اخبار بازی

صحبت‌های Square Enix در مورد فروش IO Interactive و Hitman

صحبت‌های Square Enix در مورد فروش IO Interactive و Hitman

در عصری که استدیوها بسته می‌شوند، IP ها فراموش شده و دنباله‌های ناامیدکننده‌ای ساخته می‌شوند. باید دید چه بلایی سر استدیو IO Interactive و Hitman خواهد آمد. چراکه چندی پیش شرکت Square Enix اعلام کرد که استدیو IO Interactive را فروخته و حال آن‌ها یک استدیو مستقل به‌شمار می‌آیند. این خبر به‌خودی‌خود بسیار غافل‌گیرکننده بود، زیرا Hitman عملکرد خوبی برای اسکوئر داشته و بازخوردهای خوبی نیز کسب کرده بود. اما سورپرایز اصلی آنجاست که اسکوئر تایید می‌کند حق مالکیت فرنچایز Hitman را نگه نداشته و اجازه داده IO Interactive حق آن را حفظ کند.

مدیر این شرکت آقای Yosuke Matsuda که خود را یکی طرفداران Hitman نیز می‌داند، در مصاحبه با GamesIndustry می‌گوید که نمی‌خواستند با نگه‌داشتن این استدیو، هنگامی که نمی‌توانند به‌صورت مالی از آنان پشتیبانی کنند در حق‌شان بی‌عدالتی کنند. او نمی‌خواست آینده‌ای را تصور کند که در آن IO Interactive سازنده Hitman نباشد. «من واقعا عاشق این بازی هستم و به نظرم این یک بازی منحصربه‌فرد است. اما من همیشه از این منظر به موضوع نگاه می‌کنم که ساخت چنین عناوینی به چه قیمتی خواهد بود و در مقابل عملکرد آن چگونه خواهد بود. در مورد Hitman هم ما انتظاراتی از آن داشتیم اما نتیجه کسب شده به اندازه کافی متعادل نبود.

در این شرکت، چه در استدیوهای غربی و چه در استدیوهای ژاپنی، زمانی ممکن است فرا برسد که ما با مشکلات و کمبود منابع مواجه شویم. به نظرم، ما دیگر نمی‌توانستیم به اندازه کافی روی Hitman سرمایه‌گذاری کنیم و این آینده سری را به خطر می‌انداخت. بنابراین خود را در موقعیت سختی قرار دادیم. این تصمیم باید بخاطر رابطه ما با تیم سازنده گرفته می‌شد. من می‌خواستم که آن‌ها توسعه بازی را ادامه دهند اما به نظرم بهترین گزینه این بود که آن‌ها این کار را با سرمایه‌گذاری شریک دیگری انجام دهند.»

آقای Yosuke Matsuda در ادامه می‌گوید که ساخت فصل‌های بعدی بازی به بودجه‌ای نیاز دارد که اسکوئر نمی‌توانست آن را تامین کند. « اگرچه Hitman با بازخوردهای مثبتی روبه‌رو شد، اما هنگامی که بودجه موردنیاز برای سرمایه‌گذاری روی فصل‌های دوم و سوم بازی و همچنین مشکلات مربوط به منابع اختصاص یافته به سایر عناوین خود را در نظر گرفتیم، با چالش‌هایی مواجه شدیم. به این دلیل تصمیم گرفتیم استدیو سازنده با شریک ناشر دیگری کار خود را ادامه دهد و آینده بازی نیز آزادانه در دستان خودشان باشد.

من حقیقتا این بازی را دوست دارم. اما معتقد هستم هم من و هم طرفداران آن، هر عنوانی از این سری را Hitman نخواهیم نامید مگر زمانی که IO Interactive آن را ساخته باشد. و این دلیلی است که ما اجازه دادیم تیم سازنده، مالکیت بازی را حفظ کند.»

منبع

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

یازده + 10 =