بازی ایرانی تریلر

تریلر بازی ایرانی بازگشت کتیبه

تریلر بازی ایرانی بازگشت کتیبه 1

بازی بازگشت کتیبه در مورد دزدیده شدن کتیبه باستانی کوروش می باشد که شما در نقش ماموری جوان درصدد بازگرداندن این کتیبه خواهید بود. این بازی توسط گروه آریا گیم تکنولوژی در دست ساخت می باشد و در صورت عملی شدن تعهدات کسانی که به عنوان حامی این بازی هستند ، این بازی در تابستان 1392 به بازار عرضه خواهد شد. این بازی توسط گروهی 7 نفره به سرپرستی فؤاد طرفی ساخته می شود و برای ساخت این بازی از UDK استفاده شده است. تریلری که مشاهده خواهید کرد در نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال  به نمایش در آمد و به گفته سازندگان ،  آلفا فوتیج می باشد و بدون هیچ پرداخت و یا بهینه سازی از بازی گرفته شده است و اصلاحات زیادی بر روی آن اعمال خواهد شد.

[download id=”1710″]

[download id=”1711″]

میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

56 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

پنج + 19 =

    • چرا بد بود از چه نظر
      بخاطر این که گرافیکش در حد کرایسیس نبود آره
      عزیز من بازی گرشاسپ ماله ساله 2007
      والان ساله چنده2013

  • اگر واقعا 7 نفره بخواهی بازی بسازی خلی کار سختی میشه چون به نظر من هر هفت نفر باید تو تمام ضمینه های ساخت بازی اطلاعات کافی رو داشته باشن

  • بازی های ایرانی با پیشرفت چشمگیری همراه بوده و ظرف 4 سال پیشرفت 10 سالو کردیم مثلا اگر یادتون باشه بازی گرشاسپ سال87 و88 ساخته شد و استقبال زیادی هم از این بازی شد ما اگر به همین صورت پیش بریم تا 10 تا 15 سال دیگه میتونیم با شرکت یوبی سافت یا الکترنیک ارتس (EA) برابری کنیم و در سطح بالاتر جهانی قرار بگیریم اگر شما کمی دقت کنید تا به حال اسم بازی های عربی یا ترکیه ای رو شنیده اید پس همینقدر که ایرانی ها در تلاشند تا خود کفا شوند بسیار با ارزش است.

  • بازیهای ایرانی هرچی ام که باشند با هر گرافیکی بهتر از بازیهای نژادپرستانه و کلیشه ای
    خارجی وامریکایی که همیشه امریکا فرشته نجات مردم دنیاست به خدا دارند خامتون میکنند و شما حواستون نیست و به جای حمایت از ایران فقط سنگ بازیهای خارجی رو به سینه میزنید و ایرادات بنی اسراییلی میگیرید. اگه خیلی بازیهای ایرانی بدند پس لطفا زحمت نظر دادن رو به خودتون ندید چون اینجور که شما میگید اصلا ارزش نداره دیگه(خودتون مسخره نکنید با این نظراتتون)

  • آقا من نمی دونم چه را بعضی ها الکی حرف میزنند این بازی که تو سبک کالاف نیستش که با اون مقایسه کرد این و باید با بازی های که تو این سبک در داخل یا خارجه ساخته شده اند مقایسه کرد وهنوز مونده که بازی های ایرانی به بازی های خارجی برسند چه طور که بعد از این همه سال تازه سینمایه ایران برنده جایزه اسکار شد. پس معلومه که صنعت بازی سازی ایران از صنعت سینما وغیره پیشرفت بیشتری داشته است

  • ABl!)TNT!)
    آقا من از شما یه سوال دارم cod4 واسه چند سال. پیشه؟ هان؟واسه ۲۰۰۶٫ کال آف دیوتی یک چطور؟ فک کنم ۲۰۰۱ یا قبل از اون.این گیمی چه سالی میدن تو؟۱۳۹۲(۲۰۱۳) .حالا گرافیک کال آف یک رو با این مقایسه کن که واسه ۱۰ -۱۲ سال پیشه. حالا خودت بگو بازی ایرانی خوبه یا بد؟

