اخبار بازی

چرا سری رزیدنت اویل به سمت اکشن شدن کشیده شد؟

چرا سری رزیدنت اویل به سمت اکشن شدن کشیده شد؟ 1

سری بازی رزیدنت اویل به طور واضح از میانه های این سری به سمت اکشن محور شدن پیش رفته است.

شینجی میکامی در یک مصاحبه با IGN توضیح می دهد که دلیل این تغییر بازخورد بد بازی Resident Evil Remake در کنسول گیم کیوب می باشد. ظاهرا این نسخه فروش بدی داشته است و میکامی تصمیم می گیرد که سبکی را انتخاب کند که درخواست کننده بیشتری داشته باشد.

میکامی گفته که دلیل بازخورد بد Resident Evil Remake باعث شد که تصمیم گرفتم که در نسخه Resident Evil 4 کمی بیشتر بر روی قسمت اکشن کار کنم. Resident Evil 4 در صورتی که نسخه Resident Evil Remake فروش خوبی داشت ، ترسناک تر می شد و تمرکز بیشتری در این بخش صورت می گرفت.

البته این تجربه ای که میکامی از نسخه remake داشته ، شاید به آی پی جدید میکامی یعنی بازی The Evil Within که به نظر می رسد بازگشتی به سمت ریشه های اصلی و ترسناک این سازنده باشد ، انتقال پیدا کند. میکامی همچنین گفت که از فروش بد Resident Evil Remake ناراحتی طولانی داشت ، بیش از آن چیزی که مردم تصور می کنند.

مسعود خلیفه

مسعود خلیفه

16 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

نه − پنج =

  • سلام من یکی از عاشقان بازی سری رزیدنت اویل هستم که از 14 سالگی با اویل 1 شروع کردم شینجی میکامی با درست کردن رزیدنت اویل 2 و 3 یکی از بهترین بازی سازای فکری من بود و هست وقتی بازی رزیدنت اویل 4 رو درست کرد خیلی ناراحت شدم 🙁 که از قسمتها فکری استفاده زیادی نکرد تا رزیدنت اویل 6 همینطور بود و قسمت فکری از رزیدنت اویل حذف شد و به اکشن بودن رفت ولی با ساختن بازی The Evil Within انگار داره شینجی میکامی بر میگرده خیلی خوشحالم :mean: :disdain:

  • در پاسخ به عرفان سکاکی:
    بازم سلام 😀
    1- نظر شخصیم زیاد نبود چون خودم ریمیکو دوست داشتم و اگه خیلی خیلی بازی میکردم خسته میشدم نه اینکه یکم بازی کنم خسته بشم. ولی در اصل حرف منتقد سایت گیم تریلرز رو زدم.(البته اگه درست یادم باشه) ایشون یکی از نکاتی که بهش گیر داده بودن همین جریان بود و کلا گفته بودن گیمر ها از این روند های خطی که آزادی عمل بیسار کمی دارن خسته شدن. حتی تو بازی نمیتونی دوربین رو حرکت بدی! باز صد رحمت به کد ورونیکای X ! خیلی این روند تکراری شده بود. همچنین یکی دوتا سایت دیگه هم به همین مسئله گیر داده بودن. (تو آرشیو نقد های قدیمی سایت های معتبر رو بررسی کنی صد در صد پیداش میکنی.)
    2- والا حرف هایی که زدم نظر خودمو زیاد در بر نمیگرفتن و از روی نقد هایی که خوندم این چیز هارو گفتم . چون داشتم بازی رو ازنظر تکنیکی و نمرات مورد بررسی قرار میدادم اینارو گفتم و سعی کردم از نظر خودم چیزی نگم.
    3- نه نمیشد! حتما باید یه تیر به پای یارو میزدی ته بیوفته زمین و بعد با چاقو بکشیش!! خودتم تو حرفات اشاره کردی: “به پاشون یا سرشون “شلیک” می کردیم یا با چاقو میزدیم میوفتادن زمین و میشد با تکنیک زدشون.” بدون تیر اصلا نمیشد ، به بعضی موارد میشد با چاقو یه ضربه وارد کرد ولی بعدش به سرعت زامبی لیون رو بلند میکرد و پرتش میکرد و یا از خودش دفاع میکرد. کلا این کار بیشتر از اینکه به نفع کاراکتر باشه به ضررش بود! چون ریسک اینکه جونش تموم بشه زیاد بود. ولی توی RE6 اصلا تیر نیازی نبود و میتونستی با زدن دکمه R2 در PS3 و RT در Xbox 360 زامبی بخت برگشته رو با دیوار یکی کنی! البته با چند بار زدن دکمه نه یه بار. نکته ی دوم اینه که لیون حرکات محدودی داشت و تنها حرکتی که میتونست بزنه این بود که به زامبی لگد میزد . اونم فقط یک بار! نه اینکه توی RE6 کونگ فو کار میکردن!!! کریس که شده بود پاندای کونگ فو کار! یه مشت میزد طرف دیگه بلند نمیشد!!! تنها چیزی که تو بازی نبود فک کنم فنون کشتی کج بود که اونم در نسخه ی هفتم ایشالاه میبینیم 😐
    4- شما نسخه 5 رو با چهار مقایسه میکنی؟! نمرات و متاها چیز دیگه ای رو میگن. و چون بحث بحث تکنیکی هست من سلیقه ی شخصیم رو وارد مسئله نمیکنم. متا ها و نمرات نسخه ی 4 خیلی خیلی بالاتر از 5 بود. با اینکه نسخه ی 5 با سخت افزار نسل هفتم ساخته شده بود ولی عملا همون گیم پلی نسخه ی 4 رو داشت با این تفاوت که کلا بازی چیزی به نام ترس توش نداشت! خیلی راحت تو آفتاب داشتی آفتاب میگرفتی!!! بازی ترسناک نباید توی آفتاب باشه، میتونه توی روز باشه ولی روز بارونی یا مه گرفته (مثل نسخه 4) نه اینکه بشینی آفتاب بگیری!!! همین جریان ترس بازی رو از بین برده بود. گفتی از همه لحاظ ولی من میگم از هیچ لحاظ برتری نداشت! 1. داستانش اصلا در حد و اندازه نسخه ی 4 نبود. (این رو از نقد هایی که خوندم میگم و کلا با نظر شخصیم کاری ندارم.) بیشتر سایت ها و مجلات به داستان نسخه ی 4 ، نمره ی 9 یا 10 داده بودن ولی نسخه ی پنجم بالاترین نمره ای که در بخش داستانی داشت فک کنم 8 یا 8.5 بود.2. از نظر گرافیکی با اینکه در نسل جدید بودیم ولی آنالیز های تکنیکی ثابت کردن که RE4 در زمان خودش گرافیکی بسیار بسیار بیشتر از نسل خودش داشت و همین الان هم میتونیم با بعضی بازی های همین نسل هم مقایسش کنیم!!! این در حالیه که RE5 در زمان خودش گرافیک معمولیی داشت و تقریبا هیچ چیزی از هم دوره ای های خودش بیشتر نداشت. 3. صداگذاری که دیگه کلا توی RE4 جزو فوق العاده ترین بخش ها بود و فک کنم در این بخش از همه ی سایت ها نمره ی کامل رو گرفت. لازم به ذکره که بگم RE4 اولین بازیی در نسل خودش بود که تونست صدای Full 3D رو در بازی به کار ببره. ولی رزیدنت اویل 5 هیچ چیز جدیدی در زمان خودش نداشت و در برخی نقد ها هم از کیفیت بد صدا های آب و ماشین گله شده بود. 4. گیم پلی RE5 کلا همون گیم پلی نسخه ی 4 بود ! نه کمتر نه بیشتر! این درحالیه که نسخه ی 4 کلا گیم پلیش با سری های قبلیش 360 درجه فرق داشت! منظورم این نیست که RE5 هم باید 360 درجه با قبلی تفاوت میداشت ولی دیگه دقیقا همون رو کپی پیست کرده بودن 😐 با کمی تغییرات ریز. پس اصلا نمیتونیم بگیم RE5 بهتر بود یا در حد RE4 بود. حتی در حدشم نبود.
    همون بخش Co-op هم که گفتی در زمان خودش چیزی نداشت! اون بخش توی اون دوره عادی بود! حتی چندتا از سایت ها و منتقد ها به باگ های وحشتناک اون بخش هم اشاره کرده بودن که با آپدیت های پیاپی کپکام برطرف شد. توی زمان RE4 داشتن بخش CO OP شدنی نبود چون سخت افزار اون نسل کشش نداشت که دوتا تصویر همزمان رو به صورت اسپلیت اسکرین با اون گرافیک بالا اجرا کنه! حتی اگه حالت آنلاین هم میخواستن بذارن بازم نمیشد چون اون موقع 90% بازی ها و کنسولها دارای بخش آنلاین و سرور آنلاین نبودن. پس نمیشه به بازی یا سازندگان در اون بخش ایراد گرفت.
    5- مگه موقعی که RE5 اومد بازی آنلاین با کیفیت کم داشتیم؟ خیلی خیلی بازی های با کیفیت تر از اون هم پیدا میشدن ! خیلی خیلی بیشتر! دلیل فروش بازی هم اصلا ربطی به اون بخش نداشت. دلیل فروش بازی شستشوی مغزیی بود که کپکام به مغز طرفداران و فن های سری داده بود! مثل جریا RE6 ! همش میگفت قراره از ترس به خودتون بلرزید و از اینجور حرفا! از طرفی وقتی نسخه ی 4 اومده بود و اون همه تونسته بود گیمر هارو راضی کنه ، همه فکر میکردن نسخه ی 5 با وجود سخت افزار قوی تر و شعار های کپکام یک شاهکار به تمام معنا خواهد بود! ولی بعد از انتشار بازی فهمیدن رکب خوردن! و پولشونو انداختن تو جوب!
    6- برای اینکه طرفدار داشته باشی نیاز به رقیب نداری، یه مثال ساده میزنم: هنگامی که ویندوز برای اولین بار ساخته شد هیچ رقیبی نداشت و همه هم طرفدارش بودن ولی بعد از اینکه رقبای جدیدی اومدن باز هم ویندوز پر طرفدارترین در بین کاربر های دنیا موند و مثل جریان فیفا و PES نشد و طرفداراشو از دست نداد. ولی الان RE داره فن هاشو روز به روز از دست میده! اصلا نیازی به رقیب نداره چون الان این بازی سبکی نداره!!! شما میگی هم سبک! میگی این بازی در سبک خودش رقیب نداره ! خب الان سبک بازی چیه؟ اکشن! این همه بازی اکشن هستن که دارن صد ها برابر RE6 میفروشن! پس الان باید بگیم همین RE که الان شده اکشن هم هیچ حرفی در میون بازی های اکشن نداره! بازیی که سبک خودشو از دست بده دیگه نمیشه بهش گفت صاحب سبک ! چون این RE با اون RE قدیم زمین تا آسمون فرق داره! پس در مسئله ی سبک باید RE رو یک بازنده واقعی دونست.
    از نظر گرافیکی هم چیز شاخی نیست آخه!!! البته خودت بهتر میدونی که من اصلا برام گرافیک مهم نیست ولی چون گفتی برخی از دوستان خیلی به گرافیک اهمیت میدن ، گفتم در مورد اون بخش هم حرف بزنم. این بازی اصلا رافیک خاصی نداره! باگ های گرافیکیش که میلیونی هستن (منظورم نسخه 6 هست) و فریم بازی هم که کلا رو اعصابه مخصوصا رو کنسولها! پس دوستانی که دنبال گرافیک هستن هم زیاد طرفش نمیرن چون بازی های خیلی خیلی شاختر هم داریم که نمیخوام اسم ببرم چون همه میشناسیمشون. پس الان RE اگه بخواد با همین وضع بره جلو صد در صد جزو عناوین فراموش شده ی دنیای گیم خواهد شد و دیگه کسی سراغ این بازی نمیره. چون نه اکشن خوبیه ، نه گرافیک خوبی داره ، نه یه بازی ترسناک خوبه ، و نه چیز دیگه! در همه نقاط جزو عناوین متوسط و حتی ضعیف هست!
    مگر اینکه کپکام بخواد واقعا یه کاری بکنه که بازی بشه مثل قدیما.

  • :-X :-X این بحث های کلیشه ای ریشه ها رو وسط نکشید! >:) >:) >:)
    ما بازی خوب “رزیدنت اویل ” میخواهیم. مثل اویل 4 هم ترسوند هم فروش کرد هم انقلاب سوم شخص راه انداخت هم غوغا!
    اونایی هم که میگن بازی باید 2بعدی و پر از معما باشه یا پیرمردن یا خبر ندارن تو سال 2013 تشریف داریم- دیگه تو این دور و زمانه بازی ترسناک کلاسیک جواب نمیده.
    آقایان ژاپنی! ما بازی” خوب ” میخواییم ترسناک کلاسیک اویلی پیشکش!
    :

  • نیما جان فکر کنم منظور منو متوجه نشدی یا من بد منظورمو رسوندم و بد نوشتم.
    در مورد خیلی از حرفایی که گفتی موافقم ولی با یه تعداد کمیش مخالفم که در ادامه میگم. اگه اجازه بدی در مورد تک تک صحبتات به ترتیب نظرم رو بگم:

    1) در مورد اینکه میگی ریمیک خسته کننده بود، به نظر من یک نظر شخصیه و ممکنه برای خیلیا مثل من خسته کننده نباشه. من به شخصه وقتی ریمیک رو بازی کردم توی 5 ساعت سناریوی اولش که با جیل ولنتاین بود رو تا آخر بدون اینکه از گیم پلیش خسته بشم تموم کردم. البته این نظر شخصیه تو بود و منم نظر شخصیم رو گفتم.

    2) منم نگفتم که تو گفتی از سری جدیدش بدت میاد :D. من فقط قسمتی از صحبتم در رابطه با پست شما بود و بقیش نظر شخصی خودم بود.

    3) توی نسخه چهارم هم میشد زامبیا رو بدون تیر کشت. به پاشون یا سرشون شلیک می کردیم یا با چاقو میزدیم میوفتادن زمین و میشد با تکنیک زدشون. فقط تنها چیزی که توی RE6 اضافه شده بود و فکر کنم توی RE4 نبود سیستم جاخالی دادن و کشتن زامبی بود که اونم جالب بود ولی اگه نمیذاشتن بهتر بود. با نظرت موافقم.

    4) من در مورد جا به جایی نسخه ی 4 و 6 مثال زدم. حالا فرض کن 4 و 5 جابجا میشدن. خداییش نسخه 5 هم دست کمی از 4 نداشت. خیلی خوب بود. از همه لحاظ. مخصوصاً اینکه بخش دو نفره هم به بازی اضافه شده بود و همه چی تموم بود. مطمئناً نسخه چهارم به این دلیل بیشتر محبوب شد که حالت Coop نداشت و ترس و وحشت بیشتر توی بازی دیده میشد ولی خب کپکام وقتی دید همه بازیا بخش آنلاین و چند نفره دارن لازم دونست که برای این بازی هم به نحوی بخش آنلاین و چند نفره و یا Coop بذاره. بخاطر همین یه سری شخصیت های جدید به مثل شوا آلومار، جیک، پیرس و هلنا رو به بازیش اضافه کرد و از ترس حاکم در این سری بازی کم کرد.. البته می تونست داستان بازی رو از بخش آنلاین جدا کنه و بازیش رو خراب نکنه ولی این کارو نکرد.

    5) الان صنعت گیم به بازیی مثل RE6 احتیاجی نداره ولی اونوقت که RE5 اومد صنعت گیم و گیمرا بازی هایی که بخش چند نفره داشتن رو می پسندیدن و میزان قابل توجهی از فروش بازی بخاطر بخش آنلاین یه بازی بود. به همین دلیل کپکام بازی رو از حالت زیبای خودش در آورد و بهش بخش آنلاین رو اضافه کرد. ( اینگار که Silent Hill بازی جدیدش بخش دو نفره داشته باشه و اکشن بشه! )

    6) در مورد فن های بازی یه چیز جالب بگم. بازیی فن و طرفدار براش مهمه که رقیب تو سبک خودش داشته باشه. خودت یه مثال خوب زدی. گفتی Pes طرفداراش رو داره از دست میده! چرا؟ چون Fifa ی در کار هست. رقیبی برای Pes هست و اگر Konami نتونه به فن هاش اهمیت بده، خیلی راحت فن هاش رو از دست میده مثل همین Pes 2014! ولی بازی رزیدنت اویل چی؟ چه رقیبی داره که بخواد فن هاش رو از دست بده؟ سایلنت هیل که رقیب محسوب نمیشه چون صد سالی یه بار یه نسخه میده. الن ویک و Dead Space هم که رقیب نمیشن چون سبک، شخصیت پردازی و داستانشون به کلی فرق داره.
    تنها بازیی که می تونه رقیب RE باشه من فکر کنم Dead Island باشه که اونم نه داستان داره نه شخصیت پردازی. فقط یه گیم پلی داره و تموم.
    پس اینجا بحث رقیب نیست که فن ها بازی رو رها کنن و یه بازی دیگه رو بازی کنن. فن های رزیدنت اویل همشون مثل تو و من و هر کس دیگه این بازی رو بازی می کنن حتی اگر ازشم بد بشنون یا بازی بدی از نظرشون باشه.
    حالا این وسط خیلیا هم هستن ( مخصوصاً ایرانیا ) که دنبال گرافیک بازی هستن و بازی رو میخرن و اینطوری میشه که یه بازی فروش می کنه. البته بخش آنلاین هم خیلی در فروش بازی مؤثر خواهد بود. بخش آنلاین RE5 خیلی بهتر از RE6 بود و به همین دلیل فروش بهتری هم داشت. در این مورد من منظور منو خوب متوجه نشده بودی یا اینکه من خیلی خوب ننوشته بودم.

    در کل با 70% حرفات موافق بودم.

  • با نظر Gamerstation هم موافقم هم مخالف.
    اولاً که اصلاً نباید RE4 رو با Remake مقایسه کرد. سبکشون زمین تا آسمون فرق داشت. نمیشه مقایسه کردشون.
    من به شخصه خیلی از RE4 خوشم اومد چون نسل جدیدی از RE رو دیده بودیم و خیلی از سبک و زاویه دوربین و گیم پلی بازیش خوشمون اومده بود ولی این دلیل نمیشه من ریمیک رو دوست نداشته باشم یا با RE4 مقایسش کنم. من به شخصه گیم کیوب نداشتم که Remake رو بازی کنم ولی وقتی فهمیدم این بازی ساخته شده کل ایران رو زیر پا گذاشتم تا پیداش کنم و بازی کنم که آخرش هم توی PC با شبیه ساز بازی کردم. واقعاً ریمیک هم عالی بود. هم از لحاظ گرافیک هم گیم پلی و ….

    به نظر من سری های بعدی رزیدنت اویل هم مثل RE5 و RE6 هم خیلی قشنگ بودن چون داستان جذاب و شخصیت پردازی خیلی خوبی داشتن اما اینکه فن های بازی یکم نسبت به سری اکشن رزیدنت اویل حساس شدن به نظرم کم لطفیه. شاید همه RE4 رو خیلی دوست داشتن بخاطر اینکه تشنه ی تغییرات عظیمی در این سری بازی بودن و به همین دلیل این نسخه خیلی دوست داشتن. شاید اگه اول RE6 میومد و بعد RE5 و RE4، همه از RE4 انتقاد می کردن و از بهترین خاطراتشون از RE6 می گفتن!
    شاید شما هم جای کپکام بودید همین کارو می کردید چون کپکام با توجه به نیاز صنعت گیم بازیاش رو اکشن کرد. شاید اگه سبک خودش رو ادامه می داد اصلاً فروش نمی کرد و همه فن هاش رو از دست می داد یا اصلاً شاید فقط فن های بازی RE های جدید رو خریداری می کردن و کسی که تا بحال RE رو بازی نکرده بود، اصلاً سمتش نمیرفت. تمامی این کارها از قبل خیلی خوب برنامه ریزی میشه و الکی یه بازی ساخته نمیشه. مطمئن باشید تمامی شرکت های بازیسازی نه تنها کپکام بلکه بقیه شرکت ها هم برای فروششون بازی می سازن نه برای فن هاشون. فن های یه بازی مگه چند نفر میشن؟ ده هزار؟ صد هزار؟ یه میلیون؟ اگه شرکتا بخوان بازیی رو مخصوص فن هاشون درست کنن که فروش خوبی رو نخواهند داشت و باید بازیی درست کنن که هر کسی بازی کنه و اینجاست که فروش یه بازی مطرح میشه نه علاقه فن ها! الان شما هیچ فن واقعی رزیدنت اویل رو نمیشناسید که RE6 رو بازی نکرده باشه. همشون بازی کردن هر چند ازش خوششون هم نیومده باشه بازم بازی کردن. این دقیقاً چیزیه که همه شرکتهای بازی سازی دنبالشن.

    به نظر من دلیل اینکه استاد شینجی میکامی هم کنار کشید، همین بود. شینجی میکامی بیشتر به فکر فن های بازی بود تا فروش بازی؛ و وقتی کپکام رو دید که دیگه فقط به فروش بازیاش فکر می کنه کنار کشید.

    • منم این دوتا رو با هم مقایسه نکردم، فقط گفتم اگه میکامی اون سبک رو ادامه میداد به جایی نمیرسید. منم میدونم سبکشون فرق داره و مشکل منم دقیقا همین سبکشه! واقعا ریمیک بعد از یه مدت برام خیلی خیلی خسته کننده شد! حتی نسخه ی اول بازی خستگی کمتری به گیمر میداد تا ریمیکش! منم همه ی سری بازی های اویل رو دوست دارم و اگه نداشتم و بازیشون نمیکردم هرگز در موردشون نظر نمیدادم. یه جورایی نصف زندگی خودم رو با این سری گذروندم. منم نگفتم سری های جدیدش قشنگ نبودن، هم نسخه ی 5 و هم 6 عالی بودن (البته از نظر داستان و شخصیت پردازی) . ولی نسخه ی 6 دیگه واقعا شده بود مورتال کامبت! یا تیکن! اصلا بدون تیر میتونستی کل زامبیا رو با تکنیک های رزمی از پا در بیاری! این شد اویل؟ اویل واقعی اون اویلی بود که کمبود تیر برای گیمر یه کابوس بود توش!!! نه اینکه الان اگه تیر هم نداشته باشه با چندتا مشت و لگ زامبی هارو نابود کنی! دقیقا داری اشتباه میکنی عرفان جان. چون اگه نسخه ی 4 مثل نسخه ی 6 بود دیگه کلا هیچکی طرف رزدنت اویل نمیرفت! من از خاطرات صحبت نکردم ، من از لحاظ تکنیکی گفتم. مطمئن باش یه منتقد مثل منتقدان گیم اسپات یا گیم تریلرز به خاطر این به بازی 9 یا 10 دادن که واقعا حقش بود و به خاطر علاقه ی شخصی و خاطراه این نمراتو بهش ندادن! حتی شما برو نمرات نسخه ی HD شماره ی چهارم رو با نسخه 6 مقایسه کن! حتی اون نسخه هم بیشتر از نسخه ی 6 متا داره!!! این به خاطر خاطرات نیست، این به خاطر انتقلابی بود که میکامی اون رو شکل داد. آیا اون موقع میکامی نمیتونست بازی رو تبدیل به مورتال کامبت کنه؟! میتونست ولی تعادل رو رئایت کرد. یه مشکل دیگه هم که توی نسخه های جدید خیلی دیده شده اینه که زامبی ها شدن مث آجیل شب عید! یعنی همینجوری از در و دیوار زامبی میباره! شده مث Left 4 Dead ! این چه وضعشه؟ توی نسخه ی 4 ، کشتن یک زامبی سخت تر از کشتن یک غول آخر در RE6 بود!!!! .
      تغییرات زیاد دلیل بر پیروزی یک بازی نمیشن! عنوان MGS RIZING انقدر تغییرات توش داشت که کلا از سری MGS جدا شد! ولی آیا تونست موفقیت شماره های قبلی رو به دست بیاره؟ پس تغییرات همیشه هم خوب نیستن. ولی میکامی میدونست چطوری باید تغییرات رو ایجاد کنه تا نه آش شور شه نه بی نمک.
      الان صنعت گیم خیلی به RE6 نیاز داره؟! به نظرم این سری ادامه پیدا نکنه بهتره چون واقعا دارن سال به سال گند میزنن بهش! (از لحاظ تکنیکی منظورمه. داستان و شخصیت پردازیشو کار ندارم). یا لااقل اسم بازی رو عوض کنن! همین RE 6 فکر کردی چقدر فروخت؟ در حد RE5 هم فروش نداشت! پس کپکام اگه یکم تفکر کنه متوجه میشه که داره سال به سال کار رو خرابتر میکنه. قبل از انتشار بازی میگه من قصد ساخت یه بازی ترسناکو دارم که این سری رو به ریشه هاش برگردونه! آخرش رسیده به ساقه هاش 😐
      چرا داره بازار گرمی الکی میکنه؟ وقتی نمتونه همچین کاری بکنه چرا الکی به فن ها امید میده؟ خودم شخصا روی RE6 خیلی حساب باز کرده بودم ولی اصلا از اون چیزی که دیدم رازی نبودم… (گرچه این بازی به نظرم قشنگ بود ولی اصلا در حد قبلی ها نبود). شما فن رو برام تعریف کن! میشه طرفدار درسته؟ خب وقتی یه بازی طرفدار نداشته باشه چه کسی میره بخردش؟ الان اگه GTAV انقدر طرفدار نداشت میتونست انقدر فروش کنه؟ دقیقا با این حرفت مخالفم چون 70% از خریداران یه بازی فن های بازی هستن. الان سری PES فن هاش رو از دست داده و همه ی فن هاش رفتن سمت فیفا. حالا فروش PES چقدره؟ آیا مثل اون دوره ای که کلی فن داشت هست؟
      فن ها هستن که فروش یه بازی رو برای سازنده تضمین میکنن. و اینجوریه که همه به دنبال این هستن که بازیی بسازن که بتونه کلی فن برای خودش دست و پا کنه.
      دقیقا خودمم به خاطر همین نسخه 6 رو بازی کردم. چون اگه فن این سری نبودم هرگز بازیش نمیکردم.
      همون فن ها از کجا اومدن؟ غیر از اینه که بیشترشون با نسخه های 4 و 2 وارد دنیای RE شدن؟
      دقیقا داری اشتباه میکنی عرفان جان. اگه یکی که فن بازی نباشه بره شماره ی 6 رو بازی کنه از بازی زده میشه!!!! و کلا نسبت به سری RE بدبین میشه! چون نه کاراکتر هارو میشناسه به اندازه ی ما ، نه میدونه آمبرلا چیه ، نه میدونه ایدا وانگ کیه(چون توی بازی خیلی مرموز بود و اگه نسخه های قبلی رو بازی نکرده باشی نمیتونی بفهمی که کیه) و نه میتونه بفهمه که تو راکون سیستی چه اتفاقاتی افتاد و هزاران چیزه دیگه رو ….
      خب وقتی کسی از یه بازی هیچی نفهمه چی میشه به نظرت؟ معلومه ! به سرعت از بازی زده میشه و دیگه سراغ سری RE نمیره.
      همین فن ها بودن که باعث شدن RE6 فروش داشته باشه!!! باور کن همین فن های قدیمی اگه نبودن فروش بازی از ضعیف ترین فروش ها در دنیای گیم میشد! درسته از بازی خوششون نمیومد ولی چون کپ کام امیدوارشون کرده بو که بازی داره مث اون قدیمیا میشه اینا هم رفتن خریدنش ولی در پایان شدن مثل من!
      دقیقا اشتباه کپ کام باعث شد میکامی بره! فروش RE4 مگه ضعیف بود؟ یکی از پرفروشترین بازی ها در بین این سری بود . ولی کاپکام داشت تو کار میکامی دخالت میکرد و میخواست همون موقع ها یه فاجعه مثل RE6 رو میکامی بسازه!!! ولی میکامی قبول نکرد.
      حالا ببین همین عنوان جدید میکامی بیشتر میفروشه یا RE6 ؟ مطمئن باش این عنوان خیلی خیلی بیشتر از RE6 میفروشه. چون همه ی فن های قدیمی سری اویل دارن میرن که بخرنش! اگه این فن ها نبودن این بازی انقدر پشتیبان پیدا میکرد؟ همین الان فن های قدیمی سری RE دارن برای انتشار این بازی لحظه شماری میکنن (یکیش خودم) با اینکه میدونن بازی به این زودیا نمیاد ولی استقبال از این بازی هزاران برابر بیشتر از RE6 بوده…
      100% اگه میکامی تا الان داشت RE میساخت فروش بازی خیلی خیلی بشتر از الان میشد ولی کپکام اشتباه کرد و به آینده نگاه نکرد….

  • با اینکه جناب میکامی رو خیلی قبولش دارم اما واقعا تو این زمینه اشتباه کرد …
    طرفدار بازی رزیدنت خودش خود به خود به طرف بازی کشیده می شه …
    سیل انتقادات بعد از رزیدنت اویل 4 شروع شد و تو رزیدنت 5 به اوج خودش رسید …
    باید حداقل به مخاطب بازی احترام می ذاشتن …
    به شخصه خودم الان چندین ساله در به در نبال نسخه Remake هستم …
    با نظر جناب سکاکی کاملا موافقم …

  • من با رزیدنت اویل 4 کلی خاطره دارم 12 بار بازی رو تموم کردم ولی هر موقع که می خواستم بازی رو بازی کنم بازم می ترسیدم ولی دوباره بازی می کردم یادش بخیر واقعا میون تمام رزیدنت اویل ها فقط نسخه 4

  • اگه ریمیک برای کامپیوتر هم قابل اجرا می بود، مسلما فروش زیادی داشت. وقتی بازی برای یک کنسول خاص ساخته میشه، نتیجه اش همینه دیگه. عجب حرف مسخره ای زده.
    گرچه به زودی یک ریمیک دیگه احتمالا از رزیدنت 2 در راه هست اینطور که در فیسبوک رسمی رزیدنت اویل اعلام شد

    • هر چند اونموقع برای کامپیوتر عرضه نشد ولی در حال حاضر یه گروه روسی این بازی رو برای PC پورت کردن و میشه توی PC با شبیه ساز مخصوص خود این گروه بازی کرد.

  • اگه واقعاً دلیلش فروش کم Remake بوده که باید بگم اشتباه از خود میکامی بوده. Remake رو بد موقعی درست کرد. وقتی که کنسول Ps2 تو دوران اوج خودش در سال 2002 بود، آقای میکامی Remake رو درست می کنه و فقط روی گیم کیوب عرضه می کنه. اونوقت این بازی فقط توی ژاپن نسبتاً خوب فروش می کنه و کشورای اروپایی و آمریکایی که فقط از Ps2 استفاده می کردن، حتی اگر می خواستن این بازی رو بازی کنن هم نمی تونستن.

    حالا بعد ها استاد میکامی باز هم یه اشتباه دیگه می کنه و در سال 2004 قبل از اینکه RE4 رو منتشر کنه، همین بازی رو روی یه سری گوشی های موبایل منتشر می کنه و باز هم به فکر Ps2 نمیوفته ( البته 100% بهش فکر کرده ولی نخواسته روی Ps2 هم عرضه کنه. دلیلش رو بعداً ازش می پرسم. 😀 )

    همین دو تا اشتباهش باعث میشه که فروش Remake کمتر و کمتر بشه. پس ناچار میشه که RE4 رو اول برای Ps2 منتشر کنه بعداً کنسولای دیگه و PC!

    ولی خداییش Remake یکی از عالی ترین نسخه هایی بود که بازی کردم. ترس و وحشت به همراه گرافیک خوب و مخصوصاً همون داستان رزیدنت اویل یک.

    خداییش استاد میکامی یه اسطوره است. با اینکه سر Remake اشتباهات زیادی رو کرد بازم از دید فن های رزیدنت اویل یه اسطوره است. اونوقتی که هیچ کس نمیدونست بازی ترسناک چیه میکامی زامبی رو وارد دنیای گیم کرد! واقعاً دمش گرم.

    • البته باید اشاره کنم که RE4 در موقع عرضه انحصاری گیم کیوب بود! و بعدا برای PS2 هم عرضه شد.
      مشکل از میکامی نبوده بلکه مشکل از کپ کام بود چون کپ کام حق نشر بازی رو برعهده داشت و میتونست روی هر کنسولی که دلش بخواد منتشرش کنه.
      البته به نظر من خیلی هم این موضوع خوبه! خداییش RE4 قشنگتره یا ریمیک؟ خداییش کدوم قشنگتره؟ توی ریمیک نه آزادی عملی بود نه چیزی ولی نسخه ی چهارم کلا این سری رو متحول کرد! به نظر من خیلی بهتر شد که اون سبک خطی ادامه پیدا نکرد (البته اونم واقعا قشنگ بود ولی یه جورایی خسته کننده میشد و مردم از این سبک دیگه خسته شده بودن) . میکامی تونست با ساخت RE4 برای اولین بار در سری RESIDENT EVIL مقام بهترین بازی سال رو به دست بیاره! هیچکدوم از این سری بازی ها بهترین بازی سال نشدن و حتی در نمرات و متا ها هم در حد یک عنوان متوسط بودن ولی شماره ی چهارم پر متا ترین و بهترین شماره ی RE از نظر نمره بود. که تونست این بازی رو از بازی های رده متوسط بازار جدا کنه. ولی مشکل اصلی کپکام بود و وقتی دید که RE4 با یکم اکشن شدن چقدر طرفدار پیدا کرده تصمیم گرفت کل بازی رو تبدیل به مورتال کامبت بکنه!!!(اشاره به نسخه 6) . به نظرم اگه همون روال RE4 رو ادامه میدادن و اکشنش در هم سطح بود عالی میشد و هرسال شاهد نمرات خوبی از این بازی میبودیم ولی الان چی؟ 7 ! 5! 3! این چه نمراتیه؟ آخه 3 هم شد نمره؟!!!
      نسخه ی چهارم این سری به قدری خوب کار شده بود که نمره ی زیر 8 نداشت! از بیشتر سایت ها و مجلات دنیای گیم هم 9 یا 10 گرفت. این در حالی بود که نسخه های قبلی هیچکدوم از نظر تکنیکی انقدر نمره نداشتن. و همچنین نسخه های بعدی….
      کلا همیشه فکر میکنم سری RE در اصل فقط یک نسخه هست و اون نسخه هم نسخه ی چهارم بازیه. خود همون نسخه میتونست یه شروع طوفانی برای این سری باشه ولی متاسفانه کپکام گند زد به همه چیز.
      ای کاش یک بار دیگه شینجی میکامی کارگردان این سری میشد و ریمیک شماره ی دوم بازی رو میساخت . یعنی RE2 رو. البته به سبک RE4.
      فکرشو بکنیبد ؟ چقدر قشنگ میشد.
      یکی از بزرگترین آرزو های من در دنیای گیم همینه….

    • سلام داداش شما رو یکی از دوستان توی اپارات به من معرفی کرده مشه ایدی یاهوی شما رو داشته باشم چون من یکی از طرفدارهای رزیدنت اویل هستم ولی موقع سربازی شد و نتونستم ادامه بدم والان میخوام از4شروع کنم برم بالاmy id:mjakerani@yahoo.com ?:-)

      • سلام.
        چه خوب.
        منم مثل شما سربازم ولی راستش من حال و حوصله یاهو اومدن رو ندارم. کلاً از مسنجرها بدم میاد.
        شما می تونی از طریق پروفایلم داخل انجمن گیم ایمگ با من در ارتباط باشی.
        نام کاربریم در انجمن: RoboTech