میخواست از اون مخفیگاه شیطانی فرار کنه؟؟؟اگه شیطان پرست بود که همونجا میموند.به هر حال بعضی ها قدر برنامه نویسارو نمیدونن و نمیزارن بازی های ایرانی پیشرفت کنن.بعد میگن چرا بازی های خارجی و بیگانه میکنید؟آقای فنائی من دوست داشتم اپیزود سه و اپیزود های دیگه رو هم می ساختید تا در آخر معلوم شه شیطان پرستی در کار شما نیست.به هر :-(( حال نظر شما مهمه.باتشکر از زحماتتون.

    • آقا بیاید اپیزود سه ساخته شد برید کافه بازار بخرید خیلی باحاله

  • این کجاش مروج شیطان پرستیه؟؟؟!!

    یعنی انقدر ضعیف النفس باید باشیم؟

    خدا رو یکم الان درک می کنم با ما بنده ها چی میکشه :smirk:

    یعنی فقط میتونم بگم برادران و خواهران گرامی که از علایم شیطان پرستی و ایلومناتی و فری ماسونری و آنانوکی و… تازه سروکار پیدا کردید

    هدف یکیست پرست خدای یگانه

    والا من چند ساله از این علایم و… میدونم دیگه مثل بنی اسرائیل ایراد نمیگیرم که چرا طرف یه چشمه یا اینکه چرا عدد شش سه بار تکرار شده چون اگه قرار به استفاده این اطلاعات سوخته باشه باید به موقع باشه

    نه بازی ای که رسما شیطان دشمن معرفی می کنه و میگه از گام های شیطان پیروی نکنید و خدا شما یگانه است

  • :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: اهههههههههه چرا اینقد ما ایرانیا به اینو اون گیر میدیم مگه اون بدبخت چکار کرده این مملکت ما سرتاپاش ایراده و این اقایون مثلا محترم و بزرگ کشور از جای دیگه پرن و سر ایشون خالی میکنن

  • واقعا که اقای فنایی از سلامتی و زندگی خودشون وقت گذاشتن اونوقت به مش ادم بیکار علاف.می یان و حق ایشون را ضایع می کنند.واقا به اون افراد نمیدونم چی بگم. :sarcasm: :sarcasm: :sarcasm: :sarcasm: :smug:

  • سلام آقا مهدی ازت عاجزانه خواهش میکنم این بازی رو بساز به خاطر مرد بساز به حرف این ها هم گوش نده که میگن شیطان پرستی ربط داره. هیچ ربطی نداره تازه ضد شیطان پرستیه خدا قوت مهندس .

  • با سلام خدمت شما دوستان
    به نظر من این بازی واقعا عالی ترین بازی ساخته شده در ایران بود که با هدفی بسیار والا طراحی و ساخته شده است خواهش میکنم دوستان تا جایی دو تا علامت دیدین سریع موضع گیری نکنین
    شاید باورتون نشه ولی از وقتی که من اپیزود دوم این بازی رو تموم کردم ارتباطم با خدای یکتای خودم قوی تر شد از این بابت که خدا سازنده این بازی رو واسطه ای برای این منظور برای من قرار داد ازش ممنونم و از آقای فنایی هم کمال تشکر را دارم و خواهش می کنم که بدون توجه به نظرات سطحی دیگران به انتشار این بازی ادامه دهند و پیگیر هدف والای خود باشند و همانند شهدا کاری رو که فکر می کنن درسته رو انجام بدهند وگرنه در آینده حسرت آن را خواهند خورد
    الان که خداوند متعال همچین توانایی رو به شما داده فکر می کنم باید به این کار ادامه دهید و گرنه باید در محضر الهی پاسخ گو باشید ما حامی شما هستیم!!! نه بلکه حامی حرف حقیم
    به امید موفقیت شما و البته تمامی حق جویان و حق گویان

  • آقای فنایی امیدوار باش آتا آخر اپیزود هارو بساز و آخر را کاری کن تا این تحمت به اتمام برسد و اگر میخواهی بسازی پیشنهاد میکنم که اپیزود هارو رایگان بزار تا همه بیان دانلود کنن و نظر بدن مطمعنا نظر خوب میدن هر کی موافقه لایک کنه تا آقای فنایی امیدوار بشه لطفا ?:-)

  • این بازی هیچ ربطی به شیطان پرستی ندارد چون در اپیزود دوم تابلو را که برعکس کردگفت الله یعنی من هم مسلمان هستم و داشت از دست شیطان فرار میکرد که او را کشت :yes:

  • من هیچ نمادی که در باره ی شیطان پرستی هست رو نمیبینم اگه شما تو فیلمی دیدید که مردی دارد کسی را میکشد یعنی حتما اون مرد او را کشته است یا در فیلم بی مصرف ها هر بازیگر معروفی که در ان مردی را میکشد در واقعیت او را کشته است شما اگه نویسنده بودید و در باره ی غیر شیطان پرستی یک داستان بنویسی میگن شیطان پرست بوده فقط برای اینکه کسی نفهمه ضد دینش نوشته نه ایطور نیست تو خودتو بزار جای اقای فنائی که خدا پرسته اگر بهت تهمت بزنن که شیطان پرستی لابد خوش حال میشی نه !!!! خوب معلومه که ناراحت میشی پس زود قضاوت نکن چون در قسمت دوم بازی تابلو ای است که روش نوشته شده الله که رمز در بسته هم است اگه در باره ی شیطان پرستی بود یک موجود شیطانی قصد نمی کرد اونو بکشه بلکه حمایتش میکرد پس زود قضاوت نکن امید وارم این پیام رو همه ی اونایی که به اقای فنائی تهمت زدند اینو بخوندند و به گوش همه برسه

  • کاملا دروغه این بازی کاملا علائمات شیطان پرستی رو داره برای مثال علامت پرچم ها و رمز در که رمزش 666 بود و یک ستاره پنج پهلو که یک بز وسط ان بود و با خون کشیده بود ! این بازی روی شما کاملا تاثیر خواهد داشت این ها مارا به سمت خودشان میکشانند و ما را مثل خودشان میکنند چه مقصود او بد یا خوب بوده که مثلما بد بوده روی ما تاثیر خواهد گزاشت من با خواندن مطالب مهدی فعانی واقا خندم گرفت و با خود گفتم ادم چه قدر میتواند کارش را توجیه کند امید وارم که او در ان دنیا تقاص کار های کثیفش را پس بدهد نه ما ها که حقیقت را فهمیدیم

    • تا وقتی آدمایی مثل تو تو این مملکت داریم چه غمی داریم آخه برا خوردن. شماها هستین دیگه. نه سواد نوشتن داری و نه فهم درک کردن بعضی مسائل. اونوقت اومدی نظر میدی در حد اساتید دانشگاهی!!!!!!!!!!!! این همه آدم و این همه مدیر تو ارشاد و تو کشور این بازی رو دیدن و به به و چه چه کردن و خواستار ادامه دادن بازی هستن بعد تو که معلوم نیست چند سالته که هنوز نوشتن بلد نیستی و کلمات رو اشتباه مینویسی میای در مورد چیزی صحبت میکنی که به خداوندی خدا یه کتاب در موردش نخوندی و فقط داری چرت و پرتهایی که معلوم نیست از کی شنیدی رو بلغور میکنی، میگی بازی مارا به سمت خودش می کشاند !!!!! نقطه سر خط یادت رفت.
      برو بشین انگری برد بازی کن از این چیزا بازی نکن. فهمیدیم چه کسایی دنبال حقیقت هستن و چه کسایی باید تقاص پس بدن.
      راستی سری بعدی خواستی جایی نظر بدی اول بنویس رو کاغذ ببین معلم املاتون چند بهت میده. اگر 19 به بالا شد همونو تایپ کن بعد ارسال کن. :no:

    • نه خوشم اومد.نه خوشم اومد.نه………….خوشم اومد. نهههههههههههه.خوشم اومد.فعلا که اقای فنایی شماره دو همین بازی رو هم ساخت و شماره سومش هم داره میسازه.تا کور شود هرانکه نتواند دید.منم از خوندن کامنت شما واقا یعنی واقا واقا واقا واقا واقا خندم گروفت.لبو بخور خوب میشی. 😀

    • به جای اینکه از املاء من غلط بگیرید به طرز تفکر من نگاه کنید که با وجود سن کمم از شما خیلی بیشتر می فهمم. آخه تو گیمری بدبخت شرط می بندم پیچیده ترین بازی که بازی کردی همون انگری بردز که خودت گفتی که تازه برد نه و بردز هیچی از گیم نمیدونی اومدی اینجا داری قد قد میکنی برو پستونکتو بخور وقتی فکر میکردی 41148 اسم شکلاته من سرو ته این بازیو در اوردم فکر کردی وقتی روت تأثیر میزاره شبیه زامبی میشی همینه که داری ازش ترفتاری میکنی اسمتم منو کشت amz !

    • با سلام.
      جناب اقا شما میگویید که ستاره پنج پر بوده و نمیدونم شماره ی ۶۶۶ روی دست اون مرد زخمی بوده اما هدف از این بازی نشان دادن شیطان پرستیه. نماد شیطان پرستی هم همینا هستن و اون مردی هم که فراموشی گرفته داره شیطان درون خودشو میکشه و هیچ ربطی نداره. شما یه چیز یاد گرفتید که پرگار گونیا نماد شیطان پرستیه ولی هدف سازنده ی بازی هم مبارزه با شیطان پرستی بوده نه تبلیغ اون!!!
      پس باید منطقی فکر کرد و از روی منطق انتقاد کرد.

    • معلومه که تازه فهمیدی علامت های فراماسونری چی هستن که الان داری معلوماته تو به رخمون میکشی ، چرا تهمت و حرف ….. میزنی مطمئنم تو زندگی خودت خیلی تهمت میزنی به مردم که الان داری …. میکنی الان مثلا تو بازی یه پرگارو گونیا دیدی میگی ادمو تحت تاثیر قرار میده اخه چه ربطی داره؟؟ من از Assassin’s creed یک گرفته تا الان که Assassin’s creed rogue رو بازی میکنم یا خیلی بازیای دیگه که توشون پر از نماده هیچکدوم روم تاثیری نداشته تازه جوجه کوچولو بازیا درجه سنی دارن و هر بچه ای نباید بازیشون کنه تو که رزیدنت اویلو بازی کنی شب باید با مامانت بخوابی به کوری چشم تو هر حسود دیگه ای اقای مهدی فنائی اپیزود دوم 41148رو ساخته و داره رو اپیزود سومش کار میکنه

      • دوست گرامی
        با فحش دادن و این جوری صحبت کردن که نمیتونی روی طرف مقابلت تاثیر بزاری و یا اینکه بخوای مطلبی رو بهش ثابت کنی یا اصلا بخوای بحث ساده کنی.
        رعایت کنید.

    • محمدرضا تو و ادم هایی مانند تو هستند که گند زدن به مملکت ما و میخواهند جلوی توافق و صلح رابا آمریکا بگیرند :no:

  • با عرض سلام به همه
    من نمیدونم چرا مردم فقط قضاوت های غلط میکنند بدون توجه کامل به بازی به مهدی آقا تهمت میزنند اونایی که تهمت میزنند نمیدونند روزانه چه قدر بازی های خارجی شیطان پرستی و ضد اسلامی ساخته میشه اون وقت آقای مهدی این بازی را به نشانه ی خدا پرستی ساخت ولی مردم فقط به این بازی گیر داده اند من واقعا برای اون آدم ها متاسفم که تهمت میزنند آقای مهدی فنائی لطفا به تهمت های آن آدم ها توجه نکنید و تصمیم درست را بگیرید و ادامه ی بازی را بسازید آن هایی که تهمت میزنند به هر حال باید روزی به خداوند بی همتا جواب تهمت هایی را که به شما زده اند بدهند تازه وقتی که شما همه ی ایپزودهای بازی را بسازید و آن هایی که تهمت زدند هم بازی کنند تازه میفهمند که اشتباه بزرگی کرده اند و میگویند کاش تهمت نمیزدم و صبر میکردم تا ببینم که پایان داستان چه میشود نه این که زود قضاوت میکردم آقای مهدی فنائی امیدوارم تصمیم درست را بگیرید و هر جور که میل شما هست تصمیم بگیرید خدا همراهتان موفق باشید امیدوارم پیامم را اقای مهدی بخواند

  • سلام من شاگرد آقای مهدی فنایی هستم ایشان خیلی انسان خوب وبا ایمانی هستند این بازی یکی از بهترین های بازار بود ما دانش آموزان ایشان هستیم واز ایشان هدایت میکنیم آقای فنایی خواهش میکنم این بازی رو بسازید اونایی که این نظرات گذاشتن براشون متاسفم بابت عکسی که برای شما ساختن هم متاسفم متشکرم 🙁

  • واقعا تاسف باره.من هم با فعالیت های اقای فنایی در حوضه بازی اشنایی دارموکاش بشه ازش حمایت کاملی کرد.امیدوارم ادامه بازی رو هم بسازه

    • عجیبه!
      واقعا عجیبه………
      ولی طوری که خود اقای فنایی صحبت میکردن ، بنظرم قرار نیست ادامه ای بر این بازی ساخته بشه ( که درخواست میکنیم از ایشون که این تصمیمو نگیرن!)

    • هایپ
      هایپ
      هایپ

      دیگه یه بازی معمولی ساختن که این بچه بازی ها رو نداره.تعجب میکنم از اقای فنایی که برای گنده کردن بازیش از این کارا میکنه.خود من جزو اولین نفراتی بودم که توی بازار دانلود کردم و بازی کردم و واقعا لذت بردم.خیلی بازی خوب بود.ولی عمرا دیگه اپیزودهای بعدیش رو دانلود کنم.واقعا از کسی مثل ایشون بعیده این بچه بازیا.یه روز قهر میکنن و یه روز اشتی.یهروز به بنیاد بدو بیراه میگن توی بلاگشون یه روز خبر اول بنیاد بازی ایشونه.اینم از بازیساز مثلا فاخر مون. :no: :no: :no: :no:
      خوش باش اقای فنایی و بازیهای موفق بسازی.یکی از طرفداران بازیهات و سبک کاریت رو از دست دادی.بابت تمام لحظات خوبی که برای من درست کردی ازت تشکر مینم. :yes:

    • هایپ تا جایی که صدمه ای به کسی یا چیزی نزنه اشکال نداره و خیلی هم خوبه و نشون دهنده اینه که ذهن کسی که هایپ رو ایجاد کرده خلاقه!
      ولی در زمینه این بازی که “رایگان” هستش و کسی بابت بازی کردن یا نکردنش ضرری نمیکنه ، بنظر من که مشکلی نیست اگه هایپ باشه.

  • با سلام به تمامیه شما و اقای مهدی…
    بنده یک برنامه نویس هستم…من شما را درک میکنم ومیدانم چه کشیده اید و چقدر ناراحتید که چرا بسیاری دیدگاه شیطان پرستی…به بازیه شما نظاره کردند…احتیار شما دست خودتان هست و شما هر کاری که بخواهید میتوانید انجام دهید…
    ولی بعنوان یک هم میهن…شما هم میتوانید کمکی به هم میهنانتان کنید…نه این که بگویم که نکردید…کردید ولی میدانم که از خیلی جا ها سرکوفت شدید…
    بیاید پا پس نکشیم و فرهنگ خود را بهتر کنیم…
    بنده بازی شما را چهار بار تمام کردم…و فهمیدم به هیچ وجه قصد نیتی شیطانی نداشتید…امیدوارم هر کاری که صلاح هست انجام بدید…
    با اجازه همگی…خدانگهدار…اگر نظری داشتیت همین ا بدهید…میخوانم

  • ادامه این بازی به احتمال زیاد ساخته میشه

    ایشون تویه وبلاگشون یه بروز رسانی سوم گذاشتن که در حالت عادی مشخص نیست وقتی صفحه رو select میکنیم مشخص میشه

    You wrote lots of comments for me and now my answer is right in front of your eyes! You know, I like puzzles

    بعد یه پست جدید که فقط یه سری عدد هست: 2-1-3-11 2-5 23-9-12-12 41148

    که بلاخره رمزگشایی شد توسط دوستان و معنیش میشه این

    بازی 41148 برمیگرده
    41148 will be back (کافیه به جایه اعداد حروف اینگلیسی رو بزارید)

    تبریک میگم به ذهن خلاقشون :yes:

  • سلام ، واقعأ نمي دونم چی بگم ، اینا خودشون می دونن دارن چی کار می کنن ؟ فقط بلدن حرف بزنن ، فکر که نمی کنن ؟ فقط ضرر می رسونن چه مادی و چه معنوی . ( الان ،هم ، جلوی این بازیو گرفتن هم کارای بعدی آقای فنایی رو و همچنین هر کسی که می خواست پا به این عرصه بزاره رو دو دل کردن . )

    ظالمی را خفته دیدم نیمه روز/ گفتم این فتنه است ، خوابش برده به //و آن که خوابش بهتر از بیداری است / آن چنان بد زندگانی مرده به

  • خیلی تعجب می کنم که فرد هنرمندی که موفق به خلق همچین بازی زیبایی شده چرا باید به خاطر جهل یه مشت … کارش رو متوقف کنه …
    نمی دونم چطوری باید با آقای فنایی ارتباط داشته باشم ولی امیدوارم در مقابل نظر جاهلان راه ( نادیده گرفتن ) رو در نظر بگیره و کلاً اهمیتی نده .
    در ضمن برای این که از سمت ارگان های دیگه تحت فشار نباشید باید از علامت ها و الگوهایی استفاده کنید که برای قشر جاهل شناخته شده نباشه ! چون وقتی به این وضوح قابل شناسایی باشه همچین نتیجه ای می ده !

  • مدیریت سایت لطفا این پست رو به صفحه اول منتقل کنید و پست ثابتش کنید به نظره من فقط به آقای فنائی بی احترامی نشده به کله جامعه گیم و مخاطبین این حوزه بی احترامی شده چرا الان نباید تمام سایت های گیم مثل گیمفا ، دنیای بازی ، پردیس گیم و غیره از آقای فنائی حمایت کنند ایشون سرمایه گیم این کشور هست و من و خیلی ها کارای قدیمشون رو دنبال کردیم و در مسیره کاری که دنبال کردند شاهده رشد و پیشرفت بودیم و این یکی از بهترین و تاپ ترین بازی های مستقل بود که حتی در جهان هم می تونست حرفی برای گفتن داشته باشه و حتی جوابی باشه به بازی های ضد اسلامی که اینقد زیاده واقعا من خیلی ناراحتم از این موضوع الان باید یک اتحاد همگانی از بازی آقای فنائی حمایت کنه لطفا پست های بیش تری در رابطه با این موضوع بگذارید
    خیلی ها بودند که به ادعاشون می خواستند جواب بازی های ضد اسلامی رو بدند یک چیزای مسخره ای ساختند که نمیشه نگاه کنی! چه برسه به بازی!!
    ولی آقای فنائی به بهترین شکل ممکن داشتند این کار رو انجام می دادند شما اگر با ایشون در ارتباطید بهشون لطفا از طرف من بگید که اگر بتونن از این بنیاد بازی مسخره مجوز بگیرن کار براشون هموار می شه لطفا به زدن یک پست اکتفا نکنید
    تشکر

  • من تمامی این بازی رو انجام دادم و باید بگم تمامی کسانی که میگن این بازی شیطان پرستیه متاسفانه مشکل دارن من موندم چرا اول حرف میزنید بعد فکر میکنید به نظر من این بازی هیچ مشکلی نداره وبرای آقای فنایی هم آرزوی موفقیت میکنم

  • با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمام دوستان.
    نمیخوام از شخص یا جریانی حمایت کنم ولی باید این رو هم بگم که ترس بعضی مسئول نه از روی نا آگاهی که از روی آگاهی است. من و شما که پشت سیستم های خودمون نشستیم و داریم به فعالیت های روزمره خودمون میرسیم، شاید واقعا خبر نداشته باشیم که روزانه چه تعداد افراد با تفکر های مختلف سعی دارند که افکار شیطان پرستی را رواج دهند. یکی از ابزار های این تفکر همین بازی های رایانه ای هستند که به وفور توسط کودکان، نوجوانان و سنین بالاتر مورد استفاده قرار میگیرد که متاسفانه اکثر این بازی حامل پیام های سیاسی و فرهنگی و البته مذهبی هستند.
    من به عنوان یک معلم که روزانه با تعداد کثیری از این افراد سر و کار دارم ، به چشم میبینم که بازی های رایانه ای چه تاثیری بر روی تفکر این بچه های میگذارد. بگذریم از این حرفهای کلیشه ای !!
    آقای فنایی نیت خیر داشت و همه ی ما هم این را میدانیم ولی عده ای اصلا آقای فنایی را نمیشناسند ! عده ای که جنسشان ممکن از بازی خور باشد و یا مسئول !! پس چگونه قرار است متوجه شوند که این بازی و سازنده آن نیتشان روشنگری و تنویر افکار است. آقای فنایی که همکار ارزشمند بنده هم هستند (البته در استانی دیگر) به دلیل اینکه این پروژه را به صورت شخصی آغاز کرده و به صورت شخصی هم به پایان رساندند و تاییده ای از هیچ ارگان و سازمانی ندارند(یعنی به بالایی ها وصل نیستند !!) این تفکر پیش آمده که ممکن است این سازنده بازی تفکراتی خلاف اصول نظام داشته باشد. من فکر میکنم حتی قبل از انتشار بازی، آقای فنایی میبایست شفاف سازی وسیعی در مورد این بازی میکردند. خیلی ها واقعا توان حلاجی کردن و تفکر در بازی را ندارند!! من وقتی بازی را بر روی PC نصب کردم هشدار اول بازی را خوندم و وارد بازی شدم و بعد از چند لحظه به طور کل این هشدار از ذهن من پاک شده بود.!! و شاید اگر به این سن نبودم و مسلح به حجم عظیمی از کار های فرهنگی در حوضه جوانان نبودم “شاید” بازی را از بُعد منفی آن دنبال میکردم.
    من نماینده صدا و سیما و سایر ارگان های ذیربط نیستم ولی باید واقع بین بود در این برهه ی زمانی که به شدت مورد حمله فرهنگی قرار داریم تر و خشک گاهی با هم میسوزند مگر آنکه به روشنی از هم تفکیک شده باشند.

    • این طومار چیه نوشتی؟! :reallyangry:
      من از بازیش خوشم اومد و منتظر قسمت بعدی بودم
      خیلی خوب ساخته شده بود.خدا کنه ادامه بده.

    • در پاسخ به جناب Kalagar 1142، باید بگم: با حرف های شما تا حدودی موافقم و هم تا حدودی مخالف. ببینید، همه جای دنیا، یه سیستمی وجود داره به نام سابقه. به عنوان مثال، شما در یک شرکت میخوای استخدام بشی، قبلش سوابقت چک میشه (که البته اینو خودتون بهتر از من میدونید). و وقتی کسی هم به هر دلیلی بخواد اخراج بشه، قبل از اخراج، بستگی به اشتباهش، هیئت رئیسه بررسی خواهد کرد که این آقا در گذشته چه کار هایی انجام داده و چه سابقه ای در شرکت داشته. بعد اگه دیدن کفه ی ترازوی اعمال بدشون سنگین تر بود، اخراجش میکنن و یا برعکس. توی همین جریان هم دقیقا همینه. شما وقتی در مورد یک بازی ساز و یا بازیش، هیچی نمیدونی، نباید بازیشو ممنوع کنی. قبلش باید یکم وقت بذاری و تحقیق کنی در موردش و بعد تصمیم نهایی رو بگیری.البته تحقیق در مورد مهدی فنایی فکر کنم آسونترین کار جهان باشه! فقط کافیه یک بار اسم ایشون رو در گوگل سرچ کنید تا براتون وبلاگ شخصی ایشون به نمایش در بیاد. توی وبلاگ ایشون که وارد شدین، میتونین تقریبا کل کار های ایشون رو مشاهده کنید. در اونجا میفهمید که ایشون شیطان پرست هستن یا Anti Satan. مسئله ی بعدی اینه که نباید به خاطر ابتدای یک بازی و آغاز داستانش، بهش برچسب چسبوند! به عنوان مثال: در بازی HomeFront اول بازی نشون میداد که کل کشور آمریکا و اصلا کل دنیا، دست کشور کره ی شمالی افتاده. خب مسئولین آمریکایی با بازی کردن اول بازی، باید بیان بازی رو ممنوع کنن و سازندش رو دار بزنن؟! معلومه که نه! باید بازی رو تا پایانش دنبال کنن و بعد در موردش تصمیم بگیرن. اینجا هم دقیقا همینه، وقتی بازی مهدی فنایی فقط یک اپیزود ازش معرفی و منتشر شده، میشه بهش برچسب شیطان پرستی زد؟ درحالی که خود سازنده بار ها و بار ها در خود بازی و در هزاران جای دیگه، اعلام کرده که این بازی مدافع شیطان پرستی نیست و در ادامه همه چیز برعکس خواهد شد؟
      نکته ی پایانی: جالبه بدونید بازخورد هایی که در مورد این بازی در جاهای مختلف دیده شده خیلی آمار جالبی داره! بیشتر از 60% پلیر های این بازی، از سازنده تشکر کردن به خاطر بازی خوبش و درک کردن که هدف این بازی، نابودی شیطان و شیطان پرستی از روی زمینه. 10% دیگه از پلیر هایی که بازی رو بازی کردن، هیچ عکس العمل خاصی نسبت به داستان و یا خود بازی نشون ندادن ولی از روند بازی خوششون اومد، و از سازنده خواستن تا بازی رو ادامه بده و اپیزود های بیشتری از بازی بسازه. در نهایت 30% از گیمر ها هم به بازی اعتراض کردن و بدون هیچ مطالعه ای بازی رو بردن زیر سوال و عقیده داشتن که این بازی مدافع شیطان پرستیه. این آمار کاملا واقعیه و خودتون میتونید در کافه بازار یا فروم ها با یه حساب سر انگشتی، بهشون پی ببرید.
      حالا جالب تر از اون اینه که، بنیاد به اون 70% از گیمر ها اهمیت نداده و نظر اونارو کلا به حساب نیاورده و یک راست رفته سراغ اون 30%! و از نظر اونا پیروی کرده! و بازی رو ممنوع کرده.
      دیگه واقعا خودتون به این مطالبی که گفتم فکر کنید و ببینید چی درسته.
      موفق و موید باشیم.

  • بعدش انتظار دارن صنعت بازیسازی تو ایران پیشرفت کنه!!!
    تو این وضعیت آشفته بازی های ایرانی بازی پیدا شده که خیلی هایی که ازین صنعت و حتی ار بازی های تکراری غربی ها هم خسته شدن رو دوباره داره با گیم آشتی میده.بازی که علاوه برا خوش ساخت بودن و طراحی بصری بسیار خوب،داستانی غنی رو روایت میکنه و به نوعی برای جامعه نوعی هشدار محسوب میشه تا چشم و گوش خودشونو باز کنن.
    حال دوستان بسیار عزیز که دم از حمایت از بازیسازی میزنن میان و اینطوری زحمات یه بازیساز رو به نابودی میکشن.البته بنده هم مثل آقا میثم فکر میکنم ای کاش آقا فنایی بازم به کارشون ادامه میدان و به اون دوستان سلامت کاری خودشونو ثابت میکردن.که البته طبق سخن آقا نیما دوستان کاری میکنن که کلا آدم پشیمون بشه!!
    فقط میشه به حال چنین آدم هایی تاسف خورد.
    ایشالا که شما آقای فنایی در ادامه فعالیت هاتون موفق باشین و مطمئن باشین لطف این دوستان اون دنیا جبران میشه!!موفق و موید باشید.

  • اول به عنوان یک طرفدار کوچک فعالیت های مهدی خان فنایی چه در سایت گیم ایمگ و چه غیره، از ایشان تقاضا دارم که در تصمیمشان تجدید نظر نمایند.
    برای بنده سوال هست که صدا و سیما در کدام برنامه تلویزیون و یا رادیو به انتقاد پرداخته است؟ حداقل معرفی کنند تا حداقل اعتراض خود را به دروغ های اعلامی این برنامه اعلام کنیم.
    این حداقل کاری است که می توانیم انجام دهیم

  • به قول یکی از دوستان: دانا بودن، در دنیای نادان ها هم جرمیست…

    از همون اول معلوم بود اینجوری میشه. کاملا از طومار ها و اطلاعیه های بلند بالا و کاملا خفن (!) بنیاد ملی بازی های رایانه ای، معلوم بود. حتی به خودشون زحمت ندادن برن تاپیک سازنده رو یه دور بخونن! حتی یکم به این فکر نیوفتادن که برن یه نگاه به کارهای گذشته ی این آقا که همش در وبلاگ شخصیشون موجوده بندازن! از همچین آدمایی بیشتر از این هم انتظار نمیشه داشت.

    البته فکر کنم دلیل عقب کشیدن جناب فنایی رو هم تا حدودی بدونم، احتمالا ایشون هم با ایمیل های بعضی از “از ما بهترون” تحدید شدن، که کلا بی خیال ادامه ی کار شدن. البته این فقط در حد یه احتماله.

    امیدوارم موفق و موید باشن و از این به بعد برای کسانی زحمت بکشن که ارزشش رو داشته باشن.

  • اینقد از آدم هایی که سریع در مورد دیگران قضاوت میکنن حالم بهم میخوره که نگو

    امیدوارم آقای فنایی تصمیم درست رو انتخاب کنند

    امیدوارم بتونن با تمام تهمت هایی که بهشون زده میشه کنار بیان

    خیلی سخته خیلییییییی