    ———————————————————————————————
    پارسا:
    به نظر من با فعلا باید بازی های ایرانی رو با بازی های ایرانی دیگه مقایسه کرد ؛ نه با بازی های خارجی

  • من در نمایشگاه رسانه دیجیتال با سازندگان این بازی صحبت کردم این بازی نسبت به بازیهای دیگر نمایشگاه بهتر کار شده بود. حرکت دوربین خیلی نرم بود .
    آنچارتد ایرانی 🙂

  • اکشن و سوم شخص و با این گرافیک اصلا انتظار یک بازی ایرانی این جوری خفن نداشتم
    نور پردازی بی نظیره
    موفق باشید.

  • سلام ….کار واقعا خوبی شده …با توجه به امکانات و هزینه ها برای این کار توی کشور ما این تریلر عالی از آب در اومده …واقعا دمتون گرم … خسته نباشید .

  • این همه جوان با استعداد داریم Sony Picture باید بیاد از این بازی رونمای کنه نه بنیاد .
    شاید خیلی جای کار داره ولی من خیلی به بازیهای ایرانی امیدوار شدم با کمترین حمایت تا اینجا رسیدن
    آفرین
    Mohamad_Gamer_ir@gmail.com

  • بازی خوبی میشه اگه به برخی مسائل غیر از گیم پلی و گرافیک توجه بشه .
    مثلاً اینکه شخصیت اصلی الگوی یه مبارز ایرانی نمیتونه باشه . حتماً خودتون هم میدونید قضیه شلوار لی (جین) چیه ؟ یکی از ترفند های شیطان پرستا برای کنترل جمعیت مسلمانان هستش . حالا فرض کنید تو یه بازی ایرانی شخصیت اصلی که به نوعی نماینده ما ایرانی ها محسوب میشه بیاد شلوار جین بپوشه .

  • سلام بچه ها به نظر من درسته كه نصبت به بازيهاي روز دنيا خيلي عقب تره ولي واقعا بايد بهشون خسته نباشيد گفت .مطمئن باشيد اگگه ماها ازشون حمايت كنيم كارشون خيلي بهتر از اينا ميشه..

  • عجب گرافیکی! از لحاظ گرافیک نسبت به تمام بازیهای ایرانی یک سرو گردن بالاتره اگر گیم پلی بازی کمی جذاب تر بشه فکر کنم بهتر باشه

  • آقا من از شما یه سوال دارم cod4 واسه چند سال. پیشه؟ هان؟واسه 2006. کال آف دیوتی یک چطور؟ فک کنم 2001 یا قبل از اون.این گیمی چه سالی میدن تو؟1392(2013) .حالا گرافیک کال آف یک رو با این مقایسه کن که واسه 10 -12 سال پیشه. حالا خودت بگو بازی ایرانی خوبه یا بد؟

  • خیلی شباهت به بازی آنچارتد داره ولی خیلی خوب کار کردن من یک مدت UDK کار کردم خیلی سخت بود رفتم UNITY کار کردم نکته جالب این است که هم زمان 10 تا اسلحه با هم حمل نمی کنه!

  • منم با نظر میثم موافقم. هدف گیری ضعیف، دوشمنهای کودن و خیلی از ایرادهای دیگه. ولی تو یه برنامه دیدم یکی از شرکتهای ساخت بازی میگفت اون شرکتی برندس که game Engine به روز و بهتری داره. خیلی از ایرادهای گفته شده بعلاوه سازنده به موتور بازی هم بر میگرده. یه نگاه به crysis 3 تو همه ابعاد، مخصوصا هوش مصنوعی دشمن همه چیز رو نشون میده. امیدوارم یه روزی ما هم مثل تمام دنیا به فن آوری های روز دنیا و آموزششون دسترسی داشته باشیم.

  • اولین بازی سوم شخص با سیستم کاور ایرانی !!!
    خیلی خوب کار شده من با بعضی از صحبت های آقا میثم موافق نیستم انیمت های کارکتر خیلی قدرتی به نظر میرسه و به شخصیت کارکتر هماهنگ است . خشن بودن کارکتر به بازی حس و حال خیلی خوبی میده مثل Gears of war

  • AMG

    خیلی خوب بود ۷ نفری تونستند به استودیوی نایتی داگ با نزدیک به ۲۰۰ نفر نیرو نزدیک بشن
    اگه به عقلشون برسه افراد سازنده بازی رو بیشتر کنند بازی خیلی خوبی در میاد ازش
    چون درسته امکانات محدوده ولی خوبیش اینه نایاب نیست
    اون اول ها اصلا کسی نمیدونست توی ایران چطوری مدل مخصوص بازی بسازه ولی الان ….
    موفق باشند و ناشر خوب بیدا کنند

    آقای غیبی این جور موارد مطمئنا فقط به عقل شما نمیرسه.
    باید به جیبت نگاه کنی بعد بری خرید.
    وقتی شما پول پراید رو داری باید بری بنز بخری چون به عقلت فقط رسیده که بنز بهتره؟؟؟؟؟
    بله بنز بهتره به عقل همه هم میرسه. ولی با کدوم پول؟؟؟؟

    جالب بود

  • خیلی خوب بود 7 نفری تونستند به استودیوی نایتی داگ با نزدیک به 200 نفر نیرو نزدیک بشن
    اگه به عقلشون برسه افراد سازنده بازی رو بیشتر کنند بازی خیلی خوبی در میاد ازش
    چون درسته امکانات محدوده ولی خوبیش اینه نایاب نیست
    اون اول ها اصلا کسی نمیدونست توی ایران چطوری مدل مخصوص بازی بسازه ولی الان ….
    موفق باشند و ناشر خوب بیدا کنند

  • بازی خوبی به نظر می اومد ولی این دشمنا در حد گل کلم بودن امیدوارم تا انتشار بازی مشکلاتش رو برطرف کنن شلیک با تفنگ ها هم خیلی بد بود ولی از ماشین خوشم اومد

  • من خیلی با دمو این بازی حال کردم واقعا خسته نباشند با یک تیم 7 نفره! بازیهای ایرانی را نباید با بازیهای خارجی مقایسه کرد یک بازی خارجی با 150 تا پرسنل میسازن و با تمام امکانات ولی اینجا با افراد کم و با هیچ حمایتی و …..

    با آرزوی موفقیت

  • خوشم اومد هرچند بازی های ایرانی جای کار داره ولی تا کی باید عقب بمونیم بالاخره اولش با حمایت های ما باید بازی سازها خودشون رو بالا بکشن اینکه عالیه حتما گیرم بیاد میخرمش ایشالا

  • جدا از نكاتي كه اقاي قرباني فرمودند فكر كنم داستان هاي بازي هاي ايراني خيلي ادم رو جذب نميكنه.براي مثال بازيهايي كه گيم پلي خوبي دارن ولي چون از لحاظ رواني خيلي ادم رو جذب نميكنن ،طرفداراي زيادي ندارن البته اين اتفاق برعكس هم مي افته مثل بازي بتلفيلد ٣ كه با گيم پلي نه چندان جالب ولي با داستان وگرافيكي خوب گيمر رو به سوي خودش جذب ميكنه.البته من در حدي نيستم بخوام انتقاد كنم ولي بهتر ديگه بيخيال دفاع مقدس،بازي هاي تاريخيو افسانه اي(مخصوصاً شاهنامه اي ) شد چون حداقل براي من جذاب نيستن
    البته اگرم ميخوايم داستان بازيو بسازيم خيليم نبايد حماسيش كنيم يا به عبارتي از واقعيت دور شيم چون حس پوچ بودن رو به گيمر دست ميده
    البته كاره من هم اشتباهه كه بازي هايي كه با مقدار زيادي سرمايه و توسط متخصصان زيادي ساخته شده رو با اين بازي كه حاصل تلاش ٧ تا جوان خوش ذوق مقايسه ميكنم ( به نظر من اين كار ارزشش از اون بازي ها بيشتره )
    در كل اميدوارم انتقاد من نوعي(اگه درست نوشته باشم :دي) باعث پيشرفت روز افزون اين دوستان شه
    بابت جمله بندي ضعيفمم عذر خواهي ميكنم

  • من همه صحبتهای اقای قربانی رو قبول دارم به جز طراحی کاراکتر. طراحی کاراکتر بازی خیلی خوب از کار در اومده به نظر من گیمر برای ارتباط برقرار کردن به دیالوگ های زیاد نیاز داره کاری که رو گرشاسپ انجام نشد. اگه بازی واقعا دیالوگهای خوبی داشته باشه صد درصد ارتباط برقرار میکنه. و در اخر این چهره خشن کاراکتر رو عوض نکنید لطفا.من که خیلی باهاش حال کردم

  • لطفا بازیهای ایرانی دیگه هم تاریخ انتشارشون رو بنویسید با تشکر
    2-لطفا یکی یه سایت به من بگه که بازیهای ایرانی رو خرید کنم سایتی باشه که بیشترین بازی ایرانی رو داشته باشه

  • adrian

    گرافش برا بازی ایرانی بد نیست البته ایرانیا. ولی آقا دشمنا حرکتشون واقعا داغونه. کارکتر بازی خوب طراحی شده ولی حرکت کردن بشت دیوار و کاورش خیلی داغونه. آخه چرا به این چیزا دقت نمی کنین. اینطوری تو این وضعیت بازی بسازین که مشتری براتون جلب نمیشه اونم تو کشوری که بازیای شاخ دنیا رو به مفت میشه خرید یا دانلود کرد بدون هیچ محدودیتی.واقعا اگه نمی تونین خب بازی نسازین. اگه هم میتونین براش هزینه و وقت صرف کنین با این چیزا به جایی نمیشه رسید.

    دوست خوب شما متن رو خوندی؟؟؟
    این تست اولیه است و هیچ اصلاحی روش صورت نگرفته.
    اگر تریلر نهایی اومد و همین ایرادها رو داشت اونوقت حرف شما قبوله.
    بعدشم از یه گروه 7 نفره که هنوز توی وصول تعهداتی که بهشون داده شده مشکل دارن نباید توقع آنچارتد داشته باشی.

    همه میگن نمیتونین بازی نسازین.
    این که نشد حرف. اینجوری بخوایم پیش بریم تا صد سال دیگه هم هیچی نباید بسازیم و خارجی های احمق هر چیزی رو به اسم بسازن بدن به خوردمون. توی بازی هایشون به ما هر جوری که میخوان توهین کنن ما هم چشما و گوشا رو ببندیم و فقط بازی کنیم.
    باید از یه جا شروع کنیم.
    هیچ حمایت دولتی که صورت نمیگیره. یه مشت جوون با انگیزه و توانایی شخصی بدون هیچ پشتوانه مالی و آینده استوار و بدون تحصیلات اکادمیک معتبر و بدون پیشینه بازی سازی قوی و منابع قوی (مثل خارجی ها) دارن بازی میسازن.

    باز هم میگم این تریلر 1 دهم بازی هم نیست. تست اولیه است و خیلی از اصلاحات روی بازی صورت خواهد گرفت(به گفته مدیر گروه سازنده)
    عوض اینکه توهین کنید و تشر بزنید ایراداتی که توی کار میبینین رو کاملا حرفه ای بیان کنید تا سازنده ها ببینن و سعی در رفع اون باشن.

  • نظر شخصی من اینه که بیشتر از یه کم کار داره.
    البته آقای طرفی که این دمو رو دادن به من گفتن که این دمو کاملا اولیه است و هیچ گونه اصلاحاتی روش انجام نگرفته.

    ولی بعضی نکاتی که توی همین دمو به چشم میاد و بهتره که بهتر بشن که 100 درصد هم بهتر خواهند شد رو چند تایشش رو میگم.چیزایی که به دید من اومده.

    چهره کاراکتر کمی خشنه.مشکلی که کاراکتر گرشاسب داشت. شاید همه بگن که این بازی جدی و بکش بکش هست . باید کاراکتر خشن هم باشه. ولی آیا نمونه بزرگی مثل uncharted رو نباید الگو قرار داد؟ مثلا ناتان درک در یک بازی کاملا جدی و خشن بود ولی براحتی گیمر با کاراکتر ارتباط برقرار میکرد. این مشکل رو گرشاسب هم داره. کاراکتر خیلی خشنه. بعضی از گیمر ها اصلا باهاش ارتباط برقرار نمیکنن. متاسفانه جدی بودن با خشن بودن بیش از حد کاراکتر دو چیز متفاوت هستن که این باعث میشه ارتباط گیمر با کاراکتر کمتر بشه.

    نکته دوم وجود ماشین برای محیطی گلی و خاکی و جنگلی هست که اصلا به اون محیط نمیاد. یه ماشین اسپرت برای اون محیط اصلا جالب نیست که البته اقای طرفی گفتن ماشین به جیپ تغییر داده شده. که خیلی خیلی عالیه.

    نکته سوم هم در مورد ماشین. دوربین هنگامی که سوار ماشین میشی جوری تنظیم شده که ماشین رو در وسط صفحه قرار میده. این از نظر تاکتیکی فکر کنم کمی ایراد داره. ماشین باید تا اونجایی که میشه پایین صفحه قرار بگیره تا محیط و جاده و امتداد اون بهتر پیدا باشه.
    هم حس ماشین سواری رو بهتر و بیشتر میکنه و محیط به رخ گیمر کشیده میشه ..قرار دادن ماشین در مرکز باعث میشه که شما توجهت به ماشین باشه نه محیط و جلو. اگر تو دمو دقت کنید حتی گاهی اوقات شما دوست داری سرت رو بیاری پایین یا یه جوری دوربین رو بیاری بالا تا ادامه مسیر رو ببینی. دقیقا در زمان 2.14 تریلر این حس به ادم دست میده.

    نکته چهارم زمانیکه کاراکتر داره بمب زمانی کار میزاره روی اون دیوار هیچ عکس العمل یا حرکتی از بدن کاراکتر دیده نمیشه. اگر بشه انیمتی ساخته بشه که مثلا دستش به سمت اون دیوار حرکت داشته باشه که این حس رو القا کنه که کاراکتر یه حرکتی انجام داد که بمب رفت رو دیوار یا هر چیز دیگه خیلی بهتره.

    نکته پنجم تعویض اسلحه است. چه درواقعیت و یا در بازی های تعویض اسلحه سخت و دست و پاگیره و زمانبره. حالا اگر کاراکتر بخواد اسلحه رو دور نندازه و مثلا کلاش رو غلاف پشت کنه و کلتش رو دربیاره چند ثانیه طول میکشه. این مورد توی تعویض اسلحه ها دیده نمیشه و کاراکتر وقتی میخواد تعویض اسلحه کنه خیلی سریع این کار میکنه که حالت نرمی و روونی و اون فیزیک مناسب رو نداره. شاید بهتر باشه انیمیت سازی این تعویض اسلحه روونتر باشه و زمانی رو هم بگیره تا هم برای گیمر زمانبندی تعویض اسلحه یه چالش باشه و هم زیبایی کار دو چندان میشه و بازی رو رئال تر میکنه.

    نکته ششم درگیریهای نزدیکه .مثلا دشمنان در فواصل نزدیک به تیر اندازی اقدام میکنن و یا بدون هیچ فکری میان تو دل کاراکتر که فکر کنم جای کار زیاد داره.

    هفتم کمی کاور گیری روون نیست. یه ذره خشکه

    هشتم میزان دقت در شلیک های اسلحه است وقتی تو کاور هستی و یا بیرون و در حال شلیک. مثلا وقتی تو کاور هستی و بدون بیرون اومدن شلیک میکنی مثل دقیقه 1.35 با کلت کمری و از داخل کاور بدون بیرون اومدن دقت اسلحه خیلی بالاست که در واقع اینجور نیست و وقتی بدون نگاه شلیک میکنی نباید دقت اسلحه به این حد بالا باشه.

    نهم نو فیزیک اسلحه هاست وقتی دست میگیری. مثلا وزنی که کلت برای کاراکتر داره با وزنی که کلاش برای کاراکتر داره یکی هست. کلاش رو دقیقا به همون سرعت و با همون تکنیک کلت کمری تکون میده .این رو وقتی میخواد تعویض اسلحه کنه میشه دقیق دید.

    نکته دهم هوش مصنوی دشمنان بود که هیچ دشمنی وقتی روبروی شما قرار میگیره مکث نمیکنه و دستهشو میزاره رو ماشه و شلیک میکنه.در صورتی دیده شد که دشمن از روبروی شما میاد و در فاصله نزدیک ولی تک تک تیر میزنه .

    اینها چیزایی بود که من دیدم.
    البته اقای طرفی به من گفتن که هیچ اصلاحی روی بازی هنوز صورت نگرفته بوده که این تریلر رو اماده کردن. و احتمال زیاد همه نکاتی که من گفتم در تستهای نهایی لحاظ شده . و خیلی نکات دیگه که من ندیدم و باید بهینه بشن.

    باز جای تشکر داره از ایشون و گروهشون که 7 نفری دارن کاری به این جالبی عرضه میکنن.
    امیدواریم تا روز عرضه بهتر و بهتر هم بشه.
    به نظر میاد حرفهایی برای گفتن داره این بازی.
    به شرطی که اکشن خالی نباشه و دستمایه های ادونچر و حل معما هم توی بازی گنجونده باشن.

    • دوست عزیزی که در مورد الگو قرار دادن uncharted صحبت می کنید یا مکس پین و … شما اولین مساله ای که باید مد نظر قرار بدید بودجه ای که برای ساخت این بازی هاست! مثلا هزینه صدو بیستو پنج میلیون دلاری مکس پین رو کدوم بازی ایرانی می تونه داشته باشه!؟ کل بودجه ی بازی سازی در ایران ، یک دهم بودجه ساخت این بازی غربی هم نمی شه! اون آرتیست و انجینری که می خواد وقتشو بذاره برای ساخت اون بازی باید به چه امیدی کار کنه؟ از کجا بودجه بیاره!؟؟ بسیاری از بازی سازان کشور برای نون شبشون هم درگیرن اما با جون دل باز چسبیدن به این که بهترین چیزی که در توانشون هست تحویل مردمشون بدن . کنار گود نشستید و می گید لنگش کن! البته مطمئنا عزیزانی که نظرات این چنین و گاها تند می دن کوچکترین سررشته ای از امورات ساخت یک بازی ندارن و البته خودشونو در این زمینه علامه دهر می دونن.

      و اما بعد خب بین یه گونی انتقاد بیجا همیشه میشه نکانتی رو دید که واقعا منطقی و قابل توجه هست و باید بهشون توجه کرد ، مانند مسائل مربوط به خودرو یا انیمیت های بدن کاراکتر که اگر دوستان کمی تحمل کنند مطمئننا در نسخه ای که در نهایت خواهند دید اینگونه نخواهد بود. البته باز هم می گم این انتقادات منطقی مطمئنا در پیشبرد هر چه بهتر کار تاثیر خواهد داشت.

  • گرافش برا بازی ایرانی بد نیست البته ایرانیا. ولی آقا دشمنا حرکتشون واقعا داغونه. کارکتر بازی خوب طراحی شده ولی حرکت کردن بشت دیوار و کاورش خیلی داغونه. آخه چرا به این چیزا دقت نمی کنین. اینطوری تو این وضعیت بازی بسازین که مشتری براتون جلب نمیشه اونم تو کشوری که بازیای شاخ دنیا رو به مفت میشه خرید یا دانلود کرد بدون هیچ محدودیتی.واقعا اگه نمی تونین خب بازی نسازین. اگه هم میتونین براش هزینه و وقت صرف کنین با این چیزا به جایی نمیشه رسید.

  • خوبه ها ،ولي يكم مصنوعيه يعني انگار داري خيمه شب بازي ميبيني .البته شايدم من اينجوري ميبينم،چون اصلاً درباره ي بازي سازه و غيره اطلاعاتي ندارم ولي چيزي كه ميبينم يكم مصنوعيه

  • شباهت زیادی به آنچارتد داره ولی خیلی خوب کار کردند حس می کنم ارزش داره این بازی بخرم عجب شخصیت باحالی داره ! این بازی مجوز گرفته